4mamut Napisano 20 Sierpień 2021 Share Napisano 20 Sierpień 2021 Witam Jak to jest z masą własną. W jednym aucie krajowym mam masę pojazdu 1235 Kg, w drugim sprowadzonym napisano w COC (cerrticicate of conformity) że jest Mass in Running Order - 1330 kg. Dwa auta identyczne. Diagnosta na pierwszym badaniu przepisał wartość 1330 kg zgodnie z załączonym certyfikatem nie odejmując niczego., Kapnąłem się że różnica polega na definicji. Zgodnie dyrektywą EU masa własna to masa z kierowcą i 90% zbiornikiem paliwa, natomiast w PL to masa bez kierowcy, Czy taką korektę robi diagnosta czy WK ? Czy temat olać ? Jest to opisane..ale nie wiem czy WK moze odjąć samo czy skieruje sprawę do diagnosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 20 Sierpień 2021 Share Napisano 20 Sierpień 2021 10 minut temu, 4mamut napisał: Mass in Running Order To jest masa pojazdu gotowego do jazdy - czytaj z kierującym, czyli masa własna = 75 kg. Nasze okienko DR - G - woła o masę własną. 12 minut temu, 4mamut napisał: nie wiem czy WK moze odjąć samo czy skieruje sprawę do diagnosty. Raczej przepiszą z Dip'a lub zrobią problem i ( skierują sprawę do diagnosty ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 20 Sierpień 2021 Share Napisano 20 Sierpień 2021 Po takim wpisie w DIP-ie : Cytat Masę własną pojazdu określono zgodnie z definicją tego parametru podaną w Ustawie Prawo o Ruchu Drogowym Art. 2 pkt 53 - bez kierującego (75 kg) WK już nie zadają pytań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4mamut Napisano 20 Sierpień 2021 Autor Share Napisano 20 Sierpień 2021 40 minut temu, leski66 napisał: To jest masa pojazdu gotowego do jazdy - czytaj z kierującym, czyli masa własna = 75 kg. Nasze okienko DR - G - woła o masę własną. Raczej przepiszą z Dip'a lub zrobią problem i ( skierują sprawę do diagnosty ). Najważniejsze żeby zarejestrowali . Nie chcę teraz molestować diagnosty do którego mam 100 km, byłaby to kolejna już poprawka. Czy potem po rejestracji da się to jakoś odkręcić w WK ? Czy może to naprawić inny diagnosta do którego mam 1 km, już po procesie rejestracji ? Zakładam że WK tego nie zmieni, będzie żądała aktualzacji w DIP 32 minuty temu, cezary napisał: Po takim wpisie w DIP-ie : WK już nie zadają pytań. DiP juz wystawiony. Gdybym wiedział wcześniej pewnie nie byłby już tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 20 Sierpień 2021 Share Napisano 20 Sierpień 2021 7 minut temu, 4mamut napisał: Nie chcę teraz molestować diagnosty do którego mam 100 km, byłaby to kolejna już poprawka. To zapewne jesteś już rozpoznawalny na tej SKP, zadzwoniłbym i nakierował na " kolejny " problem - może jak wytoczysz konkretne argumenty to zmienią Dip'a i odeślą Ci na maila. 12 minut temu, 4mamut napisał: Czy może to naprawić inny diagnosta do którego mam 1 km Może, jak za wnioskujesz o ustalenie danych tylko, że wtedy trza wyłożyć " forsę = 60 PLN + 1 PLN OE " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 20 Sierpień 2021 Share Napisano 20 Sierpień 2021 Godzinę temu, cezary napisał: WK już nie zadają pytań. Ileż ja miałem telefonów czemu masa jest 1300 a nie 1375 bo przecież tyle jest w Niemieckim DR i homologacji. Czasem to ręce opadały przy tłumaczeniu. ?Niestety jest to efektem tego że 80% diagnostów przepisuje ślepo z ZDR wszystkie dane, a większość nie ma pojęcia że G z człowiekiem za kierownicą a bez to nie to samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Sierpień 2021 Share Napisano 20 Sierpień 2021 59 minut temu, 4mamut napisał: Czy potem po rejestracji da się to jakoś odkręcić w WK ? Czy może to naprawić inny diagnosta do którego mam 1 km, już po procesie rejestracji ? Najprościej to zrobić przed rejestracją, potem to wiąże się z kosztami i nie każdy WK będzie skory do poprawek. 44 minuty temu, leski66 napisał: wtedy trza wyłożyć " forsę = 60 PLN + 1 PLN OE + wymiana dowodu rejestracyjnego, czyli kolejne 2 wizyty w WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 20 Sierpień 2021 Share Napisano 20 Sierpień 2021 2 minuty temu, danielg539 napisał: wymiana dowodu rejestracyjnego OK, myślę, że zależy to " od strefy - prawo lokalne " gdzie znajduje się WK, ponieważ takie info. o masie własnej ( mój WK ) wpisałby w adnotacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Sierpień 2021 Share Napisano 20 Sierpień 2021 2 godziny temu, 4mamut napisał: Czy potem po rejestracji da się to jakoś odkręcić w WK ? Czy ta masa ma jakiekolwiek znaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Admiral Napisano 20 Sierpień 2021 Share Napisano 20 Sierpień 2021 Nawet jeżeli nie ma, to „zakichanym” obowiązkiem diagnosty jest ustalić ją zgodnie z literą prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4mamut Napisano 20 Sierpień 2021 Autor Share Napisano 20 Sierpień 2021 30 minut temu, adam1501 napisał: Czy ta masa ma jakiekolwiek znaczenie? W sumie to nie ma. Przyszły nabywca może się zastanawiać czemu auto jest cięższe niż w katalogowo. Mam COC więc będzie widział że jest to ta sama masa co mass in running order, W DR z UK nic nie wpisali. Jedyne źródło to COC wystawione na mój numer VIN i przysłane pocztą. 