Skocz do zawartości

Pilna pomoc w sprawdzeniu homologacji e13*2002/24*0247*


meweric1

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem w wk i tam potwiedzili że jest homologacja na 2 osoby tylko odesłali mnie na pt żeby Pan diagnosta potwierdził ze są 2 miejsca i zmienia tylko Pan diagnosta chce wyciąg z homologacji i tu problem bo poprzedni właściciel zagubił i z kad takową dostać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da tyle że Pan diagnosta sobie zobaczy homologacje i wypisze kwitek że prosi o korektę w dowodzie i po sprawie by było jeżeli w wk jest wpis z homologacji na 2 osoby 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Bolo napisał:

Da tyle że Pan diagnosta sobie zobaczy homologacje i wypisze kwitek że prosi o korektę w dowodzie i po sprawie by było jeżeli w wk jest wpis z homologacji na 2 osoby 

Jeżeli ktoś skasował jedno miejsce i skorykował po legalu rubrykę [S] w dowodzie, to można wysnuć wniosek, że w pojeździe zostały wprowadzone zmiany i nic nie da przywoływanie technicznych parametrów z homologacji!

Trzeba rozkminić gdzie na dzisiaj faktyczne dane! Trzeba mieć wiedzę, czy ktoś to robił legalnie, albo trzeba mieć wiedzę, czy ktoś popełnił omyłkę wystawiając dokumenty rejestracyjne.

Nie ma co szastać homologacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pani w wk poszukała nr homologacji i u nich jest wpisana homologacja na dwie osoby i stwierdziła że to po prostu ktoś źle wpisał i tak zostało, ale zebyto zmienić to diagnosta musi napisać o korektę miejsc i wtedy pani w wk zmieni na 2osoby a Pan nie chce na pt napisać bo chce zobaczyć homologacje mimo tego że jest w wk na 2 osoby i tak odsyłają mnie między wk a pt 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty swoje, a ja swoje. Dzięki za rozmowę. Ciekawe jakie to ważne dane ma pani w komunikacji, że na ich podstawie nie chce nic poprawić. Szuka koziołka pod postacią diagnosty, a ten będzie śledztwo prowadził, co się stało, że jedno miejsce powstało. Ciekawe co mówi historia.pl na temat tego pojazdu. Czy oprócz badań okresowych może jakieś dodatkowe - zmiany konstrukcyjne się zapodziało. Sprawdź sobie.

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Paprock napisał:

 Szuka koziołka pod postacią diagnosty,

Pracownicy WK mają właśnie tą tendencję żeby wszystko zwalić na diagnostę. Teraz mam temat na tapecie. Iveco z pustą TZ, masy przyczep jakieś są w DR, potrzeba wbić haka i F3. Pani mówi iść do diagnosty , tamten doda DMC pojazdu do przyczepy i już mamy masę zestawu. Najgorsze że jakiś jelonek się trafi i tak zrobi, a jak zapytają skąd wziął parametry to napisze że pododawał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Paprock masz rację szukają teraz kozła jutro jak się uda to wrócę do wk i skp będę dalej ich męczył może wokoncu coś się uda poczynić w temacie. Pani w wk przyznała ze przy rejestracji pierwszej rejestracji ktoś źle przepisał z homologacji w której widnieje ze jest 2 osobowy lecz teraz nikt nie chce się pod tym podpisać żeby to odkręcić bo od początku jest źle wpisana ilość miejsc i teraz między sobą mnie odsyłają jak uda się coś załatwić dam znać chociaż dla potomnych pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Bolo napisał:

przy rejestracji pierwszej rejestracji ktoś źle przepisał z homologacji w której widnieje ze jest 2 osobowy

Czyli pierwotny organ rejestrujący jest w posiadaniu dokumentów, które potwierdzają błąd. To pani z okienka musi się zwrócić do tego WK, a nie gonić po SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych baboli więcej się mnoży. Odskoczę trochę od tematu, ale w mojej okolicy nagminnym staje się rodzaj paliwa wpisywany w dowodzie wespół z energią elektryczną, a w samochodzie ani pół kabla pomarańczowego. Sama benzyna a w [P.3] jak byk [P EE] stoi. :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Paprock napisał:

Sama benzyna a w [P.3] jak byk [P EE] stoi.

Jak chcesz, to znajdziesz. Szukaj po dyrektywach. Hasło klucz: mild hybrid/ miękka hybryda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, aboz napisał:

Jak chcesz, to znajdziesz. Szukaj po dyrektywach. Hasło klucz: mild hybrid/ miękka hybryda.

Nie, zwykła bomba, omyłka. Pospolite Audi A5 Sportback.

To [ B ] przy "Dopal.kat." też jest ciekawe.

 

image.png

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowie zapytanie o sprawdzenie homologacji:

e11*2002/24*1241*01

I ogólnie czy jest szansa żeby quad z homologacją 2002/24 mógł być 4 osobowy ?? Ładowność takich pojazdów nie może przekraczać 200 kg... a 3 dodatkowe osoby (3*68=204) praktycznie powodują, że pojazd tego wymagania nie spełnia...

Czy spotkał się ktoś z pojazdem kategorii L7e homologowanym według 2002/24 który posiadał 4 miejsca siedzące ??

