Viper999 Napisano 31 Styczeń 2022 Share Napisano 31 Styczeń 2022 Witajcie, BUS Tempo 100 - badanie ukł. kierowniczego. Producent (TRW) zaleca przed zbadaniem układu kierowniczego wykonać następujące czynności: Sprawdź kondycję kół i ogumienia. Sprawdź i wyreguluj ciśnienie w ogumieniu, powinno być ono takie samo na jednej osi pojazdu. Upewnij się, że opony mają właściwy rozmiar dla danego pojazdu i czy nie są zużyte ani uszkodzone. – Następnie sprawdź zbieżność przednich kół pojazdu, sprawdź czy nie występują luzy lub nadmierne opory ruchu w układzie kierowniczym sworzniach kulowych i sworzniach zwrotnicy. – Sprawdź poprawność podłączenia przewodów hydraulicznych, ich średnicę i poprawność podłączenia. Sprawdź czy przewody nie są pozaginane. Wymień zgięte lub uszkodzone przewody. – Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku układu kierowniczego. Sprawdź kondycję pasa napędowego pompy, wyreguluj jego napięcie. Sprawdź, czy koło kierownicy, połączenie koła z wałem i kolumną kierownicy nie są poluzowane, Sprawdź połączenie kolumny kierowniczej z przekładnią. Przekładnia kierownicza mogła też obluzować się na wsporniku. Możesz również mieć obluzowane ramię na wale wyjściowym przekładni. Przyczyna mogą być także luzy na drążkach układu kierowniczego. Sprawdź zawsze, czy przekładnia kierownicza jest dobrze wyregulowana. Czy taka odpowiedź będzie OK, czy raczej za dużo? Może dodalibyście coś jeszcze od Siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 31 Styczeń 2022 Share Napisano 31 Styczeń 2022 Dlaczego nie punktujesz zgodnie z 2 pkt w tabelce załącznika nr 1 dziennika 776. Tam masz opisane wszystko i nie trzeba się rozpisywać tylko mieć pojęcie co do konkretnych punków. Np. Stan przekładni kierowniczej i jej mocowanie oraz działanie, stan i działanie połączeń układu kierowniczego, układ wspomagania (jeżeli jest, jakiego rodzaju) stan i jego działanie, kierownica i kolumna kierownicy - stan oraz działanie, kontrola ustawienia - urządzenie do ogólnej oceny. Oczywiście mieć pojęcie o rodzajach usterek i w jaki sposób co się sprawdza, przy pomocy czego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper999 Napisano 1 Luty 2022 Autor Share Napisano 1 Luty 2022 Zazwyczaj egzaminatorzy wolą"własną" odpowiedź od kandydata, nie kopię Dz.U., dlatego zapytałem, być może ktoś spotkał się z pytaniem na ezaminie o badanie ukł kierowniczego, odpowiedział i zdał. W osobówkach mam doświadczenie, z BUS niestety nie, a na szkoleniu niestety nie szkolą tak dokładnie jak powinni Odpowiem zgodnie z pkt2 zał1 dz 776. Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 1 Luty 2022 Share Napisano 1 Luty 2022 27 w Warszawie kolega zdawał 100 + ADR - w autobusie - wyjścia awaryjne, siedzenia, pasy - w ADR - zwalniacz rodzaje i budowa + wypisać zaświadczenia z jednego i drugiego tematu + klika pytań z budowy ogólnej - zdał 12 minut temu, Viper999 napisał: W osobówkach mam doświadczenie, z BUS niestety nie Warto wejść pod autobus - popatrzeć na budowę układu kierowniczego - rozróżniać elementy układu kierowniczego i zawieszenia - to bardzo częste pytanie - a wielu się na tym wysypuje 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Luty 2022 Share Napisano 1 Luty 2022 21 minut temu, Viper999 napisał: Zazwyczaj egzaminatorzy wolą"własną" odpowiedź od kandydata Oczywiście, że tak. Pamiętaj tylko aby nie lać niepotrzebnej wody. Dlatego naucz się punktów usterek wymienionych w Dz.U. i na ich podstawie odpowiadaj. Nie ucz się z poradników producentów części czy wyposażenia (oczywiście wiedza ta jest wskazana), ograniczaj się do tego co zawiera Dz.U. To jest Twoje zadanie jako diagnosty - stwierdzić niezgodność z punktami zawartymi w tabelce, a żeby móc w ten sposób to weryfikować trzeba je znać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.