3 minuty temu, Admiral napisał: Nawet jeżeli nie ma, to „zakichanym” obowiązkiem diagnosty jest ustalić ją zgodnie z literą prawa. Zgada się. Rozmawiałem i oni zawsze w pole G wpisują to co jest w DR z DE/UK/IT itd. Jak tak to czytam to chyba 90% samochodów ma zawyżone masy o te 75 kg :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Admiral Napisano 20 Sierpień 2021 Share Napisano 20 Sierpień 2021 A tak z ciekawości: macie Panowie informacje jak to jest np. w Norwegii czy na Węgrzech? W tym ciekawym poradniku niestety paru krajów brakuje, a myślę, że dla wielu, którzy tak jak ja szukają tu wiedzy na różne tematy może to być przydatne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Sierpień 2021 Share Napisano 20 Sierpień 2021 39 minut temu, 4mamut napisał: Przyszły nabywca może się zastanawiać czemu auto jest cięższe niż w katalogowo. Ja Ciebie proszę... , średnio rozgarniętemu kierowcy nie przeszkadza niezgodność danych w masach ewidentnych, które można bezpośrednio porównać pomiędzy DR a TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4mamut Napisano 20 Sierpień 2021 Autor Share Napisano 20 Sierpień 2021 Zgadza się.....większość kierwoców nawet nie wie co jest w dowodzie. Problem pojawia się w sporcie jak ci powiedzą że masz za lekkie auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 28 Sierpień 2021 Share Napisano 28 Sierpień 2021 (edytowane) Znajomy z WK opowiadał ze nie ma sił już sił tłumaczyć "wielce" wykształconym diagnostą i kłócić się o odjecie 75kg o masę własną z dowodu i macha na to ręką i sam rejestruje po homologacji odejmując tą wartość. Podobno tak ich uczą na szkoleniu, przepisywać wszystko z zagranicznych dowodow (diagnostów). Edytowane 28 Sierpień 2021 przez LimonQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 28 Sierpień 2021 Share Napisano 28 Sierpień 2021 Kurde, tak ich uczą bo WK wymuszają takie dane. 1 godzinę temu, LimonQ napisał: Znajomy z WK jest ewenementem na skalę krajową. Większość żąda żeby DI zgadzało się z zagranicznym DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Admiral Napisano 28 Sierpień 2021 Share Napisano 28 Sierpień 2021 A jak nie ma homologacji, to co wtedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kryczynski A Napisano 28 Sierpień 2021 Share Napisano 28 Sierpień 2021 A jak nie ma homologacji, to co wtedy? przepisują z DIPU diagności w moim rejonie od paru lat odejmują masę kierowcy a WK jak rejestruje po homologacji to wszystkie dane zgadzają się 😎 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Admiral Napisano 28 Sierpień 2021 Share Napisano 28 Sierpień 2021 Tak jak pisałem - skoro diagności nie mają woli sami się dokształcić, to niech urzędy wysyłają poradnik kolegi @LimonQ. No ale niestety wszystkiego tam nie ma. Mam Sprintera z Luksemburga, w DR 2197 kg, tyle samo w zagranicznym DR. Czy tak jest dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 28 Sierpień 2021 Share Napisano 28 Sierpień 2021 W dniu 20.08.2021 o 15:15, adam1501 napisał: Czy ta masa ma jakiekolwiek znaczenie? może się okazać ,że np w aucie 7 ,8 czy 9 osobowym " braknie "kilka kg żeby wozić 7 osób bo zawyżona jest masa własna .niby "tylko " 75 kg . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 30 Sierpień 2021 Share Napisano 30 Sierpień 2021 W dniu 28.08.2021 o 20:34, piter1973 napisał: " braknie "kilka kg Jak pamiętam dobrze to w tico tak było że brakło jak się trafiło z masami 1015/670 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Sierpień 2021 Share Napisano 30 Sierpień 2021 W przypadku motocykli jest to nagminne, że jak nie odejmiemy masy kierowcy to ładowność wychodzi w granicach 100 kg przy S1=2. Jakoś WK to nie przeszkadza. Ostatnio miałem Passata B5 z wpisaną błędnie DMC 1560 kg (ładowność wychodziła 170 kg) i WK to nie przeszkadzało aby zarejestrować to auto z 5 miejscami siedzącymi, co ciekawe masy pomylono 8 lat temu podczas pierwszej rejestracji. Siedmiu diagnostom i dwóm WK to nie przeszkadzało dopiero ja jeden zrobiłem problem, bo wpisałem UD do zaświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 2 Wrzesień 2021 Share Napisano 2 Wrzesień 2021 (edytowane) W dniu 28.08.2021 o 19:41, Admiral napisał: A jak nie ma homologacji, to co wtedy? Jak nie ma wszystkich danych (nr homologacji, typ, wersja, wariant) to i tak robi -75. W tym ze nie wpisuje tych danych do dowodu bo nie posiada o. ich wiedzy. Możliwe ze już pojazd nie spełnia warunków homologacyjnych (była jakaś przeróbka). Będę miał więcej czasu to przygotuje poradnik z prawdziwego zdarzenia Edytowane 2 Wrzesień 2021 przez LimonQ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 2 Wrzesień 2021 Share Napisano 2 Wrzesień 2021 Już jestem ciekawy tego poradnika Chociaż obecny, już jest czytelny i że tak napiszę, "prosty w obsłudze" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Admiral Napisano 3 Wrzesień 2021 Share Napisano 3 Wrzesień 2021 @LimonQ nie każdy bohater nosi pelerynę. Super pomysł! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.