Skocz do zawartości

Śmieszne ceny za badania techniczne


pitermlody

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba nie jestem na bieżąco z ostatnimi wydarzeniami w temacie podwyżek cen ale obiło mi się o uszy że podwyżek cen przeglądów nie będzie, będą kary za spóźnienia ? Ktoś może to potwierdzić? Coś jeszcze mnie ominęło? Nie oglądam telewizji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Jednym słowem MI postanowiło ukarać przedsiębiorców za niska jakość BT poprzez nie podnoszenie cen BT. 

Czyli karma wraca.

Edytowane przez danielg539
  • Lubię 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o tym pomyślałem i tez jestem ciekaw.

SKP przynosi zbyt małe dochody to wystarczy zrezygnować z gratisów i znacząco zwiększyć ilość OBT zakończonych N - recepta jest banalnie prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to było wiadome od "zarania dziejów". Jeśli przedsiębiorca "dzieli się" opłatą za badanie dając użytkownikowi pojazdu kasę (pod postacią bonu na paliwo, asygnaty na węgiel, kwitu na mycie czy rzeczowego szmelcu ze sklepu za 4,50) to znaczy że i tak dostaje za dużo. Więc po co podwyższać?

Druga rzecz, podnoszenie samych stawek za badanie przy obecnym systemie badań jest zabieraniem się do sprawy "od du*y strony". Patole (nie obawiam się użyć tego słowa) będą zarabiać jeszcze więcej a stacje wykonujące badania splajtują. Użytkownik pojazdu, mając do wydania większą kasę za ustawowy obowiązek, pojedzie do "Reksia" u którego pozytywny wynik badania będzie najprawdopodobniej pozytywny. Brakuje tylko rankingów diagnostów w lokalnej prasie:

Zenek - 2% negatywów

Ambroży - 8% negatywów.

Który z nich będzie miał więcej klientów? Który z nich "przyklepie" sobie większą pensję chorym systemem prowizyjnym?

  • Super 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ranking skp w okolicy?Gdzie trzeba jechać bo tam fajne chłopaki stemplują!Zmiana cennika nic nie zmieni,tylko zdjęcia i zapis ze ścieżki i analizatora oraz ryzyko ponownego badania sprawdzającego może trochę przyhamować zapędy wielu skp w mojej okolicy.Nawet sprawa ostatniego wypadku w Pomorzanach nie daje ludziom nic do myślenia,pracowałem kilka miesięcy na takiej oskp gdzie w ciągu roku były tylko dwa negatywy na 6tyś badań i co i nic,nadzór widzi,nadzór milczy bo wszystkim jest wygodnie.

Nawet u mnie w firmie na drugiej skp robią reksie i kolejka do nich stoi.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wrc69 napisał:

...Jeśli przedsiębiorca "dzieli się" opłatą...
to znaczy że i tak dostaje za dużo. ...

Ja nie chce bronić przedsiębiorców, ale typowa polska mentalność jest taka, że jak coś dają- to trzeba brać, niezależnie od tego czy jest to nam potrzebne, czy jest to chiński badziew który po tygodniu wyląduje w koszu, czy trzeba jechać po niego 10km, bo na tamtej stacji to dają breloczek ze światełkiem do kluczy.
Czasami przedsiębiorca dając gratisy próbuje ratować swój biznes który został oparty na biznesplanie typu: "powieszę szyld i 10 dziennie w kolejce będzie" 
trochę szybkiej matematyki 
jeśli stacja zrobi 100 badań w miesiacu i z każdego badania ma 80zł netto przychodu, tzn, że zarobiła 8000zł 
jeśli ktoś daje gratisy nawet za te 10zł netto  a dzięki temu stacja zrobi 150 badań tzn, że po odjęciu kosztów gratisów jej przychód wynosi  10,5 tys zł.  Czyli taki przedsiębiorca jest 2500zł do przodu, w tych samych godzinach pracy SKP.
To już nie chodzi nawet o te gratisy, jeśli ktoś ma taką wole- niech daje gratis, tylko najczęściej w tych SKP które daja gratisy jest "nastawienie na zadowolenie klienta" co przeczy założeniu funkcjonowania SKP. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że coś co ma być badaniem technicznym dopuszczającym pojazd do ruchu, ma być badaniem, a nie ruletką z kramami i odpustem, kto da więcej, kto zrobi taniej, byleby utrzymać firmę. Przecież to żenada...

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta firma to jest akurat prekursorem tego modelu "byznesowego" i trzeba przyznać, że odniosła sukces.

28 minut temu, dominik_z napisał:

To już nie chodzi nawet o te gratisy, jeśli ktoś ma taką wole- niech daje gratis, tylko najczęściej w tych SKP które daja gratisy jest "nastawienie na zadowolenie klienta" co przeczy założeniu funkcjonowania SKP. 

Firmy dające gratisy bardziej nastawione są na wzrost obrotu, bo te nastawione na zadowolenie klienta to klientów pozyskują bez gratisów lub z gratisami nikłej wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to wszystkie ich SKP są na własnym rozrachunku. Po co brać jakąkolwiek odpowiedzialność za ich funkcjonowanie, jak można brać tylko kasę za dzierżawę. To taka Żabka  w świecie badań technicznych pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy ten współwłaściciel SKP (i chyba też diagnosta) jest lubiany i szanowany w środowisku właścicieli stacji? Zwłaszcza za :

Cytat

— Należy wprowadzić radykalne konsekwencje dla takich przedsiębiorców. Przepis, który mówiłby, że w razie wykrycia takiego oszustwa firmę się zamyka i nie wolno już prowadzić stacji kontroli pojazdów pod danym adresem i na maszynach zamkniętej stacji (maszyny są numerowane, więc da się to sprawdzić) – dodaje Łukasz Worwa.

Nowe przepisy o przeglądach. Diagnosta kontra rządowe propozycje (autokult.pl)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czwarte - drożej nie może być , bo tym bardziej ludziska będą oszczędzać i nie będą przyjeżdżać na badania , a obecne zawirowanie z wprowadzenie kar na brak BT nie wiadomo czy skłoni właścicieli swoich kółek do przyjazdu po pieczątkę , bo dalej wielu tylko na tym zależy a nie na bezpieczeństwie.😀

Po drugie - zamykać stacje , urządzenie  do utylizacji , budynek do rozbiórki i zakaz działalności w tym miejscu przez najbliższe 20 lat , i jeszcze trzeba zebrać grunt i do utylizacji , 😃 Tyle że powinny być to działania konsekwentne i we wszystkich dziedzinach aby było sprawiedliwie. Począwszy od sądów , szpitali, policji, restauracji , zusów , innych firm itd.😃

Nie to ,że jestem przeciw zmianom w zakresie badań , ale nie tędy droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wadi napisał:

amykać stacje , urządzenie  do utylizacji , budynek do rozbiórki i zakaz działalności w tym miejscu przez najbliższe 20 lat , i jeszcze trzeba zebrać grunt i do utylizacji , 😃 Tyle że powinny być to działania konsekwentne i we wszystkich dziedzinach aby było sprawiedliwie. Począwszy od sądów , szpitali, policji, restauracji , zusów , innych firm itd

Słowem zaorać wszystko i żyto zasiać - to był by taki powrót do źródeł dla rozpędzonej cywilizacji.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2022 o 12:41, wrc69 napisał:

Proszę bardzo, model "byznesowy":

https://www.speedcar.pl/prezenty/

Wstyd nie dym...

Oni dają te gratisy od lat i jeszcze będą dawać. Codziennie mijam jedną taką stację - z tego co wiem to nie mają na dwa etaty ale szafkę badziewia z chin już tak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś już to któryś z kolegów napisał, jak się skończyła "komuna" państwa nie było stać na utrzymanie stacji kontroli i oddał ten rynek w ręce prywatne ale regulowane przepisami urzędowymi. Niestety nie pomyśleli że to w długim dystansie czasowymi ,zacznie rodzić różnego rodzaju patologie. Nagle okazało się że trzeba przepisy do unijnych dostosować i zaczął się problem... Co tu zrobić .  I mamy to co mamy 

Oczywiście to mojej prywatne zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratisy przy badaniu to jakaś abstrakcja w dodatku nie wiem czy to legalna praktyka. Wracając do cennika który odbiega od rzeczywistości sądzę że pewna część stacji nie uciągnie, rachunki za ogrzewanie to gwóźdź do trumny. Wszyscy inni będą mogli ceny podnieść stacje niestety sobie tego na klientach nie odbiją. Małe stacje bez innej działalności się najzwyczajniej zamkną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ministerstwo podaje dane dotyczące liczby stacji na podstawie decyzji wydanych przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Bardziej miarodajne są dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów, które dotyczą aktywnych stacji. Jeśli porównamy koniec 2019 r. do końca 2020 r., to przekonamy się, że w tym okresie przybyło 41 stacji okręgowych, a ubyły cztery stacje podstawowe. W sumie przybyło więc tylko 37 SKP, wzrost zaledwie o 0,7%. Według najnowszych danych CEP na koniec 2021 roku były 5443 stacje. Łącznie rok do roku przybyły 64 nowe stacje (39 okręgowych i 25 podstawowych), czyli 1,2%.

W skali kraju nie jest to dużo i raczej przeczy tezie, że ciągle przybywa dużo nowych stacji, kiedy przyrosty sięgały nawet ponad 300 nowych stacji rocznie.

Jeśli porówna się dane dot. wydanych nowych poświadczeń do liczby stacji wg. CEP na koniec roku, to w 2020 roku zamknięto 126 stacji (163-37=126), a w 2021 roku zamknięto 52 stacje (116-54=52).

To kolejny dowód na to, że branży skp nastały trudne czasy.

Wielka szkoda, że rządzący nie dostrzegają problemów przedsiębiorców prowadzących skp.

 

 

https://piskp.pl/waloryzacja-oplat-btp-odpowiedz-na-petcyje/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2022 o 20:40, zbych1916 napisał:

jak się skończyła "komuna" państwa nie było stać na utrzymanie stacji kontroli i oddał ten rynek w ręce prywatne

A teraz komuna wraca i trzeba doprowadzić do tego aby prywatne SKP się pozamykały, a wówczas dobroduszny rząd otworzy państwowe SKP dla dobra ogółu.

17 godzin temu, jigsaw napisał:

Gratisy przy badaniu to jakaś abstrakcja w dodatku nie wiem czy to legalna praktyka

Miała być uznana za nielegalną ale w ramach wykrwawiania się biznesu jej nie zakazano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, danielg539 napisał:

wykrwawiania się biznesu

Raczej "samowykrwawiania" się biznesu. Nikt im nie każe dawać te "bonusy" sami sobie to czynią jeden przez drugiego i później płacz że opłaty za badania niskie i "z czego mam ci dać jak sam nie mam".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.