bednarczyk18x Napisano 4 Wrzesień 2021 Share Napisano 4 Wrzesień 2021 Witam, jestem posiadaczem opel combo D z 2014 roku wersja wydłużana 5 osobowa . Auto te kupiłem bez kratki i nigdy takowej nie posiadało. W dowodzie rejestracyjnym mam wpis, że to auto cieżarowe. w rubryce K e3*2007 w rubryce J N1 na podłodze mam uchwyty na mocowanie ladunku I tutaj moje pytanie czy muszę mieć do tego auta kratkę? Próbowałem znaleźć ale do tej modelu kratek nie produkowali Gdzieś czytalem, że auta wyprodukowane po 29.04.2009 z homologacją unijną nie muszą mieć kratki powolując się na ten przepis "3. Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7" Proszę bardzo o odpowiedź i wyjasnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Wrzesień 2021 Share Napisano 4 Wrzesień 2021 A w dyrektywie, której początek z rubryki [K] dowodu zapodałeś stoi dalej: 3. Kryteria kwalifikowania pojazdów do kategorii N 3.1. Zaliczenie typu pojazdu do kategorii N zależy od właściwości technicznych pojazdu, o których mowa w pkt 3.2–3.6. 3.2. Z zasady, przedziały, w których znajdują się wszystkie miejsca siedzące, są całkiem oddzielone od przestrzeni ładunkowej. 3.3. W drodze odstępstwa od wymogu określonego w pkt 3.2, osoby i ładunki mogą być przewożone w tym samym przedziale pod warunkiem, że przestrzeń ładunkowa jest wyposażona w elementy zabezpieczające przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu. 3.4. Elementy zabezpieczające – urządzenia do mocowania – przeznaczone do zabezpieczenia ładunku zgodnie z wymogami określonymi w pkt 3.3, jak również systemy przegród, przeznaczone dla pojazdów do 7,5 ton, są projektowane zgodnie z przepisami określonymi w sekcjach 3 i 4 normy ISO 27956-2009 „Pojazdy drogowe – Zabezpieczanie ładunku w samochodach dostawczych – Wymogi i metody badań”. Także dla mnie to auto może być spoko bez kraty. Dobrze by było aby numer z rubryki [K] dowodu był po całości zgodny, co do cyferki zgodny z tym, co go wymalował producent na znamionowej tabliczce. I GiT. I tyle. 👍 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bednarczyk18x Napisano 4 Wrzesień 2021 Autor Share Napisano 4 Wrzesień 2021 Ok sprawdzę czy się zgadza. Myślałem żeby jednak kratkę spróbować ogarnać nawet taką nie na stałę, gdyż zdaża mi się czasem mieć auto bardziej załadowane i wtedy nawet dla własnego bezpieczeństwa mieć coś takiego. Chciałem się też upewnić, bo znajomy miał podobne auto i zmieniał przeznaczenie na osobowe bo bał się mandatu i zabrania dowodu rejestracyjnego przez policje. W jednej okregowej stacji diagnostycznej też coś się czepiali czemu nie ma kraty, że ich zdaniem powinna być i że oni by przeglądu nie podbili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Wrzesień 2021 Share Napisano 5 Wrzesień 2021 (edytowane) Aut z uchwytami kilka widziałem, ale żeby tabliczka znamionowa o obciążeniu była, to w życiu nie trafiłem. 5. Tabliczka informacyjna. Wewnątrz przestrzeni ładunkowej powinna być umieszczona tabliczka o minimalnych wymiarach 100 x 130 mm zawierająca napisy wykonane czcionką w kolorze białym na niebieskim tle oraz białą ramkę, na której powinny być zawarte informacje o maksymalnym obciążeniu każdego z punktów mocowania ładunku (w kN). Edytowane 5 Wrzesień 2021 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Wrzesień 2021 Share Napisano 6 Wrzesień 2021 Czyli powyższy nie spełnia warunków technicznych - brak tabliczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 6 Wrzesień 2021 Share Napisano 6 Wrzesień 2021 4 minuty temu, adam1501 napisał: Czyli powyższy nie spełnia warunków technicznych Na pewno? Cytat stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym; i (w przypadku punktów i przegrody) Cytat stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2019 r. i jeszcze to Cytat 3. Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7. Tyle w naszych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Wrzesień 2021 Share Napisano 6 Wrzesień 2021 Jak wyżej pisałem, tabliczki w żadnym przypadku nie spotkałem. Chętnie poczekam na pierwszą fotkę. A krata/przegroda też jest wymagana po 2016 roku w aucie po zmianach? 9) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym; 10) przestrzeń ładunkowa, o której mowa w pkt 9, może być wyposażona tylko w elementy do mocowania ładunku przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu, o ile elementy te odpowiadają wymaganiom określonym w § 2 załącznika nr 14 do rozporządzenia; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu albo typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 6 Wrzesień 2021 Share Napisano 6 Wrzesień 2021 Przeczytaj ostatni cytat, który umieściłem. To z warunków technicznych. Przepisy końcowe i przejściowe.Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Wrzesień 2021 Share Napisano 6 Wrzesień 2021 To przeczytałem: 7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.; - no jak to się ma do tabliczki znamionowej informującej o obciążeniu uchwytów mocujących? Do tabliczki, której w życiu nie widziałem. No peszek formalnie. Może kiedyś zobaczę. A teraz podziękuję, na razie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 10 Listopad 2021 Share Napisano 10 Listopad 2021 Może nie do końca jak w temacie ale się doczepie :P. Przegroda jest, ale pytanie czy spełnia wymagania. Według przepisów w pojazdach o DMC poniżej 2500 w górnej części może być kratka. A co w przypadku pojazdów o większym DMC ?? Musi być przegroda pełna ?? Cytat przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom: a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej 80% wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią, b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach, W moim przypadku mamy Volkswagena Transportera; przerabianego na 6 miejscowego i z nowym numerem homologacji. Czy jest szansa że wyszedł z fabryki z kratką ?? Czy to już klient sobie poprzerabiał ?? Tak wygląda dowód: A tak przegroda: Dodatkowo czy mógłby ktoś sprawdzić tą homologację ?? W szczególności masy przyczep czyżby Volkswagen szedł w stronę francuzów czy to może błąd ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Listopad 2021 Share Napisano 10 Listopad 2021 Po homo niby wszystko gra. Dla pojazdów powyżej 2,5 t. co do przegrody nie ma jakiś szczególnych wymagań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Listopad 2021 Share Napisano 12 Listopad 2021 W dniu 10.11.2021 o 17:10, adam1501 napisał: Dla pojazdów powyżej 2,5 t. co do przegrody nie ma jakiś szczególnych wymagań. Dawniej przegroda w tych pojazdach musiała być pełna a teraz to wystarczy obecność punktów kotwienia ładunku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 12 Listopad 2021 Share Napisano 12 Listopad 2021 To był za stary pojazd żeby się załapać na punkty kotwiczenia ładunku ;). W nim wymagana jest przegroda... zazwyczaj takie pojazdy mają pełną przegrodę... no ale w tym przypadku mamy pełną przegrodę do pewnej wysokości ale na górze kratkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Listopad 2021 Share Napisano 12 Listopad 2021 3 godziny temu, danielg539 napisał: Dawniej przegroda w tych pojazdach musiała być pełna Nie do końca, ponieważ były w nich okienka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 12 Listopad 2021 Share Napisano 12 Listopad 2021 A czy nie warto by było zajrzeć tutaj i mieć pełny obraz co, jak i dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Listopad 2021 Share Napisano 12 Listopad 2021 2 godziny temu, adam1501 napisał: Nie do końca, ponieważ były w nich okienka Okienka posiadały szybę i warunek pełnej przegrody jak najbardziej był spełniony, a że ta szyba często przeszkadzała w przewozie długich elementów to bywało, że ją demontowano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.