Chodzi tutaj o typowego chińczyka, zasilanego energią elektryczną. Czy spotkał się ktoś z czymś takim, żeby pojazd w chinach mógł posiadać 4 miejsca siedzące, natomiast w homologacji na Europę liczba ta została ograniczona do 2 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozporządzenie europejskie też przewiduje cztery miejsca siedzące. Homologacja homologacji nie równa. Fiaciki Pandy homologowane po 2007/46 są czteromiejscowe i pięciomiejscowe. I co zrobisz jak nic nie zrobisz.

Nie kumam co wam daje sprawdzanie tych homologacji. Jest pojazd, jest dowód, to o co jeszcze chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest pojazd. Taki malutki samochodzik elektryczny. Homologowany według 2002/24 czyli kategorii L7e. Nazywa się on Shandong Baoya New Energy jakoś tak :P 

Jest dowód rejestracyjny. Pojazd rok temu sprowadzony. W dowodzie 2 miejsca siedzące.

No i problem w tym, że w samochodzie znajdują się 4 miejsca siedzące wraz z pasami... No i pytanie czy klient ma te tylne siedzenia zdemontować czy jak ?? Z której strony bym nie patrzył na dane tego pojazdu to wychodzi mi, że 4 miejsc siedzących tam być nie może... czy to z mas... czy z ograniczenia ładowności dla pojazdów kategorii L7e do przewozu osób... No ale producent tak czy siak umieścił w pojeździe 4 fotele :P pytanie dlaczego, po co i co z nimi teraz trzeba zrobić, żeby legalnie się tym poruszać ??

 

Edytowane przez Logen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trzeba pozbyć się się dwóch siedzeń - to najprościej. Ewentualnie wykonać coś na wzór... żeby nie było możliwości tyłka tam usadowić. No coś takiego, jak w ciężarówkach wywodzących się z aut osobowych. Albo bawić się w zmianę parametrów technicznych pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No są, są i co z tego skoro dokument dopuszczający pojazd do ruch twierdzi, że na pokładzie są tylko dwa miejsca, czyli homo przestało wiarygodną rolę pełnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Solaris napisał:

Bo ładowność może wynosić 275 kg a nie 200 tak jak piszesz. 

No te 75 kg ładowności to taka trochę fikcja bo to chodzi o osobę kierującą...

Tak czy siak. 275 kg ładowności... kierowca 75 kg, 3 pasażerów 204 kg czyli w sumie 279... i tak więcej niż 275 :P 

No chyba, że pasażerów na motocyklach liczy się inaczej :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdę gdzieś ten zapis w 2002/24 gdzie piszę, że za masę pasażera przyjmuje się 65 kg ??

Z jednej strony sprawia to, że pojazdy L7e mogą być 4 miejscowe, ale w moim przypadku G - 790 kg; DMC - 1050 kg; Czyli i tak brakuje mi 10 kg... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to elektryk, to akumulatorów się nie liczy coś mi się zdaje. 

Tam szukaj: 👉 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32013R0168&from=EN

 

Określenie masy pojazdu w stanie gotowym do jazdy

 

1. Masa pojazdu kategorii L w stanie gotowym do jazdy jest określana za pomocą pomiaru masy własnej pojazdu gotowego do normalnego użytkowania i obejmuje masę:

a) płynów;

b) standardowego wyposażenia zgodnie ze specyfikacjami producenta;

c) „paliwa” w zbiornikach paliwa napełnionych w co najmniej 90 % objętości.

Na potrzeby niniejszej litery:

(i) jeśli pojazd jest napędzany „paliwem płynnym”, uważa się je za „paliwo”;

(ii) jeśli pojazd jest napędzany płynną „mieszanką paliwowo-olejową”: — jeśli paliwo napędzające pojazd i olej smarny są wstępnie mieszane, tę „wstępną mieszaninę” uważa się za „paliwo”, — jeśli paliwo napędzające pojazd i olej smarny są przechowywane osobno, za „paliwo” uważa się wyłącznie „paliwo” napędzające pojazd; lub

(iii) jeśli pojazd jest napędzany paliwem gazowym, płynnym paliwem gazowym lub działa pod wpływem sprężonego powietrza, masa „paliwa” w zbiornikach płynnego paliwa gazowego może być ustalona na 0 kg;

d) nadwozia, kabiny, drzwi; oraz

e) szyb, urządzeń sprzęgających, kół zapasowych, a także masę narzędzi.

 

2. Masa pojazdu kategorii L w stanie gotowym do jazdy nie obejmuje masy:

a) kierowcy (75 kg) i pasażera (65 kg);

b) maszyn lub wyposażenia zainstalowanego przy skrzyni ładunkowej;

c) w przypadku pojazdów hybrydowych lub pojazdów elektrycznych – masy akumulatorów napędowych;

d) w przypadku pojazdu lub pojazdów jedno-, dwu- lub wielopaliwowych – masy układu paliwa gazowego oraz masy zbiorników paliwa gazowego; oraz

e) w przypadku pojazdów napędzanych wstępnie sprężonym powietrzem – masy zbiorników sprężonego powietrza.

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.