Skocz do zawartości

Prośba o sprawdzenie homologacji e9*2002/24*0269


bigfacet

Rekomendowane odpowiedzi

Po przetłumaczeniu definicji wychodzi, że "Massa rijklaar" to "Wartość ta wskazuje masę pojazdu gotowego do jazdy, wyrażoną w kilogramach, z 90-procentowym zbiornikiem paliwa i kierowcą (75 kg).".

No dobra, ale w DIP w polu G zostawić 375kg ? Jak to opisać w uwagach, ma ktoś pomysł?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa pojazdu gotowego do jazdy zawiera masę kierowcy dla kategorii M i N

Dla kategorii  L definicja masy gotowego do jazdy jest inna i nie zawiera masy kierowcy. Trzeba to wiedzieć

Przepisujesz jako G wartość 375kg, a w uwagach do zaświadczenia możesz napisać że zgodnie z definicją kategorii L6e masa bez obciążenia nie przekracza 350 kg.

F1 równa się F2 i wynosi 600 kg

Przyczep nie ma a dane silnika masz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGI:

"W przypadku pojazdów kategorii L6e MASA NIEOBCIĄŻONEGO pojazdu nie może przekraczać 350 kg. W dowodzie rejestracyjnym pod pozycją G znajduje się MASA W STANIE GOTOWYM DO JAZDY. Masa ta może przekraczać wartość 350 kg. Dodatkowo ŁADOWNOŚĆ UŻYTECZNA takich pojazdów nie może przekraczać 200 kg. Do takiej ładowności nie wlicza się masy kierującego. W naszym przypadku 600 kg - 375 kg - 75 kg = 150 kg"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Solaris napisał:

Wydział komunikacji musi wypełnić rubrykę G, powinno się tam znaleźć 375 kg. Jak będą twierdzić, że nieprawidłowo bo za dużo, to musza udowodnić ile wynosi masa bez obciążenia która klasyfikuje nam czterokołowca i której oni nie znają. Ciężko będzie udowodnić coś czego nie znają i nie wiedza ile wynosi.

Wydział ma to w czapce, skieruje taki pojazd na ustalenie danych.

Godzinę temu, Solaris napisał:

Przepisujesz jako G wartość 375kg, a w uwagach do zaświadczenia możesz napisać że zgodnie z definicją kategorii L6e masa bez obciążenia nie przekracza 350 kg.

Nie wolno tak wypełniać DIPu.

Godzinę temu, Solaris napisał:

Dla kategorii  L definicja masy gotowego do jazdy jest inna i nie zawiera masy kierowcy. Trzeba to wiedzieć

Wiem i co z tego. Zbrzydło mi brać na klatę te wyliczanki i użerać się z magistratami i właścicielami. Opinia rzeczoznawcy w celu ustalenia mas zgodnych z naszymi definicjami, jak się klientowi nie podoba, to niech szuka innego diagnosty lub stacji, ja mam sen i nerwy spokojne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, cezary napisał:

Nie robiłem gadów, a po tym co powyżej nawet nie spojrzę na pacieruchy, jedyny wyjątek to zakupione w Polsce jako nowe i zarejestrowane. Amen. 

 

Nie no, spoko, można robić. Tylko po mojemu dowód rejestracyjny nie idzie w parze z Quadami. Nie wpisywać masy własnej j ładowności i na na okresowym będzie z górki.

No albo wykombinować adnotację, że masy ustalono zgodnie z wytycznymi zamieszczonymi w warunkach technicznych. Bo jak dowód sobie, warunki techniczne sobie, ustawa sobie i unia sobie, no to formalnie wychodzi KINO. KINO OKO na dodatek. 😉

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydział komunikacji bedzie chcial aby rubryka G byla wypelniona. I diagnosta ustali 375 kg. I teraz nie bardzo rozumiem na jakie jeszcze ustalenie danych ma byc wysłany pojazd. Diagnosta juz ustalil 375 kg i można się z tym zgadzać albo nie. Jeśli nie bo masa niby za wysoka to niech wydział komunikacji poda podstawę odmowy rejestracji. Wtedy wlasciciel może podjąć dalsze kroki zwłaszcza że racja po jego stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Solaris napisał:

I diagnosta ustali 375 kg.

