Skocz do zawartości

Auto z HAkiem


wiesław

Rekomendowane odpowiedzi

Ja robię tak jak ty, ale według tego co pisałeś wcześniej to przy uzupełnianiu danych do DR (jak wystawiasz zaświadczenie) powinieneś mu wpisać DMC przyczepy 0kg i wtedy HAK - out.

Chyba, że tabliczka znamionowa zostanie zgubiona ;) to już wtedy inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 140
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Psuj

    20

  • boden

    12

  • berecik

    9

  • wolf

    9

Top Posters In This Topic

Pytanie odnośnie "haka" i niewypełnionej pozycji na tabliczce znamionowej padło na spotkaniu ITS w Kazimierzu Dln. Odpowiedź nie była jednoznaczna może czy nie może ciągnąć przyczepę ? Dowiedziałem się że niektórzy producenci ekskluzywnych pojazdów np. Mercedes nie życzą sobie aby takie auto ciągnęło przyczepę ( stąd brak wpisu na tabliczce ) co jednak nie jest jednoznaczne , że konstrukcyjnie nie jest do tego przystosowany !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę wypodziedź azot14 to wydaje mi się, że jeśli jest wpisane na 2 poz. 0kg to pojazd nie może ciągnąć przyczepy. Ale w przypadku pustego pola lub "-" to interpretowałbym to jako, że producent nie ustalał DMC z przyczepą i traktowałbym to tak samo jak pojazd z tabliczka znamionową zastępczą.

Jak źle kombinuję to poprawcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne wątpliwości czy jeśli druga pozycja jest pusta to dmc zestawu jest 0kg czy nieokreślono i wtedy szukać danych gdzie indziej.
Wyznacznik to tabliczka a jak jest pomyłka to do producenta o nadanie nowej tabliczki. (temat już kiedyś sygnalizowałem "jeśli niewiadomo o co chodzi to o pieniądze chodzi". Producenci pod jedną homologacje podpinają ... )

Zgadzam się, producenci i rzeczoznawcy .

Dz. U. nr 103 poz. 1085

6. Minimalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego nie może być mniejsze niż 25 kg, przy czym producent pojazdu podaje w instrukcji obsługi następujące dane:

1) maksymalne obciążenie urządzenia sprzęgającego;

2) miejsce mocowania tego urządzenia do konstrukcji pojazdu;

3) maksymalną odległość punktu sprzęgnięcia od osi tylnej pojazdu.

7. Zespół pojazdów składający się z samochodu osobowego i przyczepy, obciążonych do wartości maksymalnych mas, powinien ruszyć z miejsca co najmniej 5 razy w czasie 5 minut pod wzniesienie o nachyleniu 12%.

"przy czym producent pojazdu podaje w instrukcji obsługi następujące dane": i tego się trzymać nic więcej nie kombinować. Nie ma mowy o innych hakach i na tej podstawie DMC , itp ,itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Jeżeli na tabliczce nie ma DMC przyczepy, jeżeli jest 0kg lub w tym miejscu są "-", to nie zgadałbym się na zamontowanie HAKa. Mas obligują przepisy (Dz. U. i M. Rz.), a nie czy fizycznie auto może ciągnąć przyczepę, czy nie. Jeżeli taki samochód będzie miał wypadek z przyczepą, to pierwsze co sprawdzają czy miał na tabliczce podane DMC przyczepy. Jeżeli nie a ciągnął ją to nikt nikogo nie pyta czy mógł ciągnąć czy nie, tylko Diagnosta jest brany za "dupę". Panowie przepisy i jeszcze raz przepisy, tylko tym możemy się podpierać w swojej obronie niczym innym.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze ale jak wtedy gdy na drugiej pozycji ma 0 lub -- a w dowodzie rejestracyjnym ma napisane że DMC przyczepy ma np.650 kg :?::?::?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze ale jak wtedy gdy na drugiej pozycji ma 0 lub -- a w dowodzie rejestracyjnym ma napisane że DMC przyczepy ma np.650 kg :?::?::?:

 

To oznacza tylko jedno, że dane w dowodzie rejestracyjnym są niezgodne ze stanem faktycznym. Urzędnik nie ma podstaw prawnych do takiego wpisu jeżeli producent nie przewidział przyczepy w danym samochodzie i nie ma co polemizować na ten temat.

