dmatiz Napisano 23 Kwiecień 2021 Share Napisano 23 Kwiecień 2021 Witam serdecznie. Proszę o pomoc odnośnie Mercedesa Mercusa Sprintera tempo 100, 2019r, M3 - brak zwalniacza. Auto praktycznie nowe. Czy takie coś jest dopuszczalne ? Po za tym spełnia wszystkie wymogi. Proszę o opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Kwiecień 2021 Share Napisano 23 Kwiecień 2021 Pojazd nie musi posiadać zwalniacza a ma spełniać wymogi w zakresie hamulców długotrwałego działania. Sprinter i chyba wszystkie pojazdy o DMC do 5,5 t spełniają ten wymóg hamując silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Kwiecień 2021 Share Napisano 23 Kwiecień 2021 A Ty go szukasz pod podwoziem czy na rurze wydechowej. Co mówi regulamin numer 13 EKG ONZ o zwalniaczu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dmatiz Napisano 23 Kwiecień 2021 Autor Share Napisano 23 Kwiecień 2021 Na wstępnie brak dokumentów na temat hamulców i zwalniacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Kwiecień 2021 Share Napisano 23 Kwiecień 2021 Dział homologacji Mercedesa bez problemu wystawi klientowi stosowny dokument - oczywiście za opłatą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 23 Kwiecień 2021 Share Napisano 23 Kwiecień 2021 Bez dokumentów ani rusz. Jeśli wystawią i pojazd jest "zgodny" to nie ma problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dmatiz Napisano 23 Kwiecień 2021 Autor Share Napisano 23 Kwiecień 2021 Z fabryki Mercedesa wyjechał jako ciężarowy a firma Mercus zrobiła z niego BUS 100, to kto ma wystawić dokumenty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Kwiecień 2021 Share Napisano 23 Kwiecień 2021 Mercus! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Kwiecień 2021 Share Napisano 23 Kwiecień 2021 Jeżeli DMC podczas zabudowy nie zostało podniesione to Mercedes potwierdzi, że pojazd jest zgodny z regulaminem xxxx odnośnie hamowania długotrwałego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Kwiecień 2021 Share Napisano 23 Kwiecień 2021 Stateczność, zwalniacz, plexa za kierowcą. Za to wszystko ostatni etap homo odpowiada! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Kwiecień 2021 Share Napisano 23 Kwiecień 2021 Jeżeli chodzi o stateczność, to bez dwóch zdań masz rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 23 Kwiecień 2021 Share Napisano 23 Kwiecień 2021 A Mercus jak to Mercus. Dobrze wszystko sprawdź 10 razy bo nieraz po ich przebudowach trafiały się zonki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dmatiz Napisano 23 Kwiecień 2021 Autor Share Napisano 23 Kwiecień 2021 takie otrzymałem pismo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Kwiecień 2021 Share Napisano 23 Kwiecień 2021 Słabo widzę, ale to co wyczytałem mi by do badania stykło.👍 1.8.2.3. W przypadku pojazdów, w których energia jest pochłaniania w wyniku hamowania samym silnikiem, w odniesieniu do średniej prędkości dopuszcza się tolerancję ± 5 km/h z włączonym biegiem umożliwiającym stabilizację prędkości na poziomie jak najbardziej zbliżonym do 30 km/h na spadku o nachyleniu 7 %. Jeżeli określenie skuteczności hamowania samym silnikiem następuje przy pomocy pomiaru opóźnienia, wystarczy, aby mierzone średnie ujemne przyspieszenie wynosiło co najmniej 0,6 m/s2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dmatiz Napisano 23 Kwiecień 2021 Autor Share Napisano 23 Kwiecień 2021 Podziękował 👌 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Kwiecień 2021 Share Napisano 23 Kwiecień 2021 28 minut temu, dmatiz napisał: takie otrzymałem pismo To jest właśnie ten dokument, którego potrzebowałeś. Na stateczność też powinieneś dostać chyba, że ma tabliczkę drugoetapową z odpowiednimi regulaminami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 23 Kwiecień 2021 Share Napisano 23 Kwiecień 2021 2 minuty temu, aboz napisał: Na stateczność