Skocz do zawartości

Kategoria usterki


Lisw

Rekomendowane odpowiedzi

Jak Wam się wydaję, czy pani/pan w WK może żądać zmiany rodzaju usterki z UD na UI. Chodzi konkretnie o niezgodne masy zespół pojazdów F3 między DR a TZ. Różnica  to 70 kg. pojazd zarejestrowany przez w/w WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jej przeszkadza? A poza konkursem, to nikt i nic nie może wymagać!!! Koncert Życzeń to gdzie indziej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Klient przyjechał na OBT i miał koniec DR., poszedł do WK z zaświadczeniem wymienić dowód, tam pani/ pan twierdzą,że pojazd nie powinien być dopuszczony do ruchu że względu na różnice mas między DR a TZ. Każe dla chłopa pisać do BMW o wyjaśnienie sprawy, a wyniki badania na UI. Dodam, że inni diagnosci też przez wystawiali UD., trafiło na mnie po chłop poszedł do WK. Oczywiście odmówiłem zmiany kategorii usterki, uzasadniając, że rozporządzenie daje taką możliwość. Pani nie zadowolona, mówiła,że poruszy tę sprawę z naczelnikiem.

2 godziny temu, IVVO napisał:

Pokłosie dodawania i odejmowania

Nie po prostu źle spisane, z TZ albo ZDR.

Edytowane przez Lisw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie to bywa. Szczególnie z francuzami. Ludzie obcinają masy przyczep żeby zmieścił się "komplet" z F3 na tabliczce. Inni znów wpisują O1 z katalogu a że zespół pojazdu wychodzi wtedy więcej niż tabliczkowy to podnoszą do góry i cyk niezgodność aż miło. Przy tym wszystkim mieszają pojęcie DOPUSZCZALNEJ masy zespołu z MAKSYMALNĄ masą zespołu...

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często w niemieckich jest tak  w uwagach jest coś wiecejj F3 niż na tabliczce i piszą z dokumentów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2021 o 14:01, Lisw napisał:

może żądać zmiany rodzaju usterki z UD na UI.

może jej chodzi o 0.2.g, tylko teraz co to jest ten stan faktyczny?  znaczy, że zapiski w DR to stan faktyczny? 

Poza tym z tego co mi się o uszy obiło to same WK w tym palce maczały, żeby 0.2.e było tylko UD, bo za dużo robotaju mieli, no więc nie wiem nawet jak chcesz dokonać zmiany z UD na UI? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 @Lisw    a sprawdziłeś po numerze św. hom. i porównałeś to z TZ?

I tak dla jasności sytuacji to jest pojazd krajowy czy (kiedyś) sprowadzany? 

 

 

Edytowane przez Jacdiag
formatowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd sprowadzony, błąd powstał najprawdopodobniej przy pierwszym badaniu. Nic nie sprawdzałem, powiedziałem, że nie widzę podstaw do zmiany, niech podadzą podstawę prawną, póki co cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz pani z WK powiedzieć następną razą, że nakłanianie do popełnienia przestępstwa również jest przestępstwem. I zaproponuj zapoznanie się z obowiązującymi przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obecnej SKP pracuję 2,5 roku i takich przypadków miałem mnóstwo (różnica mas pomiędzy DR a TZ). Zawsze dawałem UD i nigdy nie miałem telefonu z WK odnośnie zmiany rodzaju usterki. Chyba pracownik WK miał gorszy dzień. Fakt, że we wcześniejszych BT diagności nie sprawdzali mas !!!!!!!! - ale to inny temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Tomekkk napisał:

 Chyba pracownik WK miał gorszy dzień. Fakt, że we wcześniejszych BT diagności nie sprawdzali mas !!!!!!!! - ale to inny temat. 

Dlaczego inny temat? Gdzieś tu leży pies pogrzebany... albo właśnie chodzi o to że inni diagności dali ciała nie podnosząc tego tematu ... albo wynika coś z papierów. A może klient coś namieszał w tym głuchym telefonie.

Zamiast się napinać po prostu zadzwoń do WK do tej konkretnej osoby i spróbuj dowiedzieć się u źródła o co chodzi. W ogromnej większości przypadków takie sprawy udaje się wyjaśnić w pierwszej rozmowie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, fuks napisał:

W ogromnej większości przypadków takie sprawy udaje się wyjaśnić w pierwszej rozmowie.

Mam takie samo zdanie.

 

1 godzinę temu, Tomekkk napisał:

Chyba pracownik WK miał gorszy dzień

Ze niby ma okres ? No jak dodamy, że dziś jeszcze Dzień Higieny Podczas Miesiączki i Dzień Bez Prezerwatywy to co się dziwić ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mecher napisał:

Ze niby ma...

🤐 Ma, niema - nie sądzę, że to istota sprawy.  Poczekamy jak się sytuacja u Lisw rozwinie...

22 godziny temu, dominik_z napisał:

może jej chodzi o 0.2.g, tylko teraz co to jest ten stan faktyczny?  znaczy, że zapiski w DR to stan faktyczny?

Może warto się nad tym pochylić co uznać za stan faktyczny czyli co ma być tym "punktem odniesienia" w takich sprawach.

 

Edytowane przez fuks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, fuks napisał:

co uznać za stan faktyczny

Stan faktyczny to dane określone przez producenta. Powinny być zgodne z tabliczką, ale może się zdarzyć, że tabliczka jest błędna, a prawidłowe dane są w świadectwie zgodności.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, fuks napisał:

niema

To faktycznie trudno będzie się porozumieć poprzez standardową rozmowę tel.  :silent:

P.S. sorki.:oops:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnej podstawy prawnej do zmiany kategorii usterki.Jesli rozporządzenie daje możliwość dowolnej interpretacji to trzeba z tego korzystać 😏 W naszym WK przy wymianie DR na podstawie notki w zaświadczeniu z BT,poprawiają dane w kolejnym DR lub ewentualnie wpisują prawidłowe dane w środku DR, niezależnie od tego czego one dotyczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak literalnie to w środku dowodu wpisuje się adnotacje z zamkniętego katalogu i nic poza nimi nie powinno się tam znaleźć. Natomiast w naszym WK też uparli się żeby prostować numery ramy  z zerami w ciągnikach, ale wpisują "poprawny" numer w adnotacjach. Niby chcą robić porządek ale tak to idzie na pół gwizdka.

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2021 o 08:52, Rafi90 napisał:

Niby chcą robić porządek

Jaki porządek i kto? Gdyby tak było, to cofali by się do diagnostów co do 2017 przyklepali z P i zrobili to w ciągu jednego roku. Dzisiaj nie mielibyśmy w projekcie zmiany nadzoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydział komunikacji próbuje na własną rękę poprawiać ( a raczej zrzuca to na diagnostów) ale coś nie wychodzi. W projektach zmiana nadzoru to się już przewija setny raz i nic z tego nie wynika. Zresztą tak samo jak nic nie wynika z PROJEKTÓW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rafi90 napisał:

Wydział komunikacji próbuje na własną rękę poprawiać

WK gdyby chciał, to by zrobił. Niezgodności to mogą być w nowych pojazdach  po 2017 a wcześniej był tylko "sagan" za niezgodności. Więc: albo poprawiamy i nie robimy problemów z wagą usterki albo zabieramy uprawnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.