meweric1 Napisano 30 Kwiecień 2021 Share Napisano 30 Kwiecień 2021 Witam. Potrzebuje sprawdzić homologacje pojazdu Micro Car o numerze e2*168/2013*00003. Pojazd sprowadzony z Francji. Pierwszym badaniu przed I rej. na terytorium RP wpisano masę własna pojazdu z pozycji G1-425kg . Również taka sama masa zawarta jest w pozycji G- 425kg francuskiego dowodu rej.pojazdu. WK nie chce zarejestrować pojazdu i chyba opiera sie na starych przepisach dyrektywe PE i RUE 2002/24/Ec . Moim zdaniem trzeba byłoby wykonać dodatkowe badanie w celu ustalenie dodatkowych danych . Z tego co pamiętam Francuzi wpisuja w pozycji G1- masę pojazdu wraz z kierowcą ( 75kg ) Byłbym wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 30 Kwiecień 2021 Share Napisano 30 Kwiecień 2021 G- 75kg i po problemie. W niemieckich homo też wpisują G z kierowcą i wystarczy odjąć -75 i jest git 3 minuty temu, meweric1 napisał: WK nie chce zarejestrować pojazdu Jak uzasadniają to "NIE" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 30 Kwiecień 2021 Share Napisano 30 Kwiecień 2021 (edytowane) 20 minut temu, meweric1 napisał: Z tego co pamiętam Francuzi wpisuja w pozycji G1- masę pojazdu wraz z kierowcą ( 75kg ) Żle pamiętasz, G1 - masa bez kierującego. Chyba nie problem sprawdzić to samemu Dużo szukać nie trzeba dzięki uprzejmości kolegi @LimonQ Edytowane 30 Kwiecień 2021 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meweric1 Napisano 30 Kwiecień 2021 Autor Share Napisano 30 Kwiecień 2021 No właśnie tym że w pozycji - G i G1 jest wpis 425kg. RYNCE opadają🤨. Ostatnio miałem problem też z czterokołowcem . Ten na tabliczce jak "byk" ma zapis - L6e-BP czyli czterokołowiec lekki. Rozwiazuje temat homologacja ITS. Macher - Przepraszam - mój błąd literówka - tak - G1 masa bez kierowcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 30 Kwiecień 2021 Share Napisano 30 Kwiecień 2021 22 minuty temu, meweric1 napisał: Macher i kolejny twój 23 minuty temu, meweric1 napisał: błąd literówka 😉 A jesli o homo chodzi to coś takiego ??? A jesli o homo chodzi to coś takiego ??? Generalnie w zasobach wszyskie z są z G min.-425kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Kwiecień 2021 Share Napisano 30 Kwiecień 2021 2 godziny temu, meweric1 napisał: Byłbym wdzięczny za pomoc. Tam cały materiał: 👉 https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/16468-pilna-pomoc-w-sprawdzeniu-homologacji-e132002240247/&do=findComment&comment=308244 Możesz przelinkować do samego WK! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meweric1 Napisano 4 Maj 2021 Autor Share Napisano 4 Maj 2021 Parpock , dzięki wielkie !!! O to chodziło . 👌👍 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 8 Czerwiec 2021 Share Napisano 8 Czerwiec 2021 We Francuskich dowodach w przypadku pojazdów kategorii L w pozycjach G, G1 nie mamy zapodanej masy własnej z kierowcą i bez, tylko Masę na sucho i z płynami eksploatacyjnymi czy jakoś tak ;). Tak czy siak różnica między jedna masą a drugą nie będzie równa 75 kg. W przypadku tych pojazdów jako "naszą masę własną" przyjmuje się tą większą wartość. Przynajmniej jakoś tak mi to świta w głowie ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 10 Czerwiec 2021 Share Napisano 10 Czerwiec 2021 Dobrze Ci świta... akurat w przepisach odnośnie kat L są takie właśnie rozbieżności pomiędzy UE a PL - ktoś z rozpędu potłumaczył dyrektywy i wyszła "masa" problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Czerwiec 2021 Share Napisano 10 Czerwiec 2021 Raczej to, że nasze przepisy nie posługują się wytycznym unijnymi. Mam tu na myśli definicje z ustawy Prawo o Ruchu Drogowym oraz brak słusznych adnotacji do dowodu rejestracyjnego, chociażby po to, aby w nich zawrzeć co z czym się je w przypadku mas quada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 10 Czerwiec 2021 Share Napisano 10 Czerwiec 2021 Sam fakt, że przy wdrażaniu dyrektywy zaniżono - o masę kierowcy 75 kg - ustalono masy na 350 i 400 L6 L7 nie czytając że dyrektywy podają masy 425 i 475 bez masy kierującego - wprowadza niemałe zamieszanie np z pojazdem gdzie masa w ZDR jest np 420 i kat L6 - zupełnie niepotrzebnie - nie wspominając o wszystkich pozostałych podkategoriach których do dzisiaj w polskich przepisach nie zauważymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.