Skocz do zawartości

Czas "przeglądu",


Paprock

Rekomendowane odpowiedzi

A Art. 83b. PoRD jest kolegom znany? Pewnie tak, tylko udajecie internetowych napinaczy ;)

Proponuję odmówić na piśmie wykonania BT przy kontroli, proszę nie zapomnieć nas wszystkich poinformować jakie były Wasze dalsze losy :) Czasem warto uczyć się na czyiś błędach :)

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, adamos napisał:

proszę nie zapomnieć nas wszystkich poinformować jakie były Wasze dalsze losy

A jakie mogą być w obecnym stanie prawnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wiedzieć co mu za to grozi, bo uprawnienia można cofnąć jedynie za wykonanie badanie niezgodnie z przepisami, a nie za odmowę.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, adamos napisał:

tylko udajecie internetowych napinaczy ;)

  Nikt tu się nie napina,😎 Art. 83b. nic nie mówi o wykonaniu badania, tylko o "SPRAWDZENIU" prawidłowości wykonania badania i tak jest interpretowane przez większość kontroli na stacjach. Ciągnąc wątek kontroli można dodać, wcale nie jest tak że stacja przejdzie pomyślnie kontrole jest gitara i rok z głowy, wszelkie protokoły z takiej kontroli są JAWNE, co za tym idzie każdy z nas może otrzymać kopie takiego protokołu na wniosek złożony w danym inspektoracie... (można otrzymać odpis protokołu z każdej stacji9_9) A zatem jeśli uważam że kontrola nie była przeprowadzona "prawidłowo" mogę ODWOŁAĆ się od niej i to nie jest jakaś nowość, kontrolujący doskonale zdają sobie sprawę z jawności protokołów. Konkluzja powyższego jest taka, że ten kij ma dwa końce i czasem może trafić w oko tego co go dzierży. Nie chciałbym się znaleźć na miejscu osoby której zarzucono nieprawidłowość przy kontroli...

 Jeśli diagnosta wykonuje podczas kontroli standardowe czynności bez pomijania podstaw ( identyfikacja, wyposażenie, analizator, oświetlenie itd.) to między bajki można włożyć odbieranie uprawnień na skutek odmowy/nie wykonywania BTP podczas kontroli, co najwyżej zostanie upomniany że np. nie sprawdził ciśnienia, nie miał identyfikatora, czy inne pierdoły🙄

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dalkowiak napisał:

Nie chciałbym się znaleźć na miejscu osoby której zarzucono nieprawidłowość przy kontroli...

Ukarany urzędnik, tego to nawet Lem nie brał pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie  pomijając kwestie poruszane powyżej a nawiązując do czasu wykonania badania to już wiadomo, że  eksperci wypowiedzieli się na temat czasu badania samochodu do 3,5 t - nawet do 50 minut  a minimalny czas to 20 minut . A jak wygląda sprawa w przypadku pojazdów powyżej 3,5 t - ciężarowych , ciągników siodłowych z naczepami , autobusów to jak to niby ma  wyglądać? .Czy są dostępne jakieś opinie?Czy ktoś z kolegów ma wiedzę na temat? U nas czas badania  samochodu ciężarowego to od 30  do 40 minut ( większa wartość dla zestawu)  a autobusu to średnio  40 - 50 minut. Boję się, że nagle ktoś przedstawi ekspertyzę, że badanie zestawów i  autobusu to ma trwać dłużej.I stanie się to obligatoryjne podczas kontroli . Już krążą opowieści, że ciężarówka to minimum godzina a autobus to jeszcze więcej. Rozumiem aspekty prawne i rzetelność przy badaniu. Ale przecież jak się pewne czynności wykonuje odpowiednio długo ( czyli np.  kila lub kilkanaście lat) to diagnosta dochodzi do pewnej  wprawy i w związku z tym pewne czynności może wykonywać szybciej i sprawniej.  Tak myślę ale oczywiście mogę się mylić.

Pozdrawiam

Edytowane przez Macintosh
zmiana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.03.2021 o 18:53, adamos napisał:

 czy pseudodiagnosta bojący się wykonać pokaz wzorcowy raz w roku....

 

Dla mnie sprawa jest jasna. Nie muszę tego robić więc nie robię. Badania wykonuje zgodnie z zakresem i nikomu nie muszę robić pokazówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Macintosh napisał:

A jak wygląda sprawa w przypadku pojazdów powyżej 3,5 t - ciężarowych , ciągników siodłowych z naczepami , autobusów to jak to niby ma  wyglądać? .Czy są dostępne jakieś opinie?

Skoro czasem badania do 3,5 t wzorujesz się na tym

 

Godzinę temu, Macintosh napisał:

że  eksperci wypowiedzieli się

To zapytaj ekspertów, jak to jest z pojazdami powyżej 3,5 t.

Przy okazji możesz popytać o czas badań dodatkowych jak zmiany konstrukcyjne, pokolizyjne, ADR, bus 100, czy nawet taxi.

 

Dlaczego niby zapytasz ? Bo każdy swój rozum ma. Jeśli opierasz się w tym temacie na opinii "ekspertów", to bądż w tym konsekwentny.

 

Godzinę temu, Macintosh napisał:

Już krążą opowieści

tak samo jak kiedyś bajki z mchu i paproci.

