Skocz do zawartości

ZK i DMC Renault Master 12os. 3.9t m.2


monk36

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry,

Mam możliwość zakupu samochodu Renault Master w Szwecji, który jest 12 osobowy i dmc 3900dmc i kategorii M2. 

Chciałbym zmniejszyć ilość miejsc do 2 (fizycznie i w dowodzie) oraz zmniejszyc dmc do 3500dmc.

W internecie nie brakuje opinii, że jest to niemożliwe, ale wydaję mi się, że jest to jak najbardziej możliwe szczególnie że jest to samochód osobowy, gdzie nie potrzeba opinii jednostki uprawnionej (PIMOT itp.).

Też często spotykane jest twierdzenie, że można dokonać tego tylko przed rejestracją w kraju i osoby, które się ogłaszają, że są w stanie to zrobić, robią to właśnie na tym etapie. 

Jak ja to widzę:

1. Rejestracja w kraju tak jak jest ( chyba, że rzeczywiście można to zrobić legalnie przed pierwszą rejestracją )

2. Ogarnięty diagnosta z Okręgowej SKP i robi badanie zmiany konstrukcji ( bo z tego co rozumiem nie potrzebuję do wykonania ZK podmiotu z PKD, bo mogę zrobić to sam?)

3. Dmc i tu coraz więcej wątpliwości mam bo w końcu samochód ma teraz dmc takie jak wyjeżdżał z fabryki ( chociaż mógłbyć przerabiany przez zewnętrzną firmę bo jest przystosowany do niepełnosprawnych. W przypadku gdy samochód oryginalnie byłby np. 3900 a potem ktoś by go zarejestrował na 3500 i chciałbym wrócić do 3900 to występuje do producenta i dostaję ( po opłacie ) "zezwolenie na zmianę dmc".

4. Samochód dokładnie jest marki Nissan Interstar i chyba musiałbym wtedy wystąpić do Nissana chociaż Renault produkował samochód.

W przypadku samochodów dostawczych (ciężarowych) jestem przyzwyczajony, że nie płacę akcyzy ale jak jest w przypadku samochodu osobowego? 18.9% akcyzy (silnik 2.5l) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, monk36 napisał:

bo z tego co rozumiem nie potrzebuję do wykonania ZK podmiotu z PKD

To źle to rozumiesz, ponieważ zmienia się rodzaj pojazdu -  autobus na....

9 minut temu, monk36 napisał:

Ogarnięty diagnosta z Okręgowej SKP

Co to znaczy ? :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak że podział jest na ciężarowe i osobowe?

 ̶C̶z̶y̶ ̶s̶a̶m̶o̶c̶h̶ó̶d̶ ̶9̶ ̶o̶s̶o̶b̶o̶w̶y̶ ̶t̶o̶ ̶n̶a̶d̶a̶l̶ ̶t̶y̶l̶k̶o̶ ̶s̶a̶m̶o̶c̶h̶ó̶d̶ ̶o̶s̶o̶b̶o̶w̶y̶?̶

̶

̶C̶z̶y̶ ̶s̶a̶m̶o̶c̶h̶ó̶d̶ ̶1̶0̶+̶ ̶o̶s̶o̶b̶o̶w̶y̶ ̶t̶o̶ ̶j̶u̶ż̶ ̶a̶u̶t̶o̶b̶u̶s̶ ̶i̶ ̶n̶i̶e̶ ̶j̶e̶s̶t̶ ̶w̶t̶e̶d̶y̶ ̶s̶a̶m̶o̶c̶h̶o̶d̶o̶w̶y̶?̶ ̶

Ja nie chcę zmiany z osobowego na ciężarowy.

Ogarnięty diagnosta - mam na myśli osobę która która jest na bieżąco w przepisach, bo te się zmieniają i coś co mogło być kiedyś niemożliwe teraz jest do zrobienia i na odwrót.

Edit:

Znalazłem klasyfikacje pojazdów,

I rzeczywiście autobus to autobus, a samochód osobowy to samochód osobowy.

Jak to powinno wyglądać?

Samochód przyjeżdża do Polski na lawecie. Co dalej?

Firma z PKD? Przed czy po rejestracji w kraju?

