Sebastian ZG Napisano 10 Kwiecień 2006 Share Napisano 10 Kwiecień 2006 Więc Panowie podczas moich internetowych poszukiwań autka ciężko było mi znależć zagadnienie dotyczące słabych stron technicznych danech pojadów ew. typowych usterek. Mam propozycje aby założyć Fore dot. typowych usterek a w niej tematy danych marek. Przyda się to i nam diagnostom i może ew. osobom chcącym zmienić autko. Moje typy Są to najczęstsze usterki (ponadprzeciętność ) DAEWOO MATIZ I TICO -tylne hamulce (najczęściej cylinderki) TICO - wycieki oleju z pompy paliwa - ośw tablicy rej,św.p mgielne tylne (korozja tylnej wiązki elektrycznej) FIAT SEICENTO CINQUECENTO - hydrauliczne reg. świateł DAEWOO NUBIRA - tulejki wahaczy dolnych (nadwyraz często) - ham ręczny DAEWOO POLONEZ ze wspomaganiem kierownicy - pękanie pasa przedniego - pękanie podłużnicy w miejscu mocowanie przekładni kierowniczej - elastyczne przewody hamylcowe DAEWOO POLONEZ silnik ROVERA - problemy ze spalinami (podwyższone HC) FORD ESCORT - gnijące tylne podłużnice Kto ma jeszcze to dodawać - stworzymy małą encyklopedie najczęstszych usterek - póżniej tylko to uporządkować i bedzie git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo Napisano 10 Kwiecień 2006 Share Napisano 10 Kwiecień 2006 Opel Vectra po 1996 -tulejki pływające tylnych wahaczy Łączniki stabilizatora przedniego i tylniego bolączka wiekszości aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJT999 Napisano 10 Kwiecień 2006 Share Napisano 10 Kwiecień 2006 Citroen c15 dolne sworznie wahacza , końcowki dr kierowniczego,hydrauliczne reg. świateł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OLEK Napisano 10 Kwiecień 2006 Share Napisano 10 Kwiecień 2006 Rodzina Forda-gumy stabilizatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Kwiecień 2006 Share Napisano 10 Kwiecień 2006 Rodzina Forda-gumy stabilizatora konkretnie sierra i scorpio golf II - tylne hamulce - z reguły jeden słabszy, i zerwałem już parę linek od ręcznego. Fiat seicento i inne z zewnętrznym podpinaniem linki ręcznego - zacierają się rozpieraki i nie ma ręcznego. Polonez - wiadomo, ręczny słaby. Tico - tylne amory szybko siadają Nowe Ople (astra-b, vectra-b) - szybko wybijają się końcówki drążków Starsze Ople - wyciek oleju spod miski i głowicy Kaszlak - każdy element zawieszenia po roku do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Jania Napisano 11 Kwiecień 2006 Share Napisano 11 Kwiecień 2006 Fiat Punto I: alternatory tylne zawieszenie (belka, wahacze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 11 Kwiecień 2006 Share Napisano 11 Kwiecień 2006 Przewody hamulcowe elastyczne hamulcowe przód: Polonez, Seat Ibiza, Renault R19, Opel Kadett, Wartburg (jak się trafi), Sworznie zwrotnicy i tulejki wahaczy przednich: IVECO 35-10, Fiat Ducato, Fiat: Punto, Siena, Palio - tylne zawieszenie (łożyska tylnych wahaczy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Kwiecień 2006 Share Napisano 11 Kwiecień 2006 Fiat: Punto, Siena, Palio - tylne zawieszenie (łożyska tylnych wahaczy) A'propos łożysk. Dzisiaj mój kolega z warsztatu wymieniał w palio oba przez... 5,5 godz. Nie omsknęła mi się ręka na klawiaturze, powtórzę 5,5 godz. Paranoja - bilans: kilka urwanych śrub, stek przekleństw, poobijane dłonie i załamany klient który powiedział, że nigdy już nie kupi fiata... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 12 Kwiecień 2006 Share Napisano 12 Kwiecień 2006 Wszystko co napisaliście się potwierdza. Usterkowość we włoskich produktach jest nieprzewidywalna. Ja ze swojej pułki dodam, że japończyki już też się psują. Nissan Primera- wahacze górne, łożyska zwrotnic,elektryka Honda Civic- wahacze górne, tulejki elastyczne ( silenbloki ) To normalka po 100 tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 12 Kwiecień 2006 Share Napisano 12 Kwiecień 2006 To normalka po 100 tys. km. Zwłaszcza na naszych drogach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Jania Napisano 12 Kwiecień 2006 Share Napisano 12 Kwiecień 2006 Fiat: Punto, Siena, Palio - tylne zawieszenie (łożyska tylnych wahaczy) Nie rozpędzaj się tak bardzo - Siena nie ma z tyłu wahaczy, tylko belkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08/15 Napisano 12 Kwiecień 2006 Share Napisano 12 Kwiecień 2006 Volvo - wycieki oleju z silnika, szybko zużywające się podpory wału napędowego, tuleje wahaczy Audi A8 - usterki układu hamulcowego, przeguby napędowe SAAB - szybko korodujące nadwozie. Szczególnie