Skocz do zawartości

Badanie auto z usa


matis602

Rekomendowane odpowiedzi

Ja myślę że zmiana nadzoru TDT niewiele w środowisku zmieni i poza chwilowym zamieszaniem to będzie nadal po staremu. Tak samo w TDT jak i w obecnym nadzorze pracują  LUDZIE a że system jest zepsuty od samej góry to taki zostanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już miałem pisać, że to (ten temat) już na forum było kilka godzin wcześniej.

Ale jednak za ścianą ... :$

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

stosowanie lamp asymetrycznych (by nie razić kierowców jadących z przeciwka)

Po tym stwierdzeniu odechciało mi się  czytania dalszej części artykułu :) 
A może jest tu jakiś mózg techniczny który wyjaśni mi w jaki sposób światła symetryczne rażą innych kierowców? 

Oczywiście skupmy się tylko na zależności symetria=oślepianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, dominik_z napisał:

wyjaśni mi w jaki sposób światła symetryczne rażą innych kierowców

Może mózgiem technicznym nie jestem ale śmiem postawić tezę iż światła symetryczne mniej oślepiają zwłaszcza pieszych niż światła asymetryczne.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kara jest nie za brak rejestracji a za brak zgłoszenia nabycia-zbycia pojazdu.

Już widzę te odstępstwa dla pojazdów zarejestrowanych, jak również przyspieszenie procesu poprzez przekazanie kompetencji dla TDTu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.09.2021 o 16:00, tobiasztj napisał:

śmiem postawić tezę iż światła symetryczne mniej oślepiają

 i możesz podróżować, bez obaw o oślepianie innych użytkowników dróg, zarówno w w UE jak i UK:) jak masz taki kaprys i odpowiednie monety na takie podróże lub przeprowadzki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Pośrednik = Firma (handlarz ściągający auta z USA) wraz ze sprzedającym - firmą Hornet, plus jakaś SKP, plus jakiś rzeczoznawca, twierdzą, że auto ma światła przystosowane na rynef Full Europa, poza Wielką BRytanią i podobnymi krajami z ruchen odwrotnym. Natomiast niemieckie coś (urząd, Dekra, TUV) plus polski ITS, plus polski TDT, plus polskie ministerstwo twierdzą zupełnie coś innego i nie ma bata, żeby ten pojazd doposażyć w legalne światła lub udzielić odstępstwa aby przeszedł pozytywne badanie techniczne. Cadillac był na trzech... czterech stacjach gdzie na okresowym oberwał negatywa! No i zima, bo kasa na bańkę w auto utopiona, a samochodem można jeździć po własnych ogródkach, hektarach, polach. Do ruchu się nie nadaje i basta!

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konflikt kupujący - sprzedający to jest to miejsce, gdzie diagności najczęściej tracą uprawnienia. Dwa razy obejrzyjcie sobie fragment od 49 minuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie konflikt - tylko dobry materiał o odstępstwach w Niemczech - dlaczego ich nie uznawać. STIVO to nie wykładnia dla naszych przepisów. Stary numer na obejście braku homologacji przez 1-dno dniową rejestrację w Niemczech i uzyskanie odstępstwa w/g ich przepisów. Tak załatwiali ciągniki rolnicze osobówki itp.... i oczywiści ZUGMachine... Quady 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam chyba padło, że to "odstępstwo" było jednodniowe, czy coś podobnego. I chyba obiecali, że będą drążyć temat w niemcowni jakimi zasadami ich służby sie kierowały udzielając tego dopuszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Paprock napisał:

"odstępstwo" było jednodniowe

Ale ZDR wydali na tej podstawie - potem szybkie wyrejestrowanie - i do Polandii z niemieckimi kwitami. Oczywiście bez homo w ZDR. A Nasze WK łyknęło wszystko - nie zwracając uwagi na odstępstwo STIVO - i tak jak Paprok napisał - poszło z grzywki bo nie musieli się brudzić rozpatrzeniem wniosku - gdyż pojazd został wyrejestrowany - ale ich decyzja wystarczyła do wydania ZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja się nie tykam żadnych takich wymyślnych samochodów. Pisałem wcześniej, że dla obywateli z USA wraz z ich mechanicznymi furmankami, monowskie rozporządzenie w sprawie badań przewiduje ich legalne dopuszczenie, a nad cywilami nikt się nie pochyli.

A jeździ tego bardzo dużo. A w nich za małe blachy, światła nie takie, p/mgłowe byle jak podłączone, kontrolki nie uświadczy, korektora mijania też nie zobaczysz, tym bardziej regulaminu 55 na haku. Ciekawe jakie mają gaśnice i trójkąty. Numer VIN uznawany po interpretacjach i tabliczka nie taka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Paprock napisał:

Tam chyba padło, że to "odstępstwo" było jednodniowe,

Auto miało wydane jednostkowe odstępstwo przez TUV.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba nie na światła, skoro sama firma przedstawia opinię o posiadaniu wymaganych prawem świateł asymetrycznych. Jak to było? Puszka Pandory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, thefilinek napisał:

Auto miało wydane jednostkowe odstępstwo przez TUV

i gdyby na pierwszym zamiast "klepać" była Nka to Ministerstwo mogło by się pochylić nad odstępstwami, gdyż na rynku europejskim brak rozwiązań co poświadcza firma i sąsiad w DE - ale - że cwaniak z firmy poszedł do pazernego rzeczoznawcy o opinie na zlecenie i to dali  diagnostykowi do klepnięcia to nagle lampy nabrały asymetrii i się wyzdrowiały na EU - no to teraz ciężko by było dawać odstępstwo skoro ponownie zachorowały na symetryczność 

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, nesiasps napisał:

i gdyby na pierwszym zamiast "klepać" była Nka to Ministerstwo mogło by się pochylić nad odstępstwami

Odstępstwo od takich świateł?

 

11 godzin temu, IVVO napisał:

A Nasze WK łyknęło wszystko

Dziwne, bo wychodzi że były czerwone tablice na badanie.

Zrzutekranu2024-02-19o21_03_56.thumb.png.5ca2118f9b4d98fb1728491e7b63a9b4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak nie było żadnego uznania BT z DE. Nie było też CoC o którym gdzieś w tym wywodzie przed kamerą mówią.

Ale było za to normalne OBT przed 1 rej. Z wynikiem P,i tu będzie prawdopodobnie zonk...

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, LimonQ napisał:

Odstępstwo od takich świateł?

Patrz np tu „Dotąd kierowcy obchodzili ten problem, przerabiając światła na własną rękę, na co przymykali oko diagności. Fotografowanie pojazdów podczas badania może ukrócić ten proceder, zmuszając właścicieli pojazdów do ubiegania się o odstępstwo od warunków technicznych”

Kupiłeś pojazd, masz uzasadniony powód to dlaczego by nie?

Myślę że problem wróci na pierwsze badanie, tam będzie jazda z sądami i skończy się na pozbawieniu uprawnień diagnosty i cofnięciu rejestracji / rzeczoznawca za nic nie odpowie bo takie jest prawo/ potem będzie jazda z wadą ukrytą pomiędzy stronami zakupu i skończy się zwrotem pojazdu - wtedy to dopiero nastąpi N na przeglądzie, wniosek o odstępstwo i wydanie zgody.. no ale ile to potrwa to strach myśleć

Edytowane przez nesiasps
  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego odstępstwa nie będzie, bo stanowisko ministerstwa już autor filmu poznał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.