Skocz do zawartości

Auto z HAkiem


wiesław

Rekomendowane odpowiedzi

Temat stary - po zamontowaniu haka do auta robimy badanie, czy do zaswiadczenia wpisujecie udźwig z tabliczki haka , czy dmc przyczepy z tabliczki auta, np auto ma na tabliczce możliwośc pociągnięcia przyczepy o masie 1900 kg , ale hak ma tylko 1200 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 140
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Psuj

    20

  • boden

    12

  • berecik

    9

  • wolf

    9

Top Posters In This Topic

a co będzie jak się zamontuje hak o udźwigu 1200 kg do auta co może pociągnąć tylko 600 kg

Nic, widać stosuje zasadę "gniotsja nie łamiotsja". DMC przyczepy w samochodzie osobowym nie może przekroczyć DMC pojazdu, w ciężarowym nie może przekroczyć DMC pojazdu + 30%. Nie mówię oczywiście o ciężarowym seicento :). DMC przyczepy jest na tabliczce (masa zespołu), ale jeśli hak ma mniejszy uciąg to trzeba wpisać mniej, albo tak jak robi Berecik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
Nic, widać stosuje zasadę "gniotsja nie łamiotsja". DMC przyczepy w samochodzie osobowym nie może przekroczyć DMC pojazdu, w ciężarowym nie może przekroczyć DMC pojazdu + 30%.

W ciężarowym powyżej 3,5T +40% Jak jest ciężarowy do 3,5 T to tylko do DMC

A co z pojazdami terenowymi zarejestrowanymi na osobowe ? Również nie mogą przekroczyć DMC ? ( w brefie piszą czasem takie rzeczy że trzeba ograniczać )

Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciagnietej przez:

1) samochód osobowy, samochód ciearowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczajacej

3,5 t lub autobus - nie moe przekraczac rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciagnacego;

2) samochód ciearowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczajacej 3,5 t - nie moe

przekraczac rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiekszonej o 40 %;

3) motocykl lub motorower - nie moe przekraczac masy własnej motocykla lub motoroweru,

jednak nie moe przekraczac 100 kg.

2. Przepis ust. 1 nie dotyczy naczep.

3. Przepisy ust. 1 i 2 nie dotycza pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji,

Stray Granicznej oraz stray poarnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Przy terenowych masa uciągu może być większa o 150% wynika to Dz.U.nr.5 poz.30

Przepisy homologacyjne są bardzo szczegółowe i skąplikowane. Terenowym może być pojazd do 12 ton. Lepiej patrzeć na kategorię pojazdu i gotową homologację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy masa rzeczywista to to samo co całkowita ?chyba nie.Więc jak konkretnie obliczyć DMC przyczepy np.dla pojazdu o DMC 12ton,który w momencie poruszania się po drodze nie jest w pełni obciążony i jego masa rzeczywista wynosi np.8ton. :?

Tu cytat z postu" MARAKES"

"W ciężarowym powyżej 3,5T +40% Jak jest ciężarowy do 3,5 T to tylko do DMC

A co z pojazdami terenowymi zarejestrowanymi na osobowe ? Również nie mogą przekroczyć DMC ? ( w brefie piszą czasem takie rzeczy że trzeba ograniczać )

Art. 62. 1. RZECZYWISTA masa całkowita przyczepy ciagnietej przez:

1) samochód osobowy, samochód cieżarowy o dopuszczalnej masie CAŁKOWITEJ nieprzekraczajacej

3,5 t lub autobus - nie może przekraczac RZECZYWISTEJ masy całkowitej pojazdu ciagnacego;

2) samochód cieżarowy o dopuszczalnej masie CAŁKOWITEJ przekraczajacej 3,5 t - nie może

przekraczac RZECZYWISTEJ masy całkowitej tego samochodu powiekszonej o 40 %;

3) motocykl lub motorower - nie może przekraczac masy własnej motocykla lub motoroweru,

jednak nie może przekraczac 100 kg.

2. Przepis ust. 1 nie dotyczy naczep.

3. Przepisy ust. 1 i 2 nie dotycza pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji,

Straży Granicznej oraz straży pożarnej".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Prosze o pelna informacje - najlepiej z podstawa prawna dotyczaca dopuszczenia auta z hakiem do ruchu.

Na badanaiach dowiedzialem sie ze skoro mam hak to musze miec kierunkowskazy boczne.

Do tej pory auto - jest to auto z 1994r. - przechodzilo badania bez problemu - hak byl zamontowany fabrycznie w niemczech - od roku auto jest w polsce - na pierwszych badaniach nikt mi o tym nie mowil - na drogich juz pojawia sie problem.

 

Z gory wielkie dzieki za pomoc

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Jak podejdziecie do Forda Transita 2006r salon Polska na tabliczce poz1:3300 poz.2: 4000

Wychodzi że 700kg przyczepa z hamulcem, a w DR Q1:1750 Q2:750 . Co robić obniżyć czy oprzeć się na homologacji i pozostawić oczywistą niezgodność zapisów DR i tabliczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zostawiła zgodnie z homologacją, a kserokopię homologacji zachowałbym w aktach - po co męczyć klienta.

Mam podobne wątpliwości czy jeśli druga pozycja jest pusta to dmc zestawu jest 0kg czy nieokreślono i wtedy szukać danych gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyznacznik to tabliczka a jak jest pomyłka to do producenta o nadanie nowej tabliczki. (temat już kiedyś sygnalizowałem "jeśli niewiadomo o co chodzi to o pieniądze chodzi". Producenci pod jedną homologacje podpinają ... :( )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze jest to że WK wpisał w poz F3 -masa zestawu 4000 przy F1 i F2 3300 czy juz na etapie rejestracji nie można tego zweryfikować jako oczywistą niezgodność w dokumentach?

Proszę o jeszcze kilka opini zmienić na zaświadczeniu na 700kg czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Mam wątpliwości dotyczące haków. W piśmie I.T.S. z 2001 r jest napisane, że brak wpisu w drugiej pozycji na tabliczce znamionowej uniemożliwia ciągnięcie przyczepy.Natomiast , pomimo niewypełnienia tej pozycji, w wielu autach, podczas pierwszej rejejtracji w kraju, w tzw brifach, spotykam wpisy , że pojazd może ciągnąć przyczepę z hakiem xxx kg,bez haka xxx kg , jak równierz jest zamontowany hak.Czy mogę podwarzyć ten dokument ?--oczywiście że nie.Wskazuje nam to że producent daje nam inną możliwość . Dlaczego ? - bo osobiście , w kilku pojazdach stwierdziłem wpis w drugiej pozycji 00000 -i to jest zrozumiałe. A jeśli pojazd zgubił tabliczkę lub jest tabliczka zastępcza?--to wtedy posiłkujemy się również brifem -- i wtedy jest spoko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazuje nam to że producent daje nam inną możliwość

 

Nieprawda. To nie producent wypełnia brief tylko niemiecki WK. A tłumaczenie jest proste. Mówię klientowi, że auto nie może mieć haka w/g polskich przepisów które różnią się od niemieckich. I koniec dyskusji klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię klientowi, że auto nie może mieć haka w/g polskich przepisów które różnią się od niemieckich. I koniec dyskusji klienta
Dlatego robimy pirwsze badania zarejestrowanych już za granicą mimo, że WK dostaje tłumaczone dokumenty zagraniczne.

Podobno na Węgrzech Tico może ciągać przyczepkę :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zauważyliście,opinia I.T.S. jest z 2001 r ,więc zanim przystąpiliśmy do Unii Europejskiej.Obecnie wiele naszych przepisów się zmieniło, bo nasze przepisy muszą być spójne.A więc, na ile ta opinia jest aktualna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nasze przepisy muszą być spójne

 

Ale przepisy ruchu drogowego i warunków technicznych są inne i jeszcze bardzo długo nie będą spójne (o ile wogóle będą, w co wątpię)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już teraz wiele przepisów jest posiłkowane Dyrektywami Unijnymi i myślę, że w końcu kiedyś nastąpi spójność w PRD oczywiście poza Anglią. :D

Minus jest tylko taki, że dostęp do Dyrektyw jest trudny i prawie zawsze za kasę. Ciekawe czy jeszcze gdzieś w Unii handluje się przepisami? :(

A nawiasem Psuj - jak na okresowym masz np. Transita z hakiem (2 pozycja na tabliczce pusta ) i adnotacją w DR HAK to dajesz N - bo jest niezgodność zapisu w dowodzie i klient zdejmuje hak. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dajesz N - bo jest niezgodność zapisu w dowodzie i klient zdejmuje hak.

Jok juz ma hak i wpis to nie robię afery. Ale na pierwszym robie adnotację, że nieprzystosowany do haka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.