Jurgen Napisano 11 Marzec 2021 Autor Share Napisano 11 Marzec 2021 Doczytałem instrukcję opóźnieniomierza i nic nie ma o badaniach naczep :). Jednak naczepa jest pojazdem. I cholera wie jak to zrobić :) Przyczepa to pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem. Naczepa to rodzaj przyczepy, której część spoczywa na pojeździe silnikowym i obciąża ten pojazd. 😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 Zapoznaj się z załącznikiem nr 7 Czy widzisz tam gdzieś "zestaw" Pamiętaj ze WSH wyznacza też HEKA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurgen Napisano 11 Marzec 2021 Autor Share Napisano 11 Marzec 2021 Wiesz jestem pomiędzy młotem a kowadłem, ja też uważam, że będzie problem z tym badaniem. Tylko kierownik stacji tu mi przedstawia jakieś argumenty inne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 1 minutę temu, Jurgen napisał: przedstawia jakieś argumenty inne Nie możesz wykonać badania zgodnie z warunkami technicznymi /SKP/ - więc odstępujesz - a jak ktoś napiera to niech sobie "zorganizuje" pocztę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurgen Napisano 11 Marzec 2021 Autor Share Napisano 11 Marzec 2021 No mogę odstąpić jednak zagłębiłem się w dalsze strony w tej instrukcji to pisze, że można badać pojazdy członowe czyli ciągniki siodłowe z naczepą. Opóźnienie hamowania ma wyjść co najmniej 3,5 m/s2 przy pneumatycznym zawieszeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 A jak to się ma do naszych przepisów - to mogą być takie wskazania dla spokojności ducha - ale nie miarodajne. Często korzystam przy pojazdach nie normatywnych jakiś tam 400tonowych dźwigach czy podobnych co to na stacji nie mieszczę się na rolkach ale "zestawu" to bym się nie podjął i po WSH zestawu powiedzieć ze jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 19 minut temu, Jurgen napisał: Opóźnienie hamowania ma wyjść co najmniej 3,5 m/s2 przy pneumatycznym zawieszeniu. To mniej niż skuteczność wynikająca z rozporządzenia (40%). 9 minut temu, IVVO napisał: ale nie miarodajne Dokładnie tak, bo e koń i naczepa ważą tyle samo, to zakładając, że koń jest w stanie zahamować z opóźnieniem 55% to naczepa wystarczy, że osiągnie około 30% i sumaryczny wynik będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 Tak tylko dopytam, a nie ukrywam, że pełen szacun za podjęcie rękawicy do walki z tym sprzętem przez Ciebie, ale... Czy nie ma tam kogoś stażem starszego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 10 minut temu, Paprock napisał: Czy nie ma tam kogoś stażem starszego? Wiem, że pytanie nie do mnie, ale... : - " starzy wyjadacze " ze strachu po WC pochowani, a od wczoraj na zwolnieniach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 (edytowane) Kiedyś tak dla sprawdzenia testowałem ciągnik z dwiema przyczepami / przewody pneumatyczne odpięte/ - sam papaj zapewnił poprawne WSH. Ale jeśli znajdziesz jakiegoś kamikadze co to przy 30km/h odepnie przewód sterujący naczepy to kto wie co by wyszło - czy bezwładność ciągnika zakłóciła by pomiar czy nie - kiedyś nawet w chwili natchnienia myślałem o wykonaniu takiego zaworu sterowanego zdalnie do takich prób Edytowane 11 Marzec 2021 przez IVVO 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurgen Napisano 11 Marzec 2021 Autor Share Napisano 11 Marzec 2021 Są diagności starsi, mam pomoc ale też jakoś nie tak często ale nie ukrywam, że korzystam z Waszej pomocy bo cenię sobie Wasze zdanie i to forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 1 godzinę temu, Jurgen napisał: Jednak naczepa jest pojazdem. I cholera wie jak to zrobić Na podstawie Reg. 13 1.4.4.3. Jeżeli przyczepa ma ciągły lub półciągły układ hamulcowy, w którym ciśnienie siłowników hamulca nie zmienia się podczas hamowania mimo dynamicznego przesunięcia obciążenia osi oraz w przypadku naczep, dopuszczalne jest hamowanie samą przyczepą. Wskaźnik hamowania przyczepy obliczany jest zgodnie z następującym wzorem: ZR=(ZR+M-R)*((PM+PR)/PR)+R gdzie: ZR - wskaźnik skuteczności hamowania przyczepy ZR+M - wskaźnika hamowania pojazdu ciągnącego z przyczepą R - wartość oporu toczenia = 0,01 PR - całkowita normalna statyczna reakcja nawierzchni drogi na wszystkie koła przyczepy (załącznik 10). PM - całkowita normalna statyczna reakcja nawierzchni drogi na wszystkie koła pojazdu ciągnącego przyczepę (załącznik 10) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 Z tego co pamiętam /bo znam ten zapis/ dotyczy to hamulców sterowanych elektrycznie - układ mieszany 22 minuty temu, adam1501 napisał: Na podstawie Reg. 13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 2 godziny temu, leski66 napisał: " starzy wyjadacze " ze strachu po WC pochowani Znam taka stację , za młodu "na przeszkoleniu tam byłem" gdzie jak ADR wjeżdzał to ten szybszy tam uciekał , wolniejszy czy tez mniej spostrzegawczy miała robotę... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 2 godziny temu, IVVO napisał: dotyczy to hamulców 1.4.4. Badania typu 0 dla pojazdów kategorii O wyposażonych w nadciśnieniowe powietrzne układy hamulcowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 13 Marzec 2021 Share Napisano 13 Marzec 2021 W dniu 11.03.2021 o 17:51, adam1501 napisał: Badania typu 0 No to chyba trzeba do TDTu wysłać albo innej uprawnionej instytucji.. jakoś nie widzę tego na stacji (chyba że jest z kilometr drogi niepublicznej, dużo wolnego czasu, a całkowita normalna statyczna reakcja nawierzchni drogi na wszystkie koła przyczepy jest tam na znaku na wjeździe ustalona) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurgen Napisano 7 Maj 2021 Autor Share Napisano 7 Maj 2021 ogólnie temat ucichł, szef nie powiedziała co z Nią zrobił, nie wiem może sprzedał albo pojechał na inną stację:). Dzięki jeszcze raz za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 9 Czerwiec 2021 Share Napisano 9 Czerwiec 2021 Miałem trochę do czynienia z tym regulaminem 13 i hamowaniem samą przyczepą. Nie są to proste rzeczy i sam opóźnieniomierz nie wystarczy... trzeba mieć również zawór do sterowania hamulcami przyczep. Mieliśmy nawet takie urządzenie ale w próbie drogowej nawet go nie użyliśmy . W przypadku takiego pomiaru wyciągamy stosunek masy pojazdów, dla prostego przykładu ciągnik 20.000 kg, naczepa 20.000 kg, czyli zestaw 40.000 dzielimy przez masę naczepy wychodzi nam stosunek masy 2. Czyli otrzymane opóźnienie zestawu mnożymy razy 2 i mamy opóźnienie hamowania samą przyczepą. Można również mierzyć siłę na sprzęgu i na jej podstawie obliczać opóźnienie ale to jest jeszcze trudniejsze niż pierwsza metoda. Tak czy siak w warunakch SKP takie pomiary są niemożliwe do zrobienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 28 Lipiec 2021 Share Napisano 28 Lipiec 2021 Podepnę sie pod temat, w skrócie , nie ja to popełniłem , ani nikt z znajomych moich , jest to pomoc dla znajomego . ten który to pisal chyba się poddał ? Dokumenty wróciły z ministerstwa z wezwaniem do uzupełnienia dokumentów i wskazania parametrów. Fi /F2 możemy teoretycznie darować al naciski powinny być 98kN/78.40kN ? wymiary wiadomo , także. Czy powinnien pisać od razu na nr ramy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 28 Lipiec 2021 Share Napisano 28 Lipiec 2021 W uwagach wpisuje 9ton, a w naciskach 10t. Musi się określić, nie wiem co im się nie spodobało, ale jak bym wpisał w administracyjne naciski 8ton, 10 w maksymalne. Na ile zezwoli Ministerstwo to już ich trzeba pytać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Lipiec 2021 Share Napisano 28 Lipiec 2021 Przepraszam ale co to za herezje 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 28 Lipiec 2021 Share Napisano 28 Lipiec 2021 Wyjasnie bo nie dopisałem : był wniosek na odstępstwa ale wrócił , jak będę miał zgodę to go wrzucę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 28 Lipiec 2021 Share Napisano 28 Lipiec 2021 Rozstaw osi zgodnie z PN jest to odległość od sworznia naczepy do środka kół jezdnych naczepy ,jak robiłem takie badania to nie pisałem wartości administracyjnych zostawiałem puste pola i w uwagach adnotacja ze właściciel pojazdu wnioskuje odstępstwo w zakresie np. nacisk osi 98kN , długość pojazdu 20.02 m co nie jest zgodne z warunkami tech. zawartymi w D.u2016 poz. 2020 z póź. zmianami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 28 Lipiec 2021 Share Napisano 28 Lipiec 2021 Masz może zdjęcie tabliczki znamionowej? Jaka data 1 rejestracji przyczepy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 28 Lipiec 2021 Share Napisano 28 Lipiec 2021 Ja tu widzę tylko odstępstwo na długość i numer w jednym rzucie. Naciski odpuścić i ograniczyć do krajowych wymogów. Przynajmniej ja to tak na szybko widzę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.