Skocz do zawartości

Badanie auto z usa


matis602

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy nadal robimy przeglądy pojazdów z USA , wydziały komunikacji odmawiają rejestracji tych pojazdów a nie mogę nic znaleść na ten temat. Ktoś już to przerabiał .pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, matis602 napisał:

czy nadal robimy przeglądy pojazdów z USA

Przeglądy to bardziej serwisy. Na stacji wykonuje się badania techniczne.

 

 

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robmi badania techniczne ale dopiero jak klient przyjedzie z pozwoleniem czasowym. Bez tego WK słusznie odmawia rejestracji. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, matis602 napisał:

Ktoś już to przerabiał .pozdrawiam

W tym rozporządzeniu coś przerabiali:

§ 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:
1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – „E” lub Unii Europejskiej – „e”;
2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do jednostki uprawnionej w celu ewidencji;
3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do jednostki uprawnionej w celu ewidencji;
4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;
5) tablice rejestracyjne mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli oznakowane są znakiem producenta zgodnie z przepisami o rejestracji i oznaczaniu pojazdów.
2. Przepis ust. 1 stosuje się do producentów, importerów, dystrybutorów oraz podmiotów montujących i świadczących usługi.
3. Wykaz przedmiotów wyposażenia i części związanych z bezpieczeństwem użytkowania pojazdu i ochroną środowiska podlegających sprawdzeniu w tym zakresie przez jednostki akredytowane w polskim systemie akredytacji określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
4. Przedmioty wyposażenia i części objęte obowiązkiem homologacji typu określone są w przepisach o homologacji pojazdów.

A ostatnio to chyba odłam ochrony środowiska jakąś aferę ukartował: https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-sprowdziles-auto-z-usa-kaza-ci-je-zezlomowac,nId,5014931

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Bartek24 napisał:

dopiero jak klient przyjedzie z pozwoleniem czasowym

Chyba że posiada DR z USA. Wtedy nie ma problemu. DR mają w zasadzie tylko osoby, które sprowadzają pojazd w ramach mienia przesiedlenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, matis602 napisał:

wydziały komunikacji odmawiają rejestracji tych pojazdów a nie mogę nic znaleść na ten temat.

Wypłyń na szersze wody i poszukaj w google. Tak, WK  mogą odmówić rejestracji (wydania PC) pojazdom które przyjechały zza wielkiej wody-poczytaj o rodzaju "Titl-ów".  A Ty jako diagnosta nie powinieneś wykonywać badania na "Titlu". Chyba, że klient posiada DR z USA co w przenośni i dosłownie jest białym krukiem- bo tenże dokument jest koloru białego i równie rzadko spotykany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, michal_k napisał:

DR mają w zasadzie tylko osoby, które sprowadzają pojazd w ramach mienia przesiedlenia.

To też nie zawsze, kiedyś na stację, na której pracowałem zgłosił się klient, który do swojego samochodu z mienia przesiedlonego miał tylko titla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Paprocki widzę że w temacie bo chyba o to chodzi , temat świeży bo od kilku dni WK odmawiają rejestracji czasowej pojazdom z USA .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2021 o 13:47, Czolgista napisał:

Jeśli w końcu wzięli się za te śmieci ściągane zza wielkiej wody to bardzo dobrze. 

niektórym to chyba zazdrość 🤪

jutro idę właśnie zdać czasówki i złożyć wniosek o rejestrację poj. z USA , ciekawe czy mnie wygonią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazdrość? Raczej chęć spokojniejszej pracy na SKP, zamiast użerania się z idiotami, którzy sprowadzają z USA dziwne wydumki, W OGÓLE nie chce im się dostosować ich do naszych WT, a potem wyskakują z wielkim ryjem, że "x lat przeglady przechodziło to teraz też ma przejść". 

  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, yogi1984 napisał:

W niedzielę to do kościoła a nie WK

A jak się z naczelnikiem WK w kościele po mszy umówił, to co ? :)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

27 minut temu, Czolgista napisał:

Zazdrość? Raczej chęć spokojniejszej pracy na SKP, zamiast użerania się z idiotami, którzy sprowadzają z USA dziwne wydumki, W OGÓLE nie chce im się dostosować ich do naszych WT, a potem wyskakują z wielkim ryjem, że "x lat przeglady przechodziło to teraz też ma przejść". 

Z nikim się nie użeraj albo jest przystosowany albo odstępstwo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Czolgista napisał:

Raczej chęć spokojniejszej pracy na SKP, zamiast użerania się z idiotami, którzy sprowadzają z USA dziwne wydumki

Nie wolno generalizować, kilka dni temu wykonywałem OBT i powypadkowe (pojazd z PC) sprowadzonego z USA Volvo XC60 z 2018 r., chciałbym mieć na badaniach tylko takie "wydumki" byłby sielski spokój, stan licznika ok. 30000 km, może się nie znam, ale ślady po naprawie trudno było dojrzeć (ponoć wymieniony błotnik, amorek, wahacz, drążek kierowniczy z końcówką, półoś została bo nie była uszkodzona). Klient sprowadził dla siebie. Oświetlenie w led, wszystko przeprogramowane na Europę, łącznie z przeciwmgłowym tylnym. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem takie cudo w tym tygodniu, BMW 5 wszystkie światła i inne rzeczy jak Europa, także spoko. Co prawda auto było walnięte walnięte, ale juz u nas.

