Skocz do zawartości

(diesel) EU3 na EU4


przemek4net

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
taki case:
bmw e46 320td "compact" 2.0d 150ps EU3
Silnik po swapie na 3.0d 204ps w wersji EU4 z bmw e46 (silnik fabrycznie bez DPF mimo nowmy eu4, byly tez wersje 3.0d eu3 nawiasem mowiac), zmiana hamulcow, zwazony, opisany i po bolach zarejestrowany jako 3000cm3 (nazwa modelu pozostała 320td)
Pytanie: czy da sie upgradowac normę spalin
Jak to technicznie wygląda? Auto przy bucie na N ma zmieścić się w poziomie zadymienia odpowiednim czy coś więcej jest badane?
Pozdrawiam,
Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stacja nie określa normy euro przede wszystkim i żadne badanie na SKP tego nie zmieni. Jest tabliczka znamionowa i na niej poziom zadymienia,a poza nią rozporządzenie w którym normy zadymienia są podane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odp

czyli jak się domyślam, gdybym przyjechał autem np. 8 letnim importowanym np z Republiki Czadu i nie byloby "liczby w kwadraciku" z poziomem zadymienia na tabliczce znamionowej,
diagnosta zerknąłby do jakiejs tabelki w stosownym rozporządzeniu czy zarządzeniu, przeczytałby normę dla tego rocznika i to byłby punkt odniesienia?
Podobnie jak zmieniła się masa pojazdu i pojemność w papierach (tabliczka stała się w części nieaktualna), nie ma opcji zmienić poziomu zadymienia (juz teraz by wjechac do miasta w DE potrzeba "naklejki eu4" i pewnie za kilka lat takie wymogi beda w PL)? Inaczej: jedynym źródłem informacji o normie dla diagnosty jest "liczba w kwadraciku" i/lub "tabelka w rozporządzeniu/zarządzeniu"?

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, przemek4net napisał:

importowanym np z Republiki Czadu

zacznijmy od tego czy taki pojazd posiada homologacje Europejską aby cokolwiek wobec tego samochodu poczynać.
 

 

21 minut temu, przemek4net napisał:

wjechac do miasta w DE potrzeba "naklejki eu4"

Z tego co mi wiadomo to  taka naklejka wydawana jest na podstawie nr VIN pojazdu i przypisanej do niego homologacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w DE to dają po VIN ale można normę podnieść (przykład oferty dołożenia DPF dla bmw e39, które nigdy z eu4 nie wychodziły bo je 20 lat temy zaprzestano produkować - nie mam pojęcia jak to się wypala/czyści) 
https://www.dieselpartikelfilter.net/pkw-partikelfilter/pkw-nachruestfilter/81-bmw-5er-e39.html

"Im Anschluss an die PKW Partikelfilter Nachrüstung erhält der Fahrzeugeigentümer eine Einbaubescheinigung, die ABE (Allgemeine Betriebserlaubnis) und die grüne Umweltplakette."
(piszą, że dają papier, który pozwoli dostać naklejkę eu4)

P.S.
jeżeli rozumiem (popraw mnie pls) nie ma żadnych danych w centralnej ew pojazdów o normie dop zadymienia dla tego konkretnie auta i normę bierze się z tabliczki "z kwadracika" lub z katalogu i nie przewidziano opcji podwyższenia tego?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, przemek4net napisał:

i nie przewidziano opcji podwyższenia tego?

§ 2. W przypadku gdy właściciel zarejestrowanego pojazdu występuje z wnioskiem o dokonanie w dowodzie rejestracyjnym
wpisu potwierdzającego spełnienie przez ten pojazd innej normy dotyczącej poziomu emisji spalin Euro, niż to
wynika z ustalenia na podstawie roku produkcji pojazdu, organ rejestrujący umieszcza adnotację o normie dotyczącej poziomu
emisji spalin Euro na podstawie oświadczenia producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela, o którym
mowa w art. 70n ust. 2 ustawy, że pojazd spełnia określoną normę dotyczącą poziomu emisji spalin Euro, albo na podstawie
jednego z dokumentów, o którym mowa w § 1 pkt 1.

