Skocz do zawartości

krótki VIN Japonia


krzychu_opole

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na ścianie grodziowej krótki numer zgodny w części  VIS z numerem VIN (17cyfrowym) który pojazd ma na  TZ oraz tym zza szyby

jaka wasza opinia w rożnych WK różnie, niektórzy rozumieją co znaczy paragraf 11  poz 2022.  numer nadany na podstawie odrębnych przepisów (JAPONIA) inni wysyłają po odstępstwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, IVVO napisał:

rocznik tego pojazdu

a nie data pierwszej rejestracji?

 

Cytat

...numeru identyfikacyjnego VIN nie wymaga się dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1995  r.

 

Edytowane przez biker100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, biker100 napisał:

a nie data pierwszej rejestracji?

Oni nie przywiązują do daty produkcji rocznikowej żadnego znaczenia - wiadomo że wychodzi z daty pierwszej - to tylko u nas takie komplikacje😎 

Dla tego pytam o rocznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, IVVO napisał:

Jaki rocznik tego pojazdu

 

rocznik 2012 . mitsubishi lancer wyprodukowany w Japoni - sprowadzony z kanady - tam był rejestrowany.  

jak ma się dalsza część paragrafu 11  poz 2022 o warunkach technicznych pojazdu.  "numer nadany na podstawie odrębnych przepisów"  - mając na uwadze produkcję w JAPONI .

W przypadku auta z ameryki respektujemy VIN zza szyby (ten jest 17 cyfr i jest zgodny z TZ)    a Kanada?    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie respektujemy. Jest po prostu opinia na ten temat i każdy bierze ją za świętość. Od razu mówię, że też biorę ją za wyrocznię. Natomiast nikt jeszcze się nie odważył "o krótkim vinie" napisać cokolwiek. Nie wiem, może potrzeby nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, krzychu_opole napisał:

numer nadany na podstawie odrębnych przepisów

jeden zinterpretuje, że chodzi o przepisy krajowe (tylko) numer nadany przez starostę, a inny rozszerzy do

 

16 minut temu, krzychu_opole napisał:

mając na uwadze produkcję w JAPONII .

 

chociaż nie pamiętam abym kiedykolwiek z taką interpretację się spotkał, słyszał...

a tu jeszcze z przepisów o rejestracji:

Cytat

3. Numer nadwozia, podwozia lub ramy nadawany przez producenta, jeżeli w drodze odrębnych przepisów zwolniony jest on ze stosowania numeru VIN, jest określoną przez niego kombinacją cyfr i liter stanowiącą ciąg znaków w ilości od 7 do 9. Numer powinien zawierać dwa człony:

1) człon pierwszy (3 znaki) – oznaczenie charakterystyczne, określone przez producenta pojazdu;

2) człon drugi (do 6 znaków) – numer porządkowy wyprodukowanego pojazdu, w którym pierwsze dwie cyfry stanowią ostatnie dwie cyfry roku nadania i umieszczenia numeru.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No szkoda jeszcze, że nie respektujemy kar zgodnie z odrębnymi przepisami dotyczących przestępstw w K... Północnej. Wiadomo, że chodzi o odrębne przepisy stosowane przy nadawaniu cech w Polsce. Już był przerabiane problemy z cechami nadanymi w Unii zgodnie z wewnętrznymi (odrębnymi) przepisami kraju członkowskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krzychu_opole napisał:

niektórzy rozumieją co znaczy paragraf 11  poz 2022.  numer nadany na podstawie odrębnych przepisów (JAPONIA)

Należy rozróżnić numer nadany na podstawie odrębnych przepisów (czyli przez urząd w Polsce lub w innym kraju) od numeru nadanego przez producenta.

Jeśli jest to numer nadany przez producenta to wymagane jest odstępstwo (brak numeru VIN).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, michal_k napisał:

czyli przez urząd w Polsce lub w innym kraju

Dokładnie tak to trzeba interpretować jak zapodał Michał - czyli to co My wykonujemy na podstawie skierowań z WK 

np pojazdów po kradzieży itd

Ostatnio też miałem samochód z Włoch z nadanym ichniejszyn nr nadwozia i TZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

USA i Kanada mają takie same zasady co do umieszczenia VIN, więc przynitowana tabliczka z numerem na podszybiu to jedyna cecha identyfikacyjna poza TZ. Wprowadziłeś w błąd tym tytułem, bo pojazd nie jest z rynku japońskiego tylko kanadyjskiego, więc żadne odstępstwa nie są potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, aboz napisał:

więc żadne odstępstwa nie są potrzebne

Bez Nr VIN nie snuł bym takich wywodów - chyba że pojazd był wyprodukowany lub produkowany w Kanadzie lub na jej rynek - a kolega stwierdza iż był to export Japońca do Kanady

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, krzychu_opole napisał:

mitsubishi lancer wyprodukowany w Japoni - sprowadzony z kanady - tam był rejestrowany. 

