Skocz do zawartości

Niezgodności w DR ze stanem faktycznym.


JacquesP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pacjent to Ford Transit rok produkcji 1988, VIN: WF0VXXGBVVJA56655, zarejestrowany jako pojazd specjalny, kempingowy, liczba miejsc siedzących 4, w Polsce od 2009 roku.

W DR DMC = 2810kg, masa własna 1757kg, O.1=1200kg oraz O.2=735kg natomiast na TZ 2600kg, naciski I - 1280kg; II - 1460kg oraz brak DMCZP. Nie znalazłem tabliczki znamionowej z ewentualnego drugiego etapu.

Właściciel chciałby zamontować HAK a później OBT. Jakie powinny być prawidłowe dane techniczne tego pojazdu?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj według mnie właściciel może chcieć montować hak ale dla mnie wyrocznia jest tabliczka znamionowa z, której wynika brak dmczp i ja bym nie robił żadnego BT haka ponieważ według tabliczki znamionowej ten pojazd nie powinien mieć haka. Domyślam się że innych papierów poza DR i tym co jest na tabliczce klient nie posiada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Krzysztofk napisał:

według mnie

to ze tabliczka ma pusta 2 pozycję to jeszcze nie znaczy że 

 

12 godzin temu, Krzysztofk napisał:

ten pojazd nie powinien mieć haka

gdyby tam była zdublowana wartośc z poz 1 lub np 0000 to bym sie zgodził

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale widziałem , ty sam przyznajesz, także - wiec nie rozumiem bulu t.... . Widziałem też "krajowe" auta z pustym 2 polem TZ i podanymi masami  O1,O2 w DR i odwrotnie TZ z podaną masą zespołu i masami 0/0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z niezgodnością DMC?

Jeżeli DMC jest błędna to równie dobrze błędne mogą być masy przyczep. 

Tak na marginesie to należy zapytać, czy fizycznie ten hak tam da się zamontować, bo obecność zabudowy kempingowej może to uniemożliwiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, danielg539 napisał:

czy fizycznie ten hak tam da się zamontować, bo obecność zabudowy kempingowej może to uniemożliwiać.

Tego przez internet nie ocenimy i tak jak odszukanie drugiej TZ, tak możliwość montażu fizycznie  haka musi zostać zweryfikowana przez autora tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Rafi90 napisał:

Mercedesy też nie mają  F3 

Zgadza się i często posiadają zamontowany HAK, w tym Fordzie też nie widzę przeciwwskazań żeby hak zamontować, w DR dane O1/O2 już są, tylko F1/F2 trza poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, JacquesP napisał:

W DR DMC = 2810kg, masa własna 1757kg, O.1=1200kg oraz O.2=735kg natomiast na TZ 2600kg, naciski I - 1280kg; II - 1460kg oraz brak DMCZP. N

 

2600 kg by wypadało dać .  2810 kg przekracza naciski na osie 1 i 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest tabliczka z drugiego etapu, to zarówno masy jak i naciski mogły zostać podniesione do wyższych wartości. Mam kilka takich kamperów w roku. Podobnie jest w autobusach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, JacquesP napisał:

Pacjent to Ford Transit rok produkcji 1988

@aboz w 1988 to raczej o etapach homologacji nikt nie słyszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Rafi90 napisał:

Mercedesy też nie mają  F3 na tabliczce a przyczepę ciągnąć mogą.

Tak z ciekawości to jak sprawdzasz na OBT czy hak spełnia warunki techniczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, aboz napisał:

Mam klienta z renault J5 bodaj z 1989 roku i ma dwie TZ.

Jak J5 to raczej Peugeot, pewnie jak był 2 TZ to zabudowę wykonali w pojeździe nowym wcześniej nie rejestrowanym a gdyby zabudowa powstała w wyniku zmian konstrukcyjnych w pojeździe zarejestrowanym to o dodatkowej TZ można zapomnieć.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, danielg539 napisał:

gdyby zabudowa powstała w wyniku zmian konstrukcyjnych w pojeździe zarejestrowanym to o dodatkowej TZ można zapomnieć

Ale wtedy nie powinny się zmienić naciski ani DMC i byłaby zgodność z pierwotną tabliczką.

 

Pozostaje jeszcze inna możliwość - tabliczka z drugiego etapu była, ale już jej nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, michal_k napisał:

Ale wtedy nie powinny się zmienić naciski ani DMC i byłaby zgodność z pierwotną tabliczką.

Sęk w tym, że w kamperach dość często zwiększano naciski jak i DMC, ba nawet markę pojazdu zmieniano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.