szywalis Napisano 26 Maj 2021 Share Napisano 26 Maj 2021 Witam, Już od jakiegoś czasu nurtuje mnie kwestia napraw ram oraz nadwozi pojazdów samochodowych. Konkretnie chodzi mi o kwestię dopuszczenia do ruchu pojazdu po naprawie elementów nośnych konstrukcji w szczególności jeśli chodzi o naprawę techniką spawania. W związku z tym mam parę pytań i proszę o profesjonalne odpowiedzi. 1. Można spawać elementy nośne konstrukcji? (na mój chłopski rozum nie, przecież spawanie ma wpływ na materiał i jego późniejszą wytrzymałość) 2. Jaka jest prawidłowa metoda naprawy podłużnic lub ram nośnych? Wymiana całych elementów w miejscach łączenia? 3. Co jeśli na badanie techniczne przyjedzie pojazd z pospawanymi podłużnicami? Wynik badania negatywny? 4. Czy w warunkach stacji kontroli pojazdów jest możliwość oceny takiej naprawy w stopniu umożliwiającym dopuszczenie pojazdu do ruchu? 5. Czy po badaniu z wynikiem negatywnym za korozję elementów nośnych konstrukcji diagnosta ma prawo zażądać opinii rzeczoznawcy odnośnie prawidłowości wykonanej naprawy? (jeśli nie to dlaczego, jeśli tak to dlaczego) 6. Czy jesteście w stanie polecić jakąś fachową literaturę na ten temat? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 26 Maj 2021 Share Napisano 26 Maj 2021 (edytowane) spawana rama ⬅️ ⬅️ ⬅️ tam spawanie, rzeźbienie wałkowaliśmy. Edytowane 26 Maj 2021 przez leski66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 26 Maj 2021 Share Napisano 26 Maj 2021 Ogólnie o spawaniu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnnaB Napisano 28 Maj 2021 Share Napisano 28 Maj 2021 W dniu 26.05.2021 o 20:37, szywalis napisał: 1. Można spawać elementy nośne konstrukcji? (na mój chłopski rozum nie, przecież spawanie ma wpływ na materiał i jego późniejszą wytrzymałość) 2. Jaka jest prawidłowa metoda naprawy podłużnic lub ram nośnych? Wymiana całych elementów w miejscach łączenia? 3. Co jeśli na badanie techniczne przyjedzie pojazd z pospawanymi podłużnicami? Wynik badania negatywny? 4. Czy w warunkach stacji kontroli pojazdów jest możliwość oceny takiej naprawy w stopniu umożliwiającym dopuszczenie pojazdu do ruchu? 5. Czy po badaniu z wynikiem negatywnym za korozję elementów nośnych konstrukcji diagnosta ma prawo zażądać opinii rzeczoznawcy odnośnie prawidłowości wykonanej naprawy? (jeśli nie to dlaczego, jeśli tak to dlaczego) 6. Czy jesteście w stanie polecić jakąś fachową literaturę na ten temat? 1.Taka ingerencja w konstrukcje jest niedopuszczalna.Spawy mają wpływ na sztywność konstrukcji. 2.Mysle że to bardziej pytanie do blacharza,natomiast uważam że najlepszym rozwiązaniem jest wymiana elementów w miejscu łączenia. 3.Jesli na BT pojaw się pojazd z podawanymi elementami konstrukcji nośnej,to wynik negatywny lub nawet USZ,ponieważ przeważnie kiedy zdarzy się wypadek i są powoływani biegli sądowi to badana jest tzw.sztywnosc konstrukcji która w tym wypadku jest zmniejszona.Tak samo jest w przypadku korozji podwozia. 