Skocz do zawartości

Vanlife czyli cycki przy podłodze kiedy czytam o problemach z przerobieniem auta na kamper


Van4life

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli macie ochotę mnie zlinczować za kolejny wpis, to zachowajcie ją dla siebie, 

Internety nie są bez dna, i czytam dwa dni, i pewności pewnie mieć nie będę, ale może jakąś świadomość z Waszą pomocą. Bo teraz tylko mętlik. 

Zaczęłam od poszukiwania przyzwoitego kampera-nic nadzwyczajnego, prąd, woda, sucho, i ... nic.... nic co by nie kosztowało miliony monet, albo kiepski albo nad wyraz drogi, po przeglądnięciu ofert kamperów decyzją padła na busa.... a po przejrzeniu ofert busów ... na jego samodzielne wykonanie. I tu kolejnych milion pytań... to może już zacznę. W niektórych potrzebuje się upewnić, w niektórych jestem zielona zupełnie, a inne być może zrodzą się w trakcie pisania

1) czy kupując bus ciężarowy do 3.5t jakie konsekwencje mi grożą za usunięcie ścianki, bez dodawania miejsc

2) Czy pozostawienie ściany daje jakieś plusy lub minusy które zauważacie

3) czy kupując bus brygadówkę łatwiej będzie mi przerobić go na samochód kempingowy? Z zachowaniem miejsc które są

4) Podoba mi się myśl zakupu busa 9/11miejs i usunięcia foteli tak by zostało 5/6 na swoim miejscu i zasłoniecia nadmiaru szyb w końcu busa zabudową-czy przejdę bez problemu BT ? Nawet jeśli nie zmieniam przeznaczenia na specjalny, Nie muszę oddzielać ścianą by zabudowa nie stanowiła zagrożenia!?

5) czy w busie osobowym (jak4) mogę zmienić przeznaczenie na kamper? 

Z góry dziękuję 

 

  • Haha 1
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1 - zatrzymanie DR na drodze i "sagan" na BT.

Ad 2 - wszystko zależy od tego jak rozplanujesz miejsce.

Ad 3 - teoretycznie tak, natomiast będzie mniej miejsca na marzenia wypoczynkowe.

Ad 4 - wszystko zależy od tego jak będzie to wykonane, dla jednego tylko wyposażenie kuchni się przewozi w tym czasie a dla drugiego źle sklasyfikowany pojazd.

Ad 5 - zawsze są możliwe zmiany konstrukcyjne - kwestia czasu i pieniędzy.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, IVVO napisał:

Sam bym je chętnie zobaczył

Pooglądaj Cejrowskiego, może nie przy podłodze ale do pasa owszem :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprok mnie ubiegł z piwkiem - ale najpierw klient potem forum

10 godzin temu, Van4life napisał:

Zaczęłam

No - to rozwiązuje problem ale nie wiem czy autorka ... będzie zadowolona z obrotu sprawy to inna kwestia

Edytowane przez IVVO
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Paprock napisał:

Znachorze

A może "Diabelska edukacja" Dancewicz i Kondrat

13 minut temu, Paprock napisał:

Znachorze

"Obyś Ty w wodzie siedział a napić się nie mógł "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Van4life napisał:

I tu kolejnych milion pytań.

A może napiszesz jaką kwotę pieniędzy chcesz przeznaczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko adam1501 udzielił odpowiedzi na zadane pytanie a pozostali wyłącznie robią pitu-pitu niezwiązane z tematem. To niestety w wielu sytuacjach jest sedno dyskusji jakie tu obserwuję. 

@Van4life

Ogólnie w przypadku zabudowy auta kempingowego na busie 3.5 tony problemem jest zawsze masa. Sam blaszek w zależności od wyposażenia waży 2000-2400kg (już nie wspominam o tych większych). Do tego dochodzi masa pasażerów - tutaj 75kg na łebka. Tak w ogóle zastanawia mnie idea 5/6 miejsc w kamperze do 3.5 tony. Ciaśniutko niesamowicie tam by musiało być. Takim standardem są wersje 4 osobowe budowane na Sprinterach lub Fiatach Ducato. 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Paprock napisał:

Za tytuł! :564:

A dzięki 😇 a zaczekam z tym aż wianek na antence zawiśnie

10 godzin temu, IVVO napisał:

Bardzie skojarzyłem ze "Świerszczykami" - potrafił gość uruchomić wyobraźnię   

Odbieram to za komplement 😏

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, sad_madman napisał:

Do tego dochodzi masa pasażerów - tutaj 75kg na łebka.

Do teraz myślałem, że 75 kg to tylko na kierowcę. Zaś przespałem jakieś zmiany ?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, IVVO napisał:

Paprok mnie ubiegł z piwkiem - ale najpierw klient potem forum

No - to rozwiązuje problem ale nie wiem czy autorka ... będzie zadowolona z obrotu sprawy to inna kwestia

Mentalne wsparcie to też jakieś wsparcie, miewam już chęci coby odpuścić, a tu wrze 👉😉

3 godziny temu, Grzegorz Łódź napisał:

A może napiszesz jaką kwotę pieniędzy chcesz przeznaczyć?