Natomiast jakiś miesiąc temu miałem toyotę typowo z amerykańskiego rynku i zero dosłownia do naszych WT, ani postojowych, ani asymetrycznych mijania, ani nawet przeciwmgłowego (co najłatwiej dorobić), a OBT na tej stacji przez ostatnie 8 lat z wynikiem P... Jak dziadek usłyszał, że N to mnie mało nie zaszczekał na śmierć, właśnie dlatego, że 8 lat "nikt głupot nie odpier***ł".

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie znajduję wyjaśnienia jak amerykańce spełniają paragraf 10 warunków technicznych. Byle dyskusja o HAKU, to zaraz regulamin 55 się przywołuje. Byle dyskusja o oświetleniu, to zaraz regulamin 48 wyskakuje. A przy amerykanach woda w usta, tak?

  • Super 1
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli dobrze rozumiem pytanie. W przypadku producentów międzykontynentalnych większość elementów bezpieczeństwa posiada stosowne E lub e, zwłaszcza gdy dany model jest oferowany zarówno w UE jaki i Ameryce. Nawet omawiane nie dawno przeze mnie Subaru Impreza na tylnych lampach takowe E posiadało, na przednich po zmianie również :cool: Pasy, szyby etc. to samo. Schody zaczynają się w przypadku producentów stricte amerykańskich producentów lub oferowanych tylko tam modeli pojazdów. No ale chyba od tego jesteśmy my diagności, aby klientów uświadamiać, co nie?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Czolgista napisał:

Schody zaczynają się w przypadku producentów stricte amerykańskich producentów lub oferowanych tylko tam modeli pojazdów.

- i to strome. Ja tam pod nie nie podchodzę. Raz kiedyś zrobiłem motocykl (na tajtlu:silent:) i to raczej wszystko. Poza tym nie wiem, nie umiem połączyć kropek.

Wiem tylko tyle, że dla amerykańców przebywających na placówce w Polsce przewidziano odstępstwa w pewnych zakresach – i to jest legal.

Podobnie dla samochodów w kierą po prawej stronie – i to też jest legal.

Jest też wzmianka jak amerykańskie cechy uznawać – ale czy taka informacja jest równoznaczna z przepisem – tego nie wiem.

Może ktoś, kto robi amerykany niech się wypowie. Trochę tego jeździ po kraju, a jak jeździ to znaczy, że do ruchu zostało dopuszczone. Tylko jak, jak dla wielu amerykanów nie przewidziano eurozamienników wcale a wcale.

Ten moto do dzisiaj nie daje mi spokoju z powodu braku E znaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Paprock napisał:

Dalej nie znajduję wyjaśnienia jak amerykańce spełniają paragraf 10 warunków technicznych

Czy spotkałeś się z "amerykańcem" lub innym pojazdem, który by nie miał jakichkolwiek oznaczeń wymienionych w pkt 2, 3, 4 przywołanego przez Ciebie § 10 ? Nie będę wciskał kitu, że sprawdzam w każdym pojeździe te oznaczenia, ale pobieżnie się mi zdarza i zawsze jest coś tam wytłoczone, wyryte, uwypuklone, no różnie. Czy te oznaczenia są zgłoszone do odpowiednich organów, nie wiem i nie interesuje mnie to. Skoro nie mam tak naprawdę możliwości weryfikacji tego uznaje to za wyrób zgodny z w/w punktami. Poza tym stosuję metodę niewinności, czyli brak dowodów na winę, jesteś niewinny. :wink:

:pada:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowód jest na amerykańskiej tabliczce. A oznaczenia to DOT i nic więcej. Skoro nie ma problemu z amerykańskimi samochodami, to po jaką chorobę amerykańskim samochodom naniesiono odstępstwa w rozporządzeniu monowskim?

To co, wychodzi że w amerykańskim vanie siedzeń można podostawiać ile się chce - tak?

To co, do osobowego amyrykańca można wstawić kratę i hulaj dusza piekła nie ma, ful legal ciężarówka - tak?

Tego też przecież zweryfikować się nie da. No bo jak, jak w katalogu ITS homo brak.

No i na dobranoc pytanie jak zarejestrować nowego amerykańca? Starego/używanego można, a nowego to już nie-e? Why?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Paprock-u staje Ci........:giggle:, sorki, staje przed Tobą normalny pojazd sprowadzony z USA bez żadnych tam "ful legal" przystosowany na Europę, nie chcesz zrobić badania, to nie robisz i nic nikomu do tego, ja przystępuję do sprawdzania i jak w/g mnie jest ok. to jest ok. Amen. 

Nie będę się rozpisywał o żadnej patologii, jeżeli rzut oka spowoduje w nim jakąś zadrę na tym koniec. 

Co do odstępstw, pewnie są dlatego, że w "demokratycznym" kraju są równi i równiejsi, a prawo jest jednakowe dla wszystkich.....:wink:, albo i nie. :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.03.2021 o 20:34, Czolgista napisał:

BMW 5 wszystkie światła i inne rzeczy jak Europa, także spoko. Co prawda auto było walnięte walnięte, ale juz u nas.

Natomiast jakiś miesiąc temu miałem toyotę typowo z amerykańskiego rynku i zero dosłownia do naszych WT

W większości aut produkowanych w Europie na rynek amerykański oświetlenie jest wykonane w europejskim standardzie (światła asymetryczne, żółte kierunkowskazy i światło p. mgielne z tyłu) natomiast w przypadku pojazdów produkowanych w USA sukcesem jest jeśli w ogóle da się dokupić reflektor w wersji europejskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.