Skocz do zawartości

Badanie naczepy niskopodwoziowej


Jurgen

Rekomendowane odpowiedzi

51 minut temu, michal_k napisał:

a jeśli otrzyma w tym zakresie odstępstwo to można je wtedy podnieść.

nie otrzyma odstępstwa na parametr zgodny z przepisami , to nie żadne widzi mi się klienta tylko taka jest PROCEDURA . Michał - ,że by uzyskać odstępstwo na jakikolwiek parametr to MUSI on odbiegać od przepisów , uzyskać za to N . jeśli nie uzyska odstępstwa na jakiś  parametr to wtedy zostaje on ograniczony do wartości administracyjnych ( oczywiście nie będziemy obcinać pojazdu ze względu na długość czy szerokość , dotyczy np  nacisków czy DMC )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, piter1973 napisał:

nie otrzyma odstępstwa na parametr zgodny z przepisami , to nie żadne widzi mi się klienta tylko taka jest PROCEDURA

Bzdura. U nas gość otrzymał odstępstwo podwyższające DMC dla pojazdu zarejestrowanego zgodnie z warunkami technicznymi.

Niestety nie skserowałem tego, a nie pamiętam, w jakim to było pojeździe, bo bym wkleił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgoda , pojazd byl zarejestrowany , potem na wniosek klienta miał badanie okresowe z wynikiem N i opisanymi parametrami . zgadłem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, piter1973 napisał:

potem na wniosek klienta miał badanie okresowe z wynikiem N i opisanymi parametrami . zgadłem ?

Nie wiem, bo my otrzymaliśmy już finalnie odstępstwo. Ale taki diagnosta powinien mieć cofnięte uprawnienia jeśli "na wniosek" wykonał badanie z wynikiem N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko: 

Naciski na osie 4 x 7ton, odl między osiami 1,3 - 1,8, jeśłi koła bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne = 4 x 8t.

Odl. od sworznia przekroczona do tyłu (max 12m),

Odl. sworzeń - do przedniego rogu naczepy max 2,04m - ? (mierzyłeś?)

Szerokość max 2,55cm.

 

 

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, piter1973 napisał:

na wniosek klienta miał badanie okresowe z wynikiem N

Miał dodatkowe badanie (ustalenie danych) z wynikiem N i podane naciski konstrukcyjne i tak dostał odstępstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Andrzej3 napisał:

Miał dodatkowe badanie (ustalenie danych) z wynikiem N

Nie ma żadnej podstawy prawnej na wynik N w sytuacji kiedy można ograniczyć wartości administracyjne zgodnie z przepisami. To nie koncert życzeń ani widzimisię ma decydować o wyniku badania. Natomiast gdyby np. masa własna przekraczała DMC to wtedy jak najbardziej N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, michal_k napisał:

kiedy można ograniczyć wartości administracyjne

Gość właśnie tak miał zarejestrowaną i dostał odstępstwo. Wniosku nie widziałem, więc nie wiem czym to uzasadniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapodałem do Megi dane tej naczepy bo akurat był przedstawiciel Opoltransu - jutro powinienem coś wiedzieć jeśli przyznają się do tej naczepy - bo Megę przejęli Francuzi

Tak jeszcze do tej TZ - ogólnie się przyjęło ze TZ i VIN w naczepach jest po prawej - nie reguła ale... w Twojej jest po lewej 

o_1571905075_LI.jpg

Dodatkowo nie widzę naklejki z ciśnieniami ustawczymi układu pneumatycznego co jest obecnie normą 

A jak widać na zdjęciu jest blisko TZ 

Dla tego tak jak pisałem wcześniej - coś mi nie gra z tą TZ 

I chyba nie tylko mnie

o_1565959296_LI.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Jurgen napisał:

No właśnie nie mieści się na rolkach, szerokość 3 m, długość 14,35

i to ci nie przeszkadza ?

I jeszcze jedno , na jakich to stoi oponach , bo 15 t na jednej ośce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, duchu napisał:

bo 15 t na jednej ośce ?

Przy 4 kołach na osi - to coś jak dla osi kierowanej - 3750 kg na oponę

to indeks nr 154, a te określono do nr 279 (= 136000 kg)

 

http://www.oponyhurtdetal.pl/site/52/indeksy-nośności.html

Indeksy nośności

Indeks nośności określa maksymalne obciążenie z jakim opona może pracować z prędkością określoną symbolem prędkości.