 

1) jednego z dokumentów:
a) świadectwa zgodności WE albo
b) świadectwa zgodności, albo
c) dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo
d) decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo
e) świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, dominik_z napisał:

zacznijmy od tego czy taki pojazd posiada homologacje Europejską aby cokolwiek wobec tego samochodu poczynać.

No nie posiada, tak samo jak żaden amerykan nie posiada, a przecież wiedzą jak z amerykańcami postępować, jak je badać, jak rejestrować. To co kraj/państwo pochodzenia ma do rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

34 minuty temu, michal_k napisał:

) jednego z dokumentów:
a) świadectwa zgodności WE albo
b) świadectwa zgodności, albo
c) dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo
d) decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo
e) świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu

"swiadectwo zgodnosci WE" to jak sadze papier od producenta.... a "swiadectwo zgodnosci" bez WE to co to?  Kto taki papier wypisuje?

"decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu" (bez WE) - analogiczne pytanie?

pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko w skrócie można do jednego zbioru wrzucić i nazwać "dokumentem dopuszczającym". Nie mc co drążyć. Zalecam wizytę do WK stosując się do tego, co zapodał @michal_k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, michal_k napisał:

spełnienie przez ten pojazd innej normy dotyczącej poziomu emisji spalin Euro, niż to
wynika z ustalenia na podstawie roku produkcji pojazdu

Pozwoliłem sobie to zacytować , ale pytanie do wszystkich , czy możliwe że  auto (ciezarowy) ma normę starszą niż wynika to z daty rejestracji . W Dr żadnego wpisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że w  przypadku, jeśli dostałby samochód odstępstwo na końcówkę partii to możliwe że dlatego iż nie spełniał już obecnie obowiązującej normy. Ale to tylko mój tok rozumowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z klientów u nas ma S-Max'a lub Galaxy końcówkę serii z odstępstwem  (produkcja 2010 lub 2011) bez DPF. Odstępstwo w adnotacjach bez podania przyczyny, ale klient pierwszy właściciel to pamiętał na co wydane odstępstwo.

Edytowane przez mirek_handlarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Rafi90 napisał:

Odstępstwa chyba nie zawsze trafiają do DR mimo iż powinny, więc ja byłbym skłonny do tej wersji się przychylić

Odstępstwa w DR trafiają, gdy dotyczą parametrów technicznych, a nie poziomi emisji spalin od tego jest inna adnotacja.

Cytat

m) „ODSTĘPSTWO ...” – podając skrótowo, który z warunków technicznych został objęty odstępstwem i w jakim zakresie, z wyłączeniem numeru silnika – dotyczy pojazdów dopuszczonych do ruchu w drodze indywidualnego odstępstwa od warunków technicznych, zgodnie z art. 67 ust. 1 ustawy,

Cytat

z)74) „(V.9) poziom emisji spalin – Euro ...” – wpisując przy pierwszej rejestracji pojazdu poziom emisji spalin na podstawie dokumentów, o których mowa w § 1 pkt 1 załącznika nr 2a do rozporządzenia, albo na wniosek właściciela pojazdu, w przypadku pojazdu uprzednio rejestrowanego – na podstawie wytycznych określonych w § 1 pkt 2 załącznika nr 2a do rozporządzenia; w przypadku wpisania poziomu emisji spalin w pozwoleniu czasowym stosuje się wytyczne określone w załączniku nr 2a do rozporządzenia; dotyczy samochodów osobowych, samochodów ciężarowych, samochodów specjalnych, ciągników samochodowych oraz autobusów

Cytat

zh)79) „KOŃCOWA PARTIA PRODUKCJI” – w przypadku uzyskania zezwolenia, o którym mowa w art. 70s ust. 2 ustawy; dotyczy pojazdu nowego rejestrowanego po raz pierwszy albo pojazdu, dla którego w dowodzie rejestracyjnym określona była niniejsza informacja.

 

Edytowane przez LimonQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie jakie są kary za przekroczone normy, za niespełnienie tych norm? Otóż takie bycze, że nawet Suzuka nie podołała i swojego Jimnego taniej przerobiła na ciężarowego niż płacić miliony monet za każdy przekroczony gram zanieczyszczeń wypadających z rury wydechowej. A coś mi się zdaje, że to wychodzi drożej niż ciecz do drukarek, a tania nie jest!