4. Oczywiscie że tak. 5. Wogole nie widzę sensu wydawania opinii rzeczoznawcy w takiej sprawie,ponieważ jeśli DR został fizycznie odebrany to WK zwróci go na podstawie wykonania ponownego BT z wynikiem pozytywnym.Natomiast każdy WK rządzi się swoimi prawami,więc może żądać dodatkowo opinii rzeczoznawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 29 Maj 2021 Share Napisano 29 Maj 2021 W dniu 26.05.2021 o 20:37, szywalis napisał: 4. Czy w warunkach stacji kontroli pojazdów jest możliwość oceny takiej naprawy w stopniu umożliwiającym dopuszczenie pojazdu do ruchu? : 9 godzin temu, AnnaB napisał: 4. Oczywiscie że tak. Widzę, że koleżanka " pływa w wodzie gdzie nie ma gruntu " - a ... z tym nie ma żartów - mówię o pojazdach wagi ciężkiej i autobusach, no bo wiadomo, nie idzie o " progi w cieniasie " Troszkę " stare " ale pasuje do tematu : badanie_autobusu_z_peknieta.pdf 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnnaB Napisano 29 Maj 2021 Share Napisano 29 Maj 2021 10 godzin temu, leski66 napisał: : Widzę, że koleżanka " pływa w wodzie gdzie nie ma gruntu " - a ... z tym nie ma żartów - mówię o pojazdach wagi ciężkiej i autobusach, no bo wiadomo, nie idzie o " progi w cieniasie " Troszkę " stare " ale pasuje do tematu : badanie_autobusu_z_peknieta.pdf 100 kB · 22 pobrań Z tego co "kolega" zamieścił nie wynika odpowiedź na pytanie dotyczące posta.Zreszta pisząc o nadmiernej korozji mającej wplyw na sztywność konstrukcji oczywiście daje wynik BT USZ i wcale nie mam na myśli "progów w cieniasie"Kwestia sporna jest natomiast żądanie opinii rzeczoznawcy, ponieważ nigdzie w PORD nie ma zapisu o tym że diagnosta ma jej żądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 29 Maj 2021 Share Napisano 29 Maj 2021 Odpowiedzi na zadane pytania, jest banalnie prosta : 1. Wszelkie naprawy powinny być wykonane zgodnie z technologia napraw określoną przez producenta konkretnego modelu pojazdu. Najszybciej zapoznasz się z technologia podglądając podział elementów w programie do do kalkulacji kosztów naprawy np. AUDATEX. 2. Po naprawie blacharskiej pod lakierem, konserwacją, wykładzinami..... diagnosta nie ma szans określić prawidłowości wykonania naprawy. Nie możemy niczego demontować , skrobać odklejać ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 29 Maj 2021 Share Napisano 29 Maj 2021 33 minuty temu, markes30 napisał: ie możemy niczego demontować , skrobać odklejać ...... a wbijać w podłogę czy podłużnicę łom możemy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 29 Maj 2021 Share Napisano 29 Maj 2021 ....a widzisz w mojej odpowiedzi wielokropek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 29 Maj 2021 Share Napisano 29 Maj 2021 10 minut temu, piter1973 napisał: a wbijać w podłogę czy podłużnicę łom możemy ? Możesz, jak tylko klient nie widzi i nie oskarży o niszczenie jego własności Możesz nawet sobie w rękę gwożdzie wbijać. Gdybyś i oto chciał zapytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 31 Maj 2021 Share Napisano 31 Maj 2021 W dniu 29.05.2021 o 21:55, markes30 napisał: widzisz w mojej odpowiedzi wielokropek ? nie , wielokropek to trzy kropki 😜 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 1 Czerwiec 2021 Share Napisano 1 Czerwiec 2021 Nadgorliwość gorsza od... Ta zasada powinna być dobrze znana każdemu z nas. Nie wychodzi się poza zakres obowiązków bo często to kręcenie bata na samego siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 1 Czerwiec 2021 Share Napisano 1 Czerwiec 2021 (edytowane) 9 godzin temu, piter1973 napisał: wielokropek to trzy kropki 😜 Cytat Nazwa wielokropka wynika z faktu, iż nie musi on koniecznie przybierać formy trzech następujących kropek[1], lecz forma taka utarła się w pisowni i typografii Edytowane 1 Czerwiec 2021 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.