Skocz do zawartości

Irlandia


Piotr Barczuk

Rekomendowane odpowiedzi

Oni swoją wyspę traktują jako stały ląd. Natomiast auta z okolicznych wysepek nie podlegają btp. Kolejne dzielenie włosa na czworo?

 

Przecież wiem, to było tylko "polskie literalne podejście" :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej czas badania mają określony na 40-60 minut. Należy też zauważyć, że przegląd kosztuje 55 Euro ale jest na 2 lata czyli nie wychodzi specjalnie drożej niż u nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danielg539, zwróć też uwagę, że badaniami zajmuje się jedna firma, która ma podpisaną odpowiednią umowę z władzami. Nie ma więc problemu z konkurencją za rogiem. Poza tym liczba stacji jest ograniczona i na przeglądy trzeba się umawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od połowy maja pracuję w Irlandii w warsztacie samochodowym i wiem jak to wygląda w praktyce. Niedaleko mnie jest stacja diagnostyczna czynna 7 dni w tygodniu. Chcąc przegląd trzeba się zapisac np. dwa tygodnie przed końcem terminu badania. Później dostajemy informacje kiedy należy się zgłosić do badania np. niedziela o godzinie 18.30 :) Na warsztacie często mamy samochody które nie przeszły badań. Bardzo rygorystycznie podchodzi się do kwestii spalin. Czasem nawet zakładaliśmy nowe katalizatory do samochodów które na przeglądzie nie spełniały wymagań. Ale nie jest tak kolorowo jak by się mogło wydawać. Czasem diagności na siłę chyba szukają usterek i wymyślają jakieś luzy, a czasem puszczają np. wykruszoną tarczę hamulcowa. Najdziwniejsza dla mnie rzecz to opony. Na jednej osi mają być opony o tym samym rozmiarze, rzeźba bieżnika jest nie ważna :? z reguły wiec zakłada się tylko jedna nową oponę na oś. Jeżeli zapomniałeś zdjąc kołpaki przed przeglądem zapomnij o pozytywnym wyniku. Numer rejestracyjny nadany przy pierwszej rejestracji jest z danym pojazdem do końca jego życia. Pierwsze dwie cyfry to zawsze rok pierwszej rejestracji, później jest litera (prawdopodobnie wyróżnik miejscowości) i nastepne kilka cyfr jako numer kolejny rejestracji. A co najlepsze to wypłata w każdy piątek :) Postaram się z kimś załapać na przegląd i zobaczyć jak to wygląda. Jak coś mnie jeszcze zaskoczy to się z Wami tym podzielę. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwróć też uwagę, że badaniami zajmuje się jedna firma

Tak to akurat zauważyłem :)

Chcąc przegląd trzeba się zapisac

I bardzo dobrze, bo to pozwala uniknąć ewentualnych kolejek.

Czasem diagności na siłę chyba szukają usterek i wymyślają jakieś luzy,

Arton, możesz dowiedzieć się jak wygląda procedura odwoławcza od wyniku badania, czy w ogóle jest opcja aby właściciel pojazdu nie zgodził się z oceną diagnosty?

Na jednej osi mają być opony o tym samym rozmiarze, rzeźba bieżnika jest nie ważna
Widywałem niemieckie ciężarówki tuż po OBT, które też miały różną rzeźbę bieżnika na jednej osi, czyli najprawdopodobniej tem też wolno mieć inne opony na osi.
Jak coś mnie jeszcze zaskoczy to się z Wami tym podzielę.

Będziemy Ci wdzięczni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"zakres badań" http://www.ncts.ie/NCT%20Manual%20Revise%20May%202012.pdf

 

przykładowo o szybach

ITEM

- REASONS FOR FAILURE

 

Glass Windscreen

1 Windscreen missing.

2 Windscreen not marked as safety glass.

3 In vehicle registered on or after 1st January 1986 windscreen is not marked as shown in Schedule 1 or to an equivalent standard.

