Skocz do zawartości

Przyczepa ciężarowa (O2) do przewozu żywych zwierząt


Michu26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. Mam przyczepę dwuosiową do przewozu żywych zwierząt z Holandii, rok prod. 1989.

Dane w ZDR: DMC 1300kg i MW 520kg. Tabliczka znamionowa bardzo uboga. Odległość między osiami 0,84.

Pytanie: Jako liczbę osi w DIP wpisać L=1 czy L=2? To samo pytanie do nacisku, potraktować to jako jeden nacisk 1300kg czy rozbić na dwie osie po 650kg?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W liczbie osi podajesz ich fizyczną ilość. Naciski też pisz dla poszczególnych osi osobno, bo obecnie nie traktuje się osi oddalonych od siebie o mniej niż 1 m. jako osi pojedynczej, a jako grupę osi.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Tak własnie zrobiłem, jednak po przewertowaniu forum bardzo zwątpiłem czy robię dobrze. Czytając różne wątki i tak nie było jasnej odpowiedzi w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Michu26 napisał:

jednak po przewertowaniu forum bardzo zwątpiłem czy robię dobrze. Czytając różne wątki i tak nie było jasnej odpowiedzi w tym temacie.

Kluczowa była tu data poszczególnych wpisów, bo przepisy odnoście osi, ich nacisków się nie tak dawno zmieniły, wprowadzono też pojęcie grupy osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, danielg539 napisał:

bo przepisy odnoście osi

Odnośnie osi nigdy nie było przepisu żeby w DR wpisywać inną niż fizyczna liczba osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby nie ma ale sam pisałeś, że przyczepy o dwóch osiach w homo miewają wpisana tylko jedną oś. Sam nawet kiedyś taką przyczepę z Niewiadowa na OBT miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeśli będę miał przyczepę z zagranicy  DMC 6000 kg z osiami dwoma poniżej 1 m i danymi na tabliczce 500 kg i 5500kg  to rozbijam ten nacisk na pół na dwie osie a reszta na sprzęg? No i w DIP liczba osi 2 się rozumie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, danielg539 napisał:

przyczepy o dwóch osiach w homo miewają wpisana tylko jedną oś.

Tak było niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pół roku temu miałem klienta któremu policja zatrzymała DR za niezgodną liczbę osi, właśnie z tych co to w homo. miały 1 a faktycznie były 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, wojteczek napisał:

(...) policja zatrzymała DR za niezgodną liczbę osi, właśnie z tych co to w homo. miały 1 a faktycznie były 2.

A proszę mi ładnie powiedzieć, jaki ta sprawa miała finał ?

Dziękuję. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, klient nie wrócił na stacje z poprawionym DR. Ja zaproponowałem ustalenie danych i azymut WK, a klient myślał że ja zerknę na przyczepę i odblokuje mu DR.  Pojechał zdenerwowany że mu każę łazić po urzędach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, wojteczek napisał:

Nie wiem, klient nie wrócił na stacje z poprawionym DR.

A ja w podobnej sprawie wydrukowałem " instytutowe homo " ( dałem w rękę - klient miał jechać do WK ) i też słuch po nim zaginął. :?

Dlatego Ciebie też zapytałem, bo w sumie, sytuacja oględnie mówiąc " patowa ".  :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, danielg539 napisał:

sam ITS jednoznacznie nie potrafił się wypowiedzieć

A co potrafi ITS oprócz odmawiania wpisów do katalogu według widzimisię i tym samym blokowania rejestracji po zmianach konstrukcyjnych? 😬

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by nie  mówić to jednak autorytet zdziałał już cuda podczas niejednego postępowania. Więc dla kogoś kto korzysta z patronatu, to nieraz spora pomoc. Co do wpisów do katalogu to się nie wypowiem, ale wiele odpowiedzi pomocnych dostałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast mam złe doświadczenia z tymi "dziadkami". Jednemu z nich już zaproponowałem przejście na emeryturę skoro po "tylu latach pracy i szkolenia diagnostów" nie potrafi przeczytać tytułu rozdziału warunków technicznych i poprawnie ich zastosować.

Niestety urzędy często opierają się na tej pseudo wiedzy i robią tak bo "w ITS tak mówili".

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, michal_k napisał:

A co potrafi ITS oprócz odmawiania wpisów

Tworzyć chore interpretacje. 

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, michal_k napisał:

Odnośnie osi nigdy nie było przepisu żeby w DR wpisywać inną niż fizyczna liczba osi.

Ale maja tak powpisywane n nawet spora grupa przyczep krajowych producentów

22 godziny temu, Rafi90 napisał:

  DMC 6000 kg z osiami dwoma poniżej 1 m i danymi na tabliczce 500 kg i 5500kg  

A zadam pytanie  , może tak być ? 

14 godzin temu, michal_k napisał:

Ja natomiast mam złe doświadczenia z tymi "dziadkami".

Ja również , miałem okazje być pod "ich patronatem'  parę lat , w poprzednim zawodzie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.02.2021 o 09:05, duchu napisał:
W dniu 16.02.2021 o 10:38, michal_k napisał:

Odnośnie osi nigdy nie było przepisu żeby w DR wpisywać inną niż fizyczna liczba osi.

Ale maja tak powpisywane n nawet spora grupa przyczep krajowych producentów

Właśnie z tymi krajowymi jest problem, bo zarejestrowano je w oparciu o homologację, a te z zagranicy przeszły "pierwsze" OBT na SKP i mają liczbę osi wpisaną z natury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.