Skocz do zawartości

Różnica F.1 a F.2 w Holenderskim DR


Reynevar

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, może trywialne, ale wolę się upewnić:

Citroen Berlingo, w Holenderskim DR F.1 1980 , F.2 1928

Tabliczka 1980

Do dipu F.1 1980 F.2 1980 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to muszę dzwonić do mojego WK, bo cofnęli klienta z żądaniem F.2 1928 podpierając to Dz. U 2017 poz 2355 par 18 pkt 6 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nasze krajowe przepisy nie przewidują obcinania DMC do 1928. Ten paragraf mógłby mieć zastosowanie np do 4 ośki gdyby klient złożył wniosek o podniesienie DMC, bo taka możliwość w tamtym roku się pojawiła. Natomiast do przypadku opisanego przez Ciebie, to ten zapis nijak się nie tyczy. Ktoś ma problemy z interpretacją.

Edytowane przez Rafi90
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Reynevar napisał:

No to muszę dzwonić do mojego WK, bo cofnęli klienta z żądaniem F.2 1928

Niech najpierw zapoznają się z definicją DMC oraz warunkami, które ją ograniczają. Są to dokładnie 2 warunki - 18000 kg oraz MMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.02.2021 o 10:43, Rafi90 napisał:

Ten paragraf mógłby mieć zastosowanie np do 4 ośki gdyby klient złożył wniosek o podniesienie DMC, bo taka możliwość w tamtym roku się pojawiła.

Jak wygląda taka zmiana ?? Chodzi mi dokładnie o ten nowy przepis który mówi że m.in. betoniarka może mieć zwiększoną DMC do 34 ton. 

Dla przykładu. Pojazd ma w dowodzie 32 tony. Na tabliczce np. konstrukcyjna 40 ton. Jak wygląda procedura podniesienia DMC do 34 ton ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Logen napisał:

Jak wygląda procedura podniesienia DMC do 34 ton ??

Tym się zajmuje WK opierając  się na oświadczeniu producenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy są jakieś ograniczenia ?? Jakieś daty odnośnie pierwszej rejestracji które pojazdy to obowiązuje ?? Czy po prostu jeżeli pojazd ma konstrukcyjną 34 tony to musi uzyskać oświadczenie od producenta i wtedy wydział podniesie DMC ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–20, nie może przekraczać w przypadku:
1) pojazdu składowego zespołu pojazdów:

15) samochodu ciężarowego o podrodzaju wywrotka, samochodu ciężarowego o podrodzaju pojemnik
z przeznaczeniem betoniarka albo betoniarka z pompą do betonu, z zabudową wymienną o podrodzaju
wywrotka albo podrodzaju pojemnik z przeznaczeniem betoniarka albo betoniarka z pompą do betonu oraz
samochodu specjalnego z przeznaczeniem pompa do betonu, mającego cztery osie, używanego w ruchu
krajowym – 34 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w koła bliźniacze lub koła pojedyncze wyposażone
w szerokie opony (typu „Super Single”) i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5b,
albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w koła bliźniacze, a największy nacisk każdej z tych osi
nie przekracza 9,5 tony.

Nic tu nie piszę o dacie 1 rejestrcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do Michała, czy jeśli w DR jest wpisana wartość konstrukcyjna 34000 i administracyjna 32000 to są wymagane jeszcze jakieś dokumenty aby dokonać podniesienia masy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, danielg539 napisał:

czy jeśli w DR jest wpisana wartość konstrukcyjna 34000 i administracyjna 32000 to są wymagane jeszcze jakieś dokumenty aby dokonać podniesienia masy?

Literalnie jest wymagane oświadczenie producenta. Z drugiej strony znając MMC urząd ma wiedzę, że DMC może być wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, michal_k napisał:

Z drugiej strony znając MMC urząd ma wiedzę, że DMC może być wyższe.

jeśli naciski osi na to pozwolą. jeśli 1 i 2 oś będą mieć po 7 ton nacisku , tylne po 9,5 t to braknie do 34 t DMC. często to 3 i 4 oś , jako napędowe , mają max naciski większe , z drugiej strony 1 i 2 oś mają raczej powyzej 7 ton.  ale, czysto teoretycznie , taka sytuacja może mieć miejsce . często jest w autobusach tak jest - przednia oś 7 lub 7,5 tony a tylna 11500 i nici z 19500 t DMC ( konstrukcyjnie oś napędowa ma często 12 t ).

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.