Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Zakupiłem quada z DE, ciągnik rolniczy 28 KW co wiąże się z problemami przy badaniu. Kupiłem silnik z Francji, który montowany był w tym modelu i posiada 14 KW. Zmieniłem go w warsztacie motocyklowym. 

Czy do badania technicznego wystarczy oświadczenie o zakresie dokonanych zmian wystawiony przez warsztat czy musi być opinia rzeczoznawcy?

 

Napisano (edytowane)

Opinię rzeczoznawcy może zażądać diagnosta, czyli może, ale nie musi. Natomiast to on podejmuje ostateczną decyzję i żadne płacze i lamenty nie pomogą w razie niesatysfakcjonującej decyzji....

Edytowane przez adamos
  • Lubię 1
Napisano

A ja ostatnio odmówiłem badania juz zarejestrowanego w kraju po "zmianach na moc"

Napisano
11 godzin temu, Pacha1987 napisał:

Zakupiłem quada z DE, ciągnik rolniczy 28 KW co wiąże się z problemami przy badaniu

Akurat moc przy ciągniku rolniczym nie jest przeszkodą, bardziej idzie o prędkość  :smile:

  • Lubię 1
Napisano

Chłopie! Tu zagadką jest co @Pacha1987 zarejestrować chce? :evil:

Bo o takim bigosie to pierwszy raz słyszę, żeby zmniejszać moc w traktorze. Co on będzie orał, a może w dżdżysty dzień dżdżownice wykopywał tymi czternastoma kilowatami?

Obawiam się, że idzie o czterokołowca. Ale kto tam dokładnie to wie?

Napisano
3 minuty temu, Paprock napisał:

Obawiam się, że idzie o czterokołowca

Dokładnie - 14kW 

Jakby kolega z pierwszego postu zapodał markę i model to byłby łatwiej 

A jeszcze lepiej homo z TZ

Napisano
12 godzin temu, Pacha1987 napisał:

Zakupiłem quada z DE, ciągnik rolniczy 28 KW

Gratulujemy, ale my nie wiemy co to jest tylko się domyślamy. Chcesz to coś zarejestrować jako pojazd samochodowy? Jeżeli ma to coś  jakąś tabliczkę znamionową to zapodaj najlepiej foto, zobaczymy co to właściwie jest.

 

12 godzin temu, Pacha1987 napisał:

wystarczy oświadczenie o zakresie dokonanych zmian wystawiony przez warsztat czy musi być opinia rzeczoznawcy?

Rozmawiaj z diagnostą który będzie robił badanie po zmianach konstrukcyjnych. Ja zawsze wołałem opinię jak był bum na zmniejszanie mocy w motocyklach bo w warunkach SKP nie jestem w stanie stwierdzić czy jest 13 czy może jednak 17kW.

Napisano

Dziękuję za każdą konstruktywna krytykę, w poście jest info ze chodzi o quada czyli pojazd na czterech kołach. Pojazd to TGB TARGET, tabliczkę doślę wieczorem. 

Dodam również że zależy mi na tym żeby w PL zarejestrować to jako samochodowy inny, stąd wymiana silnika. Myślałem że nie jest to ingerencja w konstrukcje skoro się monrtuje silnik z tego samego modelu o tej samej pojemności. 

Napisano

Szczerze mówiąc - żadnego Targeta 14kW nie znalazłem 

Napisano

Traktorki odpowiadają swoim warunkom technicznym, a "quady czyli pojazdy na czterech kołach" odpowiadają swoim warunkom technicznym.

Tabliczka znamionowa nic tu nie da, póki w niemieckim dowodzie jest to pojazd rolniczy czy jakoś podobnie. 

Trzeba zgłębić temat i przerobić traktor na "quada czyli pojazd na czterech kołach", żeby jako "samochodowy inny" toto zarejestrować.

