Skocz do zawartości

Badanie techniczne radiowóz policyjny


Sucre9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów, w ostatnim czasie podczas patrolu radiozow policyjny uległ kolizji z motocyklem ( motocyklista uciekał i funkcjonariusze podjęli poscig). Uszkodzeniu uległa lewa strona tj.blotnik, drzwi oraz prog. Pojazd trafił do mnie na warsztat celem usunięcia uszkodzeń. Pytanie mi się nasuwa, odnośnie badania technicznego. Czy ktoś ma wiedzę jak to powinno być zrobione ? Nadmienię tylko, że u mnie na stacji radiowozy mają badania techniczne za zgodą komendanta. Czy po takiej kolizji, pojazd powinien mieć badanie techniczne? Czy dowód powinien być zatrzymany ? Normalny kierowca miałby zatrzymany DR. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak gdyby miał zatrzymany DR, to jakbyś to sprawdził, jeśli nie podsunęli by pod nos pokwitowania ?

8 minut temu, Sucre9 napisał:

Czy dowód powinien być zatrzymany ?

Sam sobie ma zatrzymać, czy musi kolegę wezwać ?

 

8 minut temu, Sucre9 napisał:

Czy po takiej kolizji, pojazd powinien mieć badanie techniczne?

Ty widzisz uszkodzenia, my nie. Pokwitowania, a właściwie tego co na nim jest, nie widzimy.

2 minuty temu, Sucre9 napisał:

Innego radiowozu nie było. 

Skoro sam sobie nie zatrzymał, to nie ma zatrzymanego. I co Waść zrobisz ?

 

Jednak może dojść do innego badania dodatkowego jeśli ubezpieczyciel się postara. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd aktualnie się lakieruje ... moje pytanie jest teoretyczne. Nie miałem takiej sytuacji i mnie to ciekawi. Pojazd brał udział w kolizji, więc w dokumentach dla sadu będzie informacja o uszkodzeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Sucre9 napisał:

Innego radiowozu nie było

Czyli nie była wezwana.

Tu przypadek,w którym był wezwany drugi radiowóz:

"Wezwana na miejsce załoga obsługująca zdarzenia drogowe, przeprowadziła szczegółowe oględziny i zbadała trzeźwość uczestników. Zarówno kierujący, jak i pieszy byli trzeźwi."

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/8102770,policja-pieszy-potracenie-radiowoz-pasy-lodz-pouczenie-wideo.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Sucre9 napisał:

Pojazd brał udział w kolizji, więc w dokumentach dla sadu będzie informacja o uszkodzeniach.

To będzie. A skoro DR nikt nie zatrzymał, to i po kolizyjnego nie będzie. Co najwyżej, jak już pisałem 

 

Godzinę temu, Mecher napisał:

Jednak może dojść do innego badania dodatkowego jeśli ubezpieczyciel się postara.

Też teoretycznie, bo skąd mnie wiedzieć czy ubezpieczyciel sprawcy (bo to chyba on płaci tu) będzie zainteresowany takim badaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Sucre9 napisał:

powinien mieć

 

10 godzin temu, Sucre9 napisał:

powinien być

A życie płynie dalej i co zrobisz jak nic nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Mecher napisał:

To będzie. A skoro DR nikt nie zatrzymał, to i po kolizyjnego nie będzie. 

 Miałem taką sytuację i z moich skromnych doświadczeń (i przepisów również) wynika, że to diagnosta znając stan faktyczny i widząc pojazd może a nawet w tej sytuacji musi powiększyć zakres badania o powypadkowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dalkowiak napisał:

diagnosta znając stan faktyczny

Diagnosta nie ma zielonego pojęcia co stało się z pojazdem i jakim cudem brakuje pół boku. Uszkodzenia pojazdu nie zawsze powstają w wyniku wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wydaje się, że w tym przypadku diagnosta ma pojęcie co działo się z autem jak napisał, naprawia ten radiowóz i jest diagnostą/ma stację, więc ma rozeznanie i jednak zna stan faktyczny. Jak dla mnie powypadkowe, faktura za blachę/lakier/geometrię i DBT -przychód dla firmy, każdy szczęśliwy i "życie płynie dalej..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poz 6.10 z cennika - w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszeń elementów nośnych itd...  . uszkodzeniu uległ próg a próg jest elementem  nośnym - usztywniającym .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, chodzi o próg. Jak powinno być to dobrze zrobione. Czy usunąć uszkodzenia i oddać pojazd, czy wykonać dodatkowe badanie ? Jednak pojazd brał udział w kolizji. Chociaż może to być nadgorliwosc. 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, piter1973 napisał:

stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszeń elementów nośnych

Jakie ślady uszkodzeń lub naruszeń elementów nośnych ma naprawiony pojazd? To, że jest świeżo lakierowany nie oznacza, że był naprawiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu o szeryfowaniu, w innym temacie o zawiadomieniach (donosach:silent:). Hymmm, źle się dzieje w państwie .....

O co walczymy, dokąd zmierzamy....

:-(

Edytowane przez cezary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, adam1501 napisał:

To, że jest świeżo lakierowany nie oznacza, że był naprawiany.

 

Godzinę temu, piter1973 napisał:

w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszeń

nie stwierdzono = brak dodatkowych czynności

stwierdzono = dodatkowe czynności

wybór należy do diagnosty

34 minuty temu, cezary napisał:

O co walczymy,

o sprawność pojazdów ? o bezpieczeństwo na drogach ?

 

35 minut temu, cezary napisał:

dokąd zmierzamy....

do 2 Irlandii ?  ( kiedyś ktoś coś takiego obiecywał ) 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sucre9 napisał:

Jak powinno być to dobrze zrobione

Moim zdaniem jeśli dodatkowe badanie wykonujemy na wniosek to ja bym żadnego badania nie robił i poczekał ewentualnie na decyzje policjantów, jeśli będzie im potrzebne to wtedy zrobisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sucre9 napisał:

Czy usunąć uszkodzenia i oddać pojazd, czy wykonać dodatkowe badanie ?

A ktoś zlecił Ci badanie czy naprawę? Jeśli DR nie był zatrzymany to nie ma podstawy do badania dodatkowego.

1 godzinę temu, piter1973 napisał:

w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszeń elementów nośnych itd.

A skoro nie przyjechał na okresowe to w czasie jakiego badania miałyby zostać stwierdzone te ślady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sobie na warsztacie usuwajcie szkody pokolizyjne, jak dostaniecie zlecenie wykonania badania technicznego to je wykonacie i wstawicie odpowiedni wynik np. N :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i dochodzę do wniosku,że Kolega Sucre9 pracuje na trzech etatach:

- blacharz-lakiernik

-diagnosta samochodowy

-policjant

😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Sucre9 napisał:

Pytanie mi się nasuwa, odnośnie badania technicznego.

 

6 godzin temu, michal_k napisał:

A skoro nie przyjechał na okresowe to w czasie jakiego badania

nie napisał wcześniej ,że pojazd nie trafił na badanie , przecież " przy okazji " po naprawie mógł klient o to poprosić . napisałem ogólnie co przepis mówi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.