Skocz do zawartości

Usterkowość pojazdów


Sebastian ZG

Rekomendowane odpowiedzi

Więc Panowie podczas moich internetowych poszukiwań autka ciężko było mi znależć zagadnienie dotyczące słabych stron technicznych danech pojadów ew. typowych usterek.

Mam propozycje aby założyć Fore dot. typowych usterek a w niej tematy danych marek. Przyda się to i nam diagnostom i może ew. osobom chcącym zmienić autko.

 

Moje typy Są to najczęstsze usterki (ponadprzeciętność :mrgreen: )

DAEWOO MATIZ I TICO

-tylne hamulce (najczęściej cylinderki)

TICO

- wycieki oleju z pompy paliwa

- ośw tablicy rej,św.p mgielne tylne (korozja tylnej wiązki elektrycznej)

FIAT SEICENTO CINQUECENTO

- hydrauliczne reg. świateł

DAEWOO NUBIRA

- tulejki wahaczy dolnych (nadwyraz często)

- ham ręczny

DAEWOO POLONEZ ze wspomaganiem kierownicy

- pękanie pasa przedniego

- pękanie podłużnicy w miejscu mocowanie przekładni kierowniczej

- elastyczne przewody hamylcowe

DAEWOO POLONEZ silnik ROVERA

- problemy ze spalinami (podwyższone HC)

FORD ESCORT

- gnijące tylne podłużnice

 

Kto ma jeszcze to dodawać - stworzymy małą encyklopedie najczęstszych usterek - póżniej tylko to uporządkować i bedzie git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzina Forda-gumy stabilizatora

konkretnie sierra i scorpio

golf II - tylne hamulce - z reguły jeden słabszy, i zerwałem już parę linek od ręcznego.

Fiat seicento i inne z zewnętrznym podpinaniem linki ręcznego - zacierają się rozpieraki i nie ma ręcznego.

Polonez - wiadomo, ręczny słaby.

Tico - tylne amory szybko siadają

Nowe Ople (astra-b, vectra-b) - szybko wybijają się końcówki drążków

Starsze Ople - wyciek oleju spod miski i głowicy

Kaszlak - każdy element zawieszenia po roku do wymiany. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody hamulcowe elastyczne hamulcowe przód:

Polonez, Seat Ibiza, Renault R19, Opel Kadett, Wartburg (jak się trafi),

Sworznie zwrotnicy i tulejki wahaczy przednich: IVECO 35-10, Fiat Ducato,

 

Fiat: Punto, Siena, Palio - tylne zawieszenie (łożyska tylnych wahaczy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiat: Punto, Siena, Palio - tylne zawieszenie (łożyska tylnych wahaczy)

A'propos łożysk. Dzisiaj mój kolega z warsztatu wymieniał w palio oba przez... 5,5 godz. Nie omsknęła mi się ręka na klawiaturze, powtórzę 5,5 godz. Paranoja - bilans: kilka urwanych śrub, stek przekleństw, poobijane dłonie i załamany klient który powiedział, że nigdy już nie kupi fiata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co napisaliście się potwierdza.

Usterkowość we włoskich produktach jest nieprzewidywalna.

Ja ze swojej pułki dodam, że japończyki już też się psują.

Nissan Primera- wahacze górne, łożyska zwrotnic,elektryka

Honda Civic- wahacze górne, tulejki elastyczne ( silenbloki )

To normalka po 100 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiat: Punto, Siena, Palio - tylne zawieszenie (łożyska tylnych wahaczy)

Nie rozpędzaj się tak bardzo - Siena nie ma z tyłu wahaczy, tylko belkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Volvo - wycieki oleju z silnika, szybko zużywające się podpory wału napędowego, tuleje wahaczy

Audi A8 - usterki układu hamulcowego, przeguby napędowe

SAAB - szybko korodujące nadwozie. Szczególnie wzmocnienia boczne łącznie z podłużnicami, wycieki oleju z jednostki napędowej, sparciałe przewody elastyczne ukł. hamulcowego

105Na - częste awarie instalacji elektrycznej ( w tym jej zapłon), częste awarie mech.otw.drzwi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francuzi dają gwarancję na lakier do 80 km/h i nie wolno wjeżdżać w kałuże, jeździć zimą i mocno krętych drogach :lol: Przykład to Renault Espace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście Wojt999 nie może rozdawać minusów. Bo inaczej wszyscy, którzy pisaliby źle o produktach francuskich mieliby się z pyszna. Wojt999 to znany wielbiciel aut znad Sekwany. Wiem,wiem. to jak z trądzikiem,każdemu to z czasem przechodzi. :mrgreen:;)

 

Pozdrawiam Wojt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja obalę jeden mit nie jest przwdą że w mercedesach automatach nie wymienia się oleju.

Trzeba wymieniać i to co 60tyś. Teraz wiem ale słono mnie ta nauka kosztowała.

w W210 łączniki stabilizatora leco po 40 tyś mocowanie tylnego zawieszenia , łączniki wału napędowego.

W CC analiza spalin hamulce tył.

Volvo V-S40 zaciera się mechanizm hamulca ręcznego i trzeba co 100tyś czyścić smok i układ smarowania silnika (zapycha się)

Ford a szczególnie Escort korozja (totalna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiat: Punto, Siena, Palio - tylne zawieszenie (łożyska tylnych wahaczy)

Nie rozpędzaj się tak bardzo - Siena nie ma z tyłu wahaczy, tylko belkę :)

 

A Siena i Palio to nie mają tego samego zawieszenia? :o To samo to Palio też powinienieś wymienić. :(

A nawet jak nie mają to belka też jest jakoś mocowane do nadwozia albo poprzez łożyska albo poprzez tulejki metalowo gumowe - chodzi o uskazanie czułych punktów pojazdów a nie czepianie sie głupstw lub łapanie za słówka. Inni wiedzą o co chodzi i nikt nie protestuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o Octaviach

A octavia cacy, cacy, szwagier ma: 120 tyś przejechane - zawieszenie przednie wali i stuka, tylko nie widać gdzie!!! Ze cztery razy już przeglądałem zawiechę, żadnych luzów a tłucze, chyba każę mu wymienić amory, zobaczymy czy pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawieszenie przednie wali i stuka, tylko nie widać gdzie!!!

Tak sie składa, że mi też przychodzi z trudem zdiagnozowanie niektórych stuków w przednim zawieszeniu tego prawie passata..prawie.

Jeśli pomoże wymiana amortyzatorów to napisz czy to one było źródłem tych dźwięków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A octavia cacy, cacy, szwagier ma: 120 tyś przejechane - zawieszenie przednie wali i stuka, tylko nie widać gdzie!!!

 

Na górze są dwa aluminiowe wahacze trzeba uklęknąc przez szparę między błotnikiem a kołem włożyć rękę i szarpać szarpakiem najczęściej luz jest na drugim (tylnym). Pneumatyczny szarpak za słabo szarpie na hydraulicznym (uniwersalny do i powyżej 3,5T) jest łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawieszenie przednie wali i stuka, tylko nie widać gdzie

sprawdź gumki mocujące drażek stabilizatora

(u szwagra najpierw piszczało potem stukało wymienił przy 15000)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.