Nie mo co i nie ma po co szukać wynalazku po katalogach, bo na razie jest to traktor-rzeźba po wymianie silnika. A jak wiadomo wymiany silnika (nawet w ciągniku) nikt nie zabrania. Pozostaję ogarnąć pozostałe warunki techniczne, którym pojazd pojazd samochodowy inny powinien odpowiadać. Bo jako "quada czyli pojazd na czterech kołach" wedle życzenia 'cza' go zarejestrować. ;-)

Napisano
42 minuty temu, Pacha1987 napisał:

Myślałem że nie jest to ingerencja w konstrukcje skoro się monrtuje silnik z tego samego modelu o tej samej pojemności. 

 Zmianą konstrukcyjną jest każda zmiana powodująca zmianę danych w DR

 

Napisano

Przy mocy silnika sugerujesz się tylko papierem , bo tylko to jesteś w stanie zrobic. Każda zmiana mocy również musi być podparta stosownymi dokumentami bo hamowni na SKP nie masz i realnej mocy nie jesteś w stanie określić. A jak kolega napisał wyżej, każda zmiana takich danych w DR to ZK, a tu jeszcze najpewniej dojdzie rzeczoznawca.

Napisano (edytowane)
3 godziny temu, Paprock napisał:

Tabliczka znamionowa nic tu nie da, póki w niemieckim dowodzie jest to pojazd rolniczy czy jakoś podobnie. 

No właśnie o to chodzi - LOV zugmaschine angeschleper - to nawet traktorkiem nie jest bo trza go dostosować do naszych przepisów - a homo by się zdało gdyż kolega twierdzi iż z takowymi wychodziły czyli 14kW - jest w Polsce przedstawiciel tej marki to może by było warto wystąpić o homo  bo to może jakie L7 z tych "szybkich" by wyszło 

Edytowane przez IVVO
Napisano

Nie jestem specjalistą, dlatego właśnie wystosowałem post na tym forum:)

Z waszym odp jasno wynika, ze zabieg wymiany silnika nie rozwiąże problemu.

Czy ktoś znalazł by chwilę i mógłby mi wyjaśnić jakie warunki musza być spełnione żeby u nas w PL, pojazd ten przeszedł badanie jako traktor ( ciągnik rolniczy)? Na mojej stacji powiedzieli mi, że w dowodzie jest 28 KW i to jest największy problem.

Pozdrawiam

Napisano

Jak on w DE był zarejestrowany jako ciągniczek to nic nie stoi na przeszkodzie aby w PL też był zarejestrowany jako ciągniczek. Pod warunkiem, że spełnia warunki dla traktorka, a ogranicza go nie pojemność i nie moc silnika a sama prędkość, bo u nas maksymalna prędkość dla takiego mikro-traktorka wynosi 40 km/h. Z resztą jak dla wszystkich ciągników z jednym wyjątkiem zdaje się.

Natomiast jeżeli chcecie go zarejestrować jako Quada, czyli pojazd samochodowy inny - czterokołowiec, no to zaczyna się robić deko pod górkę.

Napisano
Teraz, Paprock napisał:

Natomiast jeżeli chcecie go zarejestrować jako Quada, czyli pojazd samochodowy inny - czterokołowiec, no to zaczyna się robić deko pod górkę.

Niekoniecznie pod górkę. Zmniejszenie mocy i pozbawienie atrybutów ciągnika może zrobić z niego czterokołowca.

Napisano

No tak. Z tą "górką" to miałem na myśli rzeczowe ustalenie mas. A właściwie nie ustalenie, bo masy, to masy. Tylko ich pogodzenie z tym co jest brane potocznie, z danymi unijnymi i tym, co ma być, a raczej nie być w dowodzie rejestracyjnym. No i jeszcze podmiot prowadzący działalność gospodarczą w zakresie zmiany rodzaju pojazdu. No całą tą otoczkę, żeby pojazd przemianować. Wiadomo jak z tym jest. Raz z górki, raz pod górkę. Jeden diagnosta podejmie rękawicę, a drugi nie. Samo życie.

