Skocz do zawartości

Badanie pneumatycznego układu hamulcowego


wojtas96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy jest tu chętna osoba do podzielenia się wynikiem badania układu hamulcowego pneumatycznego podczas przeglądu ciężarówki wraz z danymi jakie jest ciśnienie w układzie oraz jakie jest ciśnienie w siłowniku hamulca przed i podczas hamowania?

Zdaje sobie sprawę, że urządzenia do badania ciśnienia w układzie i siłowniku są obowiązkowe na OSKP lecz nie są wykorzystywane na stacjach codziennie, i tak było w moim przypadku zaprzyjaźniona stacja z nowa linią Unimetal posiada wadliwy zestaw czujników i niestety nie mogę zrobić takich badań. Potrzebne są one w celach naukowych. Chciałby się może ktoś podzielić takimi badaniami jak ktoś posiada może zapisane? 🙂

Edytowane przez wojtas96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • wojtas96 changed the title to Badanie pneumatycznego układu hamulcowego
Godzinę temu, wojtas96 napisał:

zaprzyjaźniona stacja z nowa linią Unimetal posiada wadliwy zestaw czujników i niestety nie mogę zrobić takich badań.

W tej sytuacji stacja ta nie powinna w ogóle funkcjonować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wojtas96 napisał:

zaprzyjaźniona stacja z nowa linią Unimetal posiada wadliwy zestaw czujników

no to pewnie zapłacą za taką reklamę... ;) ale na pewno nie U...l ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rewers napisał:

W tej sytuacji stacja ta nie powinna w ogóle funkcjonować.

Niestety wiemy jak jest :( A ja potrzebuje tego do pracy dyplomowej, tak sobie wymyśliłem a tu pech. Zaś druga stacja na rejonie im mniej ma pracy tym lepiej. Jak by za kare pracowali niestety.

2 minuty temu, biker100 napisał:

no to pewnie zapłacą za taką reklamę... ;) ale na pewno nie U...l ;)

Linia piękna i elegancka :) Przy podłączeniu czujnika do układu zasilania i do siłownika na komputerze pokazywało 0 podczas całego badania ... 🤷‍♀️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało kto używa przyrządu do mierzenia siły nacisku na pedał hamulca, a co dopiero czujników do mierzenia zmian ciśnienia w siłownikach – no chyba, że podczas kontroli SKP.

Tak, że będziesz miał trudno.

Edytowane przez rewers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Może dlatego też nie działa 😅 Dzięki za informacje, jednak jeszcze powalczę może coś się uda :) 

 

 

Edytowane przez Jacdiag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wojtas96 napisał:

zaprzyjaźniona stacja z nowa linią Unimetal posiada wadliwy zestaw czujników

Jak nowa linia to może na gwarancji jeszcze? Jeżeli tak, no to masz szansę jeszcze na tej stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Oczywiście jak najbardziej Jej nie skreślam, jednak z ciekawości tez zadałem pytanie jak inni to widzą bo jest faktem to że to urządzenie nie jest używane. A nóż znalazłby się tu ktoś kto z zainteresowania sprawdzał działanie i posiada wyniki badań ciśnienia wraz z wynikami sił hamowania z rolek :)  Jak to mówią, im więcej (danych) tym lepiej

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rewers napisał:

czujników do mierzenia zmian ciśnienia w siłownikach

Czasami wkręcić przewód do siłownika graniczy z cudem, jak wszystko w rdzy jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2021 o 12:18, piter1973 napisał:

może być  ten załącznik

Dokładnie mi o coś takiego by chodziło, posiadasz dane może jeszcze jakiego to pojazdu dotyczyło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie na siłownikach zależy od nacisku na oś, do eksperymentu najlepiej ścieżka z dociążaczami. 

6) jest wskazane, aby podczas przeprowadzania pomiarów osie pojazdu były obciążone, lecz nie więcej niż maksymalny nacisk określony dla danego typu pojazdu; w przypadku pomiarów pojazdu nieobciążonego należy ściśle przestrzegać zasad ekstrapolacji wymienionych w § 4 ust. 2;

Czujniki najlepiej sprawdzić podłączając po kolei do głównego układu i porównać ze wskazaniami na manometrze na desce wskaźników kierowcy.

 

Edytowane przez evocatum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, wojtas96 napisał:

posiadasz dane może jeszcze jakiego to pojazdu dotyczyło

naczepa skrzyniowa oplandeczona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dziękuje ! 👌 Te uwagi na pewno mi się przydadzą. Co prawda dużego doświadczenia praktycznego nie mam, jednak ambicje do działania są. 

 

Edytowane przez Jacdiag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, wojtas96 napisał:

potrzebuje tego do pracy dyplomowej, tak sobie wymyśliłem a tu pech

Podaj temat swojej pracy i czego dokładnie oczekujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badania pneumatycznego układu hamulcowego zgodnie z OSKP - taki mam roboczy temat jak na razie. I nie zapowiada się aby były w nim wielkie zmiany. Generalnie zamysł jest taki aby opisać układy - rozwiązania hamulców, opisać badania jakie można wykonywać i ich idee, wytyczne wg dyrektyw itd. i badawcza częścią pracy jest badanie hamulców na rolkach i skorelowanie tych wyników z ciśnieniem w układzie i siłowniku w całym czasie testu - i ostatecznie wyciągnięcie wniosków. Tak w skrócie, jeszcze chciałem dorzucić badanie siły na pedale hamulca, ale jak to diagnosta usłyszał to się zaśmiał i mówił ze nie ma szans - nawet na szkoleniach to badanie nie wychodzi. Jak macie jakieś inne praktycznie głównie wskazówki to chętnie przyjmę na klatę. Tylko z takich badań będę potrzebował większa ilość, abym miał większy/bardziej rzeczywisty podgląd na to - i oczywiście sam działam na własna rękę. Ale jeśli ktoś z forum jeszcze by dysponował takimi wynikami (albo będzie dysponować :) ) chętnie też podpatrzę je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla "nowych" zestawów ciągnik siodłowy + naczepa mogę Ci kilka wyników podrzucić. Nacisk na pedał hamulca, to przy układach hydraulicznych - tego trochę mogę zrobić i jak chcesz to mam trochę wyników badań wahania sił hamowania.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Rewelacja to mi na pewno ułatwi pisanie pracy na ten czas gdy czekamy na nowy czujnik. Moja praca uwzględnia tylko układy pneumatyczne i nie chciałbym się w układy hydrauliczne rozwodzić bo to jest tak obszerny temat, że robiłem z tego inżynierkę wiec wole jedno ale bardziej dogłębnie. Podsumowując chętnie przyjmę takie dane, gdyż to by było moim wskaźnikiem jak trzymają "normę" starsze zestawy lub też pojedynczo. I też taki miałem zamysł w pracy. 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotuję Ci kilka pomiarów samego ciągnika siodłowego, następnie z naczepą i jeżeli będzie taka możliwość z ładunkiem. Będziesz miał przekrój pod względem obciążenia. Podaj emila.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Świetna wiadomość! 🤚 Z góry bardzo dziękuje!

 

Edytowane przez Bogusław Maćkowski
usunięcie adresu @
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Tak też zrobiłem, ale ma zablokowane wiadomości prywatne. 👍

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.