I pozbawi się uprawnień.

4 godziny temu, Solaris napisał:

Pisałem o uwagach do zaświadczenia a nie o Dip.

Po co niby miałaby się taka uwaga znaleźć w zaświadczeniu z badania, skoro pozycja masy własnej w DIPie jest błędnie wpisana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

375 kg jest prawidłowo rozumiesz?

I uprawnien nie straci bo masa o której mówimy jest poniżej 350 kg to jak ma stracić uprawnienia wyjaśnij to?

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przykładu masa nieobciążonego pojazdu czterokołowy kategorii L7e do przewozu osób może mieć maksymalnie 400 kg;

W COC pozycja 12.1 Mass of the vehicle (with bodywork) in running order - 403 kg

pozycja 12.2 Unloaden mass of the wehicle - 387 kg

Czyli wszystko się zgadza. Ale w każdym dowodzie rejestracyjnym będzie podane G - 403 kg; Tylko we francuskim dowodzie gdzie mamy podane dwie masy G oraz G1 bedą podane obydwie te masy.

Przykładowy COC

COC POGLĄDOWE.pdf

Edytowane przez Logen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Solaris napisał:

375 kg jest prawidłowo rozumiesz?

To nie jest masa własna pojazdu wg naszej definicji - rozumiesz to? My wypełniając DIP mamy wpisać masę własną wg naszej definicji, która nie może przekraczać 350 kg dla tego pojazdu.

3 godziny temu, Solaris napisał:

I uprawnien nie straci bo masa o której mówimy jest poniżej 350 kg to jak ma stracić uprawnienia wyjaśnij to?

Skoro jest poniżej tej wartości to ma być konkretnie określona i wpisana w odpowiednią pozycję tak w DIP jak i w DR. Wpisanie innej wartości niż zgodna z definicją sprawia, że BT zostało wykonanie niezgodnie z zakresem i sposobem wykonywania BT a za to grozi utrata uprawnień.

1 godzinę temu, Logen napisał:

Ale w każdym dowodzie rejestracyjnym będzie podane G - 403 kg

Nie w polskim.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku nie masz pojęcia o czterokołowcach i nie jesteś w stanie zrobić prawidłowo badania technicznego. Wiedza dramatyczna.

Podajesz jakies chore przepisy z ustawy prawo o ruchu drogowym która nikogo nie interesuje.

Zrobisz krzywdę wielu ludziom posiadającym czterokołowce bo będziesz negował pojazdy które są prawidłowe. 

Potrzebujesz wielu szkoleń zanim zostaniesz diagnostą na 100 procent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Określenie masy pojazdu w stanie gotowym do jazdy

1. Masa pojazdu kategorii L w stanie gotowym do jazdy jest określana za pomocą pomiaru masy własnej pojazdu gotowego do normalnego użytkowania i obejmuje masę:

a) płynów;

b) standardowego wyposażenia zgodnie ze specyfikacjami producenta;

c) „paliwa” w zbiornikach paliwa napełnionych w co najmniej 90 % objętości.

Na potrzeby niniejszej litery:

(i) jeśli pojazd jest napędzany „paliwem płynnym”, uważa się je za „paliwo”;

(ii) jeśli pojazd jest napędzany płynną „mieszanką paliwowo-olejową”:

jeśli paliwo napędzające pojazd i olej smarny są wstępnie mieszane, tę „wstępną mieszaninę” uważa się za „paliwo”,

jeśli paliwo napędzające pojazd i olej smarny są przechowywane osobno, za „paliwo” uważa się wyłącznie „paliwo” napędzające pojazd; lub

(iii) jeśli pojazd jest napędzany paliwem gazowym, płynnym paliwem gazowym lub działa pod wpływem sprężonego powietrza, masa „paliwa” w zbiornikach płynnego paliwa gazowego może być ustalona na 0 kg;

d) nadwozia, kabiny, drzwi; oraz

e) szyb, urządzeń sprzęgających, kół zapasowych, a także masę narzędzi.