Już zrobili kuku, że silnik wymienili. W sumie nie wiadomo po co.

Trzeba było rejestrować jako traktor, a potem drążyć temat przemianowania na quada.

Napisano
6 minut temu, Paprock napisał:

Jak on w DE był zarejestrowany jako ciągniczek to nic nie stoi na przeszkodzie aby w PL też był zarejestrowany jako ciągniczek. Pod warunkiem, że spełnia warunki dla traktorka, a ogranicza go nie pojemność i nie moc silnika a sama prędkość, bo u nas maksymalna prędkość dla takiego mikro-traktorka wynosi 40 km/h. Z resztą jak dla wszystkich ciągników z jednym wyjątkiem zdaje się.

Natomiast jeżeli chcecie go zarejestrować jako Quada, czyli pojazd samochodowy inny - czterokołowiec, no to zaczyna się robić deko pod górkę.

O tym samym właśnie czytałem w rozporządzeniu jakimś:) Diagnosta natomiast był bardzo odporny na to co mam do powiedzenia:) Niemniej jednak czeka mnie zmniejszenie prędkości do 40km/h ( podejrzewam że to na SKP będą mogli zweryfikować sami bez dodatkowych opini).

Czy jesteś w stanie mi podpowiedzieć gdzie konkretnie znajdę te wytyczne?

Bardzo dziękuje.

Napisano

Poszukaj innej stacji i z nimi rozmawiaj czy widzą jakieś przeciwwskazania co do przeprowadzenia badania takiego pojazdu. Ja bym nic nie wymagał. Wziął niemiecki dowód do ręki, porównał zapisy i puściłbym go dalej jako ciągnik rolniczy. Nie takie cuda traktorom odpowiadają. Co drugi UNIMOG to traktor.

Napisano
6 minut temu, Paprock napisał:

Ja bym nic nie wymagał. Wziął niemiecki dowód do ręki, porównał zapisy i puściłbym go dalej jako ciągnik rolniczy.

Na 99% w niemieckim DR będzie prędkość powyżej 40 km/h. Dalej nie widzisz problemu? Oczywiście zakładam, że pojazd nie ma homologacji unijnej na ciągnik np. T3b.

Napisano

Tam jest stosowny akt prawny a w nim paragraf czterdziesty czwarty wraz z przepisami końcowymi, które zwalniają ciągniki z niektórych wymagań jak kabina, lusterka i sam nie wiem co jeszcze:

DZIAŁ IV
Warunki techniczne ciągnika rolniczego, leśnego i pojazdu wolnobieżnego oraz przyczepy
przeznaczonej do łączenia z tymi pojazdami
Rozdział 1
Warunki ogólne
§ 44. Ilekroć w niniejszym dziale jest mowa o „pojeździe”, rozumie się przez to ciągnik rolniczy, leśny i pojazd
wolnobieżny oraz przyczepę przeznaczoną do łączenia z tymi pojazdami.

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/16147-rozp-ws-warunków-technicznych-pojazdów-dzu20162022-v22122020/&do=findComment&comment=302988

 

1 minutę temu, michal_k napisał:

Na 99% w niemieckim DR będzie prędkość powyżej 40 km/h.

Jak będzie duża V/max to się ograniczy i diagnosta poprosi o opinię rzeczoznawcy wtedy. Obok tablicy powiesi się trójkąt i ciągnik pełną gębą aż miło popatrzyć.

Napisano
2 godziny temu, Paprock napisał:

Jak będzie duża V/max to się ograniczy i diagnosta poprosi o opinię rzeczoznawcy wtedy.

 

2 godziny temu, Paprock napisał:

Ja bym nic nie wymagał.

Jakoś to w parze nie idzie.

Napisano

Przedstawicielstwo TGB montuje ograniczniki prędkości, więc może w tę stronę trzeba pójść. A najpewniej wkleić zdjęcie dowodu i tabliczki znamionowej (może być z zamazanym VIN-em), to rozkminimy co to za taśtaś.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.