Edytowane przez aboz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, aboz napisał:

USA i Kanada mają takie same zasady co do umieszczenia VIN, więc przynitowana tabliczka z numerem na podszybiu to jedyna cecha identyfikacyjna poza TZ. Wprowadziłeś w błąd tym tytułem, bo pojazd nie jest z rynku japońskiego tylko kanadyjskiego, więc żadne odstępstwa nie są potrzebne.

nikogo nie wprowadziłem : Pojazd wyprodukowany w Japoni - zarejestrowany w Kanadzie

numer VIN jest na podszybiu i TZ (17 cyfr)   a na podłodze  krótki zgodny w części VIS (z VIN)     

wg mnie respektujemy ten zza szyby i TZ. Kiedyś fruwało tu pismo ITS nt. odmowy odstępstwa z uzasadnieniem że nr nadany w USA to numer nadany na podstawie odrębnych przepisów (vide paragraf 11).  i nic tam nie ma w tej 11 że dotyczy przepisów krajowy

o tym mówię

tylko z Kanada to nie ameryka :D

 

i tu gdzie odstępstwa odmówiono

 

 

 

podobny przypadek mieliśmy tu, wszystko było ok. dopóki diagnosta nie podniósł maski - a tam VIN na Grodziu - jednakowy w części VIS - audi z ameryki. Wątpliwosci rozwiał email z Audi AG Ingolstadt :)

 

DSC_1456.thumb.JPG.b72120be0e46a3b11af1f507a4254da1.JPGDSC_1463.thumb.JPG.936d149902d281059fbdaea51d3413b0.JPG

DSC_1458.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piśmie ITS nic nie było o tym paragrafie 11, za to było o normie ISO . i że na rynek amerykański a wyprodukowane w Azji i Europie pojazdy mogą mieć drugi numer. 

Jeśli drugi ma 12-14 znaków nie spełnia naszych wymagań i należy respektować, tak jak pisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Mecher napisał:

W piśmie ITS nic nie było o tym paragrafie 11, za to było o normie ISO . i że na rynek amerykański a wyprodukowane w Azji i Europie pojazdy mogą mieć drugi numer. 

Jeśli drugi ma 12-14 znaków nie spełnia naszych wymagań i należy respektować, tak jak pisałeś.

w piśmie ITS nie ale w decyzji MT już tak i nie piszą jak co po niektórzy koledzy tu (nie wiem na jakiej podstawie) że odrębne przepisy dotyczą tylko przepisów krajowych

 

1798913202_Decyzja-VINblaszkaUSA.JPG.9f5e662a0b9394f4ca8b8c975168960e.JPG

cd. do wrzuconego Audi

Sehr geehrter Herr .......................

vielen Dank fuer Ihre Anfrage.

Hiermit bestaetigen wir Ihnen, dass die Fahrgestellnummer WAUAA24B6WN068305 sowie WAUZZZ4BZWN068305 fuer Ihren Audi A6
hinsichtlich der VDS-Codierung einheitlich und werkseitig von der AUDI AG vergeben wurden.

Wir hoffen, dass wir Ihnen mit dieser Information behilflich sein konnten.

Freundliche Gruesse aus Ingolstadt


i. V. Christian Zipfel i. A. Furio Calvani

AUDI AG
International Customer Services
85045 Ingolstadt
Fax	+49 (0) 800 329 26 2834
	+49 841 89 38889
mailto:service@audi.de
http://www.audi.com

Czyli po krótce :pojazd wyprodukowano w Niemczech (stąd VIN na grodziu) na rynek USA, a tam z powodu konieczności kodowania w numerze VIN wyposażenia jakim są poduszki powietrzne VIN zmienił postać na taki zza szyby i TZ.  i taki jest do dziś w DR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, krzychu_opole napisał:

nikogo nie wprowadziłem :

No to gdzie ten pojazd był zarejestrowany od początku? I na jaki rynek był przeznaczony?

 

38 minut temu, krzychu_opole napisał:

numer VIN jest na podszybiu i TZ (17 cyfr)   a na podłodze  krótki zgodny w części VIS (z VIN)

Wszystkie Lancery z Japonii, przeznaczone na rynki USA i Kanady tak mają. Czy to nie przypadkiem EVO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, krzychu_opole napisał:

 VIN zmienił postać 

"nasi" w Bosmalu tez takie zabawy stosowali , na początku produkcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zatem negatyw i odstępstwo od WT czy pozytyw     - a może zrobimy sondaż   :D

23 godziny temu, michal_k napisał:

Należy rozróżnić numer nadany na podstawie odrębnych przepisów (czyli przez urząd w Polsce lub w innym kraju) od numeru nadanego przez producenta.

Jeśli jest to numer nadany przez producenta to wymagane jest odstępstwo (brak numeru VIN).

numer VIN jest tylko że na podszybiu i TZ.

DSC_5477.JPG

DSC_5490.JPG

DSC_5483.JPG

jeden WK odmówił rejestracji bo jest za krótki trwały "NIEVIN"   - żeby nie było wątpliwości kierownica z lewej fabrycznie

inne bez problemu rejestrują na podstawie VIN zza szyby i TZ  i taka jest też moja opinia zgodna z Rozp. 2022 paragraf 11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, krzychu_opole napisał:

numer VIN jest tylko że na podszybiu i TZ

Nie byłoby problemu gdyby dodatkowo nie było "innego" numeru wybitego. A tak to jeden uzna z podszybia, a drugi z nadwozia i każdy ma swoją rację ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałbym problemu bo :

1. pojazd sprowadzony zza wielkiej wody

2. wzór TZ jednoznacznie określa pochodzenie, zza wielkiej wody

3. jest zgodność między TZ i nr za szybą ( nie jakiś na naklejce, ale piękny "amerkański" tłoczony na blaszce)

Wszystkie powyższe są dla mnie wystarczające żeby auto dostało P

:wink:

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rafi90 napisał:


A co jest w dokumencie?

a badamy pojazd czy dokumenty?  dla mnie może mieć nawet peruwiańskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, krzychu_opole napisał:

badamy pojazd czy dokumenty?

Powinieneś wiedzieć, że weryfikuje się "pojazd" z dokumentami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.