wzmocnienia boczne łącznie z podłużnicami, wycieki oleju z jednostki napędowej, sparciałe przewody elastyczne ukł. hamulcowego 105Na - częste awarie instalacji elektrycznej ( w tym jej zapłon), częste awarie mech.otw.drzwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Kwiecień 2006 Share Napisano 13 Kwiecień 2006 Słyszałem, że fiaty to rdzewieją już w katalogu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 13 Kwiecień 2006 Share Napisano 13 Kwiecień 2006 Francuzi dają gwarancję na lakier do 80 km/h i nie wolno wjeżdżać w kałuże, jeździć zimą i mocno krętych drogach Przykład to Renault Espace Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJT999 Napisano 13 Kwiecień 2006 Share Napisano 13 Kwiecień 2006 Czy moge dawac + i - jak tak to prosze o podpowiedz jak to robic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08/15 Napisano 13 Kwiecień 2006 Share Napisano 13 Kwiecień 2006 Na szczęście Wojt999 nie może rozdawać minusów. Bo inaczej wszyscy, którzy pisaliby źle o produktach francuskich mieliby się z pyszna. Wojt999 to znany wielbiciel aut znad Sekwany. Wiem,wiem. to jak z trądzikiem,każdemu to z czasem przechodzi. Pozdrawiam Wojt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 13 Kwiecień 2006 Share Napisano 13 Kwiecień 2006 Słyszałem, że fiaty to rdzewieją już w katalogu Kto ma Fiata za częściami lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 13 Kwiecień 2006 Share Napisano 13 Kwiecień 2006 A ja obalę jeden mit nie jest przwdą że w mercedesach automatach nie wymienia się oleju. Trzeba wymieniać i to co 60tyś. Teraz wiem ale słono mnie ta nauka kosztowała. w W210 łączniki stabilizatora leco po 40 tyś mocowanie tylnego zawieszenia , łączniki wału napędowego. W CC analiza spalin hamulce tył. Volvo V-S40 zaciera się mechanizm hamulca ręcznego i trzeba co 100tyś czyścić smok i układ smarowania silnika (zapycha się) Ford a szczególnie Escort korozja (totalna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 13 Kwiecień 2006 Share Napisano 13 Kwiecień 2006 A co sądzicie o Octaviach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 13 Kwiecień 2006 Share Napisano 13 Kwiecień 2006 Fiat: Punto, Siena, Palio - tylne zawieszenie (łożyska tylnych wahaczy) Nie rozpędzaj się tak bardzo - Siena nie ma z tyłu wahaczy, tylko belkę A Siena i Palio to nie mają tego samego zawieszenia? To samo to Palio też powinienieś wymienić. A nawet jak nie mają to belka też jest jakoś mocowane do nadwozia albo poprzez łożyska albo poprzez tulejki metalowo gumowe - chodzi o uskazanie czułych punktów pojazdów a nie czepianie sie głupstw lub łapanie za słówka. Inni wiedzą o co chodzi i nikt nie protestuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Kwiecień 2006 Share Napisano 13 Kwiecień 2006 A co sądzicie o Octaviach A octavia cacy, cacy, szwagier ma: 120 tyś przejechane - zawieszenie przednie wali i stuka, tylko nie widać gdzie!!! Ze cztery razy już przeglądałem zawiechę, żadnych luzów a tłucze, chyba każę mu wymienić amory, zobaczymy czy pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08/15 Napisano 13 Kwiecień 2006 Share Napisano 13 Kwiecień 2006 zawieszenie przednie wali i stuka, tylko nie widać gdzie!!! Tak sie składa, że mi też przychodzi z trudem zdiagnozowanie niektórych stuków w przednim zawieszeniu tego prawie passata..prawie. Jeśli pomoże wymiana amortyzatorów to napisz czy to one było źródłem tych dźwięków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 13 Kwiecień 2006 Share Napisano 13 Kwiecień 2006 A octavia cacy, cacy, szwagier ma: 120 tyś przejechane - zawieszenie przednie wali i stuka, tylko nie widać gdzie!!! Na górze są dwa aluminiowe wahacze trzeba uklęknąc przez szparę między błotnikiem a kołem włożyć rękę i szarpać szarpakiem najczęściej luz jest na drugim (tylnym). Pneumatyczny szarpak za słabo szarpie na hydraulicznym (uniwersalny do i powyżej 3,5T) jest łatwiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08/15 Napisano 13 Kwiecień 2006 Share Napisano 13 Kwiecień 2006 No i pięknie. Dziś pytanie - dziś odpowiedź. Dzięki Markes, mieszkańcu miasta z Leszka M. i pavulonu słynącego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert OSKP Napisano 13 Kwiecień 2006 Share Napisano 13 Kwiecień 2006 zawieszenie przednie wali i stuka, tylko nie widać gdzie sprawdź gumki mocujące drażek stabilizatora (u szwagra najpierw piszczało potem stukało wymienił przy 15000) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.