Skocz do zawartości

Witam. Samochód osobowy(hybryda) bez możliwości holowania przyczepy...


hobbystapol

Rekomendowane odpowiedzi

18 godzin temu, danielg539 napisał:

Tak się przyjęło, choć są przypadki gdzie na TZ w pozycji F3 są: "---", "000" lub "     ".

U mnie na SKP jest wręcz odwrotnie. Jeżeli pojazd nie może ciągnąć przyczepy to w F3 są: "---", "000" lub "     ".
Przypadki gdy F1=F3 są znikome.

Cytat

Na tabliczce znamionowej producenta umieszcza się w sposób trwały następujące informacje w podanej kolejności:
a) nazwa producenta;
b) numer homologacji typu całego pojazdu;
c) numer identyfikacyjny pojazdu;
d) technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita pojazdu;
e) technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita zespołu;
f) technicznie dopuszczalne maksymalne masy na każdą oś, podane w kolejności od przodu do tyłu

Jeżeli producent określił technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą zespołu i jest ona np. równa F1 to ja uważam, iż pojazd może ciągnąć przyczepę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ponieważ brak jest jednoznacznego określenia może nie może najlepiej sprawdzać w producenta pojazdu. Wtedy wiadomo na sto procent.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, radekd2 napisał:

U mnie na SKP jest wręcz odwrotnie.

To nie jest kwestia stacji tylko producentów pojazdu a oni nie stosują jednego szablonu określania pozycji F3.

30 minut temu, radekd2 napisał:

Jeżeli producent określił technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą zespołu

A jak Mercedes na TZ nie określił a na ŚH są masy przyczep to DR zabierasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, radekd2 napisał:

Jeżeli producent określił technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą zespołu i jest ona np. równa F1 to ja uważam, iż pojazd może ciągnąć przyczepę.

To zerknij do świadectwa zgodności i możesz się mocno zdziwić, bo w większości przypadków masy przyczepy nie będą określone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, michal_k napisał:

To zerknij do świadectwa zgodności i możesz się mocno zdziwić, bo w większości przypadków masy przyczepy nie będą określone.

Ale określili F3. Czyli auto może stanowić element zestawu, którego całkowita masa nie może przekroczyć tego parametru.

Twierdzicie Koledzy, iż:
- jeżeli mam na TZ F1=F3 to auto nie może ciągnąc przyczepy.
- jeżeli mam na TZ F3="   " to może ciągnąć przyczepę np. Mercedes.

Podczas BT mam dostęp tylko do TZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, radekd2 napisał:

Podczas BT mam dostęp tylko do TZ.

Diagnosta ma korzystać z katalogów , zasięgać opinii u producenta itd itd. Zdziwiłbyś się bo u nas gość ma postępowanie o zabranie uprawnień dlatego że samochód zmieniając się w ciężarowy , w drugim etapie homologacji , utracił możliwość ciągnięcia przyczep, a mimo to diagnosta zalegalizował hak, ustalił masy przyczep i puścił auto w świat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Rafi90 napisał:

Diagnosta ma korzystać z katalogów , zasięgać opinii u producenta itd itd.

Ale z takim podejściem to można mieć wątpliwości do każdej tabliczki znamionowej. 

6 minut temu, Rafi90 napisał:

diagnosta zalegalizował hak, ustalił masy przyczep i puścił auto w świat.

A co było na TZ z drugiego etapu homologacji?

Ja po prostu mam zagwozdkę: dlaczego auto niby nie może ciągnąć przyczepy, a pomimo to producent ustalił i  umieścił na TZ masę zestawu.

Edytowane przez radekd2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, radekd2 napisał:

dlaczego auto niby nie może ciągnąć przyczepy, a pomimo to producent ustalił i  umieścił na TZ masę zestawu.

Producent zapewne rozumował tak, że jeśli masa zespołu jest równa masie pojazdu to oznacza, że nie może ciągnąć przyczepy. Tak będzie w 90% przypadków, albo nawet 99%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, michal_k napisał:

Producent zapewne rozumował tak, że jeśli masa zespołu jest równa masie pojazdu to oznacza, że nie może ciągnąć przyczepy.

Jak już wspomniałem jest to nielogiczne.

Przykład:
G=1500 kg
F1=F3=2000 kg
Za kierownice auta wsiada kierowca i i jeszcze do wartości F3 brakuje mu 400 kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, radekd2 napisał:

Jeżeli producent określił technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą zespołu i jest ona np. równa F1 to ja uważam, iż pojazd może ciągnąć przyczepę.

