Skocz do zawartości

Opończa


Wacek

Rekomendowane odpowiedzi

Na stację wstawił się pojazd w celu dokonania dodatkowego badania ADR na EXII - pojazd posiada opończe ma na to kwit

Czy jest może gdzieś napisane w przepisach, że plandeka (opończa) jak zwał tak zawał przy badaniu ADR na EXII może być np. naprawiana klejona?

czy nie może być naprawiana i klejona ?

dziękuje za podpowiedź 

atest.pdf certifikat plandeki.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawa może być wykonywana, nie ma w przepisach szczegółów, które eliminowałyby taką cześć z użytkowania. Jedyne co jest zapisane, to ma być nieprzemakalna i niepalna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Zapytam jeszcze kolegów co z terminem ważności takiego certyfikatu na niepalność plandeki?, czy należy go wymagać od klienta na badaniu? , bo w załączniku jak pokazałem jest on już po terminie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że ważność tego certyfikatu stwierdza, że plandeki z tego zakresu dat spełniają wymagania. Analogicznie jak ważności naszych certyfikatów na przyrządy. Musimy posiadać przyrząd wyprodukowany z zakresu dat ważności certyfikatu i dopóki urządzenie jest sprawne techniczne, to spełnione są wymagania.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście masz rację, ale żądają podstawy prawnej a ja nie potrafię im to wskazać. Tłumaczenia nie wystarczają. Na certyfikacie nie ma nr pojazdu, mogą np. pożyczyć z innego pojazdu certyfikat. 

1 godzinę temu, adam1501 napisał:

że plandeki z tego zakresu dat spełniają wymagania

Oczywiście masz rację, ale żądają podstawy prawnej a ja nie potrafię im to wskazać. Tłumaczenia nie wystarczają. Na certyfikacie nie ma nr pojazdu, mogą np. pożyczyć z innego pojazdu certyfikat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Wacek napisał:

szef chce podstawy prawnej

Na co? Dalej nie rozumiem o co dokładnie chodzi. Dla ADR w warunkach technicznych dla MON stoi, że plandeka ma być niepalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodziło o wyjaśnienie czy na tym certyfikacie ta data ważności jest ważna , tego chciał szef.

Okazuje się po wyjaśnieniu u producenta , że ta data ważności certyfikatu jest do plandek produkowanych właśnie do tego roku , potem wychodzi inny certyfikat z inną datą ważności i oczywiście nowa opończ do tego certyfikatu.

Ktoś palnął szefowi, że certyfikaty są nie ważne i zapytali nas, czy gdzieś jest to zapisane w jakimś rozporządzeniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Wacek napisał:

certyfikaty są nie ważne i zapytali nas

Takie "kwity" powinny być dostarczane na magazyn razem z towarem i tam należało tego szukać a nie na SKP. Razem z wydaniem poszczególnej sztuki do użytkowania na dany pojazd powinien za tym pójść certyfikat, gdyby pojazd szedł pod ADR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, adam1501 napisał:

to wszystko się zgadza

Też tak uważam, niestety są takie ludziki, którym to nie pasuje. Pewnie dlatego, aby nie jechać na wschód😀 i szukają jakiegoś rozwiązania, by uwalić samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.