Jak już trzeba zmieniać to może mogę odrazu zmienić na kamper ( jest taka kategoria ? ) Co musi mieć, żeby zostać kamperem?

Jak z tą akcyzą? Czy na autobusy jest?

 

Czy kategoria M2 odnosi się jedynie do autobusów? Bo z tego co widzę samochody specjalne też mają M2.

Samochód dokładnie to jest coś w rodzaju autobusu szkolnego, który jest przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych i ma rampę dla wózków więc może jest specjalny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, monk36 napisał:

Mam możliwość zakupu samochodu Renault Master w Szwecji, który jest 12 osobowy i 3900 dmc i kategorii M2. 

Chciałbym zmniejszyć ilość miejsc do 2 (fizycznie i w dowodzie) oraz zmniejszyc dmc do 3500dmc.

Odpuść sobie ten autobus,

kup coś co ma w DR 2 miejsca i DMC 3500 kg.

 

Godzinę temu, monk36 napisał:

W internecie nie brakuje opinii,

To poczytaj, co na ten temat jest w tym dziale forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jacdiag napisał:

Odpuść sobie ten autobus,

kup coś co ma w DR 2 miejsca i DMC 3500 kg.

 

To poczytaj, co na ten temat jest w tym dziale forum

To nie rozwiąże problemu.

Autobus jest cały przeszklony i jako osobowy nie ma grodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że nie da się zmienić DMC. Nawet jak przerobisz na ciężarowy to będzie on miał DMC 3900, do tego tachograf prawo jazdy kategorii C itd...

Lepiej odpuścić i kupić coś z DMC 3500 ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę na ciężarowy.

Ma być właśnie osobowy / ew. specjalny - przeznaczenie kempingowy.

W Niemczech zmiana dmc od ręki.

 

A co w odwrotnej sytuacji, jakbym chciał zwiększyć dmc bo ktoś obniżył? Wtedy jest to możliwe. Tylko trzeba dostać dokumenty od producenta.

 

Jeśli samochód jest przystosowany do przewozu niepełnosprawnych to czy musi być zarejestrowanym jako Autobus? MA odnosi się też do pojazdów specjalnych. A jak wtedy wygląda sytuacja?

Zakładając że jest autobusem z dmc 3900 12os. Na kat. C to jak wygląda samo zmniejszenie liczby siedzeń na np.9? Czy wiąże się to że zmianą przeznaczenia z autobus na sam. osobowy? Czy zmienia się liczę miejsc a przeznaczenie "automatycznie" się zmienia?

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zmniejszysz liczbę siedzeń do 9 to już nie będzie autobusem tylko osobowym. Jeżeli zmniejszysz liczbę miejsc do 2 to nie będzie ani autobusem ani osobowym.., zostaje tylko ciężarowy, albo specjalny kempingowy. Specjalny musi spełnić wymagania jak dla pojazdu kempingowego, stolik, siedzenia, łóżko, szafki, meble kuchenne.

A jak w Niemczech zmieniają DMC od ręki to jeszcze przy okazji trzeba będzie go tam zarejestrować i takich zmian tam dokonać :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, monk36 napisał:

W Niemczech zmiana dmc od ręki.

DMC być może, ale MMC pozostaje niezmienione. A w Polsce DMC będzie równe MMC w przypadku tego pojazdu. Pamiętaj, że DMC to wartość określana przepisami danego kraju i niejeden już się zdziwił jak sprowadził z Niemiec pojazd ze "sztucznie" obniżonym DMC, a Polsce nie mógł nim jeździć, bo nie posiadał stosownej kategorii prawa jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, monk36 napisał:

W Niemczech zmiana dmc od ręki.

Przerobić i zarejestrować w Niemczech, u nas w PL nie da się tego zrobić zgodnie z przepisami. Nawet jak będziesz chciał obejść przepisy i go tam zarejestrujesz to przy próbie rejestracji go w PL DMC powinno wrócić do poprzedniej wartości. Owszem możliwe jest obniżenie DMC po zmianach konstrukcyjnych w pewnych przypadkach, jednak w tym konkretnym nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Jacdiag locked this temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.