2. Masa pojazdu kategorii L w stanie gotowym do jazdy nie obejmuje masy:

a) kierowcy (75 kg) i pasażera (65 kg);

b) maszyn lub wyposażenia zainstalowanego przy skrzyni ładunkowej;

c) w przypadku pojazdów hybrydowych lub pojazdów elektrycznych – masy akumulatorów napędowych;

d) w przypadku pojazdu lub pojazdów jedno-, dwu- lub wielopaliwowych – masy układu paliwa gazowego oraz masy zbiorników paliwa gazowego; oraz

e) w przypadku pojazdów napędzanych wstępnie sprężonym powietrzem – masy zbiorników sprężonego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

9 godzin temu, Solaris napisał:

Człowieku nie masz pojęcia o czterokołowcach i nie jesteś w stanie zrobić prawidłowo badania technicznego.

I niech tak zostanie, jakoś dożyję do końca z tą niewiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie gadów już zrobiłem "amen", ale mimo to dodam jeszcze - w związku z nieogarnięciem z mojej strony równości liczbowych mas w/w pojazdów, pozbawiam się części uprawnień do wykonywania badań dotyczących pojazdów określanych mianem "quad". Amen do potęgi entej. :rotfl::faint:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, cezary napisał:

pozbawiam się części uprawnień do wykonywania badań dotyczących pojazdów określanych mianem "quad".

I to jest pomysł by takowe info na tablicy i u mnie zawisło 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja wam tego gada ogarnę to po raz enty. Amen. Za przykład niech posłuży ten ostatni problem podparty dowodem holenderskim.

Masa w stanie gotowy do jazdy = nasza masa własna i wynosi 375 kilogramów.

Dopuszczalna masa całkowita, wiadomo i wynosi 600 kg.

Ładowność użyteczna (określona przez producenta!!!) = dopuszczalna ładowność = ZONK, bo:

d.m.c. - (masa w stanie gotowym do jazdy + kierowca) = ładowność (mniejsza o to jaka, bo wychodzi zonkowata),

czyli:  600 - (375 +75) = 150 

No i teraz albo masy własnej i ładowności nie wpisywać w dowód, bo te parametry tworzą ZONKI, albo wpisać z adnotacją, że masy dla gada ustalono zgodnie w wytycznymi warunków technicznych, albo diagnosta powinien to wszystko w pamięci mieć!

 

No jak teraz, masa pojazdu nieobciążonego łapie się do tego, co zawarto w warunkach technicznych? No łapie się, bo od 375 kilogramów odejmując ciecz/płyny/paliwo na bank wyjdzie mniej niż 350 kg, a o takim parametrze wspominają warunki techniczne.

Ładowność mieści się w widełkach do 200 kg, o których wspominają warunki techniczne? No mieści się.

No to czego więcej chcieć, jak wszystko jest gites!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Solaris @Paprock żeby nie było, że się nie uczę.

Ograniczę się do nurtujących nas definicji "unijnych" mas w odniesieniu do polskich i prawidłowego zapisania w DIP w/w ZDR:

L6e

Masa pojazdu gotowego do jazdy (kat. L - unia) - max 425 kg - nasza masa własna G.

L7e

Masa pojazdu gotowego do jazdy (kat. L - unia, dla pasażerskich) - max 450 kg - nasza masa własna G.

Masa pojazdu gotowego do jazdy (kat. L - unia, dla towarowych) - max 600 kg - nasza masa własna G.

W DIPie dla w/w ZDR zgodnie z naszymi definicjami:

MMC/DMC - 600 kg.

G - 375 kg.

DŁ - 225 kg.

