Skocz do zawartości

Pilna pomoc w sprawdzeniu homologacji e13*2002/24*0247*


meweric1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.  mam mały - wielki  problem z ustaleniem parametrów technicznych  czterokołowca m-ki Polaris Ranger  RZR S poj.760cm3 , moc,14,5kW.

Pojazd został zakupiony przez właściciela z Włoch, We włoskim dokumencie brakuje masy własnej w pozycji - G-, wpisana jest natomiast poz. F.1-700kg. W dowodzie zaznaczona jest informacja ( tłumaczenie z j.włoskiego) - .. czterokołowiec lekki do przewozu osób...

Mógłby któryś z szanownych kolegów wkleić info co kryje sie pod nr homologacji ? Tabliczka znamionowa włoska z oznaczeniem Egimotors Italy - e13*2002/24*0247*

nr vin-*ZHSRZR80008000289*

BYŁBYM NIEZMIERNIE WDZIĘCZNY bo ręce opadają 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Nie wiem jak rejestrują takie pojazdu w WK . Czy ktoś ma jakieś pomysły? Jeśli waga przekracza 400kg  bo jest 495kg, to jak się to ma do homologacji L6e w naszych przepisach? Przeznaczenie przewóz towarów???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włosi masę podaje w uwaga jako  'massa a vuoto'.

I należy rozróżnić polską masę własną od unijnej masy pojazdu w stanie gotowym do jazdy!

Pół forum to tematy o Quadach! A szukajka działa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie ma nic nigdzie.

W  poz.-J- XM.  

Czyli tu jak widać masa gubo - 495kg i jak na na przewóz osób ( przeznaczenie ) to nie łapie sie. Jeszcze gdyby spełniał warunki co do przewozu rzeczy-towarów.

Koś ma jakieś pomysły ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, meweric1 napisał:

Dzięki za info.

Fajnie iż dziękujesz, drugie to by nie cytować postu poprzedzającego w całości. No chyba, że chcesz "nagrodę" od moderatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Paprock napisał:

Pół forum to tematy o Quadach! A szukajka działa!

No właśnie. Jakby był MODERATOR-POTWÓR to byłoby że ho ho. :giggle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, meweric1 napisał:

Koś ma jakieś pomysły ???

Tak! Ogarnąć to:

12. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52, z późn. zm.) stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku XI do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 44/2014 z dnia 21 listopada 2013 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 w odniesieniu do konstrukcji pojazdów i wymogów ogólnych dotyczących homologacji pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 25 z 28.01.2014, str. 1, z późn. zm.).

13. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych świadectwem homologacji typu WE pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającą dyrektywę Rady 92/61/EWG (Dz. Urz. WE L 124 z 09.05.2002, str. 1, z późn. zm.19) – Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne rozdz. 13, tom 29, str. 399, z późn. zm.) albo zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2016 r. stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku do dyrektywy Rady 93/93/EWG z dnia 29 października 1993 r. w sprawie mas i wymiarów dwu- i trzykołowych pojazdów silnikowych, przy czym dopuszczalna masa całkowita motocykla jednośladowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta, a masa pojazdu nieobciążonego trzy- i czterokołowego, nie może przekraczać:

1) w przypadku pojazdów trójkołowych:

a) motorowery – 270 kg,

b) motocykle – 1000 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym);

2) w przypadku pojazdów czterokołowych:

a) pojazdy czterokołowe lekkie – 350 kg,

b) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu osób – 400 kg,

c) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu rzeczy – 550 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym).

14. Dopuszczalna masa całkowita pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej podanej przez producenta.

15. Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych objętych świadectwem homologacji typu WE pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającą dyrektywę Rady 92/61/EWG albo zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2016 r. nie może przekraczać w przypadku:

1) motoroweru trójkołowego – 300 kg;

2) pojazdu czterokołowego lekkiego – 200 kg;

3) motocykla trójkołowego: a) do przewozu rzeczy – 1500 kg, b) do przewozu osób – 300 kg;

4) pojazdu czterokołowego innego niż lekki:

a) do przewozu rzeczy – 1000 kg,

b) do przewozu osób – 200 kg.

