Skocz do zawartości

Weryfikacja O1 w dowodzie - auto z USA


Piotrus

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry,

Mam ogromną prośbę o pomoc w weryfikacji czy dane w O1 dla mojego auta są prawidłowe.

Pacjent to Jeep Grand Cherokee 5,7 2011, import prywatny z USA.

W oryginalnej instrukcji pojazdu z US max masa przyczepy to 3266 kg, w dowodzie w O1 mam wpisane tylko 2000 kg. Czy taka wartość jest prawidłowa ?

I tak muszę zrobić kategorię E, więc chciałbym w razie czego mieć wszystko wyprostowane w razie jakbym chciał zapiąć na hak np lawetę.

Poniżej fotki dowodu tymczasowego, będę wdzięczny za informację jak ewentualnie to wyprostować. Byłem na lokalnej stacji gdzie zawsze jeżdżę na BT i diagnosta nie chce tego dotykać, najlepiej żeby to robił ten co zrobił pierwszy przegląd itd.

dr1.thumb.jpg.fda51d047332fd4d8b3af0f0a3cf2905.jpg

dr2.thumb.jpg.492a2294aae6a44cef130d38084f4d41.jpg

danejeep.png.0dcff313a8903c2513f34f59851c6aa3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji masa przyczepy z hamulcem wynosi 3266 kg, przy masie zestawu 5942 kg. Albo to wyprostuje diagnosta, który robił pierwsze badanie w kraju, albo dodatkowe badanie ustalenie danych za 61 zł na każdej innej SKP. Wklej jeszcze zdjęcie tabliczki znamionowej, to sprawdzimy pozostałe dane. Już widzę, że jakiś miszcz określił błędnie podrodzaj.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co pytasz Ivvanie? Kto dane przyczep na tabliczce podaje?

Owszem, dawnymi czasy się zdarzały, ale teraz...?

A może tylko tak podpytujesz, coby obecność tabliczki stwierdzić na aucie? :silent:

Czy analizujesz PC w stosunku do Instrukcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Paprock napisał:

O co pytasz Ivvanie?

Ano podpytuję gdyż 50/50 z nich ma podaną możliwość jazdy z przyczepą i w której 50-tce  ten się znajduje 😎 - szukałem po VIN ale TZ nie znalazłem w necie tylko jak wyglądał po strzale.

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała dygresja - w dalszej części instrukcji dotyczącej holowania przyczep jest uwaga:

Cytat

Jeżeli masa przyczepy wraz z ładunkiem przekracza 454 kg to powinna być ona (przyczepa) wyposażona w hamulec...

Czy w myśl powyższego - można by przyjąć (czy wręcz należałoby) O.2 dla przedmiotowego pojazdu na tę właśnie wartość ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, IVVO napisał:

Ano podpytuję gdyż 50/50 z nich ma podaną możliwość jazdy z przyczepą i w której 50-tce  ten się znajduje 😎 - szukałem po VIN ale TZ nie znalazłem w necie tylko jak wyglądał po strzale.

Z tego co pamiętam to na TZ były tylko naciski na oś i GVWR. 

16 godzin temu, mirek_handlarz napisał:

Czy w myśl powyższego - można by przyjąć (czy wręcz należałoby) O.2 dla przedmiotowego pojazdu na tę właśnie wartość ?

Skąd wziąłeś ten cytat, jest gdzieś w sieci instrukcja PL ? W oryginale jest tak jak poniżej, recommended  i should have, to nie jest to samo co required.

image.png.36877d58b9e9a499cd2856fca138bbe3.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że jest różnica, masz rację stąd pytajnik. Bo mamy może być lub wymaga się. Stąd dygresja :)

Aboz rozwiał wszelkie wątpliwości, mój wpis ma za zadanie podkreślić rolę instrukcji nie tylko w samochodach z za wielkiej wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej 454 kg zaleca się hamulec w przyczepie, o działaniu adekwatnym do masy. Powyżej 907 kg hamulec jest wymagany. U nas 750 kg to maks co może być bez hamulca, więc w O2 ma być taka wartość.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aboz napisał:

U nas 750 kg to maks co może być bez hamulca, więc w O2 ma być taka wartość.

O.2 to przecież wartość maksymalna, więc nie jest ograniczona do 750 kg :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas męczy mnie jedno pytanie.

Samochód ma zamontowany hak i jest wpis "HAK" w DR. Na TZ jest brak masy zestawu.. Auto nie jest homologowane w UE i nie ma jak zweryfikować czy rzeczywiści jest przystosowane do ciągnięcia przyczep. Nie wiadomo czy F3 w DR jest poprawne.