Mi akurat dlaczego tak a nie inaczej tu jest wyjaśnione

 http://www.eurodiagnosta.pl/technologiae/haki_hybrydy/haki_hybrydy.html

Więcej szkoda  czasu i nerwów by rozkminiac czy jest to logiczne czy nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, yogi1984 napisał:

tu jest wyjaśnione

Cytat

W samochodach z określoną wartością masy całkowitej zespołu pojazdów na tabliczce znamionowej pojazdu taką samą jak DMC pojazdu, producent przewidział możliwość zamontowania urządzenia integrującego bagażnik z nadwoziem

Jest to jakieś wytłumaczenie. Ktoś z Was widział jakiś przepis, który to przyklepuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze że producent przewidział i to jest podstawa by to zamontować , na tego typu pytania może odpowiedzieć tylko producent .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czemu tak rozbijać temat na atomy. Są wątpliwości, zasięgam opinii producenta i wiem czy można przyczepy ciągnąć czy nie.  Jak widac na przykładzie który opisałem wyżej czasem niemożność ciągnięcia przyczepy jest wzięta z kosmosu ale cóż, o tym decyduje producent samochodu. Jak już pisałem Honda Cr-V w wersji osobowej przyczepę ciągać mogła, po zmianie na ciężarowy (czyli technicznie dołożenie kratki już nie). Przyszło co do czego, WK napisał to Hondy a oni w 5 sekund odpisali że wersja ciężarowa nie może ciągnąć przyczepy i koniec kropeczka . Po powrocie do wersji osobowej (czyli demontaż kratki) już może ciągnąć 2 tony. Taka logika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent pojazdu robił ku temu stosowne badania homologacyjne , producent urządzenia integrującego też, więc w czym problem skoro prawo nie zabrania a producent pozwala? A co do F1 i F3 takich samych to Toyota Aygo ma 1240 i 1240 i zrobisz na tej podstawie badanie haka?

Dokładnie koniec tematu , producent jest w takich sprawach "wyrocznią" szkoda czcionek . Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, radekd2 napisał:

Jeżeli producent określił technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą zespołu i jest ona np. równa F1 to ja uważam, iż pojazd może ciągnąć przyczepę.

Logika tak podpowiada, ale w praktyce jest tak:

3 godziny temu, michal_k napisał:

Producent zapewne rozumował tak, że jeśli masa zespołu jest równa masie pojazdu to oznacza, że nie może ciągnąć przyczepy. Tak będzie w 90% przypadków, albo nawet 99%.

Wpisanie "000" też nie rozwiązuje sprawy, bo masa zespołów to masa pojazdu zsumowana z masą przyczepy, zatem 0 nigdy wynosić nie może a raczej jak masa przyczepy wynosi 0 to masa zespołu  i masa  zespołu pojazdu są sobie równe.

Edytowane przez danielg539
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Rafi90 napisał:

Po powrocie do wersji osobowej (czyli demontaż kratki) już może ciągnąć 2 tony

Oj z tym bym uważał. Już kiedyś tu o tym było i coś mi świta, że powrót do poprzedniego rodzaju pojazdu jest możliwy, natomiast co do ciągnięcia przyczep już niekoniecznie ponieważ pozostają dane tech. z II etapu. Tak to jakoś było. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Rafi90 napisał:

Jak widac na przykładzie który opisałem wyżej czasem niemożność ciągnięcia przyczepy jest wzięta z kosmosu ale cóż, o tym decyduje producent samochodu. Jak już pisałem Honda Cr-V w wersji osobowej przyczepę ciągać mogła, po zmianie na ciężarowy (czyli technicznie dołożenie kratki już nie).

Prawdopodobnie DMC pojazdu nieco zwiększono aby uzyskać ładowność pozwalającą sklasyfikować pojazd jako ciężarowy. Zrobiono to kosztem przewidzianego nacisku pionowego na główkę haka, co spowodowało, że pojazd ciągnąc przyczepy nie może.

32 minuty temu, Rafi90 napisał:

odpisali że wersja ciężarowa nie może ciągnąć przyczepy i koniec kropeczka . Po powrocie do wersji osobowej (czyli demontaż kratki) już może ciągnąć 2 tony.

Tylko, że zmiany konstrukcyjne polegające na usunięciu przegrody wcale nie oznaczają powrotu do wersji pierwotnej, choć znów będzie to samochód osobowy.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda odpisała że samochód po powrocie do wersji osobowej ma parametry takie jak w pierwotnym świadectwie homologacji i przyczepę  jak najbardziej ciągnąć może. No skoro producent pisze to jasno i wyraźnie to ciężko polemizować, choć można zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rafi90 napisał:

Honda odpisała że samochód po powrocie do wersji osobowej ma parametry takie jak w pierwotnym świadectwie homologacji

Czyli jakie?

Pytanie, czy diagnosta zna dane wersji pierwotnej? Bez pierwszoetapowego homo, ja tematu bym nie ruszał bo tak na prawdę to nawet numer pierwotnej homologacji często nie jest do ustalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma gwarancji że każdy producent odpisze tak samo, więc za każdym razem konsultował bym to bezpośrednio u źródła , natomiast tu padła odpowiedź jak napisałem wyżej

1 minutę temu, danielg539 napisał:

Czyli jakie?

 

Taki jak na oryginalnym świadectwie homologacji które klient ma przy sobie w wersji papierowej, wydane przez Hondę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.