Skocz do zawartości

Szkoda w CEPik


Masselo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.
Mam pytanie .
Zjawił sie na OBT pacjent WF0W*****5J12219  z LPG w CEP wpisana szkoda "Uszkodzenie układu nośnego "   z stycznia tego roku,
Czy  w tym powinienem wymagać nowego protokołu od butli?
Czy równolegle z obt wykona c dodatkowe Art 81 ust11 pkt 5?
DR nie został  zatrzymany.
 

Edytowane przez IVVO
nie podawaj danych identyfikacyjnych pojazdu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma skierowania - zwykłe OBT, na OBT brak widocznych uszkodzeń, wyniki w porządku - brak podstaw do dodatkowego badania.

Protokół wymagany przy skierowaniu - porównujesz daty ze skierowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, mirek_handlarz napisał:

brak podstaw do dodatkowego badania.

Jest podstawa i to bez skierowania - art.  81 ust. 11 pkt 5 PORD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z definicji szkody istotnej pojazd podlega dodatkowemu badaniu, a że od paru miesięcy jest informacja typu   "Uszkodzenie układu nośnego " ,to i zakres naprawy jest znany.

Co do dozoru, skoro zakres badania każe robić tak jakby był skierowany po kolizji , to be nowego dozoru się nie dotknę.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, mirek_handlarz napisał:

Nie ma skierowania - zwykłe OBT, na OBT brak widocznych uszkodzeń, wyniki w porządku

Nie moge  znaleśc nigdzie zapisu dlaczego przy skierowaniu  powinien być nowy protokół i decyzja. Bo napewno jest tam okreslone  kiedy dokument traci waznosc. 
 

Edytowane przez IVVO
Nie cytuj całych postów bo pogonię
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, michal_k napisał:

Jest podstawa i to bez skierowania

Zakład umieszcza info w Cepiku z dużym opóźnieniem często kilku miesięcznym. Już nie wspomnę o braku komunikacji z CEP.

Ale Mea Culpa, jeżeli jest info trzeba wykonać dodatkowe.

Edytowane przez mirek_handlarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Masselo napisał:

Nie moge  znaleśc nigdzie zapisu dlaczego przy skierowaniu  powinien być nowy protokół i decyzja.

1.4. Urządzenia podlegające dozorowi technicznemu

Sprawdzenie dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia technicznego, wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego.

Brak dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia, wydanego po terminie wydania skierowania na badanie. - UI

 

Załącznik nr 2 tabelka - Dz.U. 776

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, DARIO64 napisał:

Co do dozoru, skoro zakres badania każe robić tak jakby był skierowany po kolizji , to be nowego dozoru się nie dotknę.

A jakaś podstawa prawna? Skoro nie było skierowania to na podstawie czego będziesz wymagał dozoru po dacie skierowania? ;)

10 minut temu, mirek_handlarz napisał:

jeżeli jest info trzeba wykonać dodatkowe.

Trzeba o ile klient chce. OBT przeprowadza się niezależnie od DBT.

Edytowane przez michal_k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowo to zakład ubezpieczeń winien kierować klienta na badanie przy szkodzie istotnej. Zakład posiada wszelką dokumentację, zna zakres uszkodzeń i z tego wynikający zakres napraw.

I teraz kolejna sprawa czy sam zapis w CEP jest wystarczająco wiarygodny by na jego podstawie działać? Bo nadal w cywilnej wersji nie biorą odpowiedzialności za wiarygodność danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mirek_handlarz napisał:

Prawidłowo to zakład ubezpieczeń winien kierować klienta na badanie przy szkodzie istotnej.

Nie. Ustawa w tym przypadku absolutnie nie mówi o skierowaniu. Dlatego pojazd podlega DBT z mocy ustawy, a nie na skierowanie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy spotkaliście się z informacją inną niż "szkoda istotna - uszkodzenie układu nośnego" bo ja nie . Ile razy pojawia się informacja o szkodzie istotnej tyle razy spotkałem tylko taki wpis . Przypadek mojego sąsiada auto 2-letnie uszkodzony błotnik .lampa urwane lusterko . przerysowane drzwi . Policja zatrzymała dowód . Widziałem auto przed i po naprawie nic z zawieszeniem nie było, protokół szkody też nic o tym nie mówi  a w CEP wpis "szkoda istotna-uszkodzenie układu nośnego" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja jest taka,jak na zdjeciu. 
Tak czy siak wykonać DBT z mocy ustawy- bo jest wpis.?
Co do protokołu i decyzji dalej nie jestem jednoznacznie przekonany.