 

Można też inaczej. Do ręki katalog usterek, sprawdż wedle niego wszystkie punkty, przy włączonym stoperze. Jak skończysz, będziesz wiedział jaki jest czas badania, nie opierając się na ekspertach. Lub rób jak do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy czas badania hamulców w autobusie lub zestawie możesz porównać do tych 3,5t. Czas zakręcania i odkręcania czujnika spadku ciśnienia na osi bądź każdym siłowniku trochę trwa. :516:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym że sądowi eksperci mają w du**e czasy badań. Oni biorą dziennik ustaw i jadą z koksem po kolei na spokojnie analizując każdy punkt. I bardzo fajnie to wygląda jak się spojrzy ze strony kontrolujących, 99 zł za badanie, porządnie zrobione trwa ok. min 30 min..(co wszyscy wiemy że jest fikcją) lub dłużej. Nikt się nie martwi o opłacalność interesu (no może poza właścicielem stacji) i jest git.
Pamiętam jakie wielkie larmo było podniesione z okazji pomysłu wprowadzenia kamerek dla diagnostów (coś na kształt tych na mundurach policjantów z USA), że zamach na wolność, że tragedia, kto to będzie analizował później itd. itp.
A tym czasem to jest genialny pomysł dla diagnostów wykonujących swoje obowiązki właściwie! Wszystko nagrane, czysta sytuacja. Tylko idiota by się sprzeciwiał. Ale nie, lepiej w kombinatorskim półświatku się obracać co nie? 

 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, DURP napisał:

Wszystko nagrane, czysta sytuacja. Tylko idiota by się sprzeciwiał

Ciekawe czy gdyby takie coś było to dalej by chamska klientela wyzywała, obrażała, groziła i poniżała bo jak mi śmiałeś negatywa dać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jasne że tak! Wystarczy popatrzeć na nagrania z mundurów policjantów z USA. Chamstwo było jest i będzie na każdym kontynencie.
Jednak w sądzie później sytuacja zupełnie inaczej się przedstawia z dowodem w postaci nagrania video.. zwłaszcza jak nie masz nic do ukrycia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, obecnie większość "branżowych organizacji" mało jajka nie zniesie, bo na biednego przedsiębiorcę chcą nałożyć obowiązek fotografowania pojazdu i archiwizowania tych zdjęć przez 2 lata. Czyli +/- 700 zł na średniej jakości aparat i dysk twardy, pewnie raz na 10 lat. A co dopiero mówić o bodycamach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Czolgista napisał:

700 zł na średniej jakości aparat

To większość SKP wydała, gdy wszedł obowiązek robienia zdjęć przy zmianach konstrukcyjnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Czolgista napisał:

A co dopiero mówić o bodycamach...

 

1.png

Karta w detalu za 50 pln i można działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, DURP napisał:

Pamiętam jakie wielkie larmo było podniesione z okazji pomysłu wprowadzenia kamerek dla diagnostów

 Ameryki nie zrobisz, ludzie tkwią w przeszłości i zbyt wiele głosów jest by nic się nie zmieniało. Jest masa stacji, dzień po dniu kilkanaście zestawów ciężarowych robią🙄 jak słyszą hasło kamera/nadzór/kontrola, to robi im się gorąco. W nawiązaniu do USA-zrobienie bezwzględnej kontroli na stacjach, to jak z uwolnieniem dostępu do broni palnej, nie jesteśmy na to gotowi, ale to tylko moje zdanie. Mam kolegę który robi na OSKP wyspecjalizowanej na transport ciężki, wiem co i ile, nie zazdroszczę tej roboty i tych wypłat z które w razie "W" nie uzbiera na dobrego adwokata.

  Dla mnie obojętnie, niech sobie zrobią kamery/zdjęcia/kary, przy moim przerobie nie mam raczej kłopotu. Co ciekawe czasem trafi do rąk kwit z takiej "stacji szybkiej obsługi" nr. zaświadczeń wysokie😎 Tym się nadzór nie interesuje, przewalają tylko certyfikaty z urządzeń i mierzą miejsca parkingowe i sprawdzają ile płytek w kanale jest luźnych9_9

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Jacdiag napisał:

większość SKP wydała

Tym bardziej nie wiem,  o co całe larum? Tzn. wiem, ale niech to będzie pytanie retoryczne.

Po pierwsze, o bodycamach to była ironia :) Drugi mniej ironiczny temat, to problem archiwizacji tych nagrań, jedno nagranie (30-50 min.) "waży" ładne kilka GB, niech średnio badań będzie 5 dziennie, to za miesiąc robi się dużo GB, po roku to już chyba kilka TB. A mając na uwadze, że dobrze byłoby te nagrania trzymać przez wymagany czas 5 lat, to już pokaźna kolekcja dysków twardych się robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, adam1501 napisał:

Ja tam czekam na wprowadzenie automatycznej archiwizacji wyników i skończy się problem z czasem BT.

Dokładnie ,a nie  i  ile czasu badanie trwa ,tyle ile mi zejdzie ,to nie bieganie na 3000m na czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.03.2021 o 13:17, leski66 napisał:

A tak to w programie wygląda ( i już 15 min. " badanka obleciało ! " :evil:)

czas.JPG.00d2e28dcecd50e934ba908fa1526dfe.JPG

:smile:

Konkretnie w jakim programie bo chyba nie w każdym? Ja w SQL nie widzę tej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.