też powinieneś dostać chyba, że ma tabliczkę drugoetapową z odpowiednimi regulaminami. Zazwyczaj do SETR które mnie odwiedzają dołączone są dokumenty na których jest wsio opisane odnośnie stateczności , ABS , zwalniacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Kwiecień 2021 Share Napisano 23 Kwiecień 2021 W oświadczeniu jest treść, że Dekra na stateczność go przebadała. A na samym dole wymieniony załącznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 24 Kwiecień 2021 Share Napisano 24 Kwiecień 2021 21 godzin temu, Paprock napisał: W oświadczeniu jest treść, że Dekra na stateczność go przebadała. Szukałem info na temat hamowania i ABS. Jakoś przeoczyłem początek pisma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 24 Kwiecień 2021 Share Napisano 24 Kwiecień 2021 No i znowu zaczynam się niepokoić o stan wiedzy. Co mówi dziennik ustaw ? 1. Stosunek maksymalnej mocy netto silnika autobusu do dopuszczalnej masy całkowitej powinien wynosić co najmniej 11 kW/t. 2. Autobus powinien być typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie co najmniej z 06 serią poprawek. 3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej; nie dotyczy typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie z co najmniej 11 serią poprawek Najlepsze jest to, że kiedyś nikogo to nie obchodziło a jak mercedes już zrobił homologacje 13.11 to nagle diagności zaczęli tego wymagać mimo, że jest to zbędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Kwiecień 2021 Share Napisano 26 Kwiecień 2021 W dniu 24.04.2021 o 12:13, sad_madman napisał: kiedyś nikogo to nie obchodziło Rozsądnych diagnostów zawsze obchodziło, poczta po dzień dzisiejszy ma to w czapce. W dniu 24.04.2021 o 12:13, sad_madman napisał: jak mercedes już zrobił homologacje 13.11 to nagle diagności zaczęli tego wymagać mimo, że jest to zbędne. Nic nie jest zbędne. Nie zawsze takie informacje są zawarte w postaci wklejek. Jak widać nawet na podstawie powyższego zdjęcia - na początku jest mowa o stateczności a później o homologacji zgodnie z obowiązującym dzisiaj Reg. 13. Skoro z obowiązującym dzisiaj regulaminie, to po co wydawali kasę na badanie samej stateczności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 26 Kwiecień 2021 Share Napisano 26 Kwiecień 2021 8 godzin temu, adam1501 napisał: Rozsądnych diagnostów zawsze obchodziło, poczta po dzień dzisiejszy ma to w czapce. No właśnie nie. W czasach gdy taki Sprinter II nie spełniał wymogów 13.11 to nikogo nie obchodziły badania stateczności, później jak zaczął spełniać te wymogi to dopiero zaczęły się o to pytania. 8 godzin temu, adam1501 napisał: Nic nie jest zbędne. Nie zawsze takie informacje są zawarte w postaci wklejek. Jak widać nawet na podstawie powyższego zdjęcia - na początku jest mowa o stateczności a później o homologacji zgodnie z obowiązującym dzisiaj Reg. 13. Skoro z obowiązującym dzisiaj regulaminie, to po co wydawali kasę na badanie samej stateczności. Nie wpadłeś przypadkiem na to, że powodem wykonywania tych testów było coś innego niż zapis w polskim dzienniku ustaw ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 22 Wrzesień 2021 Share Napisano 22 Wrzesień 2021 (edytowane) Witam. Trochę odświeżę temat. Trafił się komuś ostatnio świeżo rejestrowany Mercus (w sensie nie starszy niż data 1 rej 2020) z BUS 100 i miejscami stojącymi ? Ostatnio miałem już takie 3 i tak chciałem zapytać czy tylko do mnie takie kwiatki trafiają Edytowane 22 Wrzesień 2021 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Wrzesień 2021 Share Napisano 22 Wrzesień 2021 Teoretycznie nie powinno być już takich pojazdów, ale czasami się przepisy komuś nie przyjęły lub wychodzi z założenia, że OBT i DBT to dwa oddzielne tematy i ewentualne zapisy w adnotacjach to tylko taka sugestia a nie stan faktyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.