Dla mnie dyskusja o niczym! Dziękuję. :516:

Suzuka auto przehomologowywuje a w Polsce starczy byle odstępstwo, tak? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, duchu napisał:

wystepuje o wpis  i dostaje wg daty rejestracji ?

Według roku produkcji, a jak chcesz inne EURO to na podstawie dokumentów, które zacytowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Określenie klasy emisji spalin w dowodzie rejestracyjnym pojazdu:

  • bezpośrednio, wpis w dowodzie rejestracyjnym, jako Euro pojazdu (np. Euro 1, Euro 5) lub
  • po roku produkcji na podstawie tabeli (dotyczy pojazdów zarejestrowanych w Polsce jak i zagranicznych):

Pojazdy osobowe, ciężarowe lub specjalne o dopuszczalnej masie całkowitej (F2) do 3,5 tony

Autobusy, ciągniki samochodowe, samochody ciężarowe lub specjalne o dopuszczalnej masie całkowitej (F2) powyżej 3,5 tony

W przypadku kiedy pojazd z przyczepą przekracza 3,5 t

Pojazd bez przyczepy przekracza 3,5 t

Rok produkcji

Klasa emisji spalin

Rok produkcji

Klasa emisji spalin

do 1999

EURO 0

do 1999

EURO 0

2000-2004

EURO 3

2000-2004

EURO 3

2005-2009

EURO 4

2005-2007

EURO 4

od 2010

EURO 5

od 2008

EURO 5

  • pośrednio poprzez wskazanie ustawodawstwa/dyrektywy UE, zawierające zasady oraz limity zanieczyszczeń dla danej klasy emisji Euro – wymieniane poniżej:

Dyrektywa UE

Określenie emisji spalin

GKL:G1

EURO 0

GKL:G1 OEST

EURO 0

SKL:S1

EURO 1

SKL:S1,GKL:G1

EURO 1

SKL:S1,GKL:G1 OEST

EURO 1

SKL:S2

EURO 2

 

Szczególnie dolna tabela przy starszych pojazdach jest wskazana - są to oznaczenia zawarte w wielu ZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabela niekompletna, więc wrzucę rozporządzenie:

 

a) w przypadku zarejestrowanego samochodu osobowego, ciężarowego lub specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej
do 3,5 t:
– Euro 1 – od 1992 do 1995 r. dla samochodów osobowych i od 1994 do 1996 r. dla samochodów ciężarowo-
-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 t,
– Euro 2 – od 1996 do 1999 r. dla samochodów osobowych i od 1997 do 1999 r. dla samochodów ciężarowo-
-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 t,
– Euro 3 – od 2000 do 2004 r. dla samochodów osobowych, samochodów ciężarowych i specjalnych o dopuszczalnej
masie całkowitej do 3,5 t,
– Euro 4 – od 2005 do 2009 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie
całkowitej do 3,5 t,
– Euro 5 – od 2010 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej
do 3,5 t,

b) w przypadku zarejestrowanego autobusu, samochodu ciężarowego, specjalnego lub ciągnika samochodowego
o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t:
– Euro I – od 1992 do 1994 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych
o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,
– Euro II – od 1995 do 1999 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych
o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,
– Euro III – od 2000 do 2004 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych
o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,
– Euro IV – od 2005 do 2007 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych
o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,
– Euro V – od 2008 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych
o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, michal_k napisał:

Według roku produkcji,

czyli w opisywanym przeze mnie przypadku , ma szansę oszukać system ?

14 godzin temu, Paprock napisał:

Suzuka

W przypadku Jimnego , pokombinowało ,chodzilo tam o normy co2

14 godzin temu, Paprock napisał:

Polsce starczy byle odstępstwo

Sprzedają jako cieżarowy . 2 osobowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, duchu napisał:

ma szansę oszukać system ?

Masz szansę, ale jeśli urząd posiada w aktach pojazdu zagraniczny DR i tam jest inna norma EURO to może "nie chcieć" wpisać z roku produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, duchu napisał:

"ma szanse" Auto krajowe

Jaka jest data 1-szej rejestracji w kraju? Bo rozumiem że nie był zarejestrowany wcześniej w innym kraju? Trzeba szukać homologacji. Pewnie 1szy urząd w PL ją posiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.