4 Objects or stickers in drivers direct line of vision.

5 Damaged beyond acceptable limits. See page 26.

6 Glass has a visible light transmission level of less than 65%.

 

Glass Side and Rear Windows

7 Not marked as safety glass (if first registered after 1 July 1964).

8 Glass in front side windows has a visible light transmission level of less than 65%.

 

Windscreens, Windows

9 Insecure.

10 Opening mechanism of driver’s window not operating.

 

Non Glass Windscreens and Side or Rear Windows

11 Made of material likely, if fractured, to produce fragments capable of causing severe cuts.

12 Side or rear windows damaged such that the driver’s view is restricted.

POZYCJA

- PRZYCZYNY NIESPRAWNOŚCI

 

szkło szyby

1 Szyba przednia brakuje.

2, nie oznaczone jako szyb ze szkła bezpiecznego.

3 W pojazdu zarejestrowanego w dniu lub po 01 stycznia 1986 szybę przednią nie jest oznaczone, jak przedstawiono w załączniku 1 lub równoważnej normy.

4 Obiekty lub naklejek w bezpośrednim polu kierowcy widzenia.

5 Uszkodzony poza dopuszczalne granice. Patrz strona 26.

6 Szkło posiada widoczny poziom przepuszczalności światła wynosi mniej niż 65%.

 

Szkło bocznych oraz tylnych szyb

7 Nie oznaczone jako szkło bezpieczne (jeśli po raz pierwszy zarejestrowane po dniu 1 lipca 1964).

8 Szkło w przednich szybach bocznych ma widoczny poziom przepuszczalności światła wynosi mniej niż 65%.

 

Szyby przednie, okna

9 Niebezpieczne.

10 Mechanizm Otwarcie okna kierowcy nie działa.

 

Szyby przednie nie ze szkła i z boku lub z tyłu

11 wykonany z materiału prawdopodobne, jeśli złamał, do produkcji fragmentów, które mogą powodować poważne cięcia.

12 tylne szyby boczne lub uszkodzone w taki sposób, widok kierowcy jest ograniczony.

 

 

10

GLASS

ACCEPTABLE LIMITS

ZONE A

Damage that can be contained within a 10mm diameter circle (maximum of two defects provided they are

more than 100mm apart).

ZONE B

Damage that can be contained within a 20mm diameter circle or hairline cracks up to 30mm long (maximum of two

defects provided they are more than 100mm apart).

ZONE C

Damage that can be contained within a 40mm diameter circle (maximum of two defects provided they are more than

100mm apart).

 

10

SZYBY

- dopuszczalne limity

STREFA A

Uszkodzenia, które mogą być zawarte w okręgu o średnicy 10 mm (maksymalnie dwie wady pod warunkiem, że są

więcej niż 100 mm od siebie).

Strefa B

Uszkodzenia, które mogą być zawarte w koło o średnicy 20 mm lub mikropęknięcia do 30mm długi (maksymalnie dwóch

defekty, pod warunkiem że są więcej niż 100 mm od siebie).

Strefa C

Uszkodzenia, które mogą być zawarte w okręgu o średnicy 40 mm (maksymalnie dwie wady pod warunkiem, że są więcej niż

100mm od siebie).

 

 

jak wygląda procedura odwoławcza od wyniku badania
Odwoływanie się od wyników przeglądu NCT

 

Osoby niezadowolone z wyników przeglądu mogą odwołać się od nich, kierując się zasadami procedury odwoławczej NCTS. Odwołanie należy złożyć w ciągu 7 dni od daty przeglądu. Należy zaopatrzyć się w formularz odwołania (Appeals form), który można otrzymać w miejscu przeprowadzania przeglądu lub w dziale obsługi klienta NCTS. Należy wypełnić odpowiednie części formularza, podając dokładne przyczynę/y niezadowolenia z decyzji o nieprzyznaniu świadectwa dopuszczenia do ruchu. Wypełniony formularz należy odesłać do działu obsługi klienta NCTS (Customer Service Department) na podany poniżej adres (zob. "Gdzie składać podanie"). Przegląd zostanie powtórzony, lecz trzeba będzie uiścić za niego pełną opłatę. Jeśli wynik drugiego przeglądu będzie pozytywny, opłata zostanie zwrócona.

