Skocz do zawartości

Egzamin praktyczny BUS 100


Viper999

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

BUS Tempo 100 - badanie ukł. kierowniczego.

Producent (TRW) zaleca przed zbadaniem układu kierowniczego wykonać następujące czynności: Sprawdź kondycję kół i ogumienia. Sprawdź i wyreguluj ciśnienie w ogumieniu, powinno być ono takie samo na jednej osi pojazdu. Upewnij się, że opony mają właściwy rozmiar dla danego pojazdu i czy nie są zużyte ani uszkodzone.
– Następnie sprawdź zbieżność przednich kół pojazdu, sprawdź czy nie występują luzy lub nadmierne opory ruchu w układzie kierowniczym sworzniach kulowych i sworzniach zwrotnicy.
– Sprawdź poprawność podłączenia przewodów hydraulicznych, ich średnicę i poprawność podłączenia. Sprawdź czy przewody nie są pozaginane. Wymień zgięte lub uszkodzone przewody.
– Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku układu kierowniczego. Sprawdź kondycję pasa napędowego pompy, wyreguluj jego napięcie.

 Sprawdź, czy koło kierownicy, połączenie koła z wałem i kolumną kierownicy nie są poluzowane, Sprawdź połączenie kolumny kierowniczej z przekładnią. Przekładnia kierownicza mogła też obluzować się na wsporniku. Możesz również mieć obluzowane ramię na wale wyjściowym przekładni. Przyczyna mogą być także luzy na drążkach układu kierowniczego. Sprawdź zawsze, czy przekładnia kierownicza jest dobrze wyregulowana.

Czy taka odpowiedź będzie OK, czy raczej za dużo? Może dodalibyście coś jeszcze od Siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie punktujesz zgodnie z 2 pkt w tabelce załącznika nr 1 dziennika 776. Tam masz opisane wszystko i nie trzeba się rozpisywać tylko mieć pojęcie co do konkretnych punków. Np. Stan przekładni kierowniczej i jej mocowanie oraz działanie, stan i działanie połączeń układu kierowniczego, układ wspomagania (jeżeli jest, jakiego rodzaju) stan i jego działanie, kierownica i kolumna kierownicy - stan oraz działanie, kontrola ustawienia - urządzenie do ogólnej oceny. Oczywiście mieć pojęcie o rodzajach usterek i w jaki sposób co się sprawdza, przy pomocy czego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj egzaminatorzy wolą"własną" odpowiedź od kandydata, nie kopię Dz.U., dlatego zapytałem, być może ktoś spotkał się z pytaniem na ezaminie o badanie ukł kierowniczego, odpowiedział i zdał. W osobówkach mam doświadczenie, z BUS niestety nie, a na szkoleniu niestety nie szkolą tak dokładnie jak powinni :-(  

Odpowiem zgodnie z pkt2 zał1 dz 776. Dziękuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 w Warszawie kolega zdawał 100 + ADR - w autobusie - wyjścia awaryjne, siedzenia, pasy - w ADR - zwalniacz rodzaje i budowa + wypisać zaświadczenia z jednego i drugiego tematu + klika pytań z budowy ogólnej - zdał    

12 minut temu, Viper999 napisał:

W osobówkach mam doświadczenie, z BUS niestety nie

Warto wejść pod autobus - popatrzeć na budowę układu kierowniczego - rozróżniać elementy układu kierowniczego i zawieszenia - to bardzo częste pytanie - a wielu się na tym wysypuje 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Viper999 napisał:

Zazwyczaj egzaminatorzy wolą"własną" odpowiedź od kandydata

Oczywiście, że tak. Pamiętaj tylko aby nie lać niepotrzebnej wody. Dlatego naucz się punktów usterek wymienionych w Dz.U. i na ich podstawie odpowiadaj. Nie ucz się z poradników producentów części czy wyposażenia (oczywiście wiedza ta jest wskazana), ograniczaj się do tego co zawiera Dz.U. To jest Twoje zadanie jako diagnosty - stwierdzić niezgodność z punktami zawartymi w tabelce, a żeby móc w ten sposób to weryfikować trzeba je znać. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.