Skocz do zawartości

budowa stacji OSKP


przemekbosch

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takich koło siebie, i gdybym tylko pracował w odpowiednich służbach to rozwalił bym im ten burdel, a właściciela do mamra. Tak dla przykładu żeby inni w końcu wyhamowali. Nie mrugnął bym nawet okiem rujnując ten dobytek życia patologii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego uważam że właściciele SKP powinni ponosić konsekwencje za to co wyjeżdża i ich stacji bo obecne przepisy sprzyjają patologii. Jak jest wpadka to pan przedsiębiorca rączki podnosi, to nie ja to diagnosta i szybko daje ogłoszenie "zatrudnię diagnostę pozytywnie nastawionego na klienta".

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez zmiany sposobu nadzoru nad stacjami i systemu kar raczej nic sie nie zmieni. TDT mając dostęp do cepiku moze sprawdzić kto i kiedy zrobił np. okresowe osobówki w 4 minuty. Albo blokada programu do badań, która uniemożliwiała by zakończenie danego badania wcześniej niż po "X" minutach. Nie byłoby wtedy tak dużych różnic w ilości badań między stacjami. Częśc klientów z "poczty" musiałaby zawitać do innych stacji. Kara zabrania uprawnien diagnosty na pięć lat powinna zostać tylko w przypadku zrobienia przegladu bez pojazdu lub najpoważniejszych uchybień. W innych przypadkach np. miesięczy "urlop" dla diagnosty, może i dla stacji, i do tego kary finansowe.     

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Arton napisał:

do tego kary finansowe

Obecny system zarządzania masa ludzką oparty jest właśnie na zasadzie kar, których wartość systematycznie wzrasta ale widać kary finansowe wciąż są niewielkim obciążeniem dla obywateli, skoro sami domagają się wprowadzenia nowych kar finansowych. Ludzie dlaczego sami staracie się być niewolnikami tego systemu???

Może lepiej wprowadzić system kar dla polityków, którzy nie wywiązują się z przedwyborczych obietnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, danielg539 napisał:

Obecny system zarządzania masa ludzką oparty jest właśnie na zasadzie kar, których wartość systematycznie wzrasta ale widać kary finansowe wciąż są niewielkim obciążeniem dla obywateli, skoro sami domagają się wprowadzenia nowych kar finansowych.

 

U mnie w pracy np większość jest zadowolona z wysokich mandatów  i chwalą władzę. Czekam na moment aż któryś z nich wyłapie 2,5 tysia mandatu, ciekawe jak wtedy poziom zadowolenia skoczy. Kazachstan pokazał światu co należy zrobić , niestety mentalność naszych rodaków nie przyjmuje tego do wiadomości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłączenie internetu otworzyło by co niektórym ludziom oczy i przywróciło by ich do rzeczywistości ze świata wirtualnego w którym żyją i którym zarządzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to nie temat na to forum , ale ostatnio była sprawa pewnego obleśnego grubaska (instagramowego influancera) który wysyłał swojego ptaka do jakichś 14 latek. Gdy został oskarżony, i upubliczniono jego wyczyny to doszło do prawdziwego linczu, ale na tych którzy o nim pisali! Dzieciaki w komentarzach i na youtubie tak zażarcie bronili swojego idola 
(bo laska miała jednak 15 lat a nie 14) jakby ich życie od tego zależało. Podejrzewam że byliby się w stanie posunąć do tego żeby komuś zrobić krzywdę bo ktoś obraził ich patoidola. Dziadkowie nasi bronili ziemi przed najeźdzcami a młodzież broni patoidoli i telefonu i to za cenę życia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, wojteczek napisał:

uważam że właściciele SKP powinni

posiadać uprawnienia diagnosty samochodowego (ustawowe wymaganie )

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Grzegorz Łódź napisał:

posiadać uprawnienia diagnosty samochodowego (ustawowe wymaganie )

Właściciel apteki powinien być farmaceutą, warsztatu mechanikiem, komunikacji miejskiej kierowcą autobusu, itd. To chyba nie jest dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, grzegorz70 napisał:

 To chyba nie jest dobry pomysł.

