jarek95 Napisano 6 Sierpień 2021 Share Napisano 6 Sierpień 2021 Zgłosił się do mnie klient z następującym problemem: Jego ciągnik siodłowy miał stłuczkę w Niemczech (niegroźna obcierka na zderzaku) Niemiecki ubezpieczyciel pojazdu sprawcy zażądał od poszkodowanego zaświadczenia z SKP, że pojazd został naprawiony. Normalnie w takiej sytuacji wykonałbym badanie właściciel - wypadek ale ciągnik posiada instalację gazową CNG więc przy badaniu powypadkowym musiałby poddać dozorowi bądź wymienić wszystkie zbiorniki. Dlatego zastanawiam się nad wykonaniem badania Dodatkowe - ubezpieczyciel bo z tego co wyczytałem w zakresie badania jeżeli instalacji nie zostało uszkodzona to się jej nie bada, problem w tym, że zakres uszkodzeń nie odpowiada definicji szkody istotnej (brak uszkodzeń układu hamulcowego, kierowniczego itd.) Jak Wy podeszlibyście do takiego tematu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Sierpień 2021 Share Napisano 6 Sierpień 2021 Godzinę temu, jarek95 napisał: wykonaniem badania Dodatkowe - ubezpieczyciel bo z tego co wyczytałem w zakresie badania jeżeli instalacji nie zostało uszkodzona to się jej nie bada Jesteś tego pewny? W zakresie tego badania masz odniesienie "...w sposób określony w pkt 0–2 i 5–6 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia...", a to jest zakres badania po dzwonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek95 Napisano 6 Sierpień 2021 Autor Share Napisano 6 Sierpień 2021 Natrafiłem na artykuł na eurodiagnosta.pl który jest bardzo niejednoznaczny w tej kwestii można z niego wywnioskować, że jeżeli elementy instlacj nie były uszkodzone to nie trzeba ponownej legalizacji, Odesłałem na razie klienta do TU żeby sprecyzowali czego oczekują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 6 Sierpień 2021 Share Napisano 6 Sierpień 2021 Godzinę temu, adam1501 napisał: ", a to jest zakres badania po dzwonie. i za 51 zł powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Sierpień 2021 Share Napisano 6 Sierpień 2021 Cena jest nieistotna, tu się rozchodzi czy ma być dozór czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 10 Sierpień 2021 Share Napisano 10 Sierpień 2021 Ma być skoro szkoda istotna i ubezpieczyciel chce...sprawdzona/wymieniona z datą po zdarzeniu bo innych przepisów nie ma, a że za granicą jest inaczej to cóż - nie pierwszy raz są różnice albo jest szkoda istotna i robimy badanie dla ubezpieczyciela albo jej nie ma i nie robimy.... a jak robimy to zgodnie z przepisami musi być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 23 Listopad 2021 Share Napisano 23 Listopad 2021 Może ktoś coś więcej powiedzieć o tym Badaniu dla Ubezpieczyciela ?? Rzadko ale czasami ktoś pyta o to badanie a jeszcze nigdy go nie wykonywałem i w sumie nie wiem dokładnie o co w nim chodzi Sama definicja: Cytat w którym została dokonana naprawa wynikająca ze zdarzenia powodującego odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń z tytułu zawartej umowy ubezpieczenia określonego w grupach 3 i 10 działu II załącznika do ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 950, z późn. zm.8)) w zakresie elementów układu nośnego, hamulcowego lub kierowniczego mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę stanu technicznego pojazdu oraz spełnienia warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0–2 i 5–6 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do zakresu naprawy; Odpowiednio do zakresu naprawy... Czyli nie zawsze trzeba wykonywać pełny zakres ?? Wybrać elementy które były naprawiane i w tym zakresie dokonać sprawdzenia ?? Czy do wykonania tego badania musi być informacja o szkodzie istotnej w cepiku ?? Czy w ogóle można to badanie wykonywać na Podstawowej Stacji Kontroli Pojazdów ?? Czy po wykonaniu badania należy coś konkretnego wpisać do Zaświadczenia z Badania Technicznego ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 23 Listopad 2021 Share Napisano 23 Listopad 2021 Zakres zgodnie z Cytat 10) w którym została dokonana naprawa wynikająca ze szkody istotnej w rozumieniu art. 2 pkt 10a ustawy, obejmuje sprawdzenie i ocenę stanu technicznego pojazdu oraz spełnienia warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0-6 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do zakresu naprawy; 1 godzinę temu, Logen napisał: Czy do wykonania tego badania musi być informacja o szkodzie istotnej w cepiku ?? W/g mnie niekoniecznie musi być, a nawet gdyby była nie uważam tego za wiążące do wykonania badania, natomiast wykonam badanie jak klient o nie zawnioskuje. Na podstawowej wykonam pojazdom do 3,5 t W zaświadczeniu w rodzaju badania wpiszę "dodatkowe - po naprawie dla zakładu ubezpieczeń" Tak postępowałem. Od wczoraj się nieco zmieniło, jest interpretacja ITS-u (Informacja techniczna nr 1/2021) na powyższy temat. Nie mając jednak dostępu do stron zablokowanych poprosiłem OSDS o wyjaśnienie, tam je otrzymałem, niemniej na stronie zamkniętej, nie mogę więc tu tego przenieść (prawa autorskie). Ale teraz już będę działał inaczej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirat Napisano 24 Listopad 2021 Share Napisano 24 Listopad 2021 W dniu 23.11.2021 o 09:12, cezary napisał: wykonam badanie jak klient o nie zawnioskuje. Czy klient musi mieć jakiś dokument stwierdzający co było uszkodzone? czy tylko przyjeżdża daje DR i prosi o takie bdanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 24 Listopad 2021 Share Napisano 24 Listopad 2021 5 minut temu, pirat napisał: Czy klient musi mieć jakiś dokument stwierdzający co było uszkodzone? Nic takiego nie wymagam, nawet dziś podczas rocznej kontroli poruszyłem temat i Pan z WK poinformował mnie, że jak w cepik znajdzie się info o szkodzie to należy wykonać dodatkowe tzw. dla zakładu ubezpieczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Listopad 2021 Share Napisano 24 Listopad 2021 31 minut temu, cezary napisał: Pan z WK poinformował mnie, że jak w cepik znajdzie się info o szkodzie to należy wykonać dodatkowe tzw. dla zakładu ubezpieczeń. A klient poinformuje diagnostę aby sam sobie zapłacił za to badanie bo on nic takiego nie potrzebuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Listopad 2021 Share Napisano 25 Listopad 2021 22 godziny temu, pirat napisał: czy tylko przyjeżdża daje DR i prosi o takie bdanie Po części z zapisów w CEPiK-u można wywnioskować co było uszkodzone np. Uszkodzenie układu kierowniczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Listopad 2021 Share Napisano 29 Listopad 2021 Odkąd weszła do przepisów szkoda istotna, to zmienił się zakres tego badania. Obecnie do jego wykonania muszą być spełnione dwa warunki: - szkoda istotna w myśl przepisów, w tym informacja w CEP, - diagnosta musi znać zakres naprawy, bo ocenie podlega tylko ten układ, który wpłynął na zakwalifikowanie szkody jako istotnej. Skończyły się już badania dla ubezpieczyciela po każdej naprawie. Nie dajcie się wciągać w gierki ubezpieczycieli, bo naszymi rękami chcą sobie załatwić temat, który powinni realizować z pomocą swoich rzeczoznawców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 16 Grudzień 2021 Share Napisano 16 Grudzień 2021 No i miałem pierwszy przypadek, DR zablokowany za zagrożenie bezpieczeństwa ( uszkodzony układ kierowniczy, ostre krawędzie, rozbity reflektor, tak stało w pokwitowaniu), w CEPIK-u ubezpieczyciel wprowadził zapis "szkoda istotna- uszkodzenia układu kierowniczego". Zapytałem klienta czy oprócz DBT po kolizji wykonać dodatkowe dla ubezpieczyciela, odpowiedź - tak, bo może się przydać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 16 Grudzień 2021 Share Napisano 16 Grudzień 2021 Dokumenty do szkody przedstawił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 16 Grudzień 2021 Share Napisano 16 Grudzień 2021 W dniu 29.11.2021 o 13:51, aboz napisał: - diagnosta musi znać zakres naprawy, bo ocenie podlega tylko ten układ, który wpłynął na zakwalifikowanie szkody jako istotnej. Fakt, zastanawiałem się nad tym, ale że najpierw wykonywałem badanie pokolizyjne i wyszło ok. to i pacnąłem też dla ubezpieczyciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Grudzień 2021 Share Napisano 17 Grudzień 2021 17 godzin temu, aboz napisał: Dokumenty do szkody przedstawił? Jaka jest podstawa prawna aby wymagać takich dokumentów? Czy sam zapis z CEPiK-u o uszkodzeniu układu kierowniczego nie wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 W takim przypadku, kiedy DR zatrzymany i usterki wypisane, to żadne dodatkowe kwity są niepotrzebne. Tym bardziej że pojawia się opis tej szkody u ubezpieczyciela, więc za te 50 pln ponad to, co zapisał ubezpieczyciel bym nie wnikał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 21 Grudzień 2021 Share Napisano 21 Grudzień 2021 W dniu 17.12.2021 o 11:12, danielg539 napisał: Jaka jest podstawa prawna aby wymagać takich dokumentów? Oczywiście. Cytat w którym została dokonana naprawa wynikająca ze szkody istotnej w rozumieniu art. 2 pkt 10a ustawy, obejmuje sprawdzenie i ocenę stanu technicznego pojazdu oraz spełnienia warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0-6 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do zakresu naprawy; 22 godziny temu, adam1501 napisał: więc za te 50 pln ponad to, co zapisał ubezpieczyciel bym nie wnikał. Ale przepis mówi o zakresie naprawy, więc musi być on znany. Bez dokumentów potwierdzających ten zakres nie da się wykonać tego badania prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 21 Grudzień 2021 Share Napisano 21 Grudzień 2021 3 godziny temu, aboz napisał: Bez dokumentów potwierdzających ten zakres nie da się wykonać tego badania prawidłowo. Skoro dokumenty potwierdzające zakres naprawy nie są wymienione enumeratywnie, to nawet oświadczenie klienta spełnia ten warunek a może być ono złożone nawet ustnie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.