jarek95 Napisano 17 Listopad 2021 Share Napisano 17 Listopad 2021 Wszyscy wiemy jak wygląda po nowelizacji przepisów kwestia ZK z pojazdu ciężarowego na osobowy. W Naszym WK wymagane jest. 1. Świadectwo homologacji pierwotnej z kategorią M1 2. Oświadczenie producenta (importera), że pojazd może zostać przywrócony do konfiguracji pojazdu osobowego. 3. FV z serwisu posiadającego stosowne PKD o demontażu kratki i montażu pasa, zagłówka czy kanapy w fabryczne punkty mocowania. 4. Badanie na ZK razem z okresowym. Niestety trafił się bardzo problematyczny klient z dokumentem jaki dodałem w załączniku i twierdzi, że to w zupełności wystarczy. WK niestety nie okazał się pomocny i stąd moje pytanie do Was, czy ktoś kiedyś spotkał się z czymś takim i czy zrobilibyście ZK ? (FV za przebudowę jest) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 17 Listopad 2021 Share Napisano 17 Listopad 2021 Te wszystkie rzeczy, łącznie z tym oświadczeniem które tu zapodałeś nie wystarczą. Fiat Polska musi wystawić oświadczenie że sprawdzili poprawność zamontowania pasów i siedzeń. Może się to odbyć tylko jeśli poprzednio odwiedzi się ASO fiata, tam fizycznie zostaną sprawdzone owe miejsca i pasy,a wtedy FIAT wyda papier że potwierdza poprawność zamontowania pasów i siedzeń. Taki dokument jest zgodny z par 9i 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Listopad 2021 Share Napisano 17 Listopad 2021 Godzinę temu, jarek95 napisał: W Naszym WK wymagane jest. 1. Świadectwo homologacji pierwotnej z kategorią M1 2. Oświadczenie producenta (importera), że pojazd może zostać przywrócony do konfiguracji pojazdu osobowego Mają na to jakieś potwierdzenie w przepisach? Godzinę temu, jarek95 napisał: twierdzi, że to w zupełności wystarczy. Nie wystarczy. Dokument od producenta ma potwierdzać prawidłowość montażu. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 17 Listopad 2021 Share Napisano 17 Listopad 2021 Godzinę temu, jarek95 napisał: czy ktoś kiedyś spotkał się z czymś takim i czy zrobilibyście ZK ? Tak z Toyoty w Radości miałem podobne pismo. Nie zrobiłem badania bo z przepisów wynika jasno, producent ma się wypowiedzieć o poprawności montażu siedzeń i pasów obecnie a nie opowiadać w jakim stanie samochód wyjechał z fabryki kilka czy kilkanaście lat temu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitermlody Napisano 17 Listopad 2021 Share Napisano 17 Listopad 2021 Panowie a taki pojazd Peugeot 208 samochód ciężarowy van 2 miejsca siedzące i klient zdemontował kratę oddzielającą przestrzeń pasażerską od ładunkowej i teraz chce na osobowy dwu miejscowy czyli liczba miejsc się nie zmieni tylko będzie osobowy czy wystarczy jak będzie miał tylko oświadczenie z warsztatu o demontażu kraty czy wogóle tak można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Listopad 2021 Share Napisano 18 Listopad 2021 Sorry, ale samochód osobowy może być wyposażony w dowolną konstrukcję zabezpieczającą cokolwiek walającego się po bagażniku. Owszem ten przedmiot zwany kratą/przegrodą jest uzasadniony w niektórych przypadkach ale wiadomo, że istnieją samochody ciężarowe bez tego elementu. I co wtedy, co zdemontować żeby kaprys klienta zrealizować? Poza tym do znudzenia te same wątki powielacie! Z 'szukajki' nie korzystacie wcale! Bałagan na forum robicie i tyle! Na razie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Listopad 2021 Share Napisano 18 Listopad 2021 2 minuty temu, Paprock napisał: I co wtedy, co zdemontować żeby kaprys klienta zrealizować? Nie ma zmian nie ma kaprysu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 Pojawił się projekt zmian zakładający : W § 9i doprecyzowano przepis zezwalający na zastąpienie badania wykonanego przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora TDT oświadczeniem producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela potwierdzającym konstrukcyjne do tego przeznaczenie. Trochę to pomoże , choć szczerze mówiąc ja na ZK to mam coraz mniejszą ochotę, bo pytań o zmianę z ciężarowego na osobowy bez zmiany liczby miejsc mam już dość. Oczywiście samochód nigdy nie miał przegrody, więc nic się nie zmienia, ale klienci próbują się upierać że nikt tego nie zabrania. Zacząłem odsyłać gości bo szkoda sił na tłumaczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.