Skocz do zawartości

Szkoda w CEPik


Masselo

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, mirek_handlarz napisał:

zyskuje mając wiedzę o szkodzie i chyba tylko tyle

Zaiste taki był tego zamysł aby skończyły się te bezwypadkowe igiełki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobożne życzenie ,żeby jeszcze system ala cepik powstał w całej Europie, tak żeby można było sprawdzić badania techniczne, szkody z ubezpieczenia i przebieg dla samochodu z całej Europy. To na pewno podniosło by średnią przebiegów o 150tyś w górę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rafi90 napisał:

Pobożne życzenie ,żeby jeszcze system ala cepik powstał w całej Europie, tak żeby można było sprawdzić badania techniczne, szkody z ubezpieczenia i przebieg dla samochodu z całej Europy

Wystarczył by obowiązek umieszczania zdjęć pojazdu po szkodzie przez firmy ubezpieczeniowe. Czyli do każdej szkody, która była by likwidowana z ubezpieczenia trzeba by było wstawić minimum 3 zdjęcia pojazdu przedstawiające szkodę i ludzie wiedzieli by co kupują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując  skoro klient niechce badania,
-nie robimy
-W przypadku lpg i inncyh nie potrzebne nowe dokumenty

Gdy klient chce :
Dokumenty szkody, i sprawdzamy wg zakresu i dokumentów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jakbym zobaczył na kalkulacji napraw, że dostał strzała gdzieś w pobliżu zbiornika lpg ,to bym chciał "kwit" na zbiornik i myślę że jakoś bym się z tego wybronił 😊

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, zbych1916 napisał:

dostał strzała gdzieś w pobliżu zbiornika lpg

Nie musi być w jego pobliżu, wystarczy że pojazd zaliczył dzwona:

Za Dario64: "... Zbiorniki LPG, CNG, LNG i  wodoru zamontowane w  pojazdach lub statkach żeglugi śródlądowej, które uczestniczyły w  wypadku lub uległy awarii, powinny być wymontowane i  zgłoszone przez eksploatującego do badania doraźnego. Do dalszej eksploatacji mogą być dopuszczone zbiorniki, które nie wykazują śladów odkształceń lub innych uszkodzeń mechanicznych oraz przeszły z wynikiem pozytywnym badania przeprowadzone przez TDT.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, zbych1916 napisał:

to nie jest doprecyzowane ,jeżeli chodzi o to badanie

Dlatego lepiej poprosić o jeden kwit więcej niż gdyby miało jednego zabraknąć. Tym bardziej, że widmo nadzoru TDT i jego interesów będzie zapewne kosztowało problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

9 minut temu, adam1501 napisał:

widmo nadzoru TDT i jego interesów będzie zapewne kosztowało problemy.

Tu się zgodzę ,że jak TDT przejmie nadzór ,to na pewno to doprecyzują, że ma być "dozór" i ch..j  😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zakresie tego badania jest wyszczególnione ODPOWIEDNIO DO ZAKRESU NAPRAWY... Jeżeli podczas naprawy nie było nic ruszane przy zbiorniku to ja bym dozoru do tego badania nie wymagał... Nawet przy dzwonie w tył pojazdu... co jak co ale te zbiorniki są dość solidne i ciężko je uszkodzić... 

Edytowane przez Logen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Logen napisał:

te zbiorniku są dość solidne

Nie mamy uprawnień formalnych żeby to stwierdzić, od tego jest Inspektor TDT.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Logen napisał:

co jak co ale te zbiorniki są dość solidne i ciężko je uszkodzić...

Jak w razie W, będziesz w stanie skutecznie poprzeć w sądzie (bo TDT ich za pewne nie uzna) swoje racje, to jak najbardziej nie musisz wymagać dozoru.

Więc ja wolę postawę @adam1501 i wymagać jeden kwit więcej, niż póżniej zapasy z TDT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Logen napisał:

zbiorniki są dość solidne i

A mocowania mają wytrzymać 20 g wzdłuż i 8 poprzecznie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Logen napisał:

Nawet przy dzwonie w tył pojazdu

A TDT pozamiata za  pomocą ustawy o dozorze :omg:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2022 o 10:28, IVVO napisał:

Ten komunikat nie zniknie - dla potencjalnego przyszłego właściciela to informacja o szkodowości pojazdu - jak na razie tak to wygląda i się tym w ogóle nie podniecam

Zniknie. Przynajmniej ja miałem taki przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

„Art. 2. W ustawie z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2060) w art. 2 w ust. 1 dodaje się pkt 12a w brzmieniu: „12a) szkoda istotna – szkoda w zakresie elementów układu nośnego, hamulcowego lub kierowniczego pojazdu mająca wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, kwalifikująca pojazd do dodatkowego badania technicznego i stwierdzona przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny lub przez zakład ubezpieczeń w związku z otrzymanym zgłoszeniem szkody z tytułu zawartej umowy ubezpieczenia, o której mowa w dziale II w grupach 3 i 10 załącznika do ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. poz. 1844 oraz z 2016 r. poz. 615 i 1948);”.