Cała reszta definicji i zapisów w PoRD oraz WT nie ma zastosowania, ponieważ nie jest uwzględniana w żadnym naszym dokumencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja to przedstawię najłatwiej jak się da :P, i żeby nie było same definicje z ustaw ;):

Prawo o ruchu drogowym definicje:

Cytat

53) masa własna – masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego;

A tak to wygląda w Warunkach Technicznych pojazdów:

Cytat

8. Wymagania odnośnie mas motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów określa załącznik do dyrektywy 93/93/EWG, przy czym dopuszczalna masa całkowita motocykla jednośladowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta, a maksymalna masa pojazdu nieobciążonego dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie powinna przekraczać:

Definicje z 93/93/EWG:

Cytat

masa nieobciążonego pojazdu oznacza masę pojazdu gotowego do normalnego użytkowania oraz wyposażonego w następujący sposób:

— w dodatkowy sprzęt wymagany jedynie do zamierzonego normalnego użytkowania,

— w kompletny osprzęt elektryczny, włączając w to oświetlenie i światła sygnałowe dostarczone przez producenta,

— w przyrządy i urządzenia wymagane przez przepisy, według których została zamierzona masa nieobciążonego pojazdu,

— w odpowiednie ilości płynów w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania wszystkich części pojazdu.

Oraz:

Cytat

masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy oznacza masę nieobciążonego pojazdu, do której dodana jest masa następujących składników:

paliwa: bak napełniony, co najmniej w 90 % pojemności podanej przez producenta

— dodatkowego wyposażenia zwykle dostarczanego przez producenta razem z wyposażeniem potrzebnym do normalnego funkcjonowania (zestaw narzędzi, bagażnik, przednia szyba, sprzęt ochronny itd.).

Czyli wychodzi na to, że masa pojazdu nieobciążonego nie obowiązuje szyby przedniej, wypełnionego zbiornika paliwa do 90% itd... Do naszej Masy Własnej pojazdu dużo bardziej pasuje definicja Masy pojazdu w stanie gotowym do jazdy !! W Polskim dowodzie rejestracyjnym nie ma rubryki dla MASY POJAZDU NIEOBCIĄŻONEGO. Natomiast masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy (Masa własna pojazdu) nie jest ograniczona żadnymi LIMITAMI.

Cytat

9) w rubryce przy kodzie G – wpisuje się masę własną pojazdu, określoną jako masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego, wyrażoną w kg;

Natomiast jeżeli chodzi o ładowność to tam już nie ma zmiłuj...

Cytat

10. Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekraczać w przypadku:

Gdyby chociaż pisało "Ładowność użyteczna określona przez producenta..." natomiast pisze jak pisze i trzeba wiedzieć, że jest to zwykły błąd ponieważ dyrektywa 93/93/EWG nie przewiduje, żeby do ładowności doliczać masę osoby kierującej...

 

Edytowane przez Logen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Logen napisał:

Natomiast jeżeli chodzi o ładowność to tam już nie ma zmiłuj...

Niestety jest, ponieważ patrzysz na nieobowiązujący przepis, właściwi odwołuje się do unii i brzmi tak:

"...15. Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych objętych świadectwem homologacji typu WE pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającą dyrektywę Rady 92/61/EWG albo zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2016 r. nie może przekraczać w przypadku:

...

2) pojazdu czterokołowego lekkiego – 200 kg;

...

4) pojazdu czterokołowego innego niż lekki:

a) do przewozu rzeczy – 1000 kg,

b) do przewozu osób – 200 kg. ..."

Zgodnie z ówczesnym zapisem unijnym te 200 kg jest właśnie ładownością użyteczną określoną przez producenta. U nas takowa nie występuje - czyli nie obowiązuje. Nasza definicja dopuszczalnej ładowności mówi, że jest to po prostu różnica pomiędzy DMC a MW a skoro tak to w DIPie musi być zastosowana zwykła odejmowanka.

