Skocz do zawartości

Pilna pomoc w sprawdzeniu homologacji e13*2002/24*0247*


meweric1

Rekomendowane odpowiedzi

Nie,po prostu mam problem z ustaleniem kategorii pojazdu ,w DR nie mam wpisanej żadnej i chciałem  się dowiedzieć czy może jest ktoś w stanie ustalić i podać mi tą informację,nie chciałem nikogo urazić ani naciągnąć na darmowe dane....czy coś,szukając pomocy w necie na trafiłem na ten temat i zobaczyłem że po podaniu numeru są tu osoby które mają taką możliwość i tylko tyle,jeżeli zrobiłem coś nie tak to przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, nic się nie stało.

Motocykl trójkołowy o symetrycznym rozmieszczeniu kół. Obstawiam L5e.

"1. Niniejsza dyrektywa stosuje się do wszystkich dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych, z kołami podwójnymi lub innymi, przeznaczonych do poruszania się po drogach oraz do części lub oddzielnych zespołów takich pojazdów.

2. Pojazdy, o których mowa w ust. 1, dzieli się dalej na:

c) motocykle trzykołowe, to jest pojazdy posiadające trzy koła umieszczone symetrycznie (kategoria L5e), wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nie większej niż 45 km/h."

A tak poza konkursem dopytam, po co Ci ta homo-kategoria? Bo znając życie, to na przysłowiową 'gębę' nikt jej w dowód nie wpisze. Owszem, można homo-kategorię z pozycji stacji/diagnosty w dowód zapodać, ale wcześniej diagnosta musi ją ustalić tak, jak mówią objaśnienia do zaświadczenia, czyli:

"O ile dane są dostępne i zostały ustalone na podstawie dowodu rejestracyjnego pojazdu (pozwolenia czasowego), świadectwa zgodności WE, świadectwa zgodności, wyciągu ze świadectwa homologacji typu pojazdu, odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu, dopuszczenia jednostkowego pojazdu, decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu."

Nadmienię, że w cytacie mowa o dokumentach do konkretnego pojazdu, do konkretnego egzemplarza, do konkretnego vinu.

Można też próbować załatwić coś indywidualnie w okienku wydziału komunikacji dysponując wymienionymi dokumentami. Ale chcąc mieć ściśle wypełnioną rubrykę [J] w dowodzie, to trzeba się liczyć z jego wymianą wiadomo na czyj koszt. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź ,co do potrzeby to mi osobiście nie jest potrzebna ale podczas kontroli zaczną się schody....nie mam prawa jazdy kat A ,chciałem zrobić teraz na wiosnę ale życie potrafi być brutalne i wszystkie pieniądze jakie miałem odłożone musiałem wydać na pogrzeb Mamy,co do potwierdzenia kategorii pojazdu na jakimś innym forum przeczytałem że jest możliwość ustalenia jaka dokładnie jest,trzeba udać się na okręgową stacje kontroli pojazdu na badanie w celu weryfikacji (koszt 61zł) i z papierem do WK w celu uzupełnienia.

Tak jest to 250cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Krugerro napisał:

Tak jest to 250cm

Proszę: :smile:

747761062_MotocyklL5e.thumb.JPG.d8a85049bc59c797ff2fece411091c97.JPG

25 minut temu, Krugerro napisał:

co do potwierdzenia kategorii pojazdu na jakimś innym forum przeczytałem

Lepiej takich " forum " nie czytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Krugerro napisał:

trzeba udać się na okręgową stacje kontroli pojazdu na badanie w celu weryfikacji (koszt 61zł)

Stacje, nawet okręgowe, nie ustalają kategorii pojazdu, tylko ją wpisują na podstawie dokumentów tj. dowód rejestracyjny, CoC itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam, mam prośbę czy ktoś z forumowiczów jest w stanie mi pomóc doradzić. Chcę kupić auto w Azji czy po nr. Vin jestem w stanie stwierdzić (odczytać) czy auto posiada homologację na Europę i czy je zarejestruję. Czy takowa homologacja jest wymagana?  Podaje nr vin

LSVAY40E3K2015175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Dzień dobry, witam wszystkich,

zakupiłem Piaggio MP3 500 2016 - krajowe, ani w karcie pojazdu, ani w DR ostatniego właściciela nie ma żadnej wzmianki o tym całym L5e, przymierzam się do zgłoszenia zakupu oraz złożenia wniosku o wyrobienie DR i zastanawiam się czy rzeczywiście warto walczyć o ten wpis. Z tego co wyczytałem w wielu miejscach w większości nasi stróże prawa nie przyczepiają się gdy jedzie się MP3 na kategorii B, natomiast bardziej zastanawia mnie fakt czy np. szanowne ubezpieczalnie nie mają z tym problemu (zawsze mają) - tzn. z wypłaceniem gaży podczas gdyby odpukać coś się miało stać z mojej lub nie mojej winy.

Im więcej w to się zagłębiam tym bardziej mnie to przeraża poprzez wyrabianie czy zmianę świadectwa homologacji czy jakieś czasowe dopuszczenia do ruchu tylko na terenie RP ( może bym się kiedyś wybrał gdzieś dalej)

Widząc że macie Panowie dostęp do jakiś tajnych baz czy ktoś może przyświecić latarką :

VIN : ZAPM8610000021471

Nr świadectwa e9*2002/24*6034*03

 

Czy ewentualne podbicie do jakiejś stacji kontroli i wyproszenie poświadczenia że konstrukcyjnie w mojej maszynie wszystko gra i spełnia wymogi L5e, a potem umęczenie w Starostwie będą wystarczające? Czy jednak rzeczywiście to pochłonie jeszcze kilka stówek i masę oczekiwania poprzez jakieś pomylone procedury?

Z uwagi na to że to krajowy sprzęt zwróciłem się też z zapytaniem do Dealera o pomoc, bo jeżeli temat tej Unijnej homologacji haczy o pojazdy z chociażby 2009 roku z Francji czy innych krajów Europy, dlaczego w Polsce pojazd sprzedany w 2016 jest tego pozbawiony... chyba że jest to efekt zmian właścicieli i przy którejś zmianie któryś Wydział Komunikacji tego nie przepisał z poprzedniego dowodu. Rozumiem że największy hałas i bum o tym u nas zrobił się po 2018 roku gdy oficjalnie zezwolono posiadaczom kat. B na jazdę trajkami, ale w dalszym ciągu mam ciężką zagwozdkę czy ma moja mp3 to L5e i jeśli ma w bazie danych, to dlaczego nie jest wpisana ani w karcie pojazdu.

 

Dobre piwo dla pomocnej dłoni :)

 

dzięki!

IMG_20220419_132327.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, mielonek napisał:

Widząc że macie Panowie dostęp do jakiś tajnych baz czy ktoś może przyświecić latarką

" przyświecone ", proszę :

Piaggio.thumb.JPG.1c9ce62bb9bb4da13de6c64c526c148d.JPG

:smile:

Edytowane przez leski66
literówka
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki szefie, tak szybkiej odpowiedzi się nie spodziewałem!

zadam ostatnie głupie pytanie, bo jako śmiertelnik-użytkownik nie mam wiedzy nt. narzędzia którym się posługujesz, 

czy nasze wydziały komunikacji też mają do tego wgląd? Czy to baza diagnostów - czy jak to niefachowo określić,

tzn. czy muszę jakiś kwit im przynieść od diagnosty i dodatkowym pismem obok wniosku uzasadnić im to i wyłożyć :D, czy sam WK będzie mógł zasięgnąć tej wiedzy że to KOD KATEGORII L5e.

Mimo dziesiątek postów o tym że nie jest to wymagane, chyba będę czuł się bezpieczniej mając świadomość że będzie to wpisane, a z czasem zobowiązuję się zrobić A :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mielonek zapisz sobie załącznik od @leski66, potem go wyprodukuj w wersji papierowej. 

W sytuacji spornej z BWPzO* możesz zwrócić jej uwagę na zgodność numeracji 

553040336_nrhomo.png.58681b8c300f549537e6cc15734aba02.png

 

 

* BWPzO = bardzo ważna pani (persona) z okienka

 

4 godziny temu, mielonek napisał:

do jakiejś stacji kontroli i wyproszenie poświadczenia że konstrukcyjnie w mojej maszynie wszystko gra i spełnia wymogi L5e,

I mała uwaga na przyszłość:

SKP nie ma delegacji ustawowej do ustalania kategorii homologacyjnej :!: To jest tylko w zasięgu producenta. Nawet jakby jakiś diagnosta takie coś napisał, to nie ma to żadnej wartości.

Może poza jedną - będzie to "podkładką" żeby przestał nim być.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Katalog ITS tworzą tak naprawdę urzędnicy, a ITS dodaje określone pozycje po jego pozytywnej weryfikacji. Dosyć często się zdarza że urzędnicy to kasują, czemu i po co to nie wiem, widocznie albo nie było w katalogu i nie chce im się składać zamówienia na pozycje (przez jakiś czas katalog nie funkcjonował odpowiednio i urzędnicy dodawali swoje wypociny bez żadnej weryfikacji, a one nie były weryfikowane i dodawane do katalogu ITS) albo ktoś ich tak nauczył i tak robią bo dla nich to ŻĄDNE DANE TECHNICZNE. Przykre, no ale taki kraj.

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Ale o co dokładnie chodzi. Dyrektywa 2002/24 dotyczy pojazdów kategorii L, więc?

Motocykl, czy czterokołowiec?

A może traktorek? :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w quadach z homologacją 2002/24 były jakieś ograniczenia odnośnie pojemności silnika ??

Pojazd jest sprowadzony z Wielkiej Brytanii... w ich dowodach zazwyczaj czegoś brakuje... Tutaj są podane 2 masy, nieobciążony 398 kg; oraz w stanie gotowym do jazdy 423 kg. Moc niby podana 14 kW. Pojemność 644... Google z taką pojemnością  wyszukuje tylko Joyner Sand Storm z mocą 20,6 kW... Trochę mi to śmierdzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bardzo ładnie, pod L7e łapie się idealnie. Bez obciążenia nie przekracza 400kg moc poniżej 15kW,  a że taka mała z takiej pojemności  to co my na to poradzimy. Widziałem kilka gadów o pojemności ok 700 z polskich salonów i moc właśnie taka jak napisałeś ok 14kW. W innym temacie było o redukowaniu mocy motocykli i większości nie przeszkadzało że z  litra który ma ok 70kW redukuje ktoś o 2/3. W twoim przypadku tylko o 1/4 zmniejszona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi pojemność do mocy nie przeszkadza... Problem jest taki, że gada jeszcze nie widziałem, na razie mam tylko ksero dowodu rejestracyjnego z Wielkiej Brytanii... a tam ani modelu, ani DMC, a brak tych parametrów już mi przeszkadza :P tym bardziej, że po homologacji nie idzie nic znaleźć :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marka: Joyner

Nazwa handlowa nie występuje 

Typ: SS

Kategoria: L7e

Masa pojazdu bez obciążenia: 398 kg

Masa własna do dowodu rejestracyjnego rubryka G: 423 kg

Maksymalna masa całkowita: 587 kg

Maksymalna masa na oś 1:  241 kg;

Maksymalna masa na oś 2: 380 kg

Pojemność silnika: 644 cm3

Maksymalna moc netto silnika 12,4 kW przy 4000 obr/min

Paliwo: benzyna

Liczba miejsc siedzących: 2

Rozstaw osi: 2050 mm

Masy przyczep i zespół pojazdów nie występują. Nie dopuszczony do ciągnięcia

Jakby potrzeba więcej danych to są 

 

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Kolejna zabawka...

Numer homologacji:

e13*168/2013*00882*00

Marka: CFMOTO

Model: 950

Typ/Wariant/Wersja: CF1000AU-F

L7e-B1

W Homologacjach ITS coś nie mogę znaleźć... nowa maszyna może dlatego... Ktoś gdzieś coś znajdzie ??

Szczególnie potwierdzić przyczepki (150 kg) oraz największy nacisk ?? ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.