Tak

Auto 20-25t i zabudowa 10-15 Zasada jest prosta, aby było bezpiecznie, z głową jeśli warto do czegoś dołożyć to oczywiście warto, jeśli na czymś mi nie będzie zależało to jak najmniej, czyli tak aby nie przepłacać, ale rozeznać się w cenach i wybrać optymalną

Godzinę temu, sad_madman napisał:

Tylko adam1501 udzielił odpowiedzi na zadane pytanie a pozostali wyłącznie robią pitu-pitu niezwiązane z tematem. To niestety w wielu sytuacjach jest sedno dyskusji jakie tu obserwuję. 

@Van4life

Ogólnie w przypadku zabudowy auta kempingowego na busie 3.5 tony problemem jest zawsze masa. Sam blaszek w zależności od wyposażenia waży 2000-2400kg (już nie wspominam o tych większych). Do tego dochodzi masa pasażerów - tutaj 75kg na łebka. Tak w ogóle zastanawia mnie idea 5/6 miejsc w kamperze do 3.5 tony. Ciaśniutko niesamowicie tam by musiało być. Takim standardem są wersje 4 osobowe budowane na Sprinterach lub Fiatach Ducato. 

1) Plan na zabudowę jest na 2, ewentualnie 3, bardzo sporadycznie 4. Nigdy więcej

2) zabudowa na blaszku zdaję się nierealna, stąd inny pomysł... bus 9 osób i zmniejszenie liczby miejsc?

Panowie, 

I Panie? 

Plan na blaszaka po kolejnym dniu i weryfikacji w miejscowej stacji, przeczytaniu tematów do cna 

Kolejne pytanie-

1) kupuje bus OSOBOWY 9os

2) usuwam 4/5 foteli (zostawiam 3+2) na oryginalnych mocowaniach 

3) robie BT i rejestruje w WK (tu pytanie czy potrzebuje dodatkowych akceptacji na zmniejszenie liczby miejsc? 

4) "ROBIE" zabudowę tyłu

Czy za rok przejdę z tą zabudowa BT? (Nie będzie jakaś agresywna) czy jest niedozwoloną?

6) nie zmieniam rodzaju zostaję osobowy a nie kamper-czy łamie jakieś przepisy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Mecher napisał:

Do teraz myślałem, że 75 kg to tylko na kierowcę. Zaś przespałem jakieś zmiany ?

Ile waży pasażer ?

  

26 minut temu, Van4life napisał:

6) nie zmieniam rodzaju zostaję osobowy a nie kamper-czy łamie jakieś przepisy? 

Co dokładnie chcesz zamontować ?

Edytowane przez sad_madman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, cezary napisał:

To zależy od tuszy, ale w/g zakresu przyjmujemy zgodnie z § 5. :giggle:

Czyli powiadasz, że jak pojazd miał przewidziane przez producenta 75kg na pasażera (taki jest wymóg homologacyjny na tej kategorii, dotyczy to też dopuszczenia jednostkowego) to przy zmniejszeniu liczby miejsc nagle zmieniasz te masy ? Ja wiem, że w przypadku autobusów to się zgadza ale w każdym innym przypadku już jest zgrzyt.

§ 5. 1. Liczbę miejsc w pojeździe ustala się tak, aby:

1) łączna masa osób znajdujących się w pojeździe nie powodowała przekroczenia jego dopuszczalnej masy całkowitej; masę pierwszej osoby przyjmuje się w wysokości 75 kg, a kolejnych w wysokości 68 kg, z zachowaniem warunków § 17 ust. 2 rozporządzenia o warunkach technicznych;

2) zachowane były wymagania dotyczące miejsc oraz pomieszczeń przeznaczonych lub przystosowanych do przewozu osób, określone dla danego rodzaju pojazdu w rozporządzeniu o warunkach technicznych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, sad_madman napisał:

Ile waży pasażer ?

  

Co dokładnie chcesz zamontować ?

Łóżko, lodówka, kuchenka/zlew w szafce, zabudowa toalety/prysznic, szafki Górne 

31 minut temu, Mecher napisał:

Rozumiem, że mam wytłumaczyć? Czy po zmniejszeniu liczby miejsc robiąc na końcu autobusu zabudowę łóżko/szafki/lodowka/zlew/kuchenka/zabudowa toaleta/prysznic łamie przepisy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie definicja (z dyrektywy)  auta kempingowego jest taka:

„Samochód kempingowy” oznacza pojazd specjalnego przeznaczenia kategorii M zbudowany w taki sposób, aby
służył jako miejsce mieszkalne, zawierający co najmniej następujące wyposażenie:
— siedzenia i stolik,
— miejsca do spania, które mogą powstawać z siedzeń,
— urządzenia kuchenne, oraz
— szafki.
Wyposażenie to jest umocowane trwale w przedziale mieszkalnym; stolik może być jednak zbudowany tak, aby
łatwo można go było zdemontować.

Auto spełniające te wymagania jest samochodem kempingowym. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.