Skocz do zawartości

Zmiana liczby miejsc w samochodzie osobowym


gregi

Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 months later...

Hej, witajcie. Przejrzałem forum i szczególnie ten wątek istotny jest, gdzie chciałem poszukać porady. Widzę wypowiedzi specjalistów od tematu a ja mam podobny problem. Zakupiłem samochód fabrycznie zabudowany jako kamper Volkswagen T4 z 2001 roku. Fabrykę opuścił z dwoma miejscami siedzącymi z możliwością zabudowy. Później zabudowę zrobiła Westfalia. Nie mogę uzyskać homologacji z Westfalii która robiła zabudowę. Właściciel który sprowadzał samochód do Polski ponad 10 lat temu przerejestrował na samochód specjalny sanitarny z trzema miejscami siedzącymi- sanitarka zapewne żeby uniknąć kosztów cła. Kolejny właściciel przerejestrował na samochód specjalny kamper ale trzy miejsca w dowodzie pozostały. Natomiast są dwa miejsca z przodu i dwa miejsca siedzące z tyłu jako jedna całość rozkładane łóżko dwa zagłówki dwa pasy wszystko fabryczne. Obecnie mam problem z przeglądem samochodu ponieważ ilość miejsc nie zgadza się z dowodem i stanem faktycznym. DIagnosta poleca mi żebym wyjął łóżko zamontował pojedynczy fotel wtedy samochód przejdzie badania poprawnie no i kolejno mogę sobie sam zamontować łóżko spowrotem na własną odpowiedzialność co jest dla mnie bez sensu. Dodatkowy fakt że musiałbym robić to co roku a samochód nadal miałby 3 miejsca w dowodzie. Przeglądałem ustawę było napisane o tym że zmian może dokonać Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego lub firmy uprawnione. Jednak nie ma wskazania co to za firmy. Nie wiem co mam zrobić w tej sytuacji. Z westfalii nie uzyskam homologacji kilkukrotnie próbowałem. Czy wiecie kto może wydać zaświadczenie po sprawdzeniu pojazdu żebym mógł przerejestrować samochód na 4 miejsca zgodnie ze stanem faktycznym ? Czytałem o firmach które mają usługę w działalności gospodarczej typu 
50.20.A, jako firmy z uprawnieniami do ingerencji w konstrukcję samochodu i możliwości wystawienia zaświadczenia. Niestety nie wiem co dalej. Czy szukać warsztatu, firmy, która ma taki zapis w swoim PKD. Kupiliśmy samochód a od długiego czasu próbujemy coś zrobić. Niestety obecnie samochód nie może wyjechać nawet na drogę bo nie przejdzie rocznego przeglądu technicznego ze względu na różnicę miejsc. Proszę o jakąś pomoc, może ktoś z Was wie jak można rozwiązać ten problem.

Edytowane przez Grd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Grd napisał:

DIagnosta poleca mi żebym wyjął łóżko zamontował pojedynczy fotel

on to widział , on Ci podpowiedział co masz zrobić - tego nikt na forum nie oceni na podstawie linijek tekstu - jeżeli producent pojazdu przewidział dodatkowe miejsca w tej konstrukcji to udaj się do firmy, która dokonuje takich modernizacji, zabierz od niej dokument (fakturę, oświadczenie) i jedź na stację kontroli celem wykonania badania na zmiany konstrukcyjne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Grd napisał:

Przeglądałem ustawę było napisane o tym że zmian może dokonać Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego lub firmy uprawnione. Jednak nie ma wskazania co to za firmy.

Nie ustawę, a rozporządzenie. Ponadto, zwiększenie liczby miejsc w samochodzie specjalnym nie jest obwarowane wymogami tego przepisu.

Wrzuć zdjęcia jak to wygląda - ze szczególnym uwzględnieniem punktów kotwiczenia pasów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Także poniżej linki do zdjęć. Całość zamontowana fabrycznie, nikt nic tu nie grzebal wydaje mi się, same pasy mają napis Made in Germany, to niemiecka firma budująca kampery.

 

Czy firma, która dokonuje takich zmian to właśnie działalność, która oferuje usługi z PKD 50.20.A ? Czy w ten sposób miałbym szukać firmy w swoim rejonie ? Mieszkamy w Lublinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, nesiasps napisał:

45.20z - ma każdy mechanik / może mieć. Pozostaje sprawa oceny zamocowania foteli w podłodze - czy to fabryczne miejsca / jak to zostało zrobione. 

Tak, są to fabryczne fotele. To znaczy łóżko rozkładane. Całość prosto od firmy robiącej zabudowy. Na chwilę obecną mam tylko takie zdjęcie. To jaka firma może sprawdzić te elementy i wydać zaświadczenie do przerejestrowania na 4 miejsca, według tego jak to skonstruował producent ?

