Paulina Napisano 8 Maj 2021 Share Napisano 8 Maj 2021 18 godzin temu, danielg539 napisał: Widzę, że w tym temacie to się od nastu lat nic nie zmieniło. Trudno mi się na tym pisało. Pisałam w lipcu teorie i się zmieniło Były normalne duże stoły i krzesła A na stolikach leżały akty i było wygodnie, ale jak tam jechałam to też mnie straszyli ze jest takie coś jak "krzesełko-stolik" a ustawy leża na podłodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ardianek Napisano 9 Maj 2021 Share Napisano 9 Maj 2021 W dniu 7.05.2021 o 07:39, adam1501 napisał: Ja Ci poustawiam. Pilnuj terminologii. Oczywiście sprawdzamy. Dzięki za zwrócenie uwagi. Dopytam jeszcze o TZ bo mam dalej wątpliwości, a jak dostanę pytanie na praktycznym to chce mieć pewność. Proszę o sprostowanie jeśli bym źle odpowiedział. DMC to jest wartość administracyjną, a na TZ jest podane MMC ustalone producenta, którego nie interesuje jakie będzie miał pojazd DMC i w jakim kraju. Więc odpowiedź brzmi, że na TZ są MMC, a nie DMC. Zgodnie z tym co podaje załącznik nr 4 do rozporządzenia w sprawie warunków technicznych. Natomiast DMC jest wpisane do DR jako określone administracyjnie w F2, a w F1 jest MMC. Nie rozumiem dlaczego ktoś patrząc na TZ standardowej osobówki mówi o DMC. Myślę, że na egzaminie trzeba powiedzieć zgodnie z rozporządzeniem, że to są wartości MMC bo jak egzaminator usłyszy DMC to będę miał po egzaminie. Tabliczka FIAT chyba Seicento: 1 - MMC pojazdu, a jak zapyta egzaminator jaki jest DMC to w tym przypadków równe MMC 2 - MMC zespołu, a jak zapyta egzaminator jaki jest DMC to w tym przypadków równe MMC 1- max nacisk oś przód 2- max nacisk oś tył MMC ciągniętej przyczepy określonej przez producenta według TZ wychodzi z obliczeń 400kg. Tabliczka RENAULT osobówka: 1 - MMC pojazdu, a jak zapyta egzaminator jaki jest DMC to w tym przypadków równe MMC 2 - MMC zespołu, a jak zapyta egzaminator jaki jest DMC to w tym przypadków równe MMC 1- max nacisk oś przód 2- max nacisk oś tył MMC ciągniętej przyczepy określonej przez producenta według TZ wychodzi z obliczeń 900kg. Tabliczka MERCEDES osobówka: 1 - MMC pojazdu, a jak zapyta egzaminator jaki jest DMC to w tym przypadków równe MMC 2 - MMC zespołu, a jak zapyta egzaminator jaki jest DMC to w tym przypadków równe MMC 1- max nacisk oś przód 2- max nacisk oś tył MMC ciągniętej przyczepy określonej przez producenta według TZ wychodzi z obliczeń 2000kg. Tabliczka SETRA autobus: 1 - MMC pojazdu, a jak zapyta egzaminator jaki jest DMC to w tym przypadków równe MMC 2 - MMC zespołu, a jak zapyta egzaminator jaki jest DMC zespołu to w tym przypadków równe MMC zespołu - dobrze myślę? 1- max nacisk oś przód 2- max nacisk oś tył MMC ciągniętej przyczepy określonej przez producenta według TZ wychodzi z obliczeń 3500kg. Tabliczka MAN ciężarówka: 1 - lewa DMC pojazdu, prawa MMC 2 - lewa DMC zespołu, prawa MMC 1- lewa dopuszczalny nacisk oś przód - prawa max nacisk oś przód 2- lewa dopuszczalny nacisk oś tył - prawa max nacisk oś tył MMC ciągniętej przyczepy określonej przez producenta według TZ wychodzi z obliczeń 12000kg. Dziękuje z góry za pomoc i pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Maj 2021 Share Napisano 11 Maj 2021 W dniu 9.05.2021 o 13:04, Ardianek napisał: według TZ wychodzi z obliczeń 400kg Nic się nie wylicza. Zapomnij o takim działaniu. Masę przyczep określa producent i tylko on, żadnych kalkulatorów. W dniu 9.05.2021 o 13:04, Ardianek napisał: a jak zapyta egzaminator jaki jest DMC to w tym przypadków równe MMC Dlaczego równe? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ardianek Napisano 11 Maj 2021 Share Napisano 11 Maj 2021 1 godzinę temu, adam1501 napisał: Nic się nie wylicza. Zapomnij o takim działaniu. Masę przyczep określa producent i tylko on, żadnych kalkulatorów. Dlaczego równe? Odnośnie przyczepy to według obliczenia wychodzi, że przy DMC auta możemy mieć przyczepę do 400 DMC. Na tyle pozwala producent. Źle rozumiem? Tak jest np. w zadaniu nr. 8 w Vademecum. Dlaczego równe? Bo na TZ jest MMC i jeżeli nie jest większe niż DMC administracyjne dla takiego pojazdu to jest to również wartość DMC. Autobus 2 osiowy może mieć do 19.5t. Na TZ jest podane 19000 kg. To jest MMC i również DMC. Na TZ jest podane 20000 kg. To jest MMC, ale nie DMC. DMC jest podane wówczas w DR administracyjnie prawdopodobnie 19500. O ile nie ma innych ograniczeń np. osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Maj 2021 Share Napisano 11 Maj 2021 Godzinę temu, Ardianek napisał: Odnośnie przyczepy to według obliczenia wychodzi Żadnych obliczeń to podaje producent - przykład - wylicz przyczepę dla np Citroena - z odejmowania wyjdzie np 845 a producent zapodał 1200kg - i co podasz - Twoje wyliczenie czy dane producenta - to obliczanie wzięło się tylko przez to iż kiedyś po odjęciu w starszych modelach wychodziło to równo - obecnie wyjdą z tego głupoty gdyż producenci inaczej podchodzą do tematu Obecnie w niewielu pojazdach F.1/2 +O.1 daje DMC zestawu zgodne z TZ Podobna sytuacja z O.2 - połowa MW Ale nikt np w Fiescie - MW - 1120 nie podnosi O.2 do wartości połowy MW tylko tyle co zapodał producent 400kg 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Maj 2021 Share Napisano 11 Maj 2021 5 godzin temu, Ardianek napisał: Odnośnie przyczepy to według obliczenia wychodzi, że przy DMC auta możemy mieć przyczepę do 400 DMC. Na tyle pozwala producent. Źle rozumiem? Porównaj sobie warunki techniczne pojazdów i opis pozycji O1 i O2 w DR. Łączysz ze sobą dwa zupełnie różne zagadnienia. Słowa klucze - dopuszczalna, maksymalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ardianek Napisano 12 Maj 2021 Share Napisano 12 Maj 2021 16 godzin temu, adam1501 napisał: Porównaj sobie warunki techniczne pojazdów i opis pozycji O1 i O2 w DR. Łączysz ze sobą dwa zupełnie różne zagadnienia. Słowa klucze - dopuszczalna, maksymalna. W DR jest MMC przyczepy w O1 i O2. Według zadania z Vademecum tak się oblicza MMC przyczepy między innym to jest warunek. Co masz na myśli myląc DMC z MMC. Na TZ jest też MMC w Vademecum Diagnosty strona 17. 