Skocz do zawartości

Witam. Samochód osobowy(hybryda) bez możliwości holowania przyczepy...


hobbystapol

Rekomendowane odpowiedzi

Parametr D określony więc nie można traktować tego jak zaczep na bagażnik i do tego jeszcze wpis hak w dowodzie . Tabliczka i homologacja jednoznacznie mówią o braku możliwości holowania. Przyjechał na okresowe i jak z tym fantem postępować ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, hobbystapol napisał:

Tabliczka i homologacja jednoznacznie mówią o braku możliwości holowania. 

Wykonałbym OBT i jeżeli jest wszystko jest ok. to wynik P, w zaświadczeniu w uwagach wpisałbym, że pojazd nie może ciągnąć przyczep, a hak może służyć tylko i wyłącznie  jako podpora do zamontowania np. bagażnika na rowery. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem negatyw. Pojazd nie może ciągnąć przyczep to po co mu niby wpis HAK w dowodzie. Jeżeli to TOYOTA to widziałem już takie cudo. Miał HAK z tabliczką znamionową na której były znaczki toyoty, nie było znaku homologacji i uciąg haka D był wpisany 0. W dowodzie miał wpis BAGAŻNIK, ale wpisu HAK nie było ;) Tutaj zapewne klient zamiast do TOYOTY to chciał po taniości i mu mechaniki zamontowały HAKA od wersji benzynowej :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, hobbystapol napisał:

Parametr D określony więc nie można traktować tego jak zaczep na bagażnik i do tego jeszcze wpis hak w dowodzie

Są w DR podane masy przyczep?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, cezary napisał:

Wykonałbym OBT i jeżeli jest wszystko jest ok. to wynik P, w zaświadczeniu w uwagach wpisałbym, że pojazd nie może ciągnąć przyczep, a hak może służyć tylko i wyłącznie  jako podpora do zamontowania np. bagażnika na rowery. 

Tak robiłem na razie dwa razy (dwie Toyoty), choć raz na raty, bo klient chciał się skonsultować z producentem (mnie oczywiście nie wierzył), a przez rok targał przyczepy przez pół Polski, mimo braku takiej możliwości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wrzucił 0.2.i i zbytnio bym się nie przejmował tym że idealnie nie pasuje :P Opisał co i jak, HAKA ściągać wpis wykreślać i założyć takiego jak może mieć albo jeździć bez. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma żadnej niezgodności - wieszak nie jest wpisywany do DR - wieszak to nie Hak i wystarczy ustne oświadczenie klienta oraz wpis w uwagach - a jak klient to wykorzysta to nie nasza sprawa. O1/O2 ----- więc w czym problem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak jest wpis HAK to już jakaś niezgodność jest. Bo po pierwsze wpis HAK jest po to żeby poruszać się zespołem pojazdów a nie żeby sobie bagażnik powiesić. Po drugie HAK do dowodu wpisuje się na podstawie badania. A ten wieszak takiego badania przejść nie powinien, ponieważ nie ma homologacji. Tak, że bałagan w papierach jest spory i ja bym prostował :P 

Edytowane przez Logen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Logen napisał:

jest wpis HAK to już jakaś niezgodność jest

Nie jakaś a konkretna 0.2.i, ponieważ w WT stoi wyraźnie:

"...8. Pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy oraz przyczepa powinny być wyposażone w odpowiednie urządzenia sprzęgające, o których mowa w Regulaminie nr 55 EKG ONZ..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że tylko ISTOTNA! Nie ma żadnego naciągania, że to wieszak, integrator lub inny wynalazek pod transport rowerów. Jest albo sprzęg z konkretnym homo, albo urządzenie służące do integracji z konkretnym przeznaczeniem i parametrami (logo, producent, brak 'D', itepe...). Było już to wałkowane. Westfalia wycofała z oferty te hako-wieszaki. Tylko czekać, aż BRINK postąpi podobnie. Nie ma co kusić ułańskiej fantazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Klient zdemontował hak , urząd wykreślił wpis z dowodu (na podstawie N okresowego, opisałem dokładnie o co chodzi) ponoć pani z okienka była mocno zdziwiona ze tak postąpiłem. Ciekawi mnie tylko co kierowało  diagnostą który zrobił badanie haka a jeszcze ciekawsze jak urzędnik wpisem hak przyklepał  zgodę na holowanie tym pojazdem przyczepy skoro w dowodzie wszystkie masy takie same. Pozdrawiam szanowne grono i życzę miłego odpoczywania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2022 o 20:11, hobbystapol napisał:

W dowodzie O1 i O2  puste pola, masy F1 , F2, F3 wszystkie 1815 tabliczka tak samo 1815 i zespół 1815.

 

W dniu 8.01.2022 o 15:37, hobbystapol napisał:

Ciekawi mnie tylko co kierowało  diagnostą który zrobił badanie haka a jeszcze ciekawsze jak urzędnik wpisem hak przyklepał  zgodę na holowanie tym pojazdem przyczepy skoro w dowodzie wszystkie masy takie same.

Też mnie to bardzo ciekawi, ale skoro:

W dniu 8.01.2022 o 15:37, hobbystapol napisał:

pani z okienka była mocno zdziwiona

to komentarza nie trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji takie pytanie:

dlaczego o1/o2 = 0, a F3=F1

przecież to jest nielogiczne. 

Albo auto nie może ciągnąć przyczep i ma o1/o2/F3=0, albo mając F3=F1 może coś tak ciągnąc nie przekraczając tej masy.

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, radekd2 napisał:

mając F3=F1 może coś tak ciągnąc nie przekraczając tej masy.

Tak oznaczają producenci. Zazwyczaj F1=F3 oznacza, że nie może ciągnąć przyczep, ale chyba przy którymś elektryku była możliwość ciągnięcia przy nieprzekroczonym F3=F1. Stąd prosty wniosek - na podstawie F3 nie można określić, czy pojazd może ciągnąć przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli F1 i F3 mają tą samo wartość to na 99% ciągnąć przyczepy nie może. Ja zawsze takie dane potwierdzam u producenta bo np w MB można się zdziwić, niemniej jednak elektryki czy też różne sportowe wersje (np Megane RS) nie mogą ciągnąć przyczep i jest to rzecz niezmienna

Podobnie jest z samochodami ciężarowymi. Honda CR-V w wersji osobowej może ciągnąć przyczepę, a już 4 osobowa "ciężarówka" z kratką ma F1=F3 i brak możliwości ciągnięcia przyczep

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie może ciągnąć sprawdzone u producenta , są takie które mogą maja specjalny fabryczny pakiet wzmacniający i wtedy max 450 kg przyczepa i na tabliczce też ta "nadwaga" na przyczepę jest ujęta  ta wersja niestety nie posiada takiej mozliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, radekd2 napisał:

dlaczego o1/o2 = 0, a F3=F1

przecież to jest nielogiczne. 

Tak się przyjęło, choć są przypadki gdzie na TZ w pozycji F3 są: "---", "000" lub "     ".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.