Efendi Napisano 6 Maj 2021 Share Napisano 6 Maj 2021 Jakie są normy zadymienia dla ciągników rolniczych skoro warunki techniczne mówią: "§ 45. 1. Ciągnik rolniczy, pojazd wolnobieżny oraz przyczepa przeznaczona do łączenia z tymi pojazdami są zbudowane, wyposażone i utrzymane tak, aby: ......" Do tych pojazdów nie stosuje się przepisów: "2. Do pojazdów, o których mowa w ust. 1, stosuje się przepisy § 7 ust. 1 i 7, § 8 ust. 4 pkt 2 i 3 oraz ust. 5, § 9 ust. 1 pkt 2, 3, 5, 6, pkt 7 lit. a–d, pkt 9 i 12, § 11 ust. 1 pkt 18 oraz § 41." Punkt 3 (tylko 3) mówi o normie zadymienia na TZ , jeżeli jej nie ma stosuje się punkt 3a (normy 2,5 3,0 i 1,5) ale pkt 3a nie jest stosowany do ciągników j/w. Sumując jeżeli nie ma normy na TZ to nie można zastosować punktu 3a i brak normy zadymienia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 6 Maj 2021 Share Napisano 6 Maj 2021 Do mnie traktory tylko takie przyjeżdżają : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Maj 2021 Share Napisano 6 Maj 2021 Urok naszego prawodawstwa. Ustęp 3a wynika z zastosowania ust. 3. Literalnie przepis ułatwia nam pracę, ponieważ nawet wartości podawane przez producenta w innej formie jak na TZ skutkuje zastosowaniem ust. 3a, co zwalnia nas z szukania danych, nalepek, wklejek ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Maj 2021 Share Napisano 6 Maj 2021 2 minuty temu, adam1501 napisał: co zwalnia nas z szukania danych, nalepek, wklejek I nie zachęca właściciela pojazdu do ich usuwania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Maj 2021 Share Napisano 6 Maj 2021 Godzinę temu, Efendi napisał: Punkt 3 (tylko 3) mówi o normie zadymienia na TZ , jeżeli jej nie ma stosuje się punkt 3a (normy 2,5 3,0 i 1,5) ale pkt 3a nie jest stosowany do ciągników j/w. Sumując jeżeli nie ma normy na TZ to nie można zastosować punktu 3a i brak normy zadymienia ? Obawiam się, że punk trzeci, to po całości punkt trzeci. Czytamy go łącznie, razem z sufiksami. Dla pojaśnienia bliźniaczy przykład z kierownicami: 2. Kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niż trzy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h, nie powinna być umieszczona po prawej stronie pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2a. 2a. Dopuszcza się umieszczenie kierownicy po prawej stronie pojazdu w pojeździe kategorii M1 o rodzaju samochód osobowy, nowym objętym świadectwem homologacji typu WE pojazdu, albo uprzednio zarejestrowanym na terytorium jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, pod warunkiem, że pojazd jest wyposażony w: [...] Teraz jaśniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Maj 2021 Share Napisano 6 Maj 2021 (edytowane) 6 minut temu, danielg539 napisał: zachęca właściciela pojazdu do ich usuwania Co bardziej doświadczeni mają wiedzę, że wartość podana w innej formie jak na TZ zgodnie z warunkami nie może być używana. Dlatego z premedytacją trzymają się wartości z 3a, a diagnoście trudno byłoby obronić się z "sagana" za odniesienie do wartości podanej na wklejce w komorze silnika (choć 776 ją podaje jako odniesienie). Edytowane 6 Maj 2021 przez adam1501 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Efendi Napisano 6 Maj 2021 Autor Share Napisano 6 Maj 2021 W tym problem czy 2 i 2a to różne punkty - według mnie to dwa różne , PoRD jest pełne paragrafów aa,bc, gh itd. Wystarczył by wpis stosuje się .. 3,3a, .. i OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Maj 2021 Share Napisano 6 Maj 2021 OK. To może coś bardziej prostego. Tu paragraf z naszego rozporządzenia kierujący do wytycznych z dyrektywy: § 9a. W samochodzie osobowym (kategorii M1) o rodzaju nadwozia AB, AC, AF mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na dostosowaniu do wymagań jak dla samochodów ciężarowych, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, powodujące zmianę rodzaju pojazdu na samochód ciężarowy o podrodzaju van, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów. Proszę wymienić treść tych wytłuszczonych wymagań. Czy to są tylko te trzy punkty, czy cała rozwinięta litania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.