Skocz do zawartości

Auto cieżarowe ale bez kratki pytanie


bednarczyk18x

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem posiadaczem opel combo D z 2014 roku wersja wydłużana 5 osobowa .

Auto te kupiłem bez kratki i nigdy takowej nie posiadało. W dowodzie rejestracyjnym mam wpis, że to auto cieżarowe. w rubryce K e3*2007

w rubryce J N1

na podłodze mam uchwyty na mocowanie ladunku

I tutaj moje pytanie czy muszę mieć do tego auta kratkę? Próbowałem znaleźć ale do tej modelu kratek nie produkowali

Gdzieś czytalem, że auta wyprodukowane po 29.04.2009 z homologacją unijną nie muszą mieć kratki powolując się na ten przepis

"3. Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7"

Proszę bardzo o odpowiedź i wyjasnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w dyrektywie, której początek z rubryki [K] dowodu zapodałeś stoi dalej:

3. Kryteria kwalifikowania pojazdów do kategorii N

3.1. Zaliczenie typu pojazdu do kategorii N zależy od właściwości technicznych pojazdu, o których mowa w pkt 3.2–3.6.

3.2. Z zasady, przedziały, w których znajdują się wszystkie miejsca siedzące, są całkiem oddzielone od przestrzeni ładunkowej.

3.3. W drodze odstępstwa od wymogu określonego w pkt 3.2, osoby i ładunki mogą być przewożone w tym samym przedziale pod warunkiem, że przestrzeń ładunkowa jest wyposażona w elementy zabezpieczające przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu.

3.4. Elementy zabezpieczające – urządzenia do mocowania – przeznaczone do zabezpieczenia ładunku zgodnie z wymogami określonymi w pkt 3.3, jak również systemy przegród, przeznaczone dla pojazdów do 7,5 ton, są projektowane zgodnie z przepisami określonymi w sekcjach 3 i 4 normy ISO 27956-2009 „Pojazdy drogowe – Zabezpieczanie ładunku w samochodach dostawczych – Wymogi i metody badań”.

Także dla mnie to auto może być spoko bez kraty. Dobrze by było aby numer z rubryki [K] dowodu był po całości zgodny, co do cyferki zgodny z tym, co go wymalował producent na znamionowej tabliczce. I GiT. I tyle. 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzę czy się zgadza.  Myślałem żeby jednak kratkę spróbować ogarnać nawet taką nie na stałę, gdyż zdaża mi się czasem mieć auto bardziej załadowane i wtedy nawet dla własnego bezpieczeństwa mieć coś takiego.

Chciałem się też upewnić, bo znajomy miał podobne auto i zmieniał przeznaczenie na osobowe bo bał się mandatu i zabrania dowodu rejestracyjnego przez policje.

W jednej  okregowej stacji diagnostycznej też coś się czepiali czemu nie ma kraty, że ich zdaniem powinna być i że oni by przeglądu nie podbili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aut z uchwytami kilka widziałem, ale żeby tabliczka znamionowa o obciążeniu była, to w życiu nie trafiłem.

5. Tabliczka informacyjna.

Wewnątrz przestrzeni ładunkowej powinna być umieszczona tabliczka o minimalnych wymiarach 100 x 130 mm zawierająca napisy wykonane czcionką w kolorze białym na niebieskim tle oraz białą ramkę, na której powinny być zawarte informacje o maksymalnym obciążeniu każdego z punktów mocowania ładunku (w kN).

 

Uchwyty bez kratki.gif

Uchwyty bez kratki.gif

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, adam1501 napisał:

Czyli powyższy nie spełnia warunków technicznych

Na pewno?

Cytat

stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;

i (w przypadku punktów i przegrody)

Cytat

stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2019 r.

i jeszcze to

Cytat

3. Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7.

Tyle w naszych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej pisałem, tabliczki w żadnym przypadku nie spotkałem. Chętnie poczekam na pierwszą fotkę.

A krata/przegroda też jest wymagana po 2016 roku w aucie po zmianach?

9) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;

10) przestrzeń ładunkowa, o której mowa w pkt 9, może być wyposażona tylko w elementy do mocowania ładunku przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu, o ile elementy te odpowiadają wymaganiom określonym w § 2 załącznika nr 14 do rozporządzenia; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu albo typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj ostatni cytat, który umieściłem. To z warunków technicznych. Przepisy końcowe i przejściowe.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przeczytałem:

7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.;

- no jak to się ma do tabliczki znamionowej informującej o obciążeniu uchwytów mocujących? Do tabliczki, której w życiu nie widziałem. No peszek formalnie. Może kiedyś zobaczę. A teraz podziękuję, na razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Może nie do końca jak w temacie ale się doczepie :P. 

Przegroda jest, ale pytanie czy spełnia wymagania. Według przepisów w pojazdach o DMC poniżej 2500 w górnej części może być kratka. A co w przypadku pojazdów o większym DMC ?? Musi być przegroda pełna ??

Cytat

przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej
2,5 t
powinna odpowiadać następującym warunkom:
a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej
80% wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,
b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody wynosiła
nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,

W moim przypadku mamy Volkswagena Transportera; przerabianego na 6 miejscowego i z nowym numerem homologacji. Czy jest szansa że wyszedł z fabryki z kratką ?? Czy to już klient sobie poprzerabiał ?? Tak wygląda dowód:848719076_Dowdrejestracyjny.thumb.jpg.6ed099490402c401df06fdaa831136de.jpg

A tak przegroda:

Kratka.thumb.jpg.90db3a6a51680da3620e02b5b721ed18.jpg

Dodatkowo czy mógłby ktoś sprawdzić tą homologację ?? W szczególności masy przyczep ;) czyżby Volkswagen szedł w stronę francuzów czy to może błąd ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2021 o 17:10, adam1501 napisał:

Dla pojazdów powyżej 2,5 t. co do przegrody nie ma jakiś szczególnych wymagań.

Dawniej przegroda w tych pojazdach musiała być pełna a teraz to wystarczy obecność punktów kotwienia ładunku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był za stary pojazd żeby się załapać na punkty kotwiczenia ładunku ;). W nim wymagana jest przegroda... zazwyczaj takie pojazdy mają pełną przegrodę... no ale w tym przypadku mamy pełną przegrodę do pewnej wysokości ale na górze kratkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, danielg539 napisał:

Dawniej przegroda w tych pojazdach musiała być pełna

Nie do końca, ponieważ były w nich okienka :mrgreen: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, adam1501 napisał:

Nie do końca, ponieważ były w nich okienka

Okienka posiadały szybę i warunek pełnej przegrody jak najbardziej był spełniony, a że ta szyba często przeszkadzała w przewozie długich elementów to bywało, że ją demontowano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.