Skocz do zawartości

BUS 100 a zwalniacz


dmatiz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Proszę o pomoc odnośnie Mercedesa Mercusa Sprintera tempo 100, 2019r, M3 - brak zwalniacza. Auto praktycznie nowe. Czy takie coś jest dopuszczalne ? Po za tym spełnia wszystkie wymogi. Proszę o opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd nie musi posiadać zwalniacza a ma spełniać wymogi w zakresie hamulców długotrwałego działania. Sprinter i chyba wszystkie pojazdy o DMC do 5,5 t spełniają ten wymóg hamując silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli DMC podczas zabudowy nie zostało podniesione to Mercedes potwierdzi, że pojazd jest zgodny z regulaminem xxxx odnośnie hamowania długotrwałego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo widzę, ale to co wyczytałem mi by do badania stykło.👍

1.8.2.3. W przypadku pojazdów, w których energia jest pochłaniania w wyniku hamowania samym silnikiem, w odniesieniu do średniej prędkości dopuszcza się tolerancję ± 5 km/h z włączonym biegiem umożliwiającym stabilizację prędkości na poziomie jak najbardziej zbliżonym do 30 km/h na spadku o nachyleniu 7 %. Jeżeli określenie skuteczności hamowania samym silnikiem następuje przy pomocy pomiaru opóźnienia, wystarczy, aby mierzone średnie ujemne przyspieszenie wynosiło co najmniej 0,6 m/s2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, dmatiz napisał:

takie otrzymałem pismo

To jest właśnie ten dokument, którego potrzebowałeś. Na stateczność też powinieneś dostać chyba, że ma tabliczkę drugoetapową z odpowiednimi regulaminami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, aboz napisał:

Na stateczność też powinieneś dostać chyba, że ma tabliczkę drugoetapową z odpowiednimi regulaminami.

Zazwyczaj do SETR które mnie odwiedzają dołączone są dokumenty na których jest wsio opisane odnośnie stateczności , ABS , zwalniacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Paprock napisał:

W oświadczeniu jest treść, że Dekra na stateczność go przebadała.

Szukałem info na temat hamowania i ABS. Jakoś przeoczyłem początek pisma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znowu zaczynam się niepokoić o stan wiedzy. Co mówi dziennik ustaw ?

 

1. Stosunek maksymalnej mocy netto silnika autobusu do dopuszczalnej masy całkowitej powinien wynosić co najmniej 11 kW/t.

2. Autobus powinien być typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie co najmniej z 06 serią poprawek.

3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej; nie dotyczy typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie z co najmniej 11 serią poprawek

 

Najlepsze jest to, że kiedyś nikogo to nie obchodziło a jak mercedes już zrobił homologacje 13.11 to nagle diagności zaczęli tego wymagać mimo, że jest to zbędne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.04.2021 o 12:13, sad_madman napisał:

kiedyś nikogo to nie obchodziło

Rozsądnych diagnostów zawsze obchodziło, poczta po dzień dzisiejszy ma to w czapce.

W dniu 24.04.2021 o 12:13, sad_madman napisał:

jak mercedes już zrobił homologacje 13.11 to nagle diagności zaczęli tego wymagać mimo, że jest to zbędne. 

Nic nie jest zbędne. Nie zawsze takie informacje są zawarte w postaci wklejek. Jak widać nawet na podstawie powyższego zdjęcia - na początku jest mowa o stateczności a później o homologacji zgodnie z obowiązującym dzisiaj Reg. 13. Skoro z obowiązującym dzisiaj regulaminie, to po co wydawali kasę na badanie samej stateczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, adam1501 napisał:

Rozsądnych diagnostów zawsze obchodziło, poczta po dzień dzisiejszy ma to w czapce.

No właśnie nie. W czasach gdy taki Sprinter II nie spełniał wymogów 13.11 to nikogo nie obchodziły badania stateczności, później jak zaczął spełniać te wymogi to dopiero zaczęły się o to pytania.

  

8 godzin temu, adam1501 napisał:

Nic nie jest zbędne. Nie zawsze takie informacje są zawarte w postaci wklejek. Jak widać nawet na podstawie powyższego zdjęcia - na początku jest mowa o stateczności a później o homologacji zgodnie z obowiązującym dzisiaj Reg. 13. Skoro z obowiązującym dzisiaj regulaminie, to po co wydawali kasę na badanie samej stateczności.

Nie wpadłeś przypadkiem na to, że powodem wykonywania tych testów było coś innego niż zapis w polskim dzienniku ustaw ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Witam. Trochę  odświeżę temat. Trafił się komuś ostatnio świeżo rejestrowany Mercus (w sensie nie starszy niż data 1 rej  2020) z BUS 100 i miejscami stojącymi ? Ostatnio miałem już takie 3 i tak chciałem zapytać czy tylko do mnie takie kwiatki trafiają

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nie powinno być już takich pojazdów, ale czasami się przepisy komuś nie przyjęły lub wychodzi z założenia, że OBT i DBT to dwa oddzielne tematy i ewentualne zapisy w adnotacjach to tylko taka sugestia a nie stan faktyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.