56 minut temu, Logen napisał:

Natomiast masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy (Masa własna pojazdu) nie jest ograniczona żadnymi LIMITAMI.

Unijna masa pojazdu gotowego do jazdy dla kat. L jest dokładnie naszą masą własną pojazdu. Unijna masa takiego pojazdu dla danej kategorii homologacyjnej jest określona, wartości te podałem w poprzednim poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, adam1501 napisał:

Unijna masa pojazdu gotowego do jazdy dla kat. L jest dokładnie naszą masą własną pojazdu. Unijna masa takiego pojazdu dla danej kategorii homologacyjnej jest określona, wartości te podałem w poprzednim poście.

Dokładnie. Unijna masa pojazdu gotowego do jazdy jest nasza masa własną pojazdu. Podaj przepis który ogranicza masę pojazdu gotowego do jazdy, czy to w polskich przepisach czy unijnych ;) 

W 93/93/EWG w definicjach kategorii pojazdów jest ograniczenie dla masy pojazdu nieobciążonego. To samo w warunkach technicznych (zawsze zapominam przewinąć dalej i cytuje stare przepisy...) 

Cytat

13. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych świadectwem homologacji typu WE pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającą dyrektywę Rady 92/61/EWG (Dz. Urz. WE L 124 z 09.05.2002, str. 1, z późn. zm.19) – Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne rozdz. 13, tom 29, str. 399, z późn. zm.) albo zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2016 r. stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku do dyrektywy Rady 93/93/EWG z dnia 29 października 1993 r. w sprawie mas i wymiarów dwu- i trzykołowych pojazdów silnikowych12), przy czym dopuszczalna masa całkowita motocykla jednośladowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta, a masa pojazdu nieobciążonego trzy- i czterokołowego, nie może przekraczać:

Masa pojazdu nieobciążonego nie jest masa własną pojazdu. Jest ograniczona przepisami !!!!!

Masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy jest masa własną pojazdu !! Nie jest ograniczona przepisami !!!

Definicje tych mas podałem wyżej i są w dyrektywie !!

W dowodzie rejestracyjnym jest tylko masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy !! Masę pojazdu nieobciążonego znajdziesz tylko w CoC pojazdu !! Są tam podawane obydwie masy !! To samo we Francuski dowodzie rejestracyjnym w którym są dwie wartości G (masa w stanie gotowym do jazdy) oraz G1 (masa pojazdu nieobciążonego).

Wystarczy zrozumieć, że masa w stanie gotowym do jazdy nie jest masą pojazdu nieobciążonego i potem już z górki ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Logen napisał:

Podaj przepis który ogranicza masę pojazdu gotowego do jazdy, czy to w polskich przepisach czy unijnych ;) 

Ograniczenie wynika z klasyfikacji 168 UE:

"...Kategoria: L6e

Nazwa kategorii: Lekki czterokołowiec

Wspólne kryteria klasyfikacji:

4) cztery koła i napęd zgodnie z art. 4 ust. 3 oraz

5) maksymalna prędkość konstrukcyjna pojazdu ≤ 45 km/h oraz

6) masa w stanie gotowym do jazdy ≤ 425 kg oraz

7) pojemność silnika ≤ 50 cm3 w przypadku silnika PI lub pojemność silnika ≤ 500 cm3, jeśli silnik CI jest częścią konfiguracji napędu pojazdu oraz 8) maksymalnie dwa miejsca siedzące, w tym miejsce siedzące dla kierującego pojazdem oraz ...

...

