Skocz do zawartości

Śmieszne ceny za badania techniczne


pitermlody

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, błachot napisał:

OSDS z nieznanych mi powodów nie wspierał tych działań, a szkoda.

Co prawda krótko jestem w OSDS i tylko szeregowcem, ale wiem że Organizacja działa, vide: zeszłoroczne udziały Członków Zarządu w komisjach sejmowych. Nie znam powodu dlaczego ktoś z zarządu nie napisał żebyś sobie OSDS-em g..y nie wycierał, zapewne powodem o....i jest to że cię zbyt dobrze znają i polemika jest bezprzedmiotowa. :evil:

  • Polub 1
  • Piwo 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, cezary napisał:

Organizacja działa

My tu o skuteczności, dyskutujemy tym razem.

Minęło 10 lat życia każdego z nas . . . . . - dla tego i takiego działania.

I mam pytanie, czy w obecnej sytuacji i po tych 10-ciu latach jest lepiej dla nas, czy gorzej?

Pozdrawiam

dP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, błachot napisał:

Psuje

A właśnie gdzie jest Psuj moderator? Kiedyś był a ostatnio go nie widać 

17 godzin temu, Czolgista napisał:

albo skończyć z przymusem badań technicznych i 100% odpowiedzialności za stan pojazdu przenieść na właściciela, niesprawny pojazd uczestniczył w wypadku - właściciel placi odszkodowanie z własnej kieszeni. 

Już dawno temu o tym mówiłem ale to będzie ślepa uliczka, przeciętny "Kowalski" będzie zadowolony bo stówa w kieszeni i nie trzeba będzie wydawać na naprawy auta ale obawiam się że auta zostaną doprowadzone do stanu technicznego jaki czasami widuję na YT w niektórych Stanach USA 😳 a jednak u nas naprawdę nie jest aż tak źle, wypadki drogowe spowodowane usterkami technicznymi stanowią niecały 1% ogółu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, bertone122 napisał:

wypadki drogowe spowodowane usterkami technicznymi stanowią niecały 1% ogółu...

Ty tak serio? 
Nie od dzisiaj wiadomo, że do szybkiego zamknięcia sprawy przez OKRD za przyczynę wypadków podaje się "niedostosowanie prędkości do warunków" 
 

 

58 minut temu, bertone122 napisał:

a jednak u nas naprawdę nie jest aż tak źle

W Niemczech na ten przykład jest dużo gorzej, nie to co u nas :D
Tam średnia wieku pojazdów to 9,8 lat, ok 20% pojazdów  nie przechodzi za pierwszym razem OBT a wypadki spowodowane złym stanem technicznym to około 10%.
Nam żyje się znacznie lepiej,  jeździmy Lepszymi samochodami niż Niemcy, pomimo tego, że średnia wieku pojazdu to 14,3 lat, około 2% pojazdów nie przechodzi OBT za pierwszym razem, a  wypadki spowodowane złym stanem technicznym to niecały 1% ogółu. 
Niezła propaganda, że u nas jest lepiej, czekam aż Niemcy zaczną zjeżdżać pracować do Polski... w sumie to paliwo już u nas tankują, tylko się pewnie jeszcze trochę cykają
 

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, dominik_z napisał:

ok 20% pojazdów  nie przechodzi za pierwszym razem OBT

A wiesz za co?

7 minut temu, dominik_z napisał:

Niezła propaganda

To właśnie jest propaganda. Ponieważ tam UD to usterka, a nie tak jak u nas coś czego nie ogarnia statystyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bertone122 napisał:

u nas naprawdę nie jest aż tak źle, wypadki drogowe spowodowane usterkami technicznymi stanowią niecały 1% ogółu.

W zestawieniu z procentem wyników N na SKP to wygląda OK ale w rzeczywistości to analiza przyczyn wypadków to jeszcze większa ściema niż ta na SKP. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, błachot napisał:

czy w obecnej sytuacji i po tych 10-ciu latach jest lepiej dla nas, czy gorzej?

Zdecydowanie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie zdecydowanie lepiej, ale lepiej bo znacznie wzrosła szansa, że gdy pojazd na jednej SKP zliczy N to na drugiej też tak się stanie. Znacznie ubyło SKP, które mają same wyniki P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odniosłem się do

5 godzin temu, błachot napisał:

My tu o skuteczności, dyskutujemy tym razem

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Grzegorz Łódź napisał:

Odniosłem się do

5 godzin temu, błachot napisał:

My tu o skuteczności, dyskutujemy tym razem

Dziękuję

i pozdrawiam

dP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2023 o 14:04, dominik_z napisał:

wiadomo

Ja nie wiem, wiem natomiast na podstawie moich doświadczeń a miałem kilka kolizji że najsłabszym elementem każdego samochodu jest kierowca, żaden system nie zastąpi mózgu 

A i jeszcze bym zapomniał, mam prawo jazdy kat D, wiele razy zjeżdżałem na bazę autobusami z awarią hamulców, zawieszenia, świateł, z choinką na desce i nic mi to nie przeszkadzało, zazwyczaj powodem kolizji jest zła ocena sytuacji na drodze, brawura, dekoncentracja, stan nawierzchni to druga sprawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PKN ORLEN na zakupach:

https://businessinsider.com.pl/biznes/duza-spolka-w-tarapatach-przyjaciele-z-panstwowych-spolek-zgotowali-nam-ten-los/2zgvfzx

Z nami też tak będzie. Ktoś specjalnie zaniża cenę badania technicznego po to by SKP upadły. Następnie za 1/4 ceny wykupi SKP i dopiero wówczas podniosą cenę do 500 zł za badanie. Już tak zrobili z hotelami, które w pandemii miały zakaz przyjmowania gości. Popadły w długi i za grosze zostały wykupione przez PHH.  Powyżej przykład spółki Azoty.  A wymian 4 opon kosztuje 120 zł X 2 (lato / zima) = 240 zł za wymianę opon !!!

Edytowane przez markes30
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, markes30 napisał:

A wymian 4 opon kosztuje 120 zł X 2 (lato / zima) = 240 zł za wymianę opon !!!

A kto ci każe wymieniać ??? Jak ci nie pasuje i płaczesz, kup sobie wielosezonowe jak inni i zostanie ci te 240 corocznie.

No ale po co, lepiej sobie popłakać publicznie niż pomyśleć. Brawo ty.

Ja zmieniam całe koła i cena jaką podałeś, to zdzierstwo. Ja bym do takiego "fachowca" nie pojechał.

A po drugie zamiast beczeć w mediach, sam sobie zmieniam, płacę tylko za wyważenie, DA SIĘ ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, markes30 napisał:

Ktoś specjalnie zaniża cenę badania technicznego po to by SKP upadły.

Mam takie same zdanie. Ktoś sobie wymyślił, że rynek przejmie TDT. Ale po powolnym zamykaniu nierentownych SKP ich klientów będą przejmowały pozostałe stacje, tym samym zwiększając swoją rentowność. Także ten plan, w krótszej perspektywie może nie wypalić. W dłuższej niestety jest realny.

Edytowane przez radekd2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jesień każdy z nas będzie mógł dołożyć cegiełkę żeby odsunąć od władzy ten twór który mamy. Opozycja wiele lepsza nie jest, ale stosowanie metod rodem z Białorusi, żeby uniemożliwić innym wygranie wyborów na dłuższą metę jest niebezpieczne więc trzeba się ich pozbyć za wszelką cenę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafi90 napisał:

żeby odsunąć od władzy ten twór który mamy

tyle że w obecnych realiach tego co mamy w polityce to tak jakby przeprowadzić się z domu do domu w Czarnobylu..

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2023 o 14:51, Grzegorz Łódź napisał:

Odniosłem się do

W dniu 26.05.2023 o 09:32, błachot napisał:

My tu o skuteczności, dyskutujemy tym razem

🙂

Więc może już wrócimy do tematu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno w najbliższy czasie ma się ukazać rozporządzenie z tekstem jednolitym cennika. Oczywiście ceny zostaną stare. Jak to usłyszałem to poczułem się jak by ktoś splunął mi w twarz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, markes30 napisał:

Jak to usłyszałem to poczułem się jak by ktoś splunął mi w twarz. 

Odwrócimy sytuację. Jesteś urzędnikiem odpowiedzialnym za tworzenie przepisów obowiązujących na SKP. Docierają ciebie sygnały, że "nie da się uczciwie robić" bo na stacji A diagnosta nie chce nawet słyszeć o klepnieciu trupa, a na stacji B przechodzi bez problemów, co robisz? Wprowadzasz CEPIK 2.0, który ma temu zapobiec, bo badania online, wszyscy wszystko widzą etc. i co? Jajco przez pół roku delikatnie lepiej, a potem powrót do starych zwyczajów... Więc robisz tabelę usterek, gdzie praktycznie nie ma UD, za wszystko powinien być sagan. I co? Znów jajco! 95% SKP nawet nie wie, że zmieniło się rozporządzenie. Klepisko jak na poczcie dalej idzie w w najlepsze. Jednocześnie widzisz, że po ulicach bynajmniej nie jeżdżą 1,5 roczne samochody w stanie igła, tylko stare trupy niejednokrotnie w stanie, który zagraża samym tylko wyglądem.

I to nie jest plucie w twarz? To ma być jeszcze nagradzane podwyżką?!

 

Żeby dostać ostatnią podwyżkę w pracy, przez cały okes od ostatniej podwyżki musiałem wskazywać się coraz wyższymi kompetencjami i coraz wyraźniejszą samodzielnością na zajmowanym stanowisku. Slowem cały czas mysialem sie rozwijać w dziedzinie, w ktorej pracuję. A tutaj żadnej poprawy jakości badań, żadnego uszczelnienia systemu, nawet zwyklej przyzwoitości dla zachowania pozorów (klepanie trupa 20 min. po 20 punktowym saganie)... Tylko DEJ! DEJ! i DEJ!!!

  • Polub 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Czolgista napisał:

To ma być jeszcze nagradzane podwyżką?!

Czyli odpowiedzialność zbiorowa ?

Ci co robią uczciwie, nie puszczają byle czego mają też nie dostać podwyżki bo pewne stacje klepią i nie zasłużyły na nagrodę, więc nikt nie zasłużył

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.