20 godzin temu, IVVO napisał: Żadnych obliczeń to podaje producent - przykład - wylicz przyczepę dla np Citroena - z odejmowania wyjdzie np 845 a producent zapodał 1200kg - i co podasz - Twoje wyliczenie czy dane producenta - to obliczanie wzięło się tylko przez to iż kiedyś po odjęciu w starszych modelach wychodziło to równo - obecnie wyjdą z tego głupoty gdyż producenci inaczej podchodzą do tematu Obecnie w niewielu pojazdach F.1/2 +O.1 daje DMC zestawu zgodne z TZ Podobna sytuacja z O.2 - połowa MW Ale nikt np w Fiescie - MW - 1120 nie podnosi O.2 do wartości połowy MW tylko tyle co zapodał producent 400kg Kolego ale na TZ nie na DMC zestawu tylko chyba MMC tak piszę w załączniku 4 i Vademecum na stronie 17. To pytanie jeśli się tak nie liczy to w jaki sposób producent podaje nam MMC przyczepy które wpisujemy do DR? PS mam pytanie o gaśnice ADR - co najmniej jedną lub więcej znaczyć że musi być przynajmniej 1 gaśnica o odpowiedniej wadze tak? bo ktoś mi powiedział że wymagane 2, ale chyba pomylił z autobusem? PS2 zbiornik na LPG ma 10 lat później 10 lat i kosz natomiast ile lat jest w CNG ile LNG? Dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Maj 2021 Share Napisano 12 Maj 2021 10 minut temu, Ardianek napisał: Według zadania z Vademecum Jak jeszcze raz przytoczysz jakąś broszurę a nie dziennik ustaw to.... 10 minut temu, Ardianek napisał: tak się oblicza MMC przyczepy Powtarzam Ci po raz wtóry - TEGO SIĘ NIE WYLICZA !!! - jest to parametr określony przez producenta i tylko przez niego. Za ustawą: "... 61) maksymalna masa całkowita - największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu; ..." 30 minut temu, Ardianek napisał: To pytanie jeśli się tak nie liczy to w jaki sposób producent podaje nam MMC przyczepy które wpisujemy do DR? Bo ma inżynierów, którzy to określili. Czy Ty możesz zacytować to magiczne zadanie z tej broszury? 33 minuty temu, Ardianek napisał: mam pytanie o gaśnice ADR 8.1.4 ADR - tam stoi ile ma być i jakich i dla kogo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ardianek Napisano 12 Maj 2021 Share Napisano 12 Maj 2021 (edytowane) Rozumiem więc proszę o odpowiedź skąd wziąć to MMC dla O1 i O2 jeśli nie z TZ? Inżynierowie to określili i gdzie odczytam tą informację? Edytowane 19 Maj 2021 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Maj 2021 Share Napisano 12 Maj 2021 (edytowane) Z dokumentów opracowanych przez inżynierów. A takim dokumentem finalnym jest Świadectwo Homologacji lub Wyciąg ze Świadectwa Homologacji lub Certyfikat Zgodności z angielska CoC tytułowany. A żeby temat zapętlić, to każdy producent chcący sprzedawać swoje samochody w Polsce jest zobowiązany do wypisania extra dokumentu mówiącego o danych i informacjach o pojeździe niezbędnych do jego zarejestrowania. Jak to w życiu. Są patenty obwarowane przepisami, są patenty wytrzaśnięte z sufitu. Tu, w diagnostycznej robocie, należy stosować paragrafy. W rozporządzeni mówiącym o sposobie przeprowadzania badań jasno stoi skąd i jak nieznane dane techniczne się bierze lub ustala! O żywotności zbiorników gazu też jest dużo materiałów. Między innymi w internecie. Edytowane 12 Maj 2021 przez Paprock 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ardianek Napisano 12 Maj 2021 Share Napisano 12 Maj 2021 (edytowane) Ok dzięki. Czyli na egzaminie patrząc na TZ Seicento mówię, że od góry MMC pojazdu, a następnie MMC zespołu pojazdów. I tyle. Co do zbiorników szukałem i znalazłem tylko, że CNG chyba 3 latam. Pytanie czy to prawda i czy LNG tak samo? Edytowane 19 Maj 2021 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Maj 2021 Share Napisano 12 Maj 2021 Jeżeli chodzi o Seicento, to tak. No jest z tym deko misz-masz, bu u nas zakorzeniona jest masa