Skocz do zawartości

Badanie dodatkowe - mocowanie ładunku.


michal_k

Rekomendowane odpowiedzi

Otrzymałem za pośrednictwem GITD informację, o której mowa w art. 54f ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, czyli należy skierować pojazd na dodatkowe badanie techniczne, o którym mowa w art. 81 ust. 11 pkt 2a lit. a) ustawy Prawo o ruchu drogowym. Zgodnie z rozporządzeniem zakres takiego badania obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 0-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek.

Problem w tym, że wpisano "usterkę" dotyczącą mocowania ładunku - 20.1.3.3.1, czyli zgodnie z 2014/47/WE jest to: "Niewystarczające mocowanie siatek i pokryć".

Moje pytanie brzmi - czy mocowanie ładunku mieści się w zakresie, o którym mowa powyżej? Czyli - czy w ogóle istnieje podstawa do skierowania na dodatkowe badanie techniczne i w jaki sposób diagnosta oceni, czy "usterka" została usunięta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W załączniku nr 2 pkt 9.1 jest takie coś :

Brak spełnienia warunków określonych w przepisach
wydanych na podstawie art. 30a ustawy z dnia 6 września
2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 r.
poz. 1414, z późn. zm.) odpowiednio dla:
– tylnego urządzenia zabezpieczającego:
niewłaściwe mocowanie, kształt i rozmieszczenie jego
elementów,
– bocznego urządzenia zabezpieczającego:
niewłaściwe mocowanie, kształt i rozmieszczenie jego
elementów,

Myślę że może chodzić o to.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Pewno inspekcja zarzuciła złamanie przepisu w/s przewozów np tego

W warunkach paragraf 8 pkt 6.   

Konstrukcja przestrzeni ładunkowej pojazdu kategorii N2, N3, O3 i O4powinna być wykonana w sposób zgodny z aktualnym poziomem wiedzy inżynierskiej zapewniający bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Poziom wiedzy jest opisany w normie PN-EN 12642; przepisu nie stosuje się do samochodu ciężarowego o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, michal_k napisał:

czy mocowanie ładunku mieści się w zakresie, o którym mowa powyżej? Czyli - czy w ogóle istnieje podstawa do skierowania na dodatkowe badanie techniczne i w jaki sposób diagnosta oceni, czy "usterka" została usunięta?

Nie bardzo. Zabezpieczenie ładunku leży w gestii SKP tylko pod względem mocowań, o których mowa w warunkach technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafi90 napisał:

Myślę że może chodzić o to

Nie - chodzi dokładnie o 20.1.3.3.1.

5 minut temu, aboz napisał:

Zabezpieczenie ładunku leży w gestii SKP tylko pod względem mocowań

No właśnie, czyli wychodziłoby na to, że nie ma podstaw do skierowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, michal_k napisał:

No właśnie, czyli wychodziłoby na to, że nie ma podstaw do skierowania.

Tak mi się wydaje. Wiesz, to jest taka sytuacja, że teraz ma źle zabezpieczony ładunek, bo nie miał linek ściągających i zabezpieczających przed zsunięciem się siatki, a za chwilę będzie miał odpowiednią siatkę, dobrze ułożoną i zamocowaną. Jedyne co można by wykonać na SKP, to w przypadku np. wywrotki sprawdzenie czy na burtach są haki do mocowania siatek/plandeki i są w odpowiednim stanie. Ale jak to jest kontener na gruz, to zapomnij.

Edytowane przez aboz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom wiedzy jest opisany w normach: PN-EN 12195-2, PN-EN 12195-3, PN-EN 12195-4.

-  niestety nie przyswoiłem na tyle dokładnie żeby udzielać porad:((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że mało to interesuje tego co to wpisał do warunków... zamiast tekstu starczy wpisać normy, nr dzienników EU i inne takie tam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to że kierowca i przewoźnik pokazali pieczątkę z OSKP i sprawa wraca na stacje

Załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 stycznia 2018 r. (poz. 361)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korelując to z pkt 2 może chodzić o uszkodzone brakujące punkty kotwienia siatek i pokryć:

Cytat

Niewystarczające mocowanie siatek i pokryć                       2.Wytrzymałość mocowania mniejsza niż 2/3 wymaganych sił mocu­jących

 

Chociaż w tym wypadku lepiej by pasowało:

 

 

mocowanie.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, michal_k napisał:

Niewystarczające mocowanie siatek i pokryć".

Skoro jest to naczepa wywrotka to prawdopodobnie chodzi o plandekę która jest mocowana do wanny a służy do przykrycia ładunku sypkiego. 
Dodatkowe badanie pewnie będzie polegało na sprawdzeniu przymocowania plandeki do "wanny" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, dominik_z napisał:

Skoro jest to naczepa wywrotka to prawdopodobnie chodzi o plandekę która jest mocowana do wanny a służy do przykrycia ładunku sypkiego. 

No może tak być, czyli jednak badanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może tak być, czyli jednak badanie.
Można by zrobić. Początkowo myślałem, że to pojazd do przewozu kontenerów (siatki), ale skoro wywrotka, to spokojnie można wykonać BT.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej na burtach brakuje haczyków do zaczepienia plandeki, lub też uszkodzony w jakiś sposób jest "system" rolowania plandeki który nie był przymocowany do burty. 
Moim zdaniem DBT powinno się odbyć :) 

 

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g mnie chodzi o pasy do naciągające  rurę plandeki / plandeka zwijana/ - uszkodzone naciągi lub zerwane pasy naciągowe 

Często są po prostu przynitowane - norma w wywrotkach ze zwijaną opończą

Przeważnie są trzy 

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całą pewnością ten co będzie przeprowadzał DBT powinien się przyłożyć, bo jak to ITD ma w zwyczaju - dokumentację stosowną sporządzili ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, mirek_handlarz napisał:

bo jak to ITD ma w zwyczaju

ITD jest tylko pośrednikiem w przesyłaniu protokołu kontroli z innego kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy w CEP to jest uwidocznione? - Czy ITD wprowadziło tę informację do CEP?

2 minuty temu, michal_k napisał:

protokołu kontroli z innego kraju.

Jest opcja, że naczepa nadal jest w tym innym kraju 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, mirek_handlarz napisał:

Ciekawe czy w CEP to jest uwidocznione?

Nie jest. Nawet literalnie jak go skieruję na badanie to nie ma potem podstawy żeby go wyegzekwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.