Widać w rządzie czy nie dobry. Minister od sportu jest piekarzem, a od transportu księgowym . Bardzo dobrze u nas to funkcjonuje. Widać jak "szefem "wojska był polityk,  też funkcjonowało wszystko jak w Kobierzynie. Ktoś kto nie zna tematu nie powinien mieć prawa decydować ani prowadzić niczego. Kolejny przykład w firmie transportowej . Szef jest budowlańcem ale kupił parę Tirów i myśli że kierowca może jechać 17 h bez przerwy i to normalne. Jak nie chce to szukamy następnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Rafi90 napisał:

Szef jest budowlańcem ale kupił parę Tirów i myśli

Otworzenie firmy transportowej nie działa na takiej zasadzie. Przewoźnik powinien posiadać Certyfikat Kompetencji Zawodowych Przewoźnika, a jeśli sam nie posiada to powinien zatrudnić osobę która taki certyfikat posiada i jest odpowiedzialna za transport.  Mało tego, w porównaniu do branży SKP, przewoźnikowi grozi utrata dobrej reputacji i odebranie licencji na wykonywanie przewozów drogowych- czy oprócz kar finansowych (czasami niebotycznych) nakładanych na kierowców/przewoźników/osoby odpowiedzialne za transport  słyszysz o odbieraniu przewoźnikowi licencji? Nie, bo nikomu jest to nie na rękę. Odbieranie licencji to odebranie przychodu państwu- ITD.  Rynek może oczyścić się w zaledwie rok czasu jeśli dla przykładu odebrano by kilkadziesiąt/kilkaset licencji to i właścicielowi zależałoby na tym żeby kierowca dbał o swój czas pracy.  W branży SKP właścicielowi nie grozi "odebranie licencji" na prowadzenie SKP, a jak ktoś słusznie zauważył, na miejsce tego który za bardzo przegnie i odbiorą mu uprawnienia, zatrudnia się nowego diagnostę. Pocieszający jest dla mnie fakt, że coraz więcej diagnostów- (tych z krótkim stażem pracy) otwiera oczy i odchodzi z tego patologicznego zawodu, bo nie mają możliwości pracować na "normalnej" SKP. 
Czy w projekcie ustawy PoRD na który tak wszyscy czekają, widzieliście zapis który umożliwiałby TDT-owi  zawieszenie działalności SKP na 3,6,12 m-cy?  w finalnej wersji projektu  chyba nawet zostały wykreślone zapisy o karze finansowej dla przedsiębiorcy a zostały tylko te dotyczące diagnostów.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafi90 napisał:

Szef jest budowlańcem ale kupił parę Tirów i myśli że kierowca może jechać 17 h bez przerwy i to normalne.

Przecież napisałem wyżej, musi mieć licencję i ma znać Dz. U. 2004 Nr 92 poz. 879 czasem lepiej niż kierowca. A kierowca, wg. nowego "taryfikatora" za grzebanie w tacho i jeżdżenie na rympał traci prawo jazdy na 3 miesiące.

20 minut temu, dominik_z napisał:

W branży SKP właścicielowi nie grozi "odebranie licencji" na prowadzenie SKP

wielka szkoda

21 minut temu, dominik_z napisał:

Czy w projekcie ustawy PoRD na który tak wszyscy czekają, widzieliście zapis który umożliwiałby TDT-owi  zawieszenie działalności SKP na 3,6,12 m-cy?  w finalnej wersji projektu  chyba nawet zostały wykreślone zapisy o karze finansowej dla przedsiębiorcy a zostały tylko te dotyczące diagnostów.  

Wielka szkoda że nie ma narzędzi do dyscyplinowania właścicieli SKP. Przedsiębiorcy mają prężnych przedstawicieli, którzy działają w tym temacie argumentując: No przecież biedny szef nie wie, nie zna się i nie rozumie co ten zły diagnosta tam nawyczyniał na jego szkodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wrc69 napisał:

Przecież napisałem wyżej, musi mieć licencję i ma znać Dz. U. 2004 Nr 92 poz. 879 czasem lepiej niż kierowca. A kierowca, wg. nowego "taryfikatora" za grzebanie w tacho i jeżdżenie na rympał traci prawo jazdy na 3 miesiące.