Jak na kolejnym BT diagnosta ma w takim aucie zweryfikować poprawność F3 w DR i czy auto w ogóle jest przystosowane do ciągnięcia przyczep?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, radekd2 napisał:

Samochód ma zamontowany hak i jest wpis "HAK" w DR. Na TZ jest brak masy zestawu.. Auto nie jest homologowane w UE i nie ma jak zweryfikować czy rzeczywiści jest przystosowane do ciągnięcia przyczep. Nie wiadomo czy F3 w DR jest poprawne.

Można zweryfikować tak, jak to zostało zrobione w niniejszym wątku. Jest sporo pojazdów, które nie mają określonego F3 na TZ, a mimo wszystko ten parametr jest określony przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale instrukcja obsługi nie jest żadnym dokumentem. Nie wiadomo czy dotyczy konkretnego egzemplarza stojącego u nas na BT.

2 minuty temu, aboz napisał:

Jest sporo pojazdów, które nie mają określonego F3 na TZ, a mimo wszystko ten parametr jest określony przez producenta.

Nie spotkałem się nigdy poza starymi Mercedesami. 

Ale jeżeli mówimy o nowych pojazdach to jest wtedy dostęp do homologacji i możemy to zweryfikować. Konkretny parametr F3 jest przypisany do konkretnego VIN.

W aucie z USA nie mamy żadnego dokumentu potwierdzającego, iż pojazd o danym VIN ma konstrukcyjną możliwość ciągnięcia przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, radekd2 napisał:

Nie wiadomo czy dotyczy konkretnego egzemplarza stojącego u nas na BT.

Po co się stresować i nie spać po nocach:

"...13. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a. ...' - ustawa.

18 minut temu, radekd2 napisał:

Nie spotkałem się nigdy poza starymi Mercedesami.

Za każdym razem się szarpiesz o homologację czy też wysyłasz detektywa na stację która dokonała "pierwszego badania" dla takiego pojazdu? 

Nie popadajmy w paranoję. Oczywiście, zdarzają się błędy w parametrach i czasami po latach ktoś to odkrywa i koryguje. Nie ma ludzi nieomylnych. Który z nas weryfikuje wszystkie dane z katalogami, książkami, instrukcjami... , jeżeli coś nie kłuje bezpośrednio w oczy, to uznaje się za poprawne.

  • Piwo 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pytanie jest konkretne i nie dotyczy jakiś parametrów.

W związku z tym, iż auta z USA nie mają na TZ  masy zestawu (F3) to na podstawie jakiego wiarygodnego dokumentu ustalacie, iż auto z USA, które jest na BT ma konstrukcyjną możliwość ciągnięcia przyczepy?

 

Ja na te pytanie nie potrafię odpowiedzieć dlatego pytam się Was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, radekd2 napisał:

na podstawie jakiego wiarygodnego dokumentu ustalacie, iż auto z USA, które jest na BT ma konstrukcyjną możliwość ciągnięcia przyczepy?

Na podstawie wiedzy @aboz-a który zapodał takie coś:

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/13596-jak-znaleźć-masy-przyczep-dla-pojazdów-z-rynku-amerykańskiego/&do=findComment&comment=259191

Mnie to wystarcza. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, radekd2 napisał:

le instrukcja obsługi nie jest żadnym dokumentem.

Z jednej strony nie jest ale z drugiej to jest dokumentem bardziej wiarygodnym niż opinia rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że instrukcja jest jak najbardziej wiarygodnym źródłem informacji - obowiązkiem użytkownika jest znać i stosować treść instrukcji do urządzenia, przedmiotu, narzędzia, pojazdu...

Co do wiarygodności danych w dowodach - to dochodzimy do sedna. Widać ciężar gatunkowy badania okresowego przed I rejestracją w kraju. Diagnosta wykonując takie badanie i ustalając dane winien szukać jak najwiarygodniejszych źródeł, a w razie wątpliwości korzystać z biegłych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mirek_handlarz napisał:

  Widać ciężar gatunkowy badania okresowego przed I rejestracją w kraju. Diagnosta wykonując takie badanie i ustalając dane winien szukać jak najwiarygodniejszych źródeł,

Zapomniałeś jeszcze dodać, że to wszystko za free. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mirek_handlarz napisał:

Uważam, że instrukcja jest jak najbardziej wiarygodnym źródłem informacji

OK. Tylko skąd wiesz, że instrukcja dotyczy tego konkretnego auta, które masz na kanale. Ponadto w instrukcji mojego byłego auta wiele parametrów było podanych z gwiazdką - dane są zależne od wyposażenia samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, radekd2 napisał:

dane są zależne od wyposażenia samochodu

Jak również bywają uzależnione od nachylenia drogi - i jaki parametr wówczas wpisać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, mirek_handlarz napisał:

Uważam, że instrukcja jest jak najbardziej wiarygodnym źródłem informacji

Ale niestety zdarza się, że nie zgadza się ze stanem faktycznym. Przykładem może być Seicento VAN nie homologowane do ciągnięcia przyczepy (taki zapis był wprost w homo), a w instrukcji figurowało bodajże 200 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.