20221027_082722.jpg

Edytowane przez Grd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Grd napisał:

To jaka firma może sprawdzić te elementy i wydać zaświadczenie do przerejestrowania na 4 miejsca,

Żadna firma. Wystarczy badanie po zmianach konstrukcyjnych na stacji okręgowej. Diagnosta musi ocenić m.in. punkty kotwiczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Grd napisał:

To jaka firma może sprawdzić te elementy

Rzeczoznawca z listy MI, takiej opinii MOŻE wymagać diagnosta. To już diagnosty który takowe badanie wykona, trzeba pytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Znalazłem listę rzeczoznawców MI

https://www.gov.pl/web/infrastruktura/lista-rzeczoznawcow-samochodowych

Jednak bez danych kontaktowych i miejscowości. Postaram się jakoś znaleźć takiego specjalistę w Lublinie lub okolicach. Jeśli coś będę wiedział więcej w kwestii postępów, podzielę się informacją.

Dziękuję :)

Witajcie. Niestety po długiej rozmowie z jednym rzeczoznawcą w Lublinie, kontakt odnaleziony w internecie, dowiedziałem się że rzeczoznawca nie wyda takiego zaświadczenia :(

Poinformowano mnie, że problem muszę odkręcać u źródeł pierwszej rejestracji i muszę mieć oryginalne dokumenty homologacji. Które obecnie niewiadomo gdzie są, a są to dokumenty najprawdopodobniej francuskie.

Problem rozbija się zapewne o to że zamiast 4 miejsc w dowodzie wpisane są 3 ponieważ tylne łóżko jest jako całość. I tak to gdzieś zostało może zinterpretowane. Mimo iż tylne łóżko/ fotel wyposażone jest oryginalnie w 2 pasy, 2 zagłówki. 

Pytałem czy jakaś firma, która robi tego typu zabudowy może wystawić zaświadczenie po diagnozie samochodu. I zostałem odesłany do producenta :(

Czy to kwestia rzeczoznawcy że nie chce podjąć takich działań ? Nie wiemy co robić.

W dniu 27.10.2022 o 09:46, Grd napisał:

Czy to kwestia rzeczoznawcy że nie chce podjąć takich działań ?

Niestety moja odpowiedź, dołączyła się do poprzedniej treści. Powyżejw poście pełen opis rozmowy z rzecziznawcą.

Nie wiemy co robić, czy dzwonić do kolejnego rzeczoznawcy.

Ponieważ tak, diagnosta potrzebuje zaświadczenia o prawidłowej liście miejsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim przypadku nie trzeba żadnych oświadczeń, wystarczy wykonać zmiany konstrukcyjne. Jeżeli wszystko jest fabryka to nie powinno być z tym problemu. Musisz po prostu znaleźć diagnostę który coś tam się zna na zmianach konstrukcyjnych... a z tym niestety nie będzie zbyt łatwo :P dzwoń po stacjach okręgowych w twojej okolicy i szukaj ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Logen napisał:

Jeżeli wszystko jest fabryka to nie powinno być z tym problemu.

Tylko kto i kiedy potwierdzi, że to fabryka a nie my ze szwagrem w garażu... :viva:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie się udało, więc jest to możliwe :)Samochód po aktualnym przeglądzie okresowym, dodatkowo z opisem zmian konstrukcyjnych. Gotowy do przerejestrowania w urzędzie. Dziękuję Wam za pomoc. Sprawa w pełni załatwiona na stacji diagnostycznej w Rzeszowie, ulica Towarowa 12. Miła obsługa, profesjonalne podejście i przede wszystkim wiedza i doświadczenie :) Dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie najwidoczniej tak było.

Jednak jak widać jeśli ktoś naprawdę zna się na rzeczy i potrafi przeprowadzić konkretną analizę, a auto nie wskazuje żadnych zastrzeżeń i spełnia wszelkie normy to można :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Ja się podłączę pod temat. mam Mercedesa Viano W639 wersja Long Ambiete rocznik 2009. 
 

samochod jest 7 osobowy (2+2+3)

 

chcialbym zamienić dwa kapitańskiej fotele w środku na kanapę. Na homologacji dowiedziałem się, że muszę mieć zaświadczenie od producenta, ze samochód może być 8 miejscowy. (Fabrycznie szyny są zamontowane dając możliwość kontowania kanapy w środku)

 

Niestety Mercedes wystawia tylko zaświadczenie potwierdzające z jaką ilością foteli samochód opuścił fabrykę! W moim wypadku to 7 … i tu pytanie do ekspertów. Czy mogę w jakiś sposób zmienić ilość siedzeń z 7 na 8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.