Skocz do zawartości

Kempingowy z UK.


wrc69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów.

Pacjentem jest Fiat Ducato z UK. Kierownica jest po stronie odpowiedniej, przeróbki nie stwierdzono, problem jest innego typu - brak danych w DR.

W zagranicznym DR jest nr VIN i pojemność silnika, wynika też z niego że to pojazd kempingowy. Z TZ znalazłem typ silnika (więc wiem jaka jest jego moc), masy i naciski. Na TZ jest wersja pojazdu: 244 AAMAA AXC - jest to pojazd kempingowy z krótką kabiną i krótkim rozstawem osi. Brak G i mas przyczep.

Co robić? Wystarczy zważyć? Wysyłać klienta do Importera po wyciąg ze świadectwa homologacji?

Na tabliczce "odcyfrowałem" egzotyczny numer homo: DGM 54739 OM nie mogę tego nigdzie znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by po numerze homo z tabliczki poszukać co tam wychodzi, specjalny czy ciężarowy.

Trzeba też popatrzeć czy jest tabliczka 2 etapu homologacji. 

Zapewne będzie tylko jedna tabliczka i po numerze homologacji wyjdzie ciężarowy. Później ktoś sobie go zabudował na specjalny kempingowy. W takim przypadku masy przyczep powinny być jak dla zwykłej ciężarówki i z homo da się je wyciągnąć. Co do masy własnej to w homologacji będzie wartość przed zabudową, tak że tutaj tylko waga ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mecher napisał:

do rzeczoznawcy

No i chyba się klient na mnie obraził za to, że powziąłem wątpliwość jakoby sam prawidłowo określił parametr G na wadze komputerowej. A tylko powiedziałem, że Rzeczoznawca przypilnuje stopnia napełnienia zbiorników zamontowanych na pojeździe. Ludzie teraz drażliwe strasznie są...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Logen napisał:

Trzeba by po numerze homo z tabliczki poszukać co tam wychodzi, specjalny czy ciężarowy.

No ale jak jest kempingowy to nie może być samochodem ciężarowym :) Specjalne pojazdy też są przypisane pod kategorię pojazdu N1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Paprock napisał:

przypisywane pod kategorię M1

Tu się zrodził pewien dylemat. Jeżeli pojazd kempingowy powstał z osobówki, to czy musi posiadać pasy w kolejnych rzędach siedzeń? Pojazd pierwotnie posiadał miejsca kotwiczenia pasów a co za tym idzie powinien mieć również i pasy bezpieczeństwa jeżeli był zarejestrowany po 1993 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.