Tak się zastanawiam czy szkoda istotna powstaje w wyniku wyłącznie wypadku w sensie stricte wypadku drogowego? Co gdy w sytuacji nieprawidłowej naprawy dochodzi do uszkodzenia pojazdu (w obrębie np. układu kierowniczego, hamulcowego, nośnego)- zakład naprawia pojazd z OC, to czy informacja o tej szkodzie trafi do CEP? Pewnie trafi, a co za tym idzie nie będzie to pojazd "po wypadku" jako takim. Grupa 3 działu II wygląda na ubezpieczenia Casco. Jeżeli by z tej grupy była szkoda odpowiednio wysoka to też będzie to szkoda istotna?

Dalej rozwijając definicję układu nośnego - można by dojść do wniosku, że odkształcenia karoserii wywołane np. gradem chyba mogą być według zakładów ubezpieczeń uznawane za szkodę istotną na układzie nośnym. Stąd przy co poniektórych pojazdach po "gradobiciu" info w CEP. Trochę ciężko od takiego klienta żądać doraźnego badania na urządzenie pod dozorowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mirek_handlarz napisał:

Co gdy w sytuacji nieprawidłowej naprawy dochodzi do uszkodzenia pojazdu (w obrębie np. układu kierowniczego,... nośnego,

A diagnosta olał informację z cepa o wcześniejszej szkodzie istotnej i wykonał badanie okresowe.

O przysłowiowym "mięsie na drodze" nie wspomnę.

PS. Przecież parę dni temu linkowaliście artykuł w którym pisali że biegły stwierdził że pojazd nie powinien być dopuszczony do ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dario okej, ale sam widzisz, że to jest mizernie wymyślone, cep nie zawsze działa, zakład mocno spóźnia się z umieszczaniem tych danych, klient z reguły nie ma bladego pojęcia, że powinien zgłosić chęć takiego badania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mirek_handlarz napisał:

ale sam widzisz, że to jest mizernie wymyślone

Oczywiście, jak zwykle ktoś powiedział A i nie powiedział B, wyszło beee.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2022 o 12:53, mirek_handlarz napisał:

Tak się zastanawiam, co grozi petentowi za brak takiego DBT

 

Miałem kilka przypadków że panienka z okienka nie chciała auta przerejestrować/wymienić dowodu i wysyłała na powypadkowe

Edytowane przez marcinek44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że TDT w kwestii zasadności swoich czynności dozorowych nie widzi żadnej różnicy pomiędzy cysterną, która zsunęła się do rowu gubiąc przy tym tylko osłony boczne a samochodem osobowym, który w praktycznie identycznej sytuacji urwał sobie lusterko i wgniótł drzwi. Przekroczenie parametrów eksploatacyjnych pojazdów posiadających urządzenia podlegające dozorowi wymagają decyzji dozoru pozwalających na dalszą eksploatację. Nasuwa się pytanie o jakie parametry może chodzić ? - o jakiekolwiek - nie są one zdefiniowane i kropka. Dozór ma w tym interes i będzie go pilnował aby nikt nie wtrącał się w zakres ich kompetencji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Vercyngetoryks napisał:

Zauważyłem, że TDT w kwestii zasadności swoich czynności dozorowych nie widzi żadnej różnicy pomiędzy cysterną, która zsunęła się do rowu gubiąc przy tym tylko osłony boczne a samochodem osobowym,

Dozór ma w tym interes i będzie go pilnował aby nikt nie wtrącał się w zakres ich kompetencji. 

Moim zdaniem sami diagności się do tego przyczynili dając pełne pole do popisu instytucjom dozorowym. Wystarczy prześledzić przepisy szczególnie okolice 2009r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat z dnia dzisiejszego. Pojazd uszkodzony podczas kolizji 31.01.2022. DR zatrzymany za uszkodzenia po kolizyjne i wpis zakaz dalszej jazdy. W przyczynie skierowania na DBT wpisane 4.3.1a (uszkodzone źródło światła STOP). W CEPiK-u wpis z dnia kolizji: Uszkodzenie elementów układu nośnego. Podsumowując jedno zdarzenie trzy informacje na jego temat i każda z nich "żyje swoim życiem"...   Jednym słowem informacyjny chaos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2022 o 17:11, danielg539 napisał:

W przyczynie skierowania na DBT wpisane 4.3.1a (uszkodzone źródło światła STOP).

We wzorze stoi albo skierowanie, albo wymienione usterki.

 

W dniu 28.02.2022 o 17:11, danielg539 napisał:

W CEPiK-u wpis z dnia kolizji: Uszkodzenie elementów układu nośnego.

Bo tępaki z ZU traktują szkodę istotną dowolnie. Przykładowo pojazd dostał w tył, a w SI wpisane uszkodzenie układu kierowniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.