Skocz do zawartości

Egzamin praktyczny 2021 -zbior wszystkich informacji


Kramers

Rekomendowane odpowiedzi

18 godzin temu, danielg539 napisał:

Widzę, że w tym temacie to się od nastu lat nic nie zmieniło. Trudno mi się na tym pisało.

Pisałam w lipcu teorie i się zmieniło :) 
Były normalne duże stoły i krzesła :) 

A na stolikach leżały akty i było wygodnie, ale jak tam jechałam to też mnie straszyli ze jest takie coś jak "krzesełko-stolik" a ustawy leża na podłodze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.05.2021 o 07:39, adam1501 napisał:

Ja Ci poustawiam. Pilnuj terminologii.

Oczywiście sprawdzamy. Dzięki za zwrócenie uwagi.

Dopytam jeszcze o TZ bo mam dalej wątpliwości, a jak dostanę pytanie na praktycznym to chce mieć pewność. Proszę o sprostowanie jeśli bym źle odpowiedział. DMC to jest wartość administracyjną, a na TZ jest podane MMC ustalone producenta, którego nie interesuje jakie będzie miał pojazd DMC i w jakim kraju. Więc odpowiedź brzmi, że na TZ są MMC, a nie DMC. Zgodnie z tym co podaje załącznik nr 4 do rozporządzenia w sprawie warunków technicznych. Natomiast DMC jest wpisane do DR jako określone administracyjnie w F2, a w F1 jest MMC. Nie rozumiem dlaczego ktoś patrząc na TZ standardowej osobówki mówi o DMC. Myślę, że na egzaminie trzeba powiedzieć zgodnie z rozporządzeniem, że to są wartości MMC bo jak egzaminator usłyszy DMC to będę miał po egzaminie.

Tabliczka FIAT chyba Seicento:

1 - MMC pojazdu, a jak zapyta egzaminator jaki jest DMC to w tym przypadków równe MMC

2 - MMC zespołu, a jak zapyta egzaminator jaki jest DMC to w tym przypadków równe MMC

1- max nacisk oś przód

2- max nacisk oś tył

MMC ciągniętej przyczepy określonej przez producenta według TZ wychodzi z obliczeń 400kg.

Tabliczka RENAULT osobówka:

1 - MMC pojazdu, a jak zapyta egzaminator jaki jest DMC to w tym przypadków równe MMC

2 - MMC zespołu, a jak zapyta egzaminator jaki jest DMC to w tym przypadków równe MMC

1- max nacisk oś przód

2- max nacisk oś tył

MMC ciągniętej przyczepy określonej przez producenta według TZ wychodzi z obliczeń 900kg.

Tabliczka MERCEDES osobówka:

1 - MMC pojazdu, a jak zapyta egzaminator jaki jest DMC to w tym przypadków równe MMC

2 - MMC zespołu, a jak zapyta egzaminator jaki jest DMC to w tym przypadków równe MMC

1- max nacisk oś przód

2- max nacisk oś tył

MMC ciągniętej przyczepy określonej przez producenta według TZ wychodzi z obliczeń 2000kg.

Tabliczka SETRA autobus:

1 - MMC pojazdu, a jak zapyta egzaminator jaki jest DMC to w tym przypadków równe MMC 

2 - MMC zespołu, a jak zapyta egzaminator jaki jest DMC zespołu to w tym przypadków równe MMC zespołu - dobrze myślę?

1- max nacisk oś przód

2- max nacisk oś tył

MMC ciągniętej przyczepy określonej przez producenta według TZ wychodzi z obliczeń 3500kg.

Tabliczka MAN ciężarówka:

1 - lewa DMC pojazdu, prawa MMC 

2 - lewa DMC zespołu, prawa MMC

1- lewa dopuszczalny nacisk oś przód - prawa max nacisk oś przód

2- lewa dopuszczalny nacisk oś tył -  prawa max nacisk oś tył

MMC ciągniętej przyczepy określonej przez producenta według TZ wychodzi z obliczeń 12000kg.

 

Dziękuje z góry za pomoc i pozdrawiam serdecznie.

2147.jpg

8544888400_1496735799.jpg

image.jpeg.a4572cc30938b5ac2772c312b1c00af9.jpeg

IMG_20190227_120307.jpg.36ce6b7840652902c010cb233e2d9290.jpg

mann.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.05.2021 o 13:04, Ardianek napisał:

według TZ wychodzi z obliczeń 400kg

Nic się nie wylicza. Zapomnij o takim działaniu. Masę przyczep określa producent i tylko on, żadnych kalkulatorów.