Glass.thumb.jpg.e1f12a4abf568a779994ff29318ea161.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się z kimś załapać na przegląd i zobaczyć jak to wygląda. Jak coś mnie jeszcze zaskoczy to się z Wami tym podzielę. Pozdrawiam

Spróbuj nakręcić film z tego badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek o 21.25 byłem ze znajomym z pracy na tzw. reteście czyli naszym badaniu poprawkowym. Stacja czterostanowiskowa przelotowa czynna całą dobę 7 dni w tygodniu. Ponieważ wszystkie stacje sa państwowe na miejsce przegladu poprawkowego można sobie wybrać dowolną stację w całym kraju. Klient podjeżdżając pod stację staje w miejscu wskazanym przez pracownika stacji (nie diagnostę), kluczuki pozostają w samochodzie. Następnie należy podejść do kasy opłacić przegląd (28e) i po podaniu nr rejestracyjnego kasjerka wprowadza pojazd do kolejki oczekujących na badanie. Dowód rejestracyjny nie jest potrzebny do badania, wszystkie dane są w systemie. Klient na stacji może przebywać tylko w poczekalni, może też obserwować przebieg badania przez okna w ścianie oddzielającej stanowiska pomiarowe od poczekalni. Diagnosta w pierwszej kolejności sprawdza spaliny, światła, pasy bezpieczeństwa itp. Jakoś nie zauważyłem by sprawdzali numer nadwozia :? Wyniki sa wpisywane do komputera (po trzy przy każdym stanowisku: przy analizatorze, rolkach i podnośniku nożycowym na końcu stanowiska). Nastepnie przejazd na tester amortyzatorów i rolki. Wszystkie światła zewnętrzne diagnosta sprawdza sam dzięki dużym lustrom zawieszonym na przedniej i tylnej ścianie hali. Po sprawdzeniu zawieszenia na podnośniku diagnosta dokonuje ostatniego wpisu wyników badania i określa jego wynik. Nie wiem jak wygląda sprawa usterek drobnych jak u nas. Po zakończeniu badania system drukuje kartkę wielkości A4 potwierdzająca przejście przeglądu i diagnosta w poczekalni wywołuje właściciela pojazdu. Z kartki tej wydziera się z prawego dolnego rogu kwadracik wielkości paczki papierosów i wsuwa w kieszeń przyklejona od wewnątrz z lewej strony przedniej szyby tak by był on widoczny od zewnątrz, nie wbija się pieczątki do dowodu. Kieszeń ta ma trzy przegródki, oprócz przeglądu są tam jeszcze kartki potwierdzające opłacenie tzw. TAX-u czyli podatku drogowego i ubezpieczenia. Tak wiec dowód rejestracyjny nie jest potrzebny w czasie jazdy samochodem. Po przeglądzie klient dostaje też druga kartke na której w tabeli wypisane są wyniki pomiarów. Na tej stacji prawdopodobnie pracuje Polak jako diagnosta, ale ze względu na zakaz wchodzenia na halę nie byłem w stanie tego sprawdzić. I tak to w skrócie wyglada

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 years later...
14 godzin temu, Arton napisał:

zaskakujący odsetek pozytywnych wyników

Kwestia co znaczy pozytywny, ponieważ u nas również będą takie cyfry jak nie "lepsze" ze względu na to, że pojazdy z UD są również niesprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irlandczycy samochodami sie raczej nie przejmują. Był u nas kiedyś na warsztacie Land Cruiser z cielakiem w środku leżącym na słomie. A negatyw dostaniesz za nie zdjete kołpaki z kół, małą dziurkę w osłonie sworznia, minimalne ślady rdzy na przewodach hamulcowych, przetarty pokrowiec na siedzeniu w ciężarowych, jakieś luzy w mechaniźmie wycieraczek czy uszkodzony podnośnik szyby. Jeżeli pozytywne wyniki wg tych statystyk to tylko te bez żadnych usterek (jak u nas - drobnych) to może być taki ich poziom

Edytowane przez Arton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.