Skocz do zawartości

Subaru Impreza IV sedan USA 2.0 2012r.


Czolgista

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni koledzy,

Stawił się na I OBT pojazd importowany z USA, czyli rzeczone w temacie Subaru Impreza.

Na ten moment większość danych udało się ustalić. Brakuje MW, DMC zespołu i masy przyczep. Według kanadyjskiej/północno amerykańskiej instrukcji obsługi jest to:

z hamulcem: 680 kg,

bez hamulca: 340 lub 453 kg.

MW według wikipedii 1320 kg

Sęk w tym, że wspomniana instrukcja podaje te dane dla wersji XV CROSSTREK, teoretycznie modelu bliźniaczego pod względem technicznym, ale jednak coś innego. Europejskie odpowiedniki mają masy przyczep na mniej więcej dwa razy wyższym poziomie, więc proszę o pomoc w zweryfikowaniu ustalonych danych, zwłaszcza pod kątem wyżej wymienionych.

VIN: JF1GAJD67CH029815

DMC: 1950 kg

Ilość miejsc siedzących/ogółem: 5

l. osi: 2

l. kół: 4

Nacisk osi przedniej: 9,70 kN

Nacisk osi tylnej: 9,80 kN

Poj. silnika: 1995 cm³

Moc 110 kW przy 6200 obr./min.

Edytowane przez Czolgista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej z instrukcji z linku który wkleiłem.

Your vehicle is neither designed norintended to be used for trailer towing.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz bądź mądry i pisz wiersze. Mam podejrzenia, że ten pojazd  rzeczywiście  może nie być przystosowany do ciągnięcia przyczep. 

Czyli trzeba zapytać  u źródła, czyli w aso subaru.

Dzwoniłem do Subaru Polska i jestem tak samo mądry jak przed telefonem. Nie mają wglądu do pojazdów na rynek USA. Jedyne info jakie dostałem to masy przyczep dla europejskiego odpowiednika.

Zatem, żeby nie walnąć babola raczej odpuszczę sobie wpisywanie tych parametrów,  jeśli ktoś będzie chciał montować hak niech da zrobić rzeczoznawcy :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.03.2021 o 11:35, Czolgista napisał:

żeby nie walnąć babola raczej odpuszczę sobie wpisywanie tych parametrów, 

W takim razie jaki będzie wynik badania w oparciu o usterkę: 0.2.h?

(h) Brak możliwości ustalenia co najmniej jednego wymaganego dla danego rodzaju pojazdu parametru zawartego w załączniku nr 4 do rozporządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy jakby się nie odwrócić  to zad zawsze z tyłu... Zatem co będzie  mniejszym złem? Zaryzykować błędne określenie mas przyczep i zespołu pojazdów w oparciu o dostępne źródła, czy nie określić  ich w ogóle i liczyć, że nikt się nie kapnie? :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Czolgista napisał:

Zaryzykować błędne określenie mas przyczep i zespołu pojazdów w oparciu o dostępne źródła, czy nie określić  ich w ogóle

Wybrać trzecie wyjście, wpisać "nieprzystosowany do ciągnięcia przyczepy" :silent:

Ewentualnie - rzeczoznawca i po tym decyzja.:wink:

Edytowane przez cezary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, cezary napisał:

Wybrać trzecie wyjście, wpisać "nieprzystosowany do ciągnięcia przyczepy"

Co nawet znajduje swe potwierdzenie w instrukcji obsługi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, cezary napisał:

Ewentualnie - rzeczoznawca i

Panie, klient i tak już usłyszał takie pieniądze za dostosowanie oświetlenia do naszych przepisów, że jakby miał jeszcze dorzucić  kilka stówek za opinię rzeczoznawcy to by mnie chyba rozszarpał.

3 opcja wydaje się najlepsza i pewniej tak zrobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[UPDATE]

Jeszcze jedno pytanko. Tematyczny pojazd ma wybity VIN pod siedzeniem pasażera i tak też wpisałem w DIP, natomiast zacząłem się zastanawiać czy aby na pewno słusznie? Biorąc pod uwagę znane, ministerialne pisemko nt cech identyfikacyjnych pojazdów sprowadzonych z USA mam ambiwalentne odczucia. Czy jednak w tej kwestii panuje dualizm i jeśli na karoserii jest naniesiony VIN zgodny z dokumentami to należy go traktować jako właściwy, a jeśli go nie ma w ogóle lub jest nabita sama końcówka itp. to należy opierać się na tym z podszybia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Czolgista napisał:

jeśli na karoserii jest naniesiony VIN zgodny z dokumentami to należy go traktować jako właściwy, a jeśli go nie ma w ogóle lub jest nabita sama końcówka itp. to należy opierać się na tym z podszybia?

Dokładnie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Czolgista napisał:

VIN pod siedzeniem pasażera i tak też wpisałem w DIP, natomiast zacząłem się zastanawiać czy aby na pewno słusznie? 

Słusznie , ja robię podobnie. Swego czasu robiłem Jeep-a gdzie Vin posiadał na podszybiu oraz pod maską nabity, więc pod uwagę w pierwszej kolejności biorę ten nabity na nadwoziu. Jak go nie ma to podszybie. A poresztą to w Amerykanach często zachodzą różne dziwne rozwiązania technologicze :evil:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Czolgista napisał:

[UPDATE]

O ! Takie coś " to jo " - i wiadomo o co kaman (co nie) - pomysłowo :smile:

50 minut temu, Czolgista napisał:

Tematyczny pojazd ma wybity VIN pod siedzeniem pasażera i tak też wpisałem w DIP,

Wzorowa postawa Pana Diagnosty !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.