16. Motocykle, motorowery i pojazdy czterokołowe mogą ciągnąć przyczepę o masie określonej przez producenta, ale nieprzekraczającej 50% masy pojazdu nieobciążonego.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ostatni raz to rozpracuję! Nie wnikam w instytutu patenty, bo to przecież instytut...

W zacytowanych fragmentach rozporządzenia zwanego w skrócie "warunkami technicznym" jest położony wyraźny nacisk na przepisy unijne. No na parametry unijne deko od naszych inne. Mam tu na myśli kilka rodzajów mas: masy rzeczywistej, masy na pusto, masy dopuszczalnej, masy nieobciążonej, masy użytecznej, masy własnej...

I teraz tak:

- masa nieobciążona to zwykły golec bez paliwa i bez kierowcy.

- masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy to masa golca + kilka litrów paliwa paliwa (bez kierowcy),

- dopuszczalna masa całkowita to masa golca + kilka litrów paliwa + ciężar kierowcy (75 kg) + zapas ładowności,

- ładowność użyteczna to różnica między masą całkowitą a masą golca z paliwem i kierowcą.

Z Italii ściągnięto Polarisa z jednym wiadomym parametrem pod [F.1] wynoszącym 700 kg. No i teraz należy wykombinować żeby wszystko 'stykło', czyli określić dziwne parametry takie jak wiadomo: masa szofera = 75 kg, zbiornik paliwa około 30 litrów można śmiało przyjąć, że waży 30 kg, to już mamy 105 kg. Do tego można założyć, że ten byczek Polarisek ma masy nieobciążonej zgodnie z przepisem max 400 kg. No i już robi się jaśniej. Teraz pora na ładowność użyteczną, czyli od 700 kg odjąć (105 kg plus 400 kg) równa się 195 kg ładowności użytecznej. No i gitara gra! Oczywiście wszystko należy w katalogach, instrukcjach, na wagach w Centrozłomach posprawdzać. Moje wymysły są li tylko fakultatywne.

W tytułowym poście podano numer dyrektywy, po której pojazd dopuszczono. Ten sam numer w punkcie 13 rozporządzenia powtórzono. Nakierowano też na unijny akt numer 93/93 EWG aby sobie definicje przyswoić. To nie, non-stop masa własna... masa własna... masa własna... No niech ktoś mi znajdzie gdzie ta dyrektywa definiuje taką masę? 

 

Wklejkę pomocniczą instytutu przemilczę chociażby z powodu braku ładowności, chociażby z powodu masy i masy.

Nie mieszać mas polskich z unijnymi. Rozróżniać masę własną pojazdu od masy nieobciążonego pojazdu i od masy pojazdu w stanie gotowym do jazdy!

Zaświadczenie z Badania/DiP przyjmie diagnosty opis co i jak z masami Quadów się ma, ale jak Dowód to łyknie, to niech się martwi Cepik / Instytut / WK. 

10 godzin temu, meweric1 napisał:

BYŁBYM NIEZMIERNIE WDZIĘCZNY bo ręce opadają 🙂

I jak, poszły do góry?

  • Super 1
  • Piwo 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Paprock napisał:

zbiornik paliwa około 30 litrów można śmiało przyjąć, że waży 30 kg, to już mamy 105 kg.