Kategoria: L7e

Nazwa kategorii: Ciężki czterokołowiec

Wspólne kryteria klasyfikacji:

4) cztery koła i napęd zgodnie z art. 4 ust. 3 oraz

5) masa w stanie gotowym do jazdy:

           a) ≤ 450 kg do przewozu pasażerów

           b) ≤ 600 kg do transportu towarów oraz

6) pojazd L7e, którego nie można sklasyfikować jako pojazdu L6e oraz ..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale 168/2013 dotyczy pojazdów homologowanych według tej dyrektywy :P W tym przypadku mamy pojazd starszy, który był homologowany według innych przepisów ;)

W temacie mamy numer homologacji: e9*2002/24*0269

A do tego pojazdu mamy:

Cytat

Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych świadectwem homologacji typu WE pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającą dyrektywę Rady 92/61/EWG (Dz. Urz. WE L 124 z 09.05.2002, str. 1, z późn. zm.19) – Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne rozdz. 13, tom 29, str. 399, z późn. zm.) albo zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2016 r. stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku do dyrektywy Rady 93/93/EWG z dnia 29 października 1993 r. w sprawie mas i wymiarów dwu- i trzykołowych pojazdów silnikowych12), przy czym dopuszczalna masa całkowita motocykla jednośladowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta, a masa pojazdu nieobciążonego trzy- i czterokołowego, nie może przekraczać:

A w załączniku 93/93/EWG mamy:

Cytat

podstawowy typ pojazdu (kabina podwozia), na której przewidziane jest zamontowanie wspomnianej wyżej nadbudowy, musi spełniać wszystkie zalecenia określone dla kategorii L6e i L7 „pojazdów czterokołowych do transportu towarów” (włączając z limitem masy 350 kg nieobciążonego pojazdu dla kategorii pojazdów L6e i z limitem masy 550 kg masy nieobciążonego pojazdu dla kategorii pojazdów L7e);

Czyli to co w warunkach technicznych:

Cytat

w przypadku pojazdów czterokołowych:
a) pojazdy czterokołowe lekkie – 350 kg,
b) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu osób – 400 kg,
c) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu rzeczy – 550 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym).

Tylko trzeba pamiętać, że tutaj cały czas mówimy o masie pojazdu nieobciążonego !! Oraz trzeba pamiętać, że to dotyczy pojazdów homologowanych według dyrektywy 2002/24/WE. Dla przykładu 

CF Moto Terralander - e4*2002/24*2796*02

Natomiast ty mówisz o przepisach 168/2013. Troszkę nowszych przepisach :P Tutaj zostały rozbudowane kategorie pojazdów np. L5e-A, zostały wprowadzone quady bez ograniczenia mocy do 15 kW - L7e-B1 itd... Tak samo według 167/2013 mamy quady jako ciągniki rolnicze kategorii T3b. Ale w omawianym pojeździe to rozporządzenie nie obowiązuje. Omawiany pojazd był homologowany według 2002/24/WE. I dlatego tak ważna jest tabliczka znamionowa pojazdu, ponieważ nawet po nie kompletnym numerze homologacji wiemy według której dyrektywy był homologowany i wiemy jakie przepisy mamy zastosować ;) 

Wróćmy do warunków technicznych:

Cytat

12. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52, z późn.zm.17)) stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku XI do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 44/2014 dnia 21 listopada 2013 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 w odniesieniu do konstrukcji pojazdów i wymogów ogólnych dotyczących homologacji pojazdów dwu-lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 25 z 28.01.2014, str. 1, z późn. zm.).

I dla tych pojazdów obowiązują te parametry które podałeś ;) Dla przykładu motocykl trójkołowy homologowany według tych rozporządzeń:

Zobacz sobie numer homologacji: e13*168/2013*00907*00

 

 

yamaha.jpg

Nie jestem pewny ale w 168/2013 już chyba odeszli od stosowania masy pojazdu nieobciążonego i tam już operujemy tylko na masie pojazdu w stanie gotowym do jazdy. Natomiast w 2002/24/WE mamy masę pojazdu nieobciążonego oraz masę pojazdu w stanie gotowym do jazdy.

Edytowane przez Logen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Logen napisał:

Ale 168/2013 dotyczy pojazdów homologowanych według tej dyrektywy :P

Faktycznie, nałożyłem na siebie oba przepisy mając wartość G z ZDR i obecnie obowiązującą klasyfikację :meditate:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.