 Idąć chłopskim tokiem rozumowania -
ewidentnie wiadomo ze pojazd uczestniczył w kolizji,znamy date.
nieznam rodzaju uszkodzeń. 
Co gdy dokument traci waznośc w momencie uczestnictwa w takim zdarzeniu.( a my o tym ewidentnie wiemy z CEP)


 

273241646_5546716002012274_6117631651182439614_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że bezpieczniej jest wykonać, choć nie ma pewności że takiego badania pojazd już nie przeszedł. Trzeba by sprawdzić, bo mimo że badanie jest zrobione po szkodzie, zrobione powypadkowe z odblokowaniem DR to nadal po pobraniu danych szkoda się pokazuje. Przynajmniej Patronat nie daje o niej zapomnieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten komunikat nie zniknie - dla potencjalnego przyszłego właściciela to informacja o szkodowości pojazdu - jak na razie tak to wygląda i się tym w ogóle nie podniecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Masselo napisał:

Co do protokołu i decyzji dalej nie jestem jednoznacznie przekonany.

To wskaż podstawę prawną na żądanie tych dokumentów.

25 minut temu, Rafi90 napisał:

Myślę że bezpieczniej jest wykonać, choć nie ma pewności że takiego badania pojazd już nie przeszedł.

A najbezpieczniej wykonać na podstawie dokumentów dotyczących szkody, a nie zapisu w CEP. Zakres badania:

10) w którym została dokonana naprawa wynikająca ze szkody istotnej w rozumieniu art. 2 pkt 10a ustawy, obejmuje sprawdzenie i ocenę stanu technicznego pojazdu oraz spełnienia warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0-6 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do zakresu naprawy;
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, DARIO64 napisał:

to i zakres naprawy jest znany.

Ja Ci dam. Bez dokumentacji odnośnie szkody nie wiesz nic.

 

Godzinę temu, DARIO64 napisał:

Co do dozoru, skoro zakres badania każe robić tak jakby był skierowany po kolizji , to be nowego dozoru się nie dotknę.

Już ci Michał wyjaśnił

 

36 minut temu, Masselo napisał:

Tak czy siak wykonać DBT z mocy ustawy- bo jest wpis.?

Nie. Możesz poinformować właściciela o konieczności wykonania takiego badania, ale jeśli nie ma dokumentów szkody, to go nie wykonasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aboz napisał:

Już ci Michał wyjaśnił

Nic nie wyjaśnił. Skoro zakres badania odsyła do załącznika 2 ,to go czochram pomimo tego że nie ma fizycznego skierowania(forma jak i wzór nie są określone).

Jest jeszcze  rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych które nakłada obowiązek na właściciela :

Cytat

3. Zbiorniki LPG, CNG, LNG i  wodoru zamontowane w  pojazdach lub statkach żeglugi śródlądowej, które uczestniczyły w  wypadku lub uległy awarii, powinny być wymontowane i  zgłoszone przez eksploatującego do badania doraźnego. Do dalszej eksploatacji mogą być dopuszczone zbiorniki, które nie wykazują śladów odkształceń lub innych uszkodzeń mechanicznych oraz przeszły z wynikiem pozytywnym badania przeprowadzone przez TDT.”

I z tego co się dziś dowiedziałem ,to zaczyna się lament.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, DARIO64 napisał:

że nie ma fizycznego skierowania(forma jak i wzór nie są określone)

I nigdy nie będzie. Na to badanie się NIE KIERUJE, analogicznie jak na OBT.

 

4 minuty temu, DARIO64 napisał:

Jest jeszcze  rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego

Niestety rozporządzenie w sprawie badań nie odnosi się do badania doraźnego w zakresie szkody istotnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mariuszd napisał:

2-letnie uszkodzony błotnik .lampa urwane lusterko

To jest nic, u nas po gradzie z wakacji - kliku klientów uzyskało taki wpis w CEP ( za szkody gradowe).

Reasumując, klient powinien wnioskować o to badanie - bo zmusić go nie zmusimy bo niby po co (dla kasy 😜 jedynie), mieć dokumenty na usunięcie szkody (faktura? z opisem usług) i w jego interesie leży wykonanie tego badania. Więc nie stoi na przeszkodzie nic by zrobić OBT i mieć to w nosie o ile na OBT jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, DARIO64 napisał:

Michał, wiemy że jest bajzel w tej sprawie

Czyli podstawy prawnej jakby brak ;)

2 minuty temu, mirek_handlarz napisał:

Więc nie stoi na przeszkodzie nic by zrobić OBT i mieć to w nosie

Dokładnie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, co grozi petentowi za brak takiego DBT i wychodzi, że najbardziej zagrożone mogą być przyszłe odszkodowania o ile będzie to w interesie towarzystwa by wnikać, aż tak głęboko - tak zupełnie akademicko dywaguje ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mirek_handlarz napisał:

co grozi petentowi za brak takiego DBT

Na dzień dzisiejszy nic. Czy TU będą wyciągać z tego tytułu jakieś konsekwencje? Raczej wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To taki trochę martwy temat się robi, tyle, że nabywca coś zyskuje mając wiedzę o szkodzie i chyba tylko tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.