Tutaj przyznam, że w niektórych sytuacjach ma to ogromne znaczenie jaką wagę się przyjmie - przyznam, że zawsze największy problem był w kamperze. Pomyśl, że do takiego dostawczaka wchodzi powiedzmy 80l czyli do analizy przyjmujemy 72l. Jak policzysz po gęstości wody to wyjdzie 72kg ale jak policzysz właściwą gęstość to wychodzi 59kg. Niby różnica jest niewielka ale w takim kamperze ma ogromne znaczenie. W pozostałych przypadkach bym się tym nie przejmował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sad_madman napisał:

W pozostałych przypadkach bym się tym nie przejmował

Tym bardziej, że mowa o pojeździe, w którym pewne parametry można pozaokrąglać. A i samo napełnianie tego paliwa do 90% to też płynna granica. ;-)

Ale zostawmy kampery, bo już z Yamahy zrobili aparat fotograficzny! ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mogę prosić o sprawdzenie na "bębnie" tego nr z tabliczki znamionowej: e3*2002/24*0395*00. Widnieje nazwa Paoletti Racing 250szr. Jest to quad, kraj rejestracji FR.

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to przypadkiem nie jest jakiś producent coś jak Abarth dla Fiata?

 

No i w czym problem z tym homo?

Ktoś seryjne wyroby, przerabia, usprawnia, doposaża i swoje logo zapodaje. No tak też można vide przykładowo Opel vs Vauxhall.

W Niemczech Alpha TECHNIK silniki dławi, co też po swojemu tabliczką znamionową oznacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to Suzuki LT-Z250 a na tabliczce ma taką francuską czy włoska nazwę. Ogólnie to zarejestrowany już w PL na samochodowy inny od 2019, ale nie ma tego numeru homologacji pod K. Jest się czym martwić czy można go kupować? Przegląd ostatni robiony w marcu 2021r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No prawdopodobnie Paoletti Racing wykombinowała homo na tego Suzuczka coby do ruchu drogowego go dopuścić.

Co do "homo pod K", to w pojazdach sprowadzonych rzadko kiedy, a raczej w cale ta rubryka wypełniana bywa.

Skan dowodu lepiej zapodać, foto tabliczki i takie tam różne ciekawostki, a na bank problem będzie łatwiej rozszyfrować.

Ale jak Cię smuci tylko pusta rubryka [K] to bieri Quada. Niewypełnione pole w dowodzie nie powinno na decyzję kupna wpłynąć. Zawsze zostaje opcja upalać po nieużytkach.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1212061682_tabliczkaznam2ltz250.thumb.jpg.104dce313f9531c9491542b355046d2b.jpg

Podziękowania dla Paprock. Dzięki Twojej opinii quad został zakupiony i przerejestrowany w dniu następnym bez najmniejszych problemów. Nr VIN wybity jest dodatkowo na ramie z lewej strony silnika. Pan w WK potwierdził, że często quady z Francji homologowane są we Włoszech, czy innych krajach UE. Dziękuję i pozdrawiam.

Edytowane przez rafallogi
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Podczepię się do tematu. Potrzebuję informacji, szczególnie masę własną do pojazdu o numerze homologacji:

e13*167/2013/00026*03

Jest to pojazd CFMOTO CFORCE 450S. Mam homologację pojazdów i chce się upewnić czy wystarczy odjąć 75 kg ;).

A teraz z drugiej beczki. Jest to pojazd nowy, jeszcze nigdy nierejestrowany, zakupiony w Niemczech. Niestety tam nie wydają tego śmiesznego dokumentu z danymi potrzebnymi do rejestracji w Polsce... Wydział komunikacji na podstawie samej homologacji nie chce zarejestrować pojazdu, wysyła go na dodatkowe badanie w celu ustalenia danych... ale nie chce wydać próbnych tablic i miękkiego dowodu... Jak rozwiązać sytuację żeby wydział to zarejestrował ?? Albo przynajmniej wydał tablicę tak żebym ustalił dane ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Logen napisał:

Jak rozwiązać sytuację żeby wydział to zarejestrował ??

Złożyć dokumenty na dzienniku podawczym i oczekiwać odmowy pisemnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Logen napisał:

nie chce wydać próbnych tablic i miękkiego dowodu

To odpowiadasz klientowi, że zanim nie dostaniesz jednego z wymaganych do BT dokumentów nie ma czego szukać na SKP. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.