dopuszczalna. I tak w dawniejszym rozporządzeniu było. Potem chcieli zgodnie z wytycznymi unijnym to porobić i jak zwykle po naszemu wyszło. Unia nazywa te masy jako maksymalnie dopuszczalne, a u nas przechrzciły się na same maksymalne. W dowodzie rubryka [F.1] dotyczy masy maksymalnej, a [F.2] dopuszczalnej, a [F.3] dopuszczalnej dla zespołu pojazdów. Natomiast rubryki przyczep [O.1] i [O.2] odnoszą się już do maksymalnych mas. Mało tego, bo Karta Pojazdu te same, te samiusieńkie masy przyczep określa jako dopuszczalne. I bądź tu mądry. W każdym razie masy maksymalne zarezerwowane są dla producentów, a dopuszczalne dla określonych przepisów lub wymogów drogowych. No tak, jak definiuje to Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym lub rozporządzenia pomocnicze: Przykład z "instrukcji rejestracji": F.1 – wpisuje się maksymalną masę całkowitą pojazdu, będącą największą technicznie dopuszczalną masą całkowitą pojazdu, wynikającą z jego konstrukcji i wykonania, określoną przez producenta, wyrażoną w kg; nie dotyczy motocykli i motorowerów; F.2 – wpisuje się dopuszczalną masę całkowitą pojazdu, będącą największą, określoną w przepisach o warunkach technicznych masą pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze, wyrażoną w kg; Na egzaminie ważne będzie to, że wiesz co to masy maksymalne i przez kogo ustanawiana w kontrze do mas dopuszczalnych. Można coś tam rzec, że niektóre instrukcje podają partyzanckie sposoby co do wyliczenia masy przyczepy, ale masa maksymalna z naciskiem na maksymalna to robota producenta. Zbiorniki LPG i CNG/LNG na bank 20 lat. Choćby były ze złota, z platyny, to po dwudziestu latach trzeba je zezłomować, choroba jasna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ardianek Napisano 13 Maj 2021 Share Napisano 13 Maj 2021 (edytowane) 21 godzin temu, Paprock napisał: Zbiorniki LPG i CNG/LNG na bank 20 lat. Choćby były ze złota, z platyny, to po dwudziestu latach trzeba je zezłomować, choroba jasna. 20 lat to okres ich eksploatacji. Mi chodziło o terminy badań. Według tego co kolega znalazł czyli Dz u 156 poz 932 to CNG co 3 lata, a LNG co rok. Czyli na egzamin odpowiadam, że na TZ Seicento widzę MMC pojazdu i MMC zespołu tak? Edytowane 13 Maj 2021 przez Ardianek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Maj 2021 Share Napisano 13 Maj 2021 http://legalizacjabutli.com/proces-legalizacji.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ardianek Napisano 14 Maj 2021 Share Napisano 14 Maj 2021 (edytowane) O LNG nie ma. A w ustawie ze strony nic nie mam. W tej co podałem są wszystkie i wychodzić CNG 3 i LNG 1. Jak się myślę proszę poprawić. Dzięki i pozdrawiam. Edytowane 19 Maj 2021 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 14 Maj 2021 Share Napisano 14 Maj 2021 Na dzień dzisiejszy, jest to dz.u. 1465 z 2014 r. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miki78 Napisano 11 Czerwiec 2021 Share Napisano 11 Czerwiec 2021 Witam, to mój pierwszy wpis na forum. Zdawałem egzamin praktyczny 9.06.2021. Miałem pytanie z autobusu ale chyba mało typowe, bo nie spotkałem się z nim na forum albo słabo szukałem. Miałem wykonać badanie dodatkowe szyb autobusu tempo 100, sprawdzić liczbę wyjść awaryjnych, oznakowanie, oznaczenia i wystawić odpowiednie dokumenty. Autobus tj. Mercedes z 2019 roku ma na jednej szybie po prawej stronie usunięte oznaczenia "wyjście awaryjne" i na czołowej odprysk od środka. Był on zaklejony jakimś bezbarwnym silikonem i słabo widoczny. Pytania egzaminatora były szczegółowe, głównie oznaczenia szyb, o przejrzystość i jak się to bada😊. Że stresu zaciąłem się na prostej, a właściwie banalnej rzeczy przy wypisaniu zaświadczenia ale Pan egzaminator "ludzki człowiek" przypomniał, że na drugiej stronie są objaśnienia. Chwila odmulenia i poprawiłem papierki i zdałem. Ogólnie egzaminatorzy pomocni, na pewno nie złośliwi. Na egzamin wchodzi się co godzinę w grupach po 6-8 osób, wszystko idzie sprawnie. Mnie zjadł stres ale się udało. Powodzenia. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniel98 Napisano 12 Czerwiec 2021 Share Napisano 12 Czerwiec 2021 15 godzin temu, Miki78 napisał: Pytania egzaminatora były szczegółowe, głównie oznaczenia szyb Jakie dokumenty potrzebowałeś i jakie wystawiłeś ? Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu dodatkowym ? Zaświadczenie jak w osobówce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 14 Czerwiec 2021 Share Napisano 14 Czerwiec 2021 W dniu 11.06.2021 o 19:12, Miki78 napisał: Miałem wykonać badanie dodatkowe szyb autobusu tempo 100 W tym przypadku pacjentem był PKS i nie łączyć z BUS100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kramers Napisano 14 Czerwiec 2021 Autor Share Napisano 14 Czerwiec 2021 3 godziny temu, adam1501 napisał: W tym przypadku pacjentem był PKS i nie łączyć z BUS100. No jak PKS jak kolega pisał że BUS 100 i badanie dodatkowe szyb i jakie zaświadczenie wtedy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Czerwiec 2021 Share Napisano 17 Czerwiec 2021 Dlatego odpisałem, że BUS100 nie ma tu znaczenia (nie ma dodatkowych warunków pod względem oszklenia). Masz podejść jak do każdego innego autobusu. Masz wykonać badanie dodatkowe w zakresie szyb i wystawić zwykłe zaświadczenie. Zaświadczenie BUS100 wystawia się w przypadku wykonywania badania technicznego w tym zakresie, w każdym innym przypadku dla tego pojazdu jest wystawiane zwykłe zaświadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kramers Napisano 23 Czerwiec 2021 Autor Share Napisano 23 Czerwiec 2021 Witam jak rozróżnić pojazd ADR Fl od at na egzaminie ? Tablice pomarańczowe 1202 i 1203 to i ten i ten może je mieć tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Czerwiec 2021 Share Napisano 23 Czerwiec 2021 Wyposażeniem. Zajrzyj do działu 9 ADR, tam masz tabelkę w co musi być wyposażony poszczególny typ pojazdu. Wykaz jakimi typami co się przewozi masz w pierwszym tomie ADR - wykaz materiałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 23 Czerwiec 2021 Share Napisano 23 Czerwiec 2021 5 godzin temu, Kramers napisał: 1202 i 1203 Dział 3.2 Tabela A. Dla UN1202 kolumna (14) Pojazd do przewozu w cysternach: AT Dla UN1203 (... to samo...): FL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kramers Napisano 23 Czerwiec 2021 Autor Share Napisano 23 Czerwiec 2021 Ok dzięki właściwie najprościej rozróżnić po tachografie czy jest symbol ex i czy jest na zew wylacznik główny akumulatora w pojedzie fl bo a at tego nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.