Tabela indeksów nośności
 
LI kg LI kg LI kg LI kg LI kg LI kg
0 45 50 190 100 800 150 3350 200 14000 250 60000
1 46,2 51 195 101 825 151 3450 201 14500 251 61500
2 47,5 52 200 102 850 152 3550 202 15000 252 63000
3 48,7 53 206 103 875 153 3650 203 15500 253 65000
4 50 54 212 104 900 154 3750 204 16000 254 67000
5 51,5 55 218 105 925 155 3875 205 16500 255 69000
6 53 56 224 106 950 156 4000 206 17000 256 71000
7 54,5 57 230 107 975 157 4125 207 17500 257 73000
8 56 58 236 108 1000 158 4250 208 18000 258 75000
9 58 59 243 109 1030 159 4375 209 18500 259 77500
10 60 60 250 110 1060 160 4500 210 19000 260 80000
11 61,5 61 257 111 1090 161 4625 211 19500 261 82500
12 63 62 265 112 1120 162 4750 212 20000 262 85000
13 65 63 272 113 1150 163 4875 213 20600 263 87500
14 67 64 280 114 1180 164 5000 214 21200 264 90000
15 69 65 290 115 1215 165 5150 215 21800 265 92500
16 71 66 300 116 1250 166 5300 216 22400 266 95000
17 73 67 307 117 1285 167 5450 217 23000 267 97500
18 75 68 315 118 1320 168 5600 218 23600 268 100000
19 77,5 69 325 119 1360 169 5800 219 24300 269 103000
20 80 70 335 120 1400 170 6000 220 25000 270 106000
21 82,5 71 345 121 1450 171 6150 221 25750 271 109000
22 85 72 355 122 1500 172 6300 222 26500 272 112000
23 87,5 73 365 123 1550 173 6500 223 27250 273 115000
24 90 74 375 124 1600 174 6700 224 28000 274 118000
25 92,5 75 387 125 1650 175 6900 225 29000 275 121000
26 95 76 400 126 1700 176 7100 226 30000 276 125000
27 97 77 412 127 1750 177 7300 227 30750 277 128000
28 100 78 425 128 1800 178 7500 228 31500 278 132500
29 103 79 437 129 1850 179 7750 229 32500 279 136000
30 106 80 450 130 1900 180 8000 230 33500    
31 109 81 462 131 1950 181 8250 231 34500    
32 112 82 475 132 2000 182 8500 232 35500    
33 115 83 487 133 2060 183 8750 233 36500    
34 118 84 500 134 2120 184 9000 234 37500    
35 121 85 515 135 2180 185 9250 235 38750    
36 125 86 530 136 2240 186 9500 236 40000    
37 128 87 545 137 2300 187 9750 237 41250    
38 132 88 560 138 2360 188 10000 238 42500    
39 136 89 580 139 2430 189 10300 239 43750    
40 140 90 600 140 2500 190 10600 240 45000    
41 145 91 615 141 2575 191 10900 241 46250    
42 150 92 630 142 2650 192 11200 242 47500    
43 155 93 650 143 2725 193 11500 243 48750    
44 160 94 670 144 2800 194 11800 244 50000    
45 165 95 690 145 2900 195 12150 245 51500    
46 170 96 710 146 3000 196 12500 246 53000    
47 175 97 730 147 3075 197 12850 247 54500    
48 180 98 750 148 3150 198 13200 248 56000    
49 185 99 775 149 3250 199 13600 249 58000    
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, IVVO napisał:

ogólnie się przyjęło ze TZ i VIN w naczepach jest po prawej - nie reguła ale... w Twojej jest po lewej 

ogólnie ale miewam naczepy włoskie mające TZ z lewej strony . Nie zapominaj ,że to naczepa z GB i to może mieć znaczenie ale może być też "pułapką " .

35 minut temu, Jacdiag napisał:

Przy 4 kołach na osi - to coś jak dla osi kierowanej - 3750 kg na oponę

przy tej średnicy  to raczej za dużej nośności nie mają ale te 15 ton na osi realne jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jacdiag napisał:

Przy 4 kołach na osi - to coś jak dla osi kierowanej - 3750 kg na oponę

to indeks nr 154, 

Spoko , wiem co to indeksy, ale w kwestii twojego przykładu, 154 to będzie standart  dla singla, w bliźniaku będzie miała odpowiednio mniej , zgaduję 148 -150. 

3 godziny temu, piter1973 napisał:

przy tej średnicy

Liczyłem że autor odpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą rozmawiałem z przedstawicielem OZGUL Polska - rozmowa totalnie nic nie wniosła - "każdy sobie rzepkę skrobie" - kontaktować się z przedstawicielem OZGUL GB - na ich rynek idą "wynalazki" gdyż nie podlegają rejestracji   

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Jacdiag napisał:

Przy 4 kołach na osi - to coś jak dla osi kierowanej - 3750 kg na oponę

jeszcze jedna uwaga - nośność opon nie jest wyznacznikiem  nacisku osi . opona ma spełniac wymagania nośności osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro producent nie ustala wartości max pionowego obciążenia wywieranego na siodło przez naczepę to tym bardziej nie zrobi tego rzeczoznawca... więc szans na DMC brak.... i to powinien być koniec jego historii w UE (bynajmniej w PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, nesiasps napisał:

więc szans na DMC brak....

DMC będzie tylko z nacisków osi

 

29 minut temu, nesiasps napisał:

to powinien być koniec jego historii w UE (bynajmniej w PL)

brak wskazania nacisku na siodło nie jest dyskwalifikacją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, nesiasps napisał:

 (...) 4x7t to tego nie załatwia..

A czemu tak, skoro :

W dniu 9.03.2021 o 12:26, Jurgen napisał:

, rozstaw osi 1,35m,

Tu " ściągaweczka " :

naciski.thumb.JPG.796d926d9e6fb443d14d5fe150020cae.JPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla wyjaśnienia sprawy - podałem dane naczepy do OZGUL Turcja czyli producenta z zapytaniem o parametry i dane techniczne - jak odpiszą to zapodam  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.