 

W dniu 9.05.2021 o 13:04, Ardianek napisał:

a jak zapyta egzaminator jaki jest DMC to w tym przypadków równe MMC

Dlaczego równe?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adam1501 napisał:

Nic się nie wylicza. Zapomnij o takim działaniu. Masę przyczep określa producent i tylko on, żadnych kalkulatorów.

 

Dlaczego równe?

Odnośnie przyczepy to według obliczenia wychodzi, że przy DMC auta możemy mieć przyczepę do 400 DMC. Na tyle pozwala producent. Źle rozumiem? Tak jest np. w zadaniu nr. 8 w Vademecum.

Dlaczego równe? Bo na TZ jest MMC i jeżeli nie jest większe niż DMC administracyjne dla takiego pojazdu to jest to również wartość DMC.

Autobus 2 osiowy może mieć do 19.5t.

Na TZ jest podane 19000 kg. To jest MMC i również DMC. 

Na TZ jest podane 20000 kg. To jest MMC, ale nie DMC. DMC jest podane wówczas w DR administracyjnie prawdopodobnie 19500. O ile nie ma innych ograniczeń np. osi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ardianek napisał:

Odnośnie przyczepy to według obliczenia wychodzi

Żadnych obliczeń to podaje producent - przykład - wylicz przyczepę dla np Citroena - z odejmowania wyjdzie np 845 a producent zapodał 1200kg - i co podasz - Twoje wyliczenie czy dane producenta - to obliczanie wzięło się  tylko przez to iż kiedyś po odjęciu w starszych modelach wychodziło to równo - obecnie wyjdą z tego głupoty gdyż producenci inaczej podchodzą do tematu 

Obecnie w niewielu pojazdach F.1/2 +O.1 daje DMC zestawu  zgodne z TZ 

Podobna sytuacja z O.2 - połowa MW

Ale nikt np w Fiescie  - MW - 1120 nie podnosi O.2 do wartości połowy MW tylko tyle co zapodał producent 400kg

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Ardianek napisał:

Odnośnie przyczepy to według obliczenia wychodzi, że przy DMC auta możemy mieć przyczepę do 400 DMC. Na tyle pozwala producent. Źle rozumiem?

Porównaj sobie warunki techniczne pojazdów i opis pozycji O1 i O2 w DR. Łączysz ze sobą dwa zupełnie różne zagadnienia. Słowa klucze - dopuszczalna, maksymalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, adam1501 napisał:

Porównaj sobie warunki techniczne pojazdów i opis pozycji O1 i O2 w DR. Łączysz ze sobą dwa zupełnie różne zagadnienia. Słowa klucze - dopuszczalna, maksymalna.

W DR jest MMC przyczepy w O1 i O2. Według zadania z Vademecum tak się oblicza MMC przyczepy między innym to jest warunek. 

Co masz na myśli myląc DMC z MMC. Na TZ jest też MMC w Vademecum Diagnosty strona 17. 

20 godzin temu, IVVO napisał:

Żadnych obliczeń to podaje producent - przykład - wylicz przyczepę dla np Citroena - z odejmowania wyjdzie np 845 a producent zapodał 1200kg - i co podasz - Twoje wyliczenie czy dane producenta - to obliczanie wzięło się  tylko przez to iż kiedyś po odjęciu w starszych modelach wychodziło to równo - obecnie wyjdą z tego głupoty gdyż producenci inaczej podchodzą do tematu 

Obecnie w niewielu pojazdach F.1/2 +O.1 daje DMC zestawu  zgodne z TZ 

Podobna sytuacja z O.2 - połowa MW

Ale nikt np w Fiescie  - MW - 1120 nie podnosi O.2 do wartości połowy MW tylko tyle co zapodał producent 400kg

Kolego ale na TZ nie na DMC zestawu tylko chyba MMC tak piszę w załączniku 4 i Vademecum na stronie 17.

To pytanie jeśli się tak nie liczy to w jaki sposób producent podaje nam MMC przyczepy które wpisujemy do DR?

 

PS mam pytanie o gaśnice ADR - co najmniej jedną lub więcej znaczyć że musi być przynajmniej 1 gaśnica o odpowiedniej wadze tak? bo ktoś mi powiedział że wymagane 2, ale chyba pomylił z autobusem?

PS2 zbiornik na LPG ma 10 lat później 10 lat i kosz natomiast ile lat jest w CNG ile LNG?

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Ardianek napisał:

Według zadania z Vademecum

Jak jeszcze raz przytoczysz jakąś broszurę a nie dziennik ustaw to....

10 minut temu, Ardianek napisał:

tak się oblicza MMC przyczepy

Powtarzam Ci po raz wtóry - TEGO SIĘ NIE WYLICZA !!! - jest to parametr określony przez producenta i tylko przez niego.

Za ustawą: "... 61) maksymalna masa całkowita - największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu; ..."

30 minut temu, Ardianek napisał:

To pytanie jeśli się tak nie liczy to w jaki sposób producent podaje nam MMC przyczepy które wpisujemy do DR?

Bo ma inżynierów, którzy to określili.

Czy Ty możesz zacytować to magiczne zadanie z tej broszury?

33 minuty temu, Ardianek napisał:

mam pytanie o gaśnice ADR

8.1.4 ADR - tam stoi ile ma być i jakich i dla kogo.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem więc proszę o odpowiedź skąd wziąć to MMC dla O1 i O2 jeśli nie z TZ?

Inżynierowie to określili i gdzie odczytam tą informację?

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dokumentów opracowanych przez inżynierów. A takim dokumentem finalnym jest Świadectwo Homologacji lub Wyciąg ze Świadectwa Homologacji lub Certyfikat Zgodności z angielska CoC tytułowany. A żeby temat zapętlić, to każdy producent chcący sprzedawać swoje samochody w Polsce jest zobowiązany do wypisania extra dokumentu mówiącego o danych i informacjach o pojeździe niezbędnych do jego zarejestrowania.

Jak to w życiu. Są patenty obwarowane przepisami, są patenty wytrzaśnięte z sufitu. Tu, w diagnostycznej robocie, należy stosować paragrafy.

W rozporządzeni mówiącym o sposobie przeprowadzania badań jasno stoi skąd i jak nieznane dane techniczne się bierze lub ustala!

O żywotności zbiorników gazu też jest dużo materiałów. Między innymi w internecie.

Edytowane przez Paprock
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki. Czyli na egzaminie patrząc na TZ Seicento mówię, że od góry MMC pojazdu, a następnie MMC zespołu pojazdów. I tyle.

Co do zbiorników szukałem i znalazłem tylko, że CNG chyba 3 latam. Pytanie czy to prawda i czy LNG tak samo?

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o Seicento, to tak. No jest z tym deko misz-masz, bu u nas zakorzeniona jest masa  dopuszczalna. I tak w dawniejszym rozporządzeniu było. Potem chcieli zgodnie z wytycznymi unijnym to porobić i jak zwykle po naszemu wyszło. Unia nazywa te masy jako maksymalnie dopuszczalne, a u nas przechrzciły się na same maksymalne. W dowodzie rubryka [F.1] dotyczy masy maksymalnej, a [F.2] dopuszczalnej, a [F.3] dopuszczalnej dla zespołu pojazdów. Natomiast rubryki przyczep [O.1] i [O.2] odnoszą się już do maksymalnych mas. Mało tego, bo Karta Pojazdu te same, te samiusieńkie masy przyczep określa jako dopuszczalne. I bądź tu mądry.

W każdym razie masy maksymalne zarezerwowane są dla producentów, a dopuszczalne dla określonych przepisów lub wymogów drogowych. No tak, jak definiuje to Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym lub rozporządzenia pomocnicze:

Przykład z "instrukcji rejestracji":

F.1 – wpisuje się maksymalną masę całkowitą pojazdu, będącą największą technicznie dopuszczalną masą całkowitą pojazdu, wynikającą z jego konstrukcji i wykonania, określoną przez producenta, wyrażoną w kg; nie dotyczy motocykli i motorowerów;
F.2 – wpisuje się dopuszczalną masę całkowitą pojazdu, będącą największą, określoną w przepisach o warunkach technicznych masą pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze, wyrażoną w kg;

Na egzaminie ważne będzie to, że wiesz co to masy maksymalne i przez kogo ustanawiana w kontrze do mas dopuszczalnych. Można coś tam rzec, że niektóre instrukcje podają partyzanckie sposoby co do wyliczenia masy przyczepy, ale masa maksymalna z naciskiem na maksymalna to robota producenta.

 

Zbiorniki LPG i CNG/LNG na bank 20 lat. Choćby były ze złota, z platyny, to po dwudziestu latach trzeba je zezłomować, choroba jasna. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Paprock napisał:

 

Zbiorniki LPG i CNG/LNG na bank 20 lat. Choćby były ze złota, z platyny, to po dwudziestu latach trzeba je zezłomować, choroba jasna. ;-)

20 lat to okres ich eksploatacji. Mi chodziło o terminy badań. Według tego co kolega znalazł czyli Dz u 156 poz 932 to CNG co 3 lata, a LNG co rok.

 

Czyli na egzamin odpowiadam, że na TZ Seicento widzę MMC pojazdu i MMC zespołu tak? :)

Edytowane przez Ardianek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O LNG nie ma. A w ustawie ze strony nic nie mam. W tej co podałem są wszystkie i wychodzić CNG 3 i LNG 1. Jak się myślę proszę poprawić.

Dzięki i pozdrawiam.

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam, to mój pierwszy wpis na forum. Zdawałem egzamin praktyczny 9.06.2021. Miałem pytanie z autobusu ale chyba mało typowe, bo nie spotkałem się z nim na forum albo słabo szukałem. Miałem wykonać badanie dodatkowe szyb autobusu tempo 100, sprawdzić liczbę wyjść awaryjnych, oznakowanie, oznaczenia i wystawić odpowiednie dokumenty. Autobus tj. Mercedes z 2019 roku ma na jednej szybie po prawej stronie usunięte oznaczenia "wyjście awaryjne" i na czołowej odprysk od środka. Był on zaklejony jakimś bezbarwnym silikonem i słabo widoczny. Pytania egzaminatora były szczegółowe, głównie oznaczenia szyb, o przejrzystość i jak się to bada😊. Że stresu zaciąłem się na prostej, a właściwie banalnej rzeczy przy wypisaniu zaświadczenia ale Pan egzaminator "ludzki człowiek" przypomniał, że na drugiej stronie są objaśnienia. Chwila odmulenia i poprawiłem papierki i zdałem. Ogólnie egzaminatorzy pomocni, na pewno nie złośliwi. Na egzamin wchodzi się co godzinę w grupach po 6-8 osób, wszystko idzie sprawnie. Mnie zjadł stres ale się udało. Powodzenia.

  • Polub 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Miki78 napisał:

 Pytania egzaminatora były szczegółowe, głównie oznaczenia szyb

Jakie dokumenty potrzebowałeś i jakie wystawiłeś ? Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu dodatkowym ? Zaświadczenie jak w osobówce ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.06.2021 o 19:12, Miki78 napisał:

Miałem wykonać badanie dodatkowe szyb autobusu tempo 100

W tym przypadku pacjentem był PKS i nie łączyć z BUS100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, adam1501 napisał:

W tym przypadku pacjentem był PKS i nie łączyć z BUS100.

No jak PKS jak kolega pisał że BUS 100 i badanie dodatkowe szyb i jakie zaświadczenie wtedy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego odpisałem, że BUS100 nie ma tu znaczenia (nie ma dodatkowych warunków pod względem oszklenia). Masz podejść jak do każdego innego autobusu. Masz wykonać badanie dodatkowe w zakresie szyb i wystawić zwykłe zaświadczenie. Zaświadczenie BUS100 wystawia się w przypadku wykonywania badania technicznego w tym zakresie, w każdym innym przypadku dla tego pojazdu jest wystawiane zwykłe zaświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyposażeniem. Zajrzyj do działu 9 ADR, tam masz tabelkę w co musi być wyposażony poszczególny typ pojazdu. Wykaz jakimi typami co się przewozi masz w pierwszym tomie ADR - wykaz materiałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kramers napisał:

1202 i 1203

Dział 3.2 Tabela A.

Dla UN1202 kolumna (14) Pojazd do przewozu w cysternach: AT

Dla UN1203 (... to samo...): FL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki właściwie najprościej rozróżnić po tachografie czy jest symbol ex i czy jest na zew wylacznik główny akumulatora w pojedzie fl bo a at tego nie ma 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.