Mamy odpowiedzialny zawód i nik nas nie będzie ulgowo traktował jeżeli popełnimy błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze a co powiesz na mercrdesa na W124 lub 123 też nie może ciągnąć przyczep ?? Prawie każdy ma na tabliczce drugą pozycję "--------" a przyczepę 124 kombi może ciągnąć nawet 2100kg!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie każdy ma na tabliczce drugą pozycję "--------" a przyczepę 124 kombi może ciągnąć nawet 2100kg

To czy "może" jest właśnie okreslone zapisem "- - - -" i oznacza, że "nie może" ciągnąć nawet 750 kg. Mało tego oznacza to, że nie może mieć nawet zamontowanego haka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ciągnąć nawet 2100kg

A w ogóle nie wiem skąd wziąłeś 2100 kg, bo auto osobowe raczej nie spotyka się z taką masą przyczepy, ba niektóre busy tyle nie mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rajmund zawieja napisał/a:

No dobrze ale jak wtedy gdy na drugiej pozycji ma 0 lub -- a w dowodzie rejestracyjnym ma napisane że DMC przyczepy ma np.650 kg

 

Coś mi tu nie gra-a dlaczego -przedstawiam:

UNO 1.0 -na tabliczce 1pozycja -1200

2 pozycja "nic"-(dzisiejszy przegląd)

dane tech i identyfikacyjne ITS- DMCP z ham -800kg :(

 

sprawa jasna z DAEWO MATIZ -1 pozycja 1210kg

2 pozycja 1210 kg :) czyli przyczepa "0 kg"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to prawnie załatwisz.

Kto ją może wybić i zamocować. W DzU. odnośnie nadawania i umieszczania cech identyfikacyjnych nic nie ma o wydawaniu nowych tabliczek fabrycznych przez producenta - szczególnie gdy pojazd posiada pierwotną tabliczkę i to w nienagannym stanie. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w takim przypadku producent nie będzie musiał zrobić nowej homologacji, ale może to chodzi tylko o nowe samochody. Nową tabliczkę może nabić OSKP po dostarczeniu przez właściciela wniosku z wydziału komunikacji.

Pozatym , np. Daewoo Tico ma nawet zakaz dorabiania haka, ponieważ jego konstrukcja nie przewiduje ciągnięcia przyczepy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z naszych klientów udał się do dilera gdzie nabył pojazd złożył wniosek i po dwóch tygoniach miał wymienioną tabliczke na nową z naniesionymi wszystkimi masami. Skoro jeden diler w porozumieniu z producentem tak mógł zrobić to dlaczego nie pozostali ? Oczywiście podstawy prawnej brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi tu nie gra-a dlaczego -przedstawiam:

UNO 1.0 -na tabliczce 1pozycja -1200

2 pozycja "nic"-(dzisiejszy przegląd)

dane tech i identyfikacyjne ITS- DMCP z ham -800kg

Rozporządzenie z dnia 26. lipca 2004

ust. 5 otrzymuje brzmienie:

-Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć:

a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta LUB połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość,

b) 750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Berecik podaj podstawę prawną. W którym DzU jest napisane coś o jakimś wniosku do producenta itd. itp.

Dz. U. nr 103 poz. 1085 3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas.

4. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta.

To jest podstawa prawna do zwrócenia się do producenta z wnioskiem , podaniem , pismem... o określenie DMC na tabliczce lub w piśmie będącym podstawą do nabicia i wystawienia tabliczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wniosek jest taki, że teraz przy pojazdach z DMC przyczepy "---" producent powinien się wypowiedzieć i wydać stosowne oświadczenie lub wymienić tabliczke :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

producent powinien się wypowiedzieć i wydać stosowne oświadczenie lub wymienić tabliczke

 

Ale to jest problem klienta. Jak przyjedzie z wymienioną tabliczką to ponownie ustali mu sie dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wniosek jest taki, że teraz przy pojazdach z DMC przyczepy "---" producent powinien się wypowiedzieć i wydać stosowne oświadczenie
Ale to jest problem klienta. Jak przyjedzie z wymienioną tabliczką to ponownie ustali mu sie dane.

Myśle,że to jest najlepsze rozwiązanie a tabliczkę może także wystawić na tej podstawie stacja z uprawnieniami. Tak ja uważam ale może sa inne rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tabliczkę może także wystawić na tej podstawie stacja z uprawnieniami

Hmm... ale problemem jest to, że tabliczki zastępcze nie zawieraja mas ani nacisków. Poza tym zastepcza się należ jak nie ma lub jest nieczytelna oryginalna, a ten fakt nie nastąpił. Skłaniam sie ku temu, że taką tabliczkę powinien wydać producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.