 

Wiem bo nasza firma ma transport autobusowy, ale sąsiedzi mają "szefa" który ciężarówkę widział na obrazku zanim przyszedł kierownikować do tego zacnego przedsiębiorstwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, dominik_z napisał:

chyba nawet zostały wykreślone zapisy o karze finansowej dla przedsiębiorcy a zostały tylko te dotyczące diagnostów.

Wykreślono, bo tak lobbował np. PISKP i inni właściciele, by patologia i naciski na diagnostę dalej trwały. Dla nich liczy się tylko cennik, reszta jest kulą u nogi

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez zmiany nadzoru i bez położenia odpowiedzialności na właścicielu, system po podwyżce osiągnie poziom patologii niespotykany nigdy wcześniej

  • Super 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rafi90 napisał:

sąsiedzi mają "szefa" który ciężarówkę widział na obrazku zanim przyszedł kierownikować

Bo na kierownika trzeba mieć elokwencję (wygadane) i charyzmę (bezczelność) a nie wiedzę techniczną. 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Rafi90 napisał:

po podwyżce osiągnie poziom patologii niespotykany nigdy wcześniej

Jestem dokładnie tego samego zdania, szczególnie jeżeli ta podwyżka była by moim zdaniem tak wysoka.

Panowie zbaczamy z tematu, ten temat zaczyna przypominać temat o podwyżkach cen za badania a tu miało być o budowie. Pochwalcie się jak tam u Was z wodą w kanale? Planuję powiększyć sobie garaż i zastanawiam się nad kanałem ale u mnie raczej mokre tereny  więc z bloczka odpada bo to będzie ciężko uszczelnić. U poprzedniego pracodawcy na SKP był z bloczka, poniedziałki  w deszczową porę zaczynały się wybieraniem wody. Na obecnej kanał jest wylany, zaizolowany po zewnętrznej papą i jeszcze drenaż, musi naprawdę długo padać żeby nabierał wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W domu mam dwa kanały. Jeden był zrobiony bez niczego na cegle - woda za każdym razem. Została położona 2 warstwowa folia i zrobiona kolejna ścianka z cegły zwężając tym kanał - 0 wody przez kilka lat. Drugi kanał postawiony z bloczka, ale tutaj od razu 2 warstwy czarnej folii i dopiero ścianki z bloczka - 0 wody od początku kanału. 

W pracy normalny kanał bez niczego, wyłożony płytkami - woda co chwila. Zrobione na zewnątrz budynku opasane odwodnienie ze studnią, do której ta woda ścieka. W niej pompa która sama się uruchamia jak się woda podniesie - od tej pory 0 wody w kanale.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wrc69 napisał:

. A kierowca, wg. nowego "taryfikatora" za grzebanie w tacho i jeżdżenie na rympał traci prawo jazdy na 3 miesiące.

I niech mi ktoś powie, że to państwo jest anty w stosunku do przedsiębiorców.

Na SKP szef nie wie, że jego podwładny klepie wszystko na lewo i prawo. W firmach transportowych wszyscy kierowcy jak na złość grzebią przy tacho I szefowie też nic podejrzanego nie zauważyli. W innych branżach np. spawacze nie mają żadnych chorób zawodowych, ale wszyscy leczą się na schorzenia charakterystyczne tylko dla tej grupy zawodowej, ale żadna kontrola PIPu niczego nigdy się nie dopaczyła. Itp. Itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Czolgista napisał:

Na SKP szef nie wie, że jego podwładny klepie wszystko na lewo i prawo.

Szef takiego klepacza za wzór jeszcze stawia a mi to się (z góry przepraszam) gó**o w du**e gotuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam szczerze że daleki jestem od oceny szefostwa (wiadomo są normalni i gów.ozj....y) ale jednak na końcu jest jednostka ludzka która decyzję podejmuje. I to ona zależnie czy jest piz...ą czy ma szczątkowe j..ja godzi się na psią miskę i traktowanie albo odszczeka i pójdzie dalej....

Konkludując.....

Nie szukajmy winy w szefach,nadzorze i innych zmiennych tylko bliżej .. bliżej nas.

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.