Skocz do zawartości

Zmiana liczby miejsc w samochodzie osobowym


gregi

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Po przejrzeniu forum widzę, że temat jest dość często "wałkowany", ale postanowiłem założyć oddzielny temat, jako, że sytuacja dotyczy "osobówki". 

Sytuacja: Mercedes Vito 639. W dowodzie: 2 miejsca, zarejestrowany jako osobowy. Fabrycznie (zaświadczenie z Mercedesa) jest w nim 6 miejsc (2 rzędy siedzeń). Obecnie fizycznie jest fotel kierowcy i pasażera. 

Chciałbym zamienić fotel pasażera na kanapę, co w konsekwencji dałoby 3 miejsca. Czy nie będzie problemu z przerejestrowaniem tego samochodu z 2. na 3. osobowy? Kanapa oryginalna od mercedesa 639.

Dziękuję za pomoc

Nie mogę edytować posta, piszę więc nowego

Mały update: diagnosta stwierdził, że aby przerejestrować samochód na 3. osoby potrzebuje potwierdzenia z TDT (http://www.tdt.pl/badania-techniczne-pojazdow/stacje-kontroli-pojazdow/zalatwianie-sprawy/zalatwianie-sprawy.html). Pan z TDT jednak stwierdził, że nie jest w ich kompetencji wydawanie takich zaświadczeń (nie ma tu miejsca zmiana przeznaczenia samochodu itp.). Stwierdził, że takie przerejestrowanie jest wyłącznie w kompetencji diagnosty. Sytuacja jest trochę patowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany konstrukcyjne w samochodzie osobowym pozostały bez zmian. Posiadając "kwit" z Mercedesa o wyposażeniu fabrycznym w dwa rzędy siedzeń (czytaj - punkty mocowania foteli wykonane w procesie produkcyjnym pojazdu) załatwiają sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

8 minut temu, adam1501 napisał:

Posiadając "kwit" z Mercedesa o wyposażeniu fabrycznym w dwa rzędy siedzeń (czytaj - punkty mocowania foteli wykonane w procesie produkcyjnym pojazdu) załatwiają sprawę.

Ale, jak dobrze zrozumiałem, @gregi chce przerobić Mercedesa Vito osobowego, 6-cio miejscowego, na osobowego 3 miejscowego. Trochę mało tych miejsc jak na osobowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.04.2021 o 11:15, gregi napisał:

W dowodzie: 2 miejsca, zarejestrowany jako osobowy

Skoro starczyły dwa, to może i trzy się uchowają.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej rozpatrywałbym tą sytuację tak:

1. Rejestracja VITO na osobowy 2 miejsca była błędna, nie logiczna i dość mocno niezgodna z przepisami.

2. Zmiana liczby miejsc z 2 na 3 jest zmianą konstrukcyjną powodującą zmianę zapisów w DR

3. Nie powinno się powielać błędu i robić na 3 miejsca osobowy.

Moim zdaniem powinno się wyprostować sprawę: albo 6 miejsc osobowy albo 3 miejsca ciężarowy z przegrodą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, rzeczoznawca napisał:

Rejestracja VITO na osobowy 2 miejsca była błędna, nie logiczna i dość mocno niezgodna z przepisami

Mógłbyś to rozszerzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Dodam, że Vito został sprowadzony z Niemiec już jako samochód z 2 miejscami. Fabrycznie żadnej przegrody nie ma.

Rozmawiałem ponownie z diagnostą i powołałem się na rozmowę z TDT. Diagnosta stwierdził, że w takim razie będzie potrzebował 2 rzeczy: fv za montaż kanapy przez warsztat oraz zaświadczenie o fabrycznej ilości miejsc z Mercedesa. Tu ciekawostka - mimo, że mam takie zaświadczenie z Mercedesa, to diagnosta stwierdził, że jest "za stare" (data koniec 2018). Stwierdził, że potrzebuje aktualnego, z bieżącą datą... 🤦‍♂️ Powtórzę - chodzi o zaświadczenie o  fabrycznej ilości miejsc - tak jakby, przez ten 3. letni okres miało się coś zmienić... 🤦‍♂️

Edytowane przez gregi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.04.2021 o 11:15, gregi napisał:

Stwierdził, że takie przerejestrowanie jest wyłącznie w kompetencji diagnosty. Sytuacja jest trochę patowa. 

No sytuacja jest bardzo patowa, bo nawet sam TeDeT umywa ręce cedując problem na diagnostę. No ale jest jeszcze ITS. 

Może należałoby zacząć od zapytania, który z aktywnych userów podjąłby się tego zadania. Od razu zastrzegam, że ja odmawiam. Odmawiam, bo brak ścisłych wytycznych do takiego kombinowania. Wątpię w autentyczny rodowód tego Mercedesa powyżej przedstawiony. Uważam, że jedno/dwu-miejscowe osobówki to są to delikatne wałki lub kaprysy wykonane życzeniowo pod właścicieli. I nie ma co ciągnąć tego wątku dalej, przykładowo w sensie wymontowania ośmiu foteli z osobowego dziewięciosiedzeniowego Ducata, bo nie o to tu kaman. Chciałbym zobaczyć homo tego Vito, chciałbym zobaczyć niemiecki dowód tego Vito, chciałbym się dowiedzieć, co działo się z samochodem po opuszczeniu fabryki. Ale wiadomo, że brak podstaw dla diagnosty aby wołał o takie kwity. W tematycznym aucie nie zachodzi zmiana rodzaju, co nie? Ale czy to wystarczy aby przyklepać zmianę i po temacie? Nie wnikać głębiej, nie szukać systemów bezpieczeństwa dla dodanego pasażera? A może z góry przewidziano i zamontowano komplet air-bagów w tym egzemplarzu? No, bo skoro otwory pod ławkę przewidziano...

Dla jasności wnoszę o przedstawienie wyciągu ze świadectwa homologacji, ewentualnie oświadczenia producenta zawierające informację o rodzaju pojazdu i ilości miejsc do siedzenia wykonanych w etapie produkcyjnym. Następnie niemiecki dowód rejestracyjny z rodzajem pojazdu i liczbą miejsc do siedzenia w tym rubrykę „zmiany/uwagi”.

Aha, bo Żuk z plandeką też ma dwa siedzenia a jakoś nie łapie się pod osobowy!

No i „aha” drugi raz; wskazać jakąkolwiek podstawę prawną na jakikolwiek kwit, papier, dokument, który diagnosta sobie zawinszuje w niniejszym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem skan niemieckiego dowodu. Ma wbite 2 miejsca. Tak też fizycznie przyjechał do kraju i tak też został tu zarejestrowany.

Edytowane przez gregi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.04.2021 o 10:07, radekd2 napisał:

Nie musi więc spełniać równania:

 P – (M + N × 68) ≤ N × 68

ja tam widzę różnicę.

 

W dniu 13.04.2021 o 08:37, Paprock napisał:

Strona 107

b) gdy 0 < N ≤ 2: P – (M + N × 68) ≥ 150 kg;

c) gdy N > 2: P – (M + N x 68) ≥ N x 68;

Edytowane przez duchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wzór z kilka razy ewoluował. Był też w tłumaczeniach przeinaczany. Na dzisiaj jest jak jest. Mówię o historii wzoru wymyślonego przez Lisaka, aż do tego zapodanego w dyrektywie.

Tu jedna rozpiska do wzoru: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/14527-mercedes-sprinter-zmiana-rodzaju-z-ciężarowego-na-osobowy/&do=findComment&comment=274052

 

A tu druga: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/13572-zmiany-konstrukcyjne-honda-crv/&do=findComment&comment=259154

 

Wzór Lisaka: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wzór_Lisaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Paprock napisał:

Ten wzór ... ewoluował

Ja tak troche żartem a ty od razu na poważnie

 

W dniu 8.04.2021 o 10:07, radekd2 napisał:

 

20 godzin temu, duchu napisał:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę cię ...

W dniu 8.04.2021 o 10:07, radekd2 napisał:

Osobowy Vito to pewnie wielozadaniowy.

Nie musi więc spełniać równania:

 P – (M + N × 68) ≤ N × 68

?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Panowie jak obecnie wygląda dokładanie miejsc w osobówkach ?? Chodzi mi o samochody 5 osobowe które mogą być również 7 osobowe. W przepisach nigdzie nie mogę znaleźć żeby takie dodatkowe 2 siedzenie w 3 rzędzie wymagały jakichś badań homologacyjnych... Czy w takim wypadku wystarczy oświadczenie producenta o tym, że taki pojazd może być doposażony w 2 dodatkowe miejsca ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma w tej chwili żadnych obostrzeń w zmianie ilości miejsc w osobówkach, natomiast ja osobiście dopuszczam sytuację gdy są fabryczne punkty kotwiczenia foteli i pasów oraz oryginalne fotele (nie mogą być używane!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...
W dniu 4.08.2021 o 17:53, adamos napisał:

Nie ma w tej chwili żadnych obostrzeń w zmianie ilości miejsc w osobówkach, natomiast ja osobiście dopuszczam sytuację gdy są fabryczne punkty kotwiczenia foteli i pasów oraz oryginalne fotele (nie mogą być używane!).

A skąd niby weźmiesz nowe fotele do np. 10 letniego auta?

 

Przed 2021 wstawiało się fabryczne fotele (używane), jechało na stację kontroli, tam diagnosta stwierdzał zgodność i wystawiał kwit do urzędu.

 

Jak jest teraz z montażem fabrycznych w oryginalne mocowania tego chyba nikt do końca nie ogarnia, a cieszą się tylko warsztaty realizujące zabudowy... Kolejny